Tehnični muzej Dunaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Dolfe napisal/-a:
železocestnik napisal/-a:

Slika

fotka iz "railfan-a"...(foto: D. Zoubek)
Prmej-odlična slika, "naše" vroče Mrhe, železocestnik. Slika

Naj dodam še nekaj podatkov o lokomotivi, preplonkano iz knjige: Parna vleka na slovenskem, avtorja Verija Švajgarja.

STEINBTÜCK 1848
Haswell – STEG (kasnejše ime firme »Soeding«)
Nekaj podatkov:
Tip: 2-B-0
Premer parnih valjev: 368 mm
Dolžina hoda bata: 579 mm
Premer pogonskih koles: 1422 mm
Parni tlak v kotlu: 6,0 At [kg/cm^2]
Velikost rešetke: 0,93 m^2
Površina izparevanja vode: 69,5 m^2
Teža lokomotive v službi: 22,4 t
Adhezijska teža: 15,7 t

Lokomotiva je bila izdelana za Južno državno železnico (Sudstb) in kasneje prodana železniški družbi Gradec – Keflah.


Kaj več podatkov o tej lokomotivi v tej knjigi ni. Jih je pa precej več za lokomotivi TRIGLAV in LJUBLJANA. Če se morda najdeta še ti dve sliki, rade volje natrosim še nekaj podatkov.

lp
Dolfe
V silnem zagonu prepisovanja te je malo "zaneslo"... :bicikl
No, tudi podatek je v knjigi malo nerodno napisan... :wink:

Leta 1860 je "naš" STEINBRÜCK najela in leta 1864 kupila firma "Graz-Köflacher Eisenbahn". STEINBRÜCK pa je preimenovala v SÖDING, po majhnem kraju na Štajerskem v okraju Voitsberg.
Firma GKB je imela v lasti to lokomotivo do leta 1880.

Vse to izvemo iz članka, ki ga je v časopis "Štajerskih prijateljev železnice", "Der Fahrtwind", napisal Sepp Tezak, "železniški profesor".

Nadaljuje pa takole v številki iz decembra 1997:

"Na Söding so pozabili v kurilnici Voitsberg, potem pa so jo leta 1908 odkrili, jo obnovili v prvotno stanje in ji vrnili prvotno ime STEINBRÜCK.

Od leta 1914 je eksponat železniškem muzeju na Dunaju."


Danes pa itak vemo, kaj se dogaja z njo: prevažajo jo po dunajskih tirih do TMW (glej zgoraj...).

Iz časopisa "Der Fahrtwind" pa si bomo "sposodili" fotko, ko je bil STEINBRÜCK na delu pod krinko... :wink:

Fotka je iz zbirke Tezak.

Slika
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

železocestnik napisal/-a:

V silnem zagonu prepisovanja te je malo "zaneslo"... :bicikl
No, tudi podatek je v knjigi malo nerodno napisan... :wink:

Leta 1860 je "naš" STEINBRÜCK najela in leta 1864 kupila firma "Graz-Köflacher Eisenbahn". STEINBRÜCK pa je preimenovala v SÖDING, po majhnem kraju na Štajerskem v okraju Voitsberg.
Firma GKB je imela v lasti to lokomotivo do leta 1880.

Vse to izvemo iz članka, ki ga je v časopis "Štajerskih prijateljev železnice", "Der Fahrtwind", napisal Sepp Tezak, "železniški profesor".

Nadaljuje pa takole v številki iz decembra 1997:

"Na Söding so pozabili v kurilnici Voitsberg, potem pa so jo leta 1908 odkrili, jo obnovili v prvotno stanje in ji vrnili prvotno ime STEINBRÜCK.

Od leta 1914 je eksponat železniškem muzeju na Dunaju."


Danes pa itak vemo, kaj se dogaja z njo: prevažajo jo po dunajskih tirih do TMW (glej zgoraj...).

Iz časopisa "Der Fahrtwind" pa si bomo "sposodili" fotko, ko je bil STEINBRÜCK na delu pod krinko... :wink:


Dolfe napisal/-a:
Naj dodam še nekaj podatkov o lokomotivi, preplonkano iz knjige: Parna vleka na slovenskem, avtorja Verija Švajgarja.

STEINBTÜCK 1848
Haswell – STEG (kasnejše ime firme »Soeding«)
Nekaj podatkov:
.........
.........
Pišuka železocestnik, ti nam neusmiljeno sesipaš zgododovinske avtoritete v nulo. #-o

Morda sem si pa jaz le narobe tolmačil. :-k

Citat iz knjige: " 1848 -- STEINBRÜCK - Hasswell - STEG - kasnejše ime SÖDING "
STEG je kasnejša firma, ki je izdelovala parne lokomotive. Tako sem razumel, da so se kasneje še enkrat preimenovali v SÖDING. :oops:

Dober si,železocestnik. ODLIČEN! Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tudi mene je "odneslo".... :m1 :bicikl :old
železocestnik napisal/-a:

Ajax je bil izdelan v Angliji pri firmi "Jones, Turner Evans" v Warringtonu, Steinbrück pa je projektiral John Haswell, izdelan pa je bil v strojni tovarni družbe "Državne železnice" (Maschinen-Fabrik der k.k. priviligierten österreichischen Staatseisenbahn-Gesellschaft), ki se je razvila iz vzdrževalnih delavnic železnice "Dunaj-Raab". V začetku so navajali kot proizvajalca lokomotive ne firmo, ampak kar ime prvega direktorja firme Johna Haswell-a.
Zakaj misliš, da je pod zgornjim tekstom v spodnji vrstici zapisano:

Nazadnje urejal/a železocestnik 21.11.2008, 0:20:59; skupaj popravljeno 3 krat

Ko sem prebral ime proizvajalca, sem firmo avtomatsko opredelil v Anglijo... :m1
Nisem si mogel zamisliti, da bi že takrat (1830) Avstrijci uvažali strokovnjake iz Anglije tudi na železniškem področju... :hmm

...in potem so sledili popravki...še pravočasno... :lol: :lol: :lol:
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Na teletekstu ORF je danes objavljena novica, da so v Dunajskem muzeju ponovno postavili lok "Ajax" zgrajeno leta 1841, katero jo je 60 mojstrov obnavljalo dve leti. o tem je že nekaj pisal železnocestnik.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

...in pri tem "zabili" 700 kil evrotov (700.000 €)... :cry:



Ejga, kaj mi naredimo za ta denar... :oops: :beg

http://wien.orf.at/stories/324948/
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Za vrnitev parnih lokomotiv v tehnični muzej Dunaj so potrebovali prostor.

"Znebili" so se eksponata v dveh delih, parne lokomotive 97.201, ki sem jo opisal na prejšnjih straneh...

Odločili so se, da jo vrnejo v Vordernberg, v železniški muzej "Erzbergbahn" na posodo.

Na spodnjem linku si lahko ogledate, kako je zgledala lokomotiva, ko je bila še "sestavljena"...

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de ... 08,4032993

Delavci v Tehniškem muzeju Dunaj so se lotili spraviti lokomotivo iz muzeja...
Slika



Lokomotiva brez parnega kotla je naložena na plato...

Slika

Kasneje so jo z vlačilec odpeljali v Vordernberg.
Parni kotel so odpeljali z drugim vlačilcem.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Prihod v Vordernberg pa je izgledal takole...

Z enim vlačilcem so pripeljali parni kotel, z drugim pa preostali del lokomotive.

Najprej so postavili lokomotivo z dvigaloma na progo, potem pa je bilo potrebno odviti in sneti kabino lokomotive, da so lahko potem z avtodvigaloma parni kotel "nasadili" na lokomotivo.

Sem mislil fotke sneti z neta, pa imajo "vodni znak", pa si jih oglejte sami...

Fotke so iz spletne strani muzeja "Erzbergbahn" in jih je 106.

http://www.erzbergbahn.at/index.php?opt ... Itemid=46#
Odgovori