Kurilnica Ljubljana in vodna stolpa

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8946
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Kurilnica Ljubljana in vodna stolpa

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 06.08.2008, 1:29

Še junija letos se je @grega spraševal, ali bodo res podrli vse zgradbe kurilnice...

grega napisal/-a:Nekja slik z postaje Ljubljana z novim teleobjektivom :D :D

Slika
4. Seveda ne manjkajo rdeče Brižite. MMG ali se bodo podrle vse stavbe za njimi?????????



Dolfe mu je že 5. julija odgovoril v temi In memoriam - Kurilnica Ljubljana, kaj se dogaja.
Temo širim z vodnim stolpom, zato nova tema.

Če pogledamo zgornjo fotko, vidimo med obema tiroma, ki sta vodila v kurilnico, še stoji napajalka za vodo.
No, tudi v Dolfetovi "Im memoriam" je še bila...

Dolfe napisal/-a:
6.Slika

Napajalnik še kar vztraja. Nihče se ga ne upa dotaknit ali pa ne vedo kam z njim.


Dolfe again Slika


Danes pa izgleda kurilnica takole...

Slika


Manjka nam torej napajalka...Pogledamo v jašek in vse nam je jasno...:idea:

Napajalko so demontirali in odrezali dovodno cev...

Slika


Na posnetku se vidi, da je po tej cevi preteklo kar nekaj vode. Erozija je naredila svoje in na eni strani cevi odnesla material s sabo...

Slika


Vrata so že demontirana...

Slika


Pogled v notranjost zgradbe (na kanala)...

Slika


Če si se moral povzpeti po stopnicah, si bil v težavah...zgoraj so bili namreč šefi..:roll:

Slika


Zgradba kurilnice, fotografirana iz zahodne smeri...

Slika


Na parkirišču ni več zapornic...

Slika


Pogled proti vodnemu stolpu...

Slika


Tele prostore pa so si verjetno dobro zapomnili strojevodje...

Slika


In že smo pri vodnih stopih...

Slika


Nekatere zgradbe v bližini so v fazi rušenja...

Slika


Sekcija za vleko se ne da...

Slika


Okrepčevalnice KIM-VI se še mnogi spominjajo...

Slika


Vodna stolpa v vsej svoji veličini...danes in nikdar več?

Slika



Se nadaljuje :lol:
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 06.08.2008, 12:12

Pohvala za tvoj celoten trud okrog fotopisa bivše kurilnice, @železocestnik. Velja tudi za tvojo temo v "Fotopisi".

Ampak, imam neko pripombo na opažanje. Ne na tvoje delo, da ne bo pomote.

Gre za rušenje ljubljanske kurilnice. Do sedaj videno, to ni nikakršno rušenje, ampak "ROPANJE". Razen kretnic, tirov in tirnih naprav, ki jih pospravlja služba UVP, ni nič porušenega. Pobrani (morda pokradeni) so le materijali, ki kaj veljajo. Krovna pločevina, žlebovi in ostalo železje. Skratka, materijali, ki kot priročna reciklaža kaj veljajo.

Vodna stolpa vztrajata le zato, ker sta preveč glomazna in upadljiva. Doklej še?

Med tem časom bo EMONIKA s.p. šla "zugrunt" in ostal bo en lep spomenik v Ljubljani. :lol:

Torej, da ne bo kakšne zmote. Da ni tam več ničesar našega (SŽ), mi je jasno. Razen delčka naših duš, ki je ostal tam. Tistega pač nihče ne zmore vzeti, podreti. Povedati hočem le, da je izgradnja famozne EMONIKE ta trenutek le navidezna. V resnici se sploh še ni pričelo rušenje. Trenutno je vse v fazi ropanja, ki pa je tudi že skoraj zaključeno. In kdaj bo slavnostna otvoritev, po moje nihče ne ve.


lp
Dolfe :?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8946
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 06.08.2008, 18:15

Tako kot se država Slovenija, mesto Ljubljana in Slovenske železnice spravljajo k projektu ŽELEZNIŠKA POSTAJA LJUBLJANA, še ni videl svet.

Dobro vsi veste, da se je na forumu že velikokrat postavljalo vprašanje poglobljenih tirov in prednosti pred podvozi (sedanja rešitev, po letu 1960).
Dobro veste, da so ideje o poglobljeni železnici bile že v "stari gnili" Jugoslaviji leta 1930.
Verjamem, da Jugoslavija po drugi svetovni vojni ni imela niti cementa, da bi se lahko lotila takšnih investicij. Ko pa so zgradili prvi cestni podvoz, so zapečatili zadevo.

Danes nihče v Sloveniji še ne ve, kaj je najpametneje :!:

Dokaz: V temi Ljubljansko železniško vozlišče - projektna naloga se vidi, da so januarja 2007 šele "sproducirali" projektno nalogo.
Projektna naloga je šele resen namen, da želiš od strokovnjakov pridobiti najboljše rešitve. Čas za izdelavo projektne naloge je določen 12 mesecev. Kdaj se je zbiranje ponudb razpisalo, kdo je bil izbran, ne vem.

Vem pa, da sedajle še NIČ NE VEMO!

In prehitevajo nas po levi. Emonika in rušitelji tirov po železniški postaji.
In nam zagotavljajo, da bo možno tudi kasneje tire poglobiti.

Mi pa ne vemo, ali bo potekal ves tovorni promet po tej isti postaji ali ne, kje bodo rezervni vlaki oz. lokomotive, kje se bo lahko opravil hiter pregled lokomotive itd.

PODRIMO, POL BOMO PA ŽE VIDELI!

Enkrat sem že zapisal: če ne znamo, potem saj ne onemogočimo naslednikov.

@Dolfe, glede vodnih stolpov pa je bil moj namen le, da se ohrani nekaj fotk, saj nihče ne ve, kaj se bo zgodilo z njimi in kdaj. Tudi ne vem, ali so tehnični spomenik ali ne.

Glede ostalih fotk pa sem hotel prikazati, kakšnemu arealu se odpoveduje železniška postaja (ki bi ga lahko uporabila za tire, v prihodnosti, ne vem). Zato, da postavi eno veliko stolpnico. Halooo, zakaj pa potrebujejo tisto stolpnico? Aja, zato, da bi imela Ljubljana, Slovenija en mal večji "Nebotičnik" :idea:

Opomba: nisem strokovnjak za logistiko (se pa mal spoznam na logiko)

Pozdrav
Uporabniški avatar
Dare
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 315
Pridružen: 14.03.2007, 14:47
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Dare » 06.08.2008, 22:08

Odličen prispevek :lol: :lol: .


Glede projekta "Emonika", pa sem enako skeptičen kot Dolfe. Prav lahko se zgodi, da od vsega skupaj - čeprav je bilo vse skupaj najavljeno zelo pompozno - ne bo nič in bodo potem potnike, ki bodo prihajali v Ljubljano pozdravljale napol podrte in izropane stavbe.


V torek, ko sem bil v Novi Gorici, sem opazil, da se na območju bivše kurilnice, od mojega zadnjega obiska v maju, ni kaj dosti spremenilo.
Na mestu kjer je bilo skladišče Interevrope so res že izkopali veliko jamo in postavili mini betonarno, okrog stare kurilnice in delavnic pa je še vse tako kot je bilo - napol podrto, razmontirano, predvsem pa brez kakršnekoli ograje. Samo vprašanje časa je kdaj bo rotunda postala tarča vandalov, ki dodo začeli ropati, kot pravi Dolfe in razbijati okna, kasneje pa še kaj drugega.


Tudi če se črnoglede napovedi ne uresničijo in bodo ti dve stolpnici Emonike res zgradili, pa se bojim, da bo pri tem tudi ostalo in novega kolodvora sploh ne bodo zgradili. Poslovni prostori in stanovanja se namreč lažje tržijo - prinašajo dobiček, kot pa javna infrasruktura.


.
Lep pozdrav - DARE
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8946
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 07.12.2008, 0:50

Ker vodnih stolpov ni več, objavljam staro fotografijo iz foruma www.railserbia.net kjer je @ hadzibane objavil fotko, ki jo je posnel
Detlef Shikorr davnega leta 1969...

Slika

V prvem planu je JŽ 53-033
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

OdgovorNapisal/-a gapi_1 » 22.12.2008, 19:55

Vprašal bi, če obstajajo kakšne slike ljubljanske postaje, verjetno iz 70. ali 80. let, ko je bila na postaji ( blizu postajne zgradbe ob prvem tiru) postavljena neka manjša parna lokomotiva? Katere serije je bila tista kolomotiva?
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3547
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 22.12.2008, 20:14

Ob postajni zgradbi Je stala K3 in 150-003.

S slikami pa ti žal ne morem postreči :oops:
Tine
parna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 484
Pridružen: 17.03.2008, 20:01

OdgovorNapisal/-a parna » 22.12.2008, 20:38

Slika JŽ 150-003,slikana verjetno v Ljubljani.

Slika


Lep pozdrav.
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 630
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

OdgovorNapisal/-a Florjan » 22.12.2008, 21:01

Meni se zdi,da je 150 003 slikana v Mb-Studenci.
Sedaj so obe v Žel. muzeju.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 22.12.2008, 21:48

Pozdrav

Fotografija 150-ke je kar z glavnega kolodvora v Mariboru, saj se zadaj vidi hrib "Piramida" (tiski s kapelico), ki ga tako s Studencev ne moremo videti. Je pa stala že za skladiščem (opečna stavba) oz. med skladiščem in silosi...

V 70-tih letih je pa na LJ postaji poleg K3 in 150-ke stala že "zobata lokomotiva" serije JŽ 97.

LP

Jože
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3547
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 23.12.2008, 8:04

Jože, 97-028 je bila levo od postajnega poslopja (gledano iz prvega tira protia vatobusni postaji). Stala je sama.

K3 in 150-003 pa sta stali skupaj tik on postajnem poslopju.
Tine
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6491
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 23.12.2008, 13:34

Tin€ napisal/-a:Jože, 97-028 je bila levo od postajnega poslopja (gledano iz prvega tira protia vatobusni postaji). Stala je sama.

K3 in 150-003 pa sta stali skupaj tik on postajnem poslopju.

Ja kdaj? Jaz se spomnim, da je bila K3 tudi solo nasproti one stare kretniške postavljalnice, t.j., če si prišel iz avtobusne postaje na železniško, šel pod uro in desno proti sedanjemu podhodu. V mislih imam 80-ta leta, ko podhoda še ni bilo pa je bilo treba iti čez prve 4 tire... K3 je bila na rumeni prikolici, en čas v družbi s še eno lokomotivo, verjetno 150, en čas pa tudi solo. Bili pa sta kar nekaj let tam postavljeni...

Je bila pa cela vrsta starih parnih lokomotiv postavljenih tudi na zahodni strani kolodvora, na odstavnih tirih, ki so verjetno nekoč (do leta 1950) bili glavni prevozni tiri (glede na železocestnikove podatke). Fotke teh lokomotiv sem pa celo pred časom dal na railfan ;)
Goran
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

OdgovorNapisal/-a gapi_1 » 23.12.2008, 14:01

za K3 pa prvič slišim, da bi stala v Lj :oops: ... mmg. stara kretniška postavljalnica-je to tista zgradba v medtirju, ki je blia podrta pred cca. 20 leti?
Ali ni v osemdesetih letih na postaji, ob kurilnici, stara tudi lokomotiva serije 17?

mmg, Gorči, nekatere slike na bahnbilder.de so kot vidim ravno iz ljubljanske postaje :wink:
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

OdgovorNapisal/-a gapi_1 » 23.12.2008, 14:10

Gorchi hvala za namig,
na railfanu sem našel. :wink:
Sam sem imel v mislih JŽ 152 006, ki je stala na postaji v 80-ih:
http://www.railfaneurope.net/pix/si/steam/misc/jzbudap2.jpg
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3547
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 23.12.2008, 16:21

gapi_1 napisal/-a:za K3 pa prvič slišim, da bi stala v Lj :oops: ... mmg. stara kretniška postavljalnica-je to tista zgradba v medtirju, ki je blia podrta pred cca. 20 leti?
Ali ni v osemdesetih letih na postaji, ob kurilnici, stara tudi lokomotiva serije 17?

mmg, Gorči, nekatere slike na bahnbilder.de so kot vidim ravno iz ljubljanske postaje :wink:


K3 je bila postavljena, citiram iz knjige g. Staneta Kumarja - Muzejske lokomotive:
Na dan železničarjev 1974 so jo postavili kot pomnik na ljubljansko železniško postajo. Leta 1980-1981 so jo v Šiški ponovno pregledali in konzervirali ter jo znova postavili na ljubljanski peron kot prvo slovensko ozkotirno lokomotivo.

97-028 so restavrirali v Ljubljani in jo postavili leta 1975 na posebni tir na ljubljanskem peronu... 97-028 so prepeljali leta 1980 v TOZD CD Šiška in jo postavili poleg garniture ozkotirnih voz.

152-006 ... Prepeljali so jo od Osjeka do Šiške na tovornem vagonu, kjer so jo restavrirali in postavili na dan železničarjev leta 1981 kot pomnik na ljubljanski postaji.

Zgoraj so, kot sem že omenil citati iz knjige g. Staneta Kumarja.

In še citat iz revije GEA Slovenske muzejske lokomotive avtor g. Brate Tadej, kjer opisuje lokomotivo 150-003:

Več let je stala pred peroni ljubljanske železniške postaje kot spomenik skupaj z lokomotivo K-3 in 97-028. Zaradi poškodb rje in vandalizma so pozneje vse omenjene stroje preselili v Šiško, kjer stojijo še danes v zbirki muzejskih tirnih vozil.

Ta citat pa je iz omenjene brošure g. Brate Tadeja.

Imel sem priliko videti prav vse štiri.

Starejši itak veste kdaj je bil nekdaj dan železničarjev, za mlajše pa naj povem, da je bil to 15 april.
Tine

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov