Proga vseh svetih (Trst-Hrpelje)...
Objavljeno: 02.08.2008, 0:15
To je bilo eno od njenih imen,saj so tiri vodili skozi kraje:
Sant'Andrea (Trst)
Sant'Anna (Sveta Ana)
San Giuseppe (Ricmanje)
Sant'Antonio Mocco (Boršt)
Sant'Elia (Draga)
Verjetno ste že ugotovili da je govora o progi ki je povezovala H.Kozino, po dolini Glinščice, z Trstom.
Progo so začeli graditi 26.10.1885 in po 20. mesecih je po njej stekel promet.V njenih najboljših časih je po njej vozilo cca 20 tovornih vlakov na dan s hitrostjo 30 km/h.Vmes so bili seveda tudi potniški.Vlekle so jih parnjače,med njimi tudi serija 728 (FS) ali po naše 25.
Proga je bila dolga 19,608 km s povprečnim naklonom 25 %o,največji pa je bil celo 32,7 %o.Na njej je bilo 13 mostov,6 viaduktov in 5 predorov.
Med in po vojni je promet močno upadel saj je ravno na tem prostoru nastalo več mej (cona A,B,..);tako so vlaki vozili samo še do Drage ali pa Boršta.Tako je, podnoč, na Silvestrovo leta 1958 po njej zapeljal poslednji vlak.Izgradili so jo leta 1966.
In po 1/2 stoletja se po njeni trasi vozimo s kolesi
H.Kozina - km 19+608 Približno tam kjer gre sedaj tir v INA-o je bil začetek proge proti morju
sedaj štuc...takrat pa je proga nadaljevala pot v loku kjer sedaj poteka (v ozadju) avtocesta
Takoj ko zapustimo Kozino je odcep za Klanec in po neka metrih zavijemo desno na makadamsko pot,kjer se tudi začne obstoječi del proge.Tukaj je še viden ostanek mostu kjer se je proga vzpenjala na postajo;drugi del mostu so porušili ob gradnji avtoceste
potem pa veselo v dolino.
in že prvi viadukt...spomladi ga je veliko lepše slikat
na kakšnih delih izgleda kot soteska...toplo pa ni
ker je v tem času zelo bujna vegetacija so vsi morebitni obtirni kamni zaraščeni...razen redkih
...in potem prve ovire...so nekoč to bile...ko je bila še meja...sedaj pa le muzej na prostem
Sant'Andrea (Trst)
Sant'Anna (Sveta Ana)
San Giuseppe (Ricmanje)
Sant'Antonio Mocco (Boršt)
Sant'Elia (Draga)
Verjetno ste že ugotovili da je govora o progi ki je povezovala H.Kozino, po dolini Glinščice, z Trstom.
Progo so začeli graditi 26.10.1885 in po 20. mesecih je po njej stekel promet.V njenih najboljših časih je po njej vozilo cca 20 tovornih vlakov na dan s hitrostjo 30 km/h.Vmes so bili seveda tudi potniški.Vlekle so jih parnjače,med njimi tudi serija 728 (FS) ali po naše 25.
Proga je bila dolga 19,608 km s povprečnim naklonom 25 %o,največji pa je bil celo 32,7 %o.Na njej je bilo 13 mostov,6 viaduktov in 5 predorov.
Med in po vojni je promet močno upadel saj je ravno na tem prostoru nastalo več mej (cona A,B,..);tako so vlaki vozili samo še do Drage ali pa Boršta.Tako je, podnoč, na Silvestrovo leta 1958 po njej zapeljal poslednji vlak.Izgradili so jo leta 1966.
In po 1/2 stoletja se po njeni trasi vozimo s kolesi
H.Kozina - km 19+608 Približno tam kjer gre sedaj tir v INA-o je bil začetek proge proti morju
sedaj štuc...takrat pa je proga nadaljevala pot v loku kjer sedaj poteka (v ozadju) avtocesta
Takoj ko zapustimo Kozino je odcep za Klanec in po neka metrih zavijemo desno na makadamsko pot,kjer se tudi začne obstoječi del proge.Tukaj je še viden ostanek mostu kjer se je proga vzpenjala na postajo;drugi del mostu so porušili ob gradnji avtoceste
potem pa veselo v dolino.
in že prvi viadukt...spomladi ga je veliko lepše slikat
na kakšnih delih izgleda kot soteska...toplo pa ni
ker je v tem času zelo bujna vegetacija so vsi morebitni obtirni kamni zaraščeni...razen redkih
...in potem prve ovire...so nekoč to bile...ko je bila še meja...sedaj pa le muzej na prostem