RANŽIRNA POSTAJA PRELOGE 1953-1981
RANŽIRNA POSTAJA PRELOGE 1953-1981
Spoznajte zgodovino ,naše največje ranžirne postaje na območju MO Velenje,žal se je postaja pogreznila skupaj z vasjo Družmirje leta 1981.
Da ,bila je.Sam imam v arhivu dve sliki,posneti okoli leta 1961.To je bila nakladalna postaja,na kateri so delovale lokomtive JŽ 62-ta je v Mozirskem gaju,JŽ 157-001 uničena v začetku 70 let-(sliko najdete v knjigi Tadeja Brateta Zadnje parne lokomotive na Slovenskem),ter 06,ki je večrat pripeljala s Celja,ker je bila lokomotiva prevelika,so jo s Šoštanjske postaje preosmerili na preloško obračališče.Slike z arhiva bom o Prelogah dal na forum v nekaj dneh.Lokomotive 06 so opravljale tovorno vleko,včasih so prišle tudi lokomotive serije 25 na pomoč.
Nakladalna postaja je imela 8 tirov,okretnico,napajalne naprave za lokomotive ter ogromno število stranskih tirov.Velenjski lignit so takrat razvažali po vsej Jugoslaviji.
Nakladalna postaja je imela 8 tirov,okretnico,napajalne naprave za lokomotive ter ogromno število stranskih tirov.Velenjski lignit so takrat razvažali po vsej Jugoslaviji.
Re: RANŽIRNA POSTAJA PRELOGE 1953-1981
Kam se je pogreznila, v jezero, v tla? A to dobesedno ali so jo preprosto demolirali in počistili za sabo, kot da tam ni bilo nič?parna napisal/-a:Spoznajte zgodovino ,naše največje ranžirne postaje na območju MO Velenje,žal se je postaja pogreznila skupaj z vasjo Družmirje leta 1981.
Goran
En del Škal je pod vodo,del Družmirja tudi,čeprav pri nas še vedno uporabljamo ime Družmirje-(današnje naselje obsega po mojih podatkih le nekaj hiš).V Škalah so v začetku delovanja porušili cerkev,tako,da te ne boste našli,če pridete na postajo v Šoštanju lahko vidite opuščen tir,če pa se od elektrarne sprehodite naprej pa vidite lahko mali most,v Pesju pa je izredno velik železni most,slikati ga ni mogoče zaradi ograje.