Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Hmm, ceprav zdajle sem se "zarotiral" pogled na Google Zemljevidi. S kockami so oznaceni:
- rdeci kvadrat: tocka mojega fotografiranja
- oranzni kvadrat: balkon na Bellevue
- zelena kvadratka: nasi oporni tocki
Po tej logiki, bi lahko bila tocka fotografiranja tocno na tisti hisi, ki sem jo omenjal, pa tudi Mare, kolega od ZC pravi: ".... da je stal fotograf na vrtu oz. travi ob/nad hišo, ki stoji ob cesti pod hotelom Bellevue..."
Mislim, da je sedaj tole le se vprasanje casa, kdaj razkrijemo tocno lokacijo! Jaz sem bil prevec levo in previsoko, Bellevue je prevec desno in takisto previsoko..
- rdeci kvadrat: tocka mojega fotografiranja
- oranzni kvadrat: balkon na Bellevue
- zelena kvadratka: nasi oporni tocki
Po tej logiki, bi lahko bila tocka fotografiranja tocno na tisti hisi, ki sem jo omenjal, pa tudi Mare, kolega od ZC pravi: ".... da je stal fotograf na vrtu oz. travi ob/nad hišo, ki stoji ob cesti pod hotelom Bellevue..."
Mislim, da je sedaj tole le se vprasanje casa, kdaj razkrijemo tocno lokacijo! Jaz sem bil prevec levo in previsoko, Bellevue je prevec desno in takisto previsoko..
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Anzee
Bo treba počakat na sonce, da ujameš še Kamniško sedlo
pozdrav
Darko
Bo treba počakat na sonce, da ujameš še Kamniško sedlo
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Takole, sonce je prislo, ceprav je v Kamnisko-savinjskih Alpah se malo meglic.
Skratka, mislim da sem stal skoraj tocno tam kjer je bil ta nekdanji fotograf. Morda bi jaz moral biti 2m bolj levo, vendar potem zaradi drevesa nebi vec videl zvonika. Pa malo bi morda moral pocepniti (vednar je pa potem ze hisa spodaj)
Tukajle sem se postavil:
Potem naredil primerjavo:
Pa se animirani gif
Sedaj pa pocakajmo jesen, da naredimo novo primerjavo
lp Anze
Skratka, mislim da sem stal skoraj tocno tam kjer je bil ta nekdanji fotograf. Morda bi jaz moral biti 2m bolj levo, vendar potem zaradi drevesa nebi vec videl zvonika. Pa malo bi morda moral pocepniti (vednar je pa potem ze hisa spodaj)
Tukajle sem se postavil:
Potem naredil primerjavo:
Pa se animirani gif
Sedaj pa pocakajmo jesen, da naredimo novo primerjavo
lp Anze
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Čestitam za super terensko raziskavo.Anzee napisal/-a:Sedaj pa pocakajmo jesen, da naredimo novo primerjavo
Glede ponovne primerjave pa bi bilo hitreje in bolj avtentično, če bi ...
LP, Metod
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Anze, odlično! Jaz bi pa na tvojem mestu raje počakal na zimo (december-februar), ko drevje dokončno odvrže liste in se bo dalo videti še kaj več...
Goran
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
O:90500
Pozdravljeni,
k tej fotografiji iz leta po oktobru 1932...
lahko dodamo le še eno tako iz let okoli 1910:
Fotografija je iz knjige: Ljubljana na starih fotografijah, Zgodovinski arhiv Ljubljana, 1985
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
k tej fotografiji iz leta po oktobru 1932...
lahko dodamo le še eno tako iz let okoli 1910:
Fotografija je iz knjige: Ljubljana na starih fotografijah, Zgodovinski arhiv Ljubljana, 1985
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
O:90980
Pozdravljeni,
jaz mislim, da Anze odgovori na vprašanje, kje je stal fotograf pri tej fotografiji iz let okoli 1910, kot iz topa.
Glede na to, da si je nabral izkušnje pri prejšnji fotki
Sem pa si očistil očala...in kaj vidim
Gole na stadionu...
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
jaz mislim, da Anze odgovori na vprašanje, kje je stal fotograf pri tej fotografiji iz let okoli 1910, kot iz topa.
Glede na to, da si je nabral izkušnje pri prejšnji fotki
Sem pa si očistil očala...in kaj vidim
Gole na stadionu...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Ocitno je kar priljubljena lokacija za slikanje šiške, tale jasa na kateri sem stal Ce bi bil vsaj spodnji desni kot fotografije bolj viden - bi videl svoje trenutno domovanje skoraj takrat ko so ga naredili Se pa vidi obris "stare cerkve"!železocestnik napisal/-a: Sem pa si očistil očala...in kaj vidim
Mi je pa v izrezu gornje fotografije zanimivo se nekaj poleg golov - malce nad njimi je nekaj, kar zgleda kot "šupa" ali nekakšna remiza. Bela podolgovata stavba s kvadratnimi vrati spredaj, stoji pa ob kamniški progi. Kdo ve kaj bi to bilo?
lp Anze
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
O:91150
Pozdravljeni,
600 ogledov v niti dveh dneh kaže na to, da je potrebno temo nadaljevati...
Poglejmo še eno fotko letala "LJUBLJANA" iz iste knjige (Ljubljana na starih fotografijah)...
In kaj piše na hrbtu te fotografije?
Takole:
" 9.10.1927. Pristanek letala Ljubljana na letališču v Šiški.
Fotograf: Ante Gasparini, dijak, Lepi pot 3"
V knjigi pa piše o letališču v Šiški:
"Še v času prve svetovne vojne so severno od gorenjske proge v Šiški ustanovili novo vojaško letališče, ki je v letih 1924-1933 delovalo tudi kot ljubljansko civilno letališče. Uporabljali so ga tudi jadralci, leta 1930 je inženir Stanko Bloudek z njega poletel s svojim letalom Lojze."
Je pa res čudno, da se ni ohranilo več fotografij, saj je bilo letalo takrat res čudo.
pozdrav
Darko
Pozdravljeni,
600 ogledov v niti dveh dneh kaže na to, da je potrebno temo nadaljevati...
Poglejmo še eno fotko letala "LJUBLJANA" iz iste knjige (Ljubljana na starih fotografijah)...
In kaj piše na hrbtu te fotografije?
Takole:
" 9.10.1927. Pristanek letala Ljubljana na letališču v Šiški.
Fotograf: Ante Gasparini, dijak, Lepi pot 3"
V knjigi pa piše o letališču v Šiški:
"Še v času prve svetovne vojne so severno od gorenjske proge v Šiški ustanovili novo vojaško letališče, ki je v letih 1924-1933 delovalo tudi kot ljubljansko civilno letališče. Uporabljali so ga tudi jadralci, leta 1930 je inženir Stanko Bloudek z njega poletel s svojim letalom Lojze."
Je pa res čudno, da se ni ohranilo več fotografij, saj je bilo letalo takrat res čudo.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Pozdravljeni pozitivno misleči.
Poglejte si niz hiš na drugi sliki. Lahko bi približno določili kje so letalci imeli svoj hangar ali hangarje.
Še povezava. Oglejte si levo zgornjo fotografijo.
http://splet-stari.fnm.uni-mb.si/mojasl ... odovna.htm
Pri vsem tem se lahko vprašaš ali je letališče v Šiški "presekalo" obvozno progo
Ta "ponudba" nam mogoče še nekoč pride prav .
LP Igor
Poglejte si niz hiš na drugi sliki. Lahko bi približno določili kje so letalci imeli svoj hangar ali hangarje.
Še povezava. Oglejte si levo zgornjo fotografijo.
http://splet-stari.fnm.uni-mb.si/mojasl ... odovna.htm
Pri vsem tem se lahko vprašaš ali je letališče v Šiški "presekalo" obvozno progo
Ta "ponudba" nam mogoče še nekoč pride prav .
LP Igor
Zadnjič spremenil trackpan, dne 11.08.2016, 6:31, skupaj popravljeno 1 krat.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Igor, pozdravljen,
odlična najdba
Potrebno bi se bilo dokopati do originala, da bi lahko bolje določili pozicijo letal.
pozdrav
Darko
odlična najdba
Potrebno bi se bilo dokopati do originala, da bi lahko bolje določili pozicijo letal.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Pozdravljeni pozitivno misleči
Njega dni smo v tej temi govorili o letališču v Šiški. Podajam dve povezavi:
Bloudkova "Sraka"
https://www.modelarstvo.si/bloudek-xi-xiv-sraka/
Venčeslav Vrtovec
https://www.rtvslo.si/prva-svetovna-voj ... ode/346282
Opomnil bi, da se nejasno vidi tudi "mitnica" v Šiški.
V prejšnjem članku "Na našem aerodromu" je stavek : "Od mitnice na Celovški cesti jo mahneš naravnost po Aleševčevi ulici čez železnico na letališče".
LP Igor
Njega dni smo v tej temi govorili o letališču v Šiški. Podajam dve povezavi:
Bloudkova "Sraka"
https://www.modelarstvo.si/bloudek-xi-xiv-sraka/
Venčeslav Vrtovec
https://www.rtvslo.si/prva-svetovna-voj ... ode/346282
Opomnil bi, da se nejasno vidi tudi "mitnica" v Šiški.
V prejšnjem članku "Na našem aerodromu" je stavek : "Od mitnice na Celovški cesti jo mahneš naravnost po Aleševčevi ulici čez železnico na letališče".
LP Igor
Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916
Pozdravljeni!
Sem nov uporabnik foruma. Sicer sem letalski navdušenec, pilot in o vlakih ne vem skoraj nič, vendar so mi vseeno zelo zanimive objave glede zgodovine krajev, letališč in železnic, sploh pa glede obvozne proge, saj se je končala oz. priključila dolenjski progi blizu mojega doma. Na žalost sem na to temo naletel prepozno, saj je večina slik nedostopnih (shrani.si ...).
V iskanju slik in informacij o zgodovini letališč v Ljubljani, sem pred kratkim naletel na arhiv NCAP. Gre za letalske posnetke iz 2. sv. vojne, ki jih je posnel RAF. Nekateri posnetki so dostopni na njihovi strani. Imajo tudi posnetke, ki pokrivajo večji del Ljubljane iz leta 1944. Na teh slikah je vidno celotno letališče v Polju, žica ... in med drugim so vidni tudi ostanki obvozne železnice.
Začel sem s projektom v Google Earth-u, ki med drugim vsebuje tudi pozicionirane posnetke iz 1944.
Sledijo še posnetki posameznih odsekov proge.
Kjer je bil nadvoz nad Kamniško progo:
Izgleda, da se je leta 1944 proga najverjetneje končala tukaj:
Na slikah so še vedno vidne sledi proge, ki je potekala mimo Žal do Vodmata:
Med dolenjsko in užno železnico je, če se ne motim, še vedno vidna sled proge, kjer je pod podhodom sekala južno železnico in se nato priključila dolenjski. Če prav razumem, je bil ta podhod zasut in se je nahajal zahodno od podhoda, ki obstaja še danes.
Mogoče kasneje objavim še kaj v povezavi s starim letališčem, žico ali s čim drugim na teh posnetkih.
Sem nov uporabnik foruma. Sicer sem letalski navdušenec, pilot in o vlakih ne vem skoraj nič, vendar so mi vseeno zelo zanimive objave glede zgodovine krajev, letališč in železnic, sploh pa glede obvozne proge, saj se je končala oz. priključila dolenjski progi blizu mojega doma. Na žalost sem na to temo naletel prepozno, saj je večina slik nedostopnih (shrani.si ...).
V iskanju slik in informacij o zgodovini letališč v Ljubljani, sem pred kratkim naletel na arhiv NCAP. Gre za letalske posnetke iz 2. sv. vojne, ki jih je posnel RAF. Nekateri posnetki so dostopni na njihovi strani. Imajo tudi posnetke, ki pokrivajo večji del Ljubljane iz leta 1944. Na teh slikah je vidno celotno letališče v Polju, žica ... in med drugim so vidni tudi ostanki obvozne železnice.
Začel sem s projektom v Google Earth-u, ki med drugim vsebuje tudi pozicionirane posnetke iz 1944.
Sledijo še posnetki posameznih odsekov proge.
Kjer je bil nadvoz nad Kamniško progo:
Izgleda, da se je leta 1944 proga najverjetneje končala tukaj:
Na slikah so še vedno vidne sledi proge, ki je potekala mimo Žal do Vodmata:
Med dolenjsko in užno železnico je, če se ne motim, še vedno vidna sled proge, kjer je pod podhodom sekala južno železnico in se nato priključila dolenjski. Če prav razumem, je bil ta podhod zasut in se je nahajal zahodno od podhoda, ki obstaja še danes.
Mogoče kasneje objavim še kaj v povezavi s starim letališčem, žico ali s čim drugim na teh posnetkih.