Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8825
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.10.2008, 16:40

Gorchi napisal/-a:Železocestnik, imaš kaj več podatkov o obvozni progi skozi Dravlje?

Lp,


železocestnik napisal/-a:@gorchi, na žalost ne...je izven "mojega področja"...geografsko..se šalim

Je pa v knjigi: Rauter, Rainer: Ein Verkehrsweg erschliesst die Alpen en stavek ...

"Uprava vojske je zgradila povezovalne linije med gorensko (Ober Krain) in dolenjsko železnico (Unter Krain)..takoimenovano OUK-Schleife.
Ta se je ločila na ljubljanskem "Predkolodvoru-Vorbahnhoff) na km 99.483 in priključila v kilometru 1.657 na liniji Ljubljana-Bubnjarci. Ta obvoznica je bila dolga 5.242 km. Pričela je obratovati 15.maja 1916.

POZOR!
Na strani 282 je skica (načrt): Eisenbahn-Knotenpunkt Laibach iz leta 1916 z vrisanimi povezovalnimi železnicami!

Pozdrav



V knjigi GORENJSKA: 1900-2000: (knjiga gorenjske samozavesti), Gorenjski glas, Kranj 1999 je Karol Rustja objavil članek: Proge.

Med drugim omenja tudi obvozno progo Dravlje-dolenjska proga:

"Med postajama Ljubljana Šiška in Vižmarje so v prvih mesecih leta 1916 zgradili 1127 m dolgo postajo s 30 tiri in številnimi lesenimi barakami za vojake in skladišča. Tu so sestavljali vlake proti fronti. Iz postaje Dravlje so zgradili še 4,9 km dolgo obvozno progo do dolenjske proge, tako da vlaki iz gorenjske proge niso vozili na dolenjsko progo skozi prenapolnjenoželezniško postajo v Ljubljani.

Kako mačehovski odnos do slovenskih, predvsem pa gorenjskih prog, je imel Beograd (ministrstvo za promet, Generalna direkcija JDŽ) med obema vojnama, pove dejstvo, da so takoj po vojni razdrli vse tire na postaji Dravlje in Žabnica, nekaj tirov v Kranjski gori in obvozno progo v Dravljah in ves material odpeljali iz Slovenije."


Sedaj smo prišli do trase proge... :wink:

Gorchi napisal/-a:
železocestnik napisal/-a:POZOR!
Na strani 282 je skica (načrt): Eisenbahn-Knotenpunkt Laibach iz leta 1916 z vrisanimi povezovalnimi železnicami!

Ali je kaka varianta, da jo objaviš?


Ja, sedaj pa obstaja varianta... :lol: :lol: :lol:

Ampak ne tista iz knjige, ampak načrt iz Arhiva Slovenije (zbirka železniških načrtov).

Načrt je na paus papirju (@Gorchi bo že vedel kakšen papir je to, saj verjetno ni začel risati s CAD-om :lol:, drugi poglejte na Google, da ne boste takoj rekli, da je fotomontaža)...

Slika


...malo povečano (levi del)

Slika

...in še desni del

Slika


...in še "druga stran" :lol: :lol: :lol:

Slika

Se opravičujem za slabo kvaliteto fotke (samo pritisnil sem na sprožilec in niti pogledal nisem, kakšna je fotka... če pa povem po pravici, še sedaj nisem prebral navodil za canona....ni časa... )

Domačini še dandanašnji uporabljajo toponim "pri mrtvi progi"...:wink:
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1522
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

OdgovorNapisal/-a LJ363 » 18.10.2008, 21:19

Se pravi je bil v Mostah nekoč trikotnik, zanimivo.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6483
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 19.10.2008, 0:59

Najprej sem mislil, da je narobe, ko pa dobro pogledam, pa imaš verjetno prav. Malce zavaja postavitev saj je vse skupaj obrnjeno za 30-40 stopinj v levo. Staatsbahnof je najverjetneje postaja Lj.-Šiška s kurilnico, Hauptbahnhof je glavna železniška postaja. Samo tukaj je potem vrisana severna obvozna proga z rdečo od Vižmarij pa tja dol do Most? Draveljske postaje tukaj ni. [-X Železocestnik, prosim popravi, če sem kaj zabluzil.

Sedaj pa malce bolj zanimivo vprašanje. Ali se da ugotoviti, katere zgradbe so pasale k postaji v Dravljah? Nekak bi še posumil, da je šla proga nekje zahodno od pokopališča in da je kaka izmed tistih stare hiš (recimo blizu švedske ambasade) bila nekoč postajno poslopje. Ali je nemara niso skupaj z progo podrli??? Sicer nisem v Dravljah, sem pa čisto blizu obvoznice in "domača pošta" je na Vodnikovi. Zato me ta del zanima in ker je tu že vse tako pozidani in porihtano, je seveda veliko presenečenje, da je tu kdaj vozila železnica. Vsekakor pa me zanima kje je šla naprej, ali so mogoče celo nekoč vzeli del njene trase za pionirsko progo za živalskim vrtom?

Načrt je na paus papirju (@Gorchi bo že vedel kakšen papir je to, saj verjetno ni začel risati s CAD-om :lol:, drugi poglejte na Google, da ne boste takoj rekli, da je fotomontaža)...

Ja res je, s pausom sem se spoznal še v gimnaziji (oz. takrat SŠEN Šentvid), sem pa dodobra presenetil asistenta za tehnično risanje in strojniške elemente na strojnem faksu, ko sem ga vprašal, če lahko vaje oddajam kot AutoCAD datoteke leta 1991-92. Večina kolegov je komajda slišala zanj, kaj šele, da bi ga znala uporabljati... Sicer pa je Puas zelo prikladen tudi sedaj, saj lahko s tušem narišeš elektronsko tiskano vezje in ga s sprejem PAUSKLAR narediš praktično prosojnega, potem pa izvedeš fotopostopek ;)
Goran
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 528
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

OdgovorNapisal/-a Anzee » 19.10.2008, 9:28

Gorchi napisal/-a:Najprej sem mislil, da je narobe, ko pa dobro pogledam, pa imaš verjetno prav. Malce zavaja postavitev saj je vse skupaj obrnjeno za 30-40 stopinj v levo. Staatsbahnof je najverjetneje postaja Lj.-Šiška s kurilnico, Hauptbahnhof je glavna železniška postaja. Samo tukaj je potem vrisana severna obvozna proga z rdečo od Vižmarij pa tja dol do Most? Draveljske postaje tukaj ni. [-X Železocestnik, prosim popravi, če sem kaj zabluzil.


Bom kar jaz se vmesal :) Ce se ne motim si malce zabluzil :)

Rdeca proga je dravljska obvozna proga in ne ne severna nemska, ki je nastala med drugo vojno.
Cepisce (draveljska postaja) je glede na zemljevid bila nekje kjer sedaj proga precka obvoznico, nato je proga potekala cez obmocje litostroja, mimo ljubljanskih mlekarn, ekonomske fakultete, poptvja mimo rondoja zale ter se nekje za kolinsko priklopila dolenjski progi.

Slika

Slika
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1455
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

OdgovorNapisal/-a Dino S » 19.10.2008, 15:09

Kaj je včasih bilo toliko tovornega prometa z Gorenjske proti Dolenjski???
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8825
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 19.10.2008, 18:19

Saj še veš, da ste se učili v šoli, da je bila med leti 1914 in 1918 prva svetovna vojna.
Pa za soško fronto si že tudi slišal.
Vso vojaško opremo in vojake je bilo potrebno spraviti na fronto in ranjene s fronte...pa je nastala na ljubljanskem kolodvoru "gužva"...
Z obvozno progo so se je rešili...
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6483
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 19.10.2008, 18:37

Železocestnik, hvala za te slike! Sedaj se slika spremeni, torej je bila včasih postaja pravzaprav v Stegnah in ne v Dravljah?
Goran
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a SandiP » 19.10.2008, 19:03

Se bom pa še jaz malo vmešal, če smo bili že v Mostah... Glede na slike,
skice in načrte, bi moral biti en most (zakopan) nekje, kjer je na tejle sliki levi krog,
sodeč po paraleli z ravnim delom proge takoj po odcepu na Dolenjsko.
Ali je možno, da je bil to most, ki stoji še danes (desni krog)?
Samo nekam majhen se mi zdi.

LP
SP
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8825
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 19.10.2008, 21:02

V knjigi Naš Bežigrad v luči zgodovine, kulture, gospodarstva, ki je izšla v Ljubljani leta 1940, založila pa jo je stavbna zadruga "Bežigrajski dom", je napisal Franc Vidic članek: Spomini.

Med drugim je zapisal o času prve svetovne vojne:

"Med vojno so vojaki zgradili za Bežigradom cele kolonije barak. Vrstile so se ob današnji Pleteršnikovi, Apihovi, Kržičevi in Linhartovi ulici. Postavljene so bile predvsem za vojaštvo in vojne ujetnike. Med ujetniki je bilo zlasti veliko Rusov. Ti so lačni in strgani delali novo železniško progo iz Zaloga do Dravelj za prevoz vojaštva in municije. Zaradi kamniške železnice so morali zgraditi visok nasip in so tako vzeli sedanjim lastnikom za železnico ves razgled na Ljubljano. Po vojni so barake porabili za begunce, ki so v njih veliko trpeli zaradi nalezljivih bolezni, nadležnega mrčesa in številnih podgan. Ob deževnem vremenu je nastala v teh barakah cela poplava, tako da so morali prihiteti gasilci na pomoč, da so izčrpali vodo."

Slika


..in kaj so naredili?

Slika
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a SandiP » 20.10.2008, 14:57

In kje približno naj bi ta most stal?
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 528
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

OdgovorNapisal/-a Anzee » 20.10.2008, 15:19

CenzlovPepe napisal/-a:In kje približno naj bi ta most stal?


Ta most naj bi stal nekje kjer sedaj Vodovodna cesta precka kamnisko progo, oz. nekje 100m bolj proti Kamniku.

Zelo zanimive fotografije zelezocestnik! Predvidevam da kaksnih ostankov proge ne more biti (pozidano preko trase)
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8825
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 21.10.2008, 9:00

Za lažjo orientacijo, kje je potekala proga...
(vir. zgoraj omenjena knjiga...)

Slika

Pozdrav
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8825
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 22.10.2008, 11:28

Imamo srečo, da je Branko Korošec v knjigi Ljubljana skozi stoletja; Mesto na načrtih, projektih i v stvarnosti, Ljubljana 1991, objavil tudi načrt I. Kohn-a: Ureditev severovzhodnega dela Ljubljane, svetokriškega okraja, variantni projekt razpisa mestne gradbene uprave iz leta 1936, kjer je predvidel "oživitev" obvozne železnice.
Poglejmo si to ureditev in videli bomo, kje je bila speljana obvozna proga... :wink: :idea:

Slika
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 22.10.2008, 23:10, skupaj popravljeno 1 krat.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6483
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 22.10.2008, 12:09

Zelo zelo zanimiv načrt! Človek se vpraša, kako so potem nastale nekatere ceste, ki jih poznamo danes :idea:
Goran
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 528
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

OdgovorNapisal/-a Anzee » 22.10.2008, 12:27

Hudo, torej bi danes trasa potekala nekako takole - sedaj vemo se malo bolj natancno: 8) 8)
Slika

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov