Stran 1 od 2

Proga vseh svetih (Trst-Hrpelje)...

Objavljeno: 02.08.2008, 0:15
Napisal/-a igor72
To je bilo eno od njenih imen,saj so tiri vodili skozi kraje:
Sant'Andrea (Trst)
Sant'Anna (Sveta Ana)
San Giuseppe (Ricmanje)
Sant'Antonio Mocco (Boršt)
Sant'Elia (Draga)
Verjetno ste že ugotovili da je govora o progi ki je povezovala H.Kozino, po dolini Glinščice, z Trstom.
Progo so začeli graditi 26.10.1885 in po 20. mesecih je po njej stekel promet.V njenih najboljših časih je po njej vozilo cca 20 tovornih vlakov na dan s hitrostjo 30 km/h.Vmes so bili seveda tudi potniški.Vlekle so jih parnjače,med njimi tudi serija 728 (FS) ali po naše 25.
Proga je bila dolga 19,608 km s povprečnim naklonom 25 %o,največji pa je bil celo 32,7 %o.Na njej je bilo 13 mostov,6 viaduktov in 5 predorov.
Med in po vojni je promet močno upadel saj je ravno na tem prostoru nastalo več mej (cona A,B,..);tako so vlaki vozili samo še do Drage ali pa Boršta.Tako je, podnoč, na Silvestrovo leta 1958 po njej zapeljal poslednji vlak.Izgradili so jo leta 1966.

In po 1/2 stoletja se po njeni trasi vozimo s kolesi :D

H.Kozina - km 19+608 Približno tam kjer gre sedaj tir v INA-o je bil začetek proge proti morju
Slika

sedaj štuc...takrat pa je proga nadaljevala pot v loku kjer sedaj poteka (v ozadju) avtocesta
Slika

Takoj ko zapustimo Kozino je odcep za Klanec in po neka metrih zavijemo desno na makadamsko pot,kjer se tudi začne obstoječi del proge.Tukaj je še viden ostanek mostu kjer se je proga vzpenjala na postajo;drugi del mostu so porušili ob gradnji avtoceste
Slika

potem pa veselo v dolino. :lol:
Slika

in že prvi viadukt...spomladi ga je veliko lepše slikat :x
Slika

na kakšnih delih izgleda kot soteska...toplo pa ni :lol:
Slika

ker je v tem času zelo bujna vegetacija so vsi morebitni obtirni kamni zaraščeni...razen redkih
Slika

...in potem prve ovire...so nekoč to bile...ko je bila še meja...sedaj pa le muzej na prostem
Slika
Slika

Objavljeno: 02.08.2008, 0:15
Napisal/-a igor72
Druga postaja na progi:Draga - km 14+914
Slika

Na vsaki postaji je vodnjak in zraven njega je nekoč bila še pumpa..tista ročna...katera je verjetno dobila noge
Slika

..samo za gospode...
Slika

še pogled nazaj
Slika

Kmalu zatem se odpre čudovit razgled po dolini Glinščice
Slika

za seboj smo pustili cerkev v Dragi
Slika

cerkev Sv.Marije
Slika

vse je prepredeno z pešpotmi,kjer pa se je baje spomladi prepovedano sprehajati saj tam gnezdi neka redka vrsta sokolov
Slika

In že smo pri prvi dveh tunelih.Vhod v prvega
Slika

...in izhod iz drugega
Slika

Proge je potekala čisto po meji in na vrhu (desno zgoraj) se še vidi mejni kamen,kjer so baje stali naši graničarji...in buhvari da si naredu en korak v Yu...
Slika

naslednja dva tunelčka
Slika

in izhod iz druzga
Slika

ob progi je bilo veliko čuvajnic,med drugim tudi za varovanje nivojskih prehodov.Ena še živih je v km 10+415
Slika

Objavljeno: 02.08.2008, 0:16
Napisal/-a igor72
naslednja postaja:Boršt - km 9+721
Slika

...ki pa za razliko od prejšnje ne sameva
Slika
Slika

Postajališče Ricmanje ni bilo v prvotnem načrtu , zato je bila tukaj,za razliko od ostalih postaj,proga kar v hudem klancu
Slika

Najdaljši od 5-ih tunelov (224m),kateri ima avtomatsko osvetlitev.Luči se prižigajo po sklopih in vožnja s kolesom skozenj je zelo zanimiva
Slika

pa viadukt (z 9-imi kalunami) :lol:
Slika

s katerega je lep razgled po mestu in okolici.Novozgrajena avtocesta ki bo skozi tunel povezana s Škofijami
Slika

nad progo je prastara "teleferika",katera vozi kamen iz kamnoloma v industrijsko cono za predelavo v cement...v ozadju Socerb
Slika

In tukaj se današnje potovanje konča.
Slika

V kratkem naj bi bil zgrajen še zadnji del poti,kateri je pa gotovo največji zalogaj,saj poteka po zelo gosto pozidanem mestu.Verjetno ste opazili da manjka še ena postaja, to je Sveta Ana - km 4+353,katere pa ne bo niti prihodnjič, saj na njenem mestu stojijo bloki.
Še stereo slika...
Slika

...in lep pozdrav do prihodnjič.
MMG:če se boste odpravljali po naših sledeh, si nikar ne izberite dneve med vikendom,saj boste potovali bistveno dlje;to je namreč zelo priljubljena kolesarko,vozičkarko,rekreativna pešpot


:lol:

Objavljeno: 02.08.2008, 8:10
Napisal/-a cokla
Kaj reči drugega kot =D> =D> =D> .Rekreacija in lepa narava-bravo.

Objavljeno: 02.08.2008, 14:16
Napisal/-a zbowe
Bravo Igore, le opis in fajn slikce.

Za tistega, ki zna italijansko pa še link na italijanski forum ferrovie.it
http://www.ferrovie.it/phpBB2/viewtopic.php?t=19466

Objavljeno: 02.08.2008, 14:53
Napisal/-a expres
Igor imaš pa vražje oči,nič ti ne uide..
Mejni kamen YU-ITA.

Drugače pa Igor, s tabo je odlično popotovati.

Slike pa =D> =D> =D>.


Lp

Objavljeno: 02.08.2008, 19:09
Napisal/-a CC 6500
Pohvalno Igor....Bravo :applause

Objavljeno: 10.08.2008, 11:35
Napisal/-a igor72
Na enem od Trieštinskih forumov sem našel zanimive prispevke g.Roberto Carmeli-ja,ki je o progi napisal tudi knjigo:

Slika

Med številnimi prispevki je dodal tudi nekaj zanimivih slik, katere je dobil pozneje ko je bila knjiga že natisnjena in jih v knjigi ne najdemo:

....Iz glavne postaje sta v hrib zapeljala dva tira,ki sta bila v bistvu dve progi.Leva je Bohinjska proga,desna pa je šla v Hrpelje
Slika

...ki pa sta se kmalu razcepili vsaka v svojo smer
Slika

...vzpon proti Hrpeljam
Slika

...in spust proti Trstu.Ko vlaki niso več vozili v H.K.(do Doline), lokomotiv niso več mogli obračati in so zato vozile s tenderjem naprej ( v ozadju teleferika kamnolom-cementarna)
Slika

...Dolina
Slika

...Boršt...malo posodobljen
Slika

...odstranjevanje tirov v letu 1966.
Slika


Še več takšnih in podobnih slik najdete na forumu,kjer je tudi ogromno zanimivih podatkov,ampak trieštinščina je hudo zakompliciran dialekt in bi bila kakšna pomoč iz zamejstva dobrodošla.....
.....Zbowe Slika

Objavljeno: 10.08.2008, 11:49
Napisal/-a grega
Igor lepo je pogledati slike starejšega datuma.

MMG zadnjih štirih slik mi ne pokaže.

Objavljeno: 13.08.2008, 8:14
Napisal/-a Dare
Igor, z eno besedo: ODLIČNO =D> =D> =D> .

Tudi meni zadnje štiri slike nikakor ne odpre :evil: , sem poskusil klik z desno miško, prikaži sliko, pa tudi ne reagira :cry: .

.

Objavljeno: 15.08.2008, 21:53
Napisal/-a zbowe
Komaj bom imel nekaj časa bom cel topič s tržaškega foruma prevedel

Objavljeno: 25.08.2008, 11:45
Napisal/-a kraševc
Včeraj sem "bicikliral" po tej trasi in ugotovil, da se Italjanom ne da kosit ob trasi (na slovenski strani ni tako zaraščeno).
Sem pa šel še naprej od tam, kjer ste se vi obrnili. Ne prideš pa daleč, ker si kmalu sredi naselja in se trasa zgubi. Edino en viadukt je še ostal, ki ga bodo menda ohranili.

LP
Tadej

Objavljeno: 08.02.2009, 14:51
Napisal/-a železocestnik
Še en link kolesarja Miloša....tudi fotke

http://www.geocities.com/andrejbled/izl ... manje.html

Re: Proga vseh svetih

Objavljeno: 29.08.2009, 18:57
Napisal/-a železocestnik
Še knjiga Roberta Carmelija...v pdf-u
http://img58.imageshack.us/img58/7785/4972hf8.jpg

Če boste hoteli preverjati podatke, lepim link, na katerem je knjiga Roberta Carmelija:
"Il treno della Val Rosandra; Storia e imamagini della linea Triete - Erpelle."

http://homepage.mac.com/riosa/testo.pdf

Re: Proga vseh svetih

Objavljeno: 21.10.2010, 20:05
Napisal/-a Dirigent
Naj opozorim kolesarje-strojevodje, da so prav tako dolžni oddati z zvoncem signal "Pazi", kadar vozijo skozi predor!