Ali ste vedeli...ali verjamete...
Izpod peresa priznanega strokovnjaka Johna H. Lienharda, ki ga je napisal na osnovi članka Helene Wright (članek citiran v linku).
Link: članek je v angleščini! Če se vam ne da brati članka, lahko vključite audio posnetek (Click here for audio of Episode 758.) !
http://www.uh.edu/engines/epi758.htm
Še del članka Helene Wright (ostalo je potrebno plačati...)
http://www.jstor.org/pss/3106589
Še članek iz časopisa The New York Times (15.2.1891)...
http://query.nytimes.com/mem/archive-fr ... ref=slogin
Garancija: min 30.000 milj
Fotke koles iz zgornjih člankov...
Image courtesy of Smithsonian Institution, National Museum of American History
The Smithsonian Institution's Paper-Cored Railroad Wheel
Firma Allen Paper Car Wheel Company je trdila v prospektu, da je v uporabi že 60.000 takšnih koles...
Primer železniškega kolesa s papirnim polnilom na vagonu...
(foto: Railroad museum Golden, Kolorado, ZDA)
Ali so bila kolesa na Pullmanovih vagonih res iz papirja?
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Ali so bila kolesa na Pullmanovih vagonih res iz papirja?
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 29.11.2008, 18:25, skupaj popravljeno 2 krat.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
PrispevekObjavljeno: 14.07.2008, 21:52:40 Naslov sporočila: Kolesa na luksuznih Pullmanovih vagonih iz papirja?
Ali ste vedeli...ali verjamete...
Bilo je 491 ogledov 4 mesecih, kar je izredno veliko..
Ni pa bilo nobenega odgovora na ...ali ste vedeli in...ali verjamete...
Verjetno si je večina mislila, da je že podpis:
PrispevekObjavljeno: 14.07.2008, 21:52:40 Naslov sporočila: Kolesa na luksuznih Pullmanovih vagonih iz papirja?
...ali verjamete
...sumljiv in če dobro sam ne preštudiram, bolje, da se ne oglasim in osmešim...
Sedaj dodajam kolesne dvojice s kolesnimi polnili iz lesa...iz teme Tehnični muzej Dunaj:
Ali so bila polnila koles res izdelana iz papirja in lesa
Ali ste vedeli...ali verjamete...
Bilo je 491 ogledov 4 mesecih, kar je izredno veliko..
Ni pa bilo nobenega odgovora na ...ali ste vedeli in...ali verjamete...
Verjetno si je večina mislila, da je že podpis:
PrispevekObjavljeno: 14.07.2008, 21:52:40 Naslov sporočila: Kolesa na luksuznih Pullmanovih vagonih iz papirja?
...ali verjamete
...sumljiv in če dobro sam ne preštudiram, bolje, da se ne oglasim in osmešim...
Sedaj dodajam kolesne dvojice s kolesnimi polnili iz lesa...iz teme Tehnični muzej Dunaj:
železocestnik napisal/-a:
Kolesna dvojica z lesenimi polnili, ki dobro dušijo hrup. Kolesni dvojici je izdelala firma HENDERSON & Co. iz Birminghama po patentu Beatties iz leta 1850.
Tudi dvorni salonski vagon cesarice Elizabete (glej zgoraj), je bil nekaj časa opremljen z lesenimi polnili.
Za nejeverne Tomaže kolo malo od bliže, da se vidi polnilo...
Še notranja stran kolesa z napisom proizvajalca...
Ali so bila polnila koles res izdelana iz papirja in lesa
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
V članku je zapisano:
Cast-iron railway wheels transmitted every imperfection on the track into the car above it. Early train rides were noisy adventures. Allen invented a quiet railway-car wheel. It had a steel rim and an iron hub. But its center was laminated paper.
People had made other kinds of composite wheels. They'd tried wood, but wood reacts to weather. Laminated paper was more stable. Wood can split along its grain. Paper doesn't.
Če prevedemo:
"Ulita železniška kolesa prenašajo vsako napako na tirih na vagon. Vlaki so bili v začetku zelo glasna avantura. Allen pa je iznašel tiho železniško kolo. Ima jeklen obroč in pesto. Toda polnilo je laminiran papir.
Poizkušali so s proizvodnjo različnih kompozitov. Tako so n.pr. poizkusili z lesom, toda les ni odporen na vremenske razmere. Laminiran papir je bolj obstojen. Les lahko poči po rasti. Papir pač ne."
To je vsa znanost...
"papirnata" kolesa so odlično blažila udarce...vemo pa dobro, kakšno je bilo vzmetenje vagonov v začetkih razvoja železnic.
Zato jih je tudi Pullman izbral za svoje vagone...dokler ni začela teža in hitrost vlakov naraščati...
Cast-iron railway wheels transmitted every imperfection on the track into the car above it. Early train rides were noisy adventures. Allen invented a quiet railway-car wheel. It had a steel rim and an iron hub. But its center was laminated paper.
People had made other kinds of composite wheels. They'd tried wood, but wood reacts to weather. Laminated paper was more stable. Wood can split along its grain. Paper doesn't.
Če prevedemo:
"Ulita železniška kolesa prenašajo vsako napako na tirih na vagon. Vlaki so bili v začetku zelo glasna avantura. Allen pa je iznašel tiho železniško kolo. Ima jeklen obroč in pesto. Toda polnilo je laminiran papir.
Poizkušali so s proizvodnjo različnih kompozitov. Tako so n.pr. poizkusili z lesom, toda les ni odporen na vremenske razmere. Laminiran papir je bolj obstojen. Les lahko poči po rasti. Papir pač ne."
To je vsa znanost...
"papirnata" kolesa so odlično blažila udarce...vemo pa dobro, kakšno je bilo vzmetenje vagonov v začetkih razvoja železnic.
Zato jih je tudi Pullman izbral za svoje vagone...dokler ni začela teža in hitrost vlakov naraščati...