Ali so bila kolesa na Pullmanovih vagonih res iz papirja?

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Ali so bila kolesa na Pullmanovih vagonih res iz papirja?

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ali ste vedeli...ali verjamete...
Izpod peresa priznanega strokovnjaka Johna H. Lienharda, ki ga je napisal na osnovi članka Helene Wright (članek citiran v linku).


Slika

Link: članek je v angleščini! Če se vam ne da brati članka, lahko vključite audio posnetek (Click here for audio of Episode 758.) !

http://www.uh.edu/engines/epi758.htm


Še del članka Helene Wright (ostalo je potrebno plačati...)

http://www.jstor.org/pss/3106589

Še članek iz časopisa The New York Times (15.2.1891)...

http://query.nytimes.com/mem/archive-fr ... ref=slogin

Garancija: min 30.000 milj :shock:


Fotke koles iz zgornjih člankov...

Slika

Image courtesy of Smithsonian Institution, National Museum of American History

The Smithsonian Institution's Paper-Cored Railroad Wheel




Firma Allen Paper Car Wheel Company je trdila v prospektu, da je v uporabi že 60.000 takšnih koles...

Slika



Primer železniškega kolesa s papirnim polnilom na vagonu...


Slika

(foto: Railroad museum Golden, Kolorado, ZDA)
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 29.11.2008, 18:25, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

PrispevekObjavljeno: 14.07.2008, 21:52:40 Naslov sporočila: Kolesa na luksuznih Pullmanovih vagonih iz papirja?
Ali ste vedeli...ali verjamete...

Bilo je 491 ogledov 4 mesecih, kar je izredno veliko.. :D

Ni pa bilo nobenega odgovora na ...ali ste vedeli in...ali verjamete...

Verjetno si je večina mislila, da je že podpis:


PrispevekObjavljeno: 14.07.2008, 21:52:40 Naslov sporočila: Kolesa na luksuznih Pullmanovih vagonih iz papirja?

...ali verjamete


...sumljiv in če dobro sam ne preštudiram, bolje, da se ne oglasim in osmešim... :roll: :oops:

Sedaj dodajam kolesne dvojice s kolesnimi polnili iz lesa...iz teme Tehnični muzej Dunaj:
železocestnik napisal/-a:

Kolesna dvojica z lesenimi polnili, ki dobro dušijo hrup. Kolesni dvojici je izdelala firma HENDERSON & Co. iz Birminghama po patentu Beatties iz leta 1850.
Tudi dvorni salonski vagon cesarice Elizabete (glej zgoraj), je bil nekaj časa opremljen z lesenimi polnili.

Slika


Za nejeverne Tomaže kolo malo od bliže, da se vidi polnilo... :wink:

Slika


Še notranja stran kolesa z napisom proizvajalca...

Slika


Ali so bila polnila koles res izdelana iz papirja in lesa :?: :-k :^o [-( :uuuaavv
Uporabniški avatar
Griffith
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1140
Pridružen: 03.04.2007, 14:42
Kraj: Škofja Loka
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Griffith »

Očitno so bila res. Ampak, zakaj s papirjem in ne čim drugim?
Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

V članku je zapisano:

Cast-iron railway wheels transmitted every imperfection on the track into the car above it. Early train rides were noisy adventures. Allen invented a quiet railway-car wheel. It had a steel rim and an iron hub. But its center was laminated paper.

People had made other kinds of composite wheels. They'd tried wood, but wood reacts to weather. Laminated paper was more stable. Wood can split along its grain. Paper doesn't.

Če prevedemo:

"Ulita železniška kolesa prenašajo vsako napako na tirih na vagon. Vlaki so bili v začetku zelo glasna avantura. Allen pa je iznašel tiho železniško kolo. Ima jeklen obroč in pesto. Toda polnilo je laminiran papir.

Poizkušali so s proizvodnjo različnih kompozitov. Tako so n.pr. poizkusili z lesom, toda les ni odporen na vremenske razmere. Laminiran papir je bolj obstojen. Les lahko poči po rasti. Papir pač ne."


To je vsa znanost...
"papirnata" kolesa so odlično blažila udarce...vemo pa dobro, kakšno je bilo vzmetenje vagonov v začetkih razvoja železnic.
Zato jih je tudi Pullman izbral za svoje vagone...dokler ni začela teža in hitrost vlakov naraščati...
Odgovori