Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

sem šel k optiku in mi je predpisal nove očala/naočnike :s2

Sedaj tudi jaz vidim nadvoz preko Vodovodne...Slika


Slika


Fotografija je bila posneta med leti 1932 in 1941. Točnejše datiranje je v teku...


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Rezultati datiranja v teku:

Zgornja fotografija je bila posneta leta 1939.

Kako vem?

Spomladi 1939 je domači zidarski podjetnik Ivan Erjavec podrl del stare cerkve (severno steno) in začel zidati novi del po načrtih arhitekta Glanz-a.

Vsa dela in oprema cerkve sv. Kancijana in tovarišev na Ježici so bila končana v letu 1942.
Glej:
http://www.dlib.si/preview/URN:NBN:SI:D ... 7a0eafd1c7" onclick="window.open(this.href);return false;

http://giskd2s.situla.org/rkd/Opis.asp?Esd=1985" onclick="window.open(this.href);return false;


Na fotografiji se vidi, da je ostrešje stare cerkve odprto proti severu in da so zgrajeni zidovi novega dela vključno s polkrožno apsido. Ostrešja na novem delu cerkve še ni.

Slika

Za primerjavo si poglejmo še cerkev pred predelavo na fotografiji mojstra Petra Lampiča...

Slika


pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 07.04.2015, 21:57, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

@ŽC, pa Ti si neverjeten!!!

:thumbupr =D> =D> \:D/ [-o< [-o< :thumbupl
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Zdaj sam vidiš, kaj naredijo nova očala :wink: :s2

Tale stara cerkev je pa izrezana iz "kamre"...

Slika

http://www.kamra.si/Default.aspx?module ... 9&lang=hun" onclick="window.open(this.href);return false;

piše, da so avtorske pravice potekle...


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

da ne bo kdo mislil, da se kar tako zmišljujem imena podjetnikov, ki naj bi bili domačini...
železocestnik napisal/-a:Rezultati datiranja v teku:

Zgornja fotografija je bila posneta leta 1939.

Kako vem?

Spomladi 1939 je domači zidarski podjetnik Ivan Erjavec podrl del stare cerkve (severno steno) in začel zidati novi del po načrtih arhitekta Glanz-a.

pozdrav
Darko

Narod naš dokaze hrani....


Slika


Slika



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

da bo jasno, kako je bila speljana Vodovodna cesta pod nadvozom...

Slika

Vodovodno cesto je bilo potrebno "preložiti"...stara trasa ceste je tudi še vrisana na načrtu.


Radij proge: 500 metrov....potem pa 250 metrov


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči .

Lahko bi se reklo, da je tisti raven del Vodovodne ceste (vzporeden z Kamniško progo) edini še "živi" spomenik na "obvozno progo". :wink:


LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,
železocestnik napisal/-a:
Edino, kar imam na razpolago iz knjige: Iz boja junaške Ljubljane, Ljubljana 1972

Slika


pozdrav
Darko

Sedaj vsaj vem, kako je zgledala ta hišica med WW2 :idea:

Takole...

Slika


Kako vem?

Na teh fotografijah iz knjižice A. Jankoviča Potočnika: Utrjena Ljubljana, Logatec 2006 so utrdbe pri prehodu skozi žičn obroč na Vodovodni cesti...

Slika


Slika


Slika



Da pa so res vse tri hiše in "hišica" stale še leta 1970, smo si pa itak že ogledali na katasztski mapi...

Slika



Situacija leta 1939: izsek iz Kramaričeve fotografije "Ježica pri Ljubljani"...

Slika


Vse tri hiše med nasipom obvozne proge in Vodovodno cesto že stojijo, "hišica" je bila postavljena verjetno res le za potrebe nadzora okupatorja...


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:14233


Pozdravljeni,

ko imaš na razpolago več fotografij, si lahko potem še širiš obzorje :hmm

Fotografija je iz knjige: MATI, DOMOVINA, BOG, Ljubljana 1999

Slika


Seveda se lahko sedaj delamo :pamet ...in napišemo, da je ta blok na Vodovodni cesti.


Slika



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Obvozno progo smo si ogledovali s Tabora...

Slika

Vir fotografije: Slovenski etnološki muzej (zbirka Vekoslav Kramarič)




Sedaj je čas, da si jo ogledamo z nasprotne smeri, torej iz centra Ljubljane...

Slika

Vir fotografije: Slovenski etnološki muzej (zbirka Vekoslav Kramarič)
http://www.etno-muzej.si/sl/vekoslav-kramaric?page=1

Ali je zadosti velika, da se kaj vidi? :s2

Ali bomo tudi to fotografijo brez problema datirali? :old


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Če prav vidim, na železniški postaji ni ure :) Bežigrad so same poljane, Ježica in Črnuče pa je vsaj kaka hiša :D Ampak obvozne proge pa moja malenkost žal ne vidi :(
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pomaga kaj povečava? Slika

Slika
Copyright by ŽC

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Zasilni izhod: polovička :wink: :lol:

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Zasilni izhod: klic v sili...

Slika


Prva bežigrajska ulica...

Slika


Jaz ne vidim :s2
-"Fondovih blokov" (1931)
-stadiona (1935)
-dogradnje cerkve sv. Krištofa (1934)
-Baragovega semenišča (1939)/akademskega kolegija


"Fondovi bloki " in stadion...so izgledali takole...

Slika

Bi rekel, da je obvozna proga potekala za temi zadnjimi hišami ob Dunajski cesti (zadnje hiše v smeri Črnuč).


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

dodatek k zasilnemu izhodu: "klic v sili"...

Fotografija Hranilniških hiš za Bežigradom iz knjige: Ljubljana na starih razglednicah...

Slika

Fotografija je iz let okoli 1940, tako da si z njo ne moremo kaj dosti pomagati pri datiranju naše osnovne fotografije.



Je pa pomemben podatek v opisu fotografije:

Slika


Kateri podatek iz "klica v sili" je tako pomemben za datiranje naše osnovne fotografije?


Še enkrat datiranje naše (Kramaričeve) fotografije v SEM:

F0039189
Na razglednici je panorama Bežigrada (pred Baragovim semeniščem in Gimnazijo).

Med leti 1928 in 1947.



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori