MUZEJSKI VAGONI ZA KASACIJO

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
parna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 484
Pridružen: 17.03.2008, 20:01

MUZEJSKI VAGONI ZA KASACIJO

Odgovor Napisal/-a parna »

Zdravo!

Na Milanovi strani,sem zasledil,da na Ptuju ali Mariboru,uničujejo stare vagone namesto,da bi jih dali v muzej v Ljubljano.Ali muzeju res ni za varstvo tehnične dediščine ali je v hudih denarnih škipcih.
Naprimer Londonski državni muzej železnic v York-u,hrani veliko vagonov častitljivih starosti.Ali pri nas ni to mogoče? Je Muzej v denarnih škipcih?
Ali so vagoni tako uničeni,da ni Muzeju mar zanje?
Vagoni,ki jih prikazujejo slike na Milanovi strani ,so izdelani v letih 1897-1911 .Mislim,da bodo kočali na smetišču naše železniške dediščine,na mestu,da bi stali v Muzeju,v vsem svojem sijaju,kot nekoč.
Uporabniški avatar
vagoncek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 272
Pridružen: 28.09.2005, 11:25
Kraj: jesenice
Kontakt:

oj

Odgovor Napisal/-a vagoncek »

res je, da si zasledil, da se tudi muzejski vagoni kasirajo. Vzrok temu pa je v tem, da je tako imenovana ljubljanska 2 osna muzejska garnitura v celoti lesene konstrukcije, kar pa po naši zakonodaji ni primerna za vožnjo potnikov, tako, da bilo potrebno vse te vagone podreti do spodnjih nosilcev nato postaviti kovinsko konstrukcijo in nato še celotno notranjost vagona obnoviti v prvotno stanje tako kot se je obnovila tako imenovana štajerska 2 osna garnitura. Načrti teh vagonov sicer obstajajo v železniškem muzeju na Dunaju, vendar bi bila obnova glede število voženj muzejskih vlakov zelo vprašljiva glede na stroške te celotne revizije. Pa še to železniški muzej v Ljubljani ni samostojna enota, on ne trži muzejskih vlakov ampak samo strokovno skrbi in sodeluje pri vožnjah le teh, Tako muzej nima svojih lastnih sredstev niti za muzej kot samostojno enoto niti za revizije lokomotiv ali vagonov, se pravi za muzejske eksponate. To naj bi bilo čisto na kratko kaj in zakaj se določeni muzejski eksponati kasirajo.
MORDA PA SE BO NAŠEL KDO TAKO KOT V SOSEDNJI AVSTRIJI, DA BO PREVZEL PRIVATNO CELOTEN VLAK, GA OBNOVIL IN Z NJIM TRŽIL. Lep primer je bil sobotni (18.10.2008) muzejski vlak ki je vozil pri nas.
pred upokojitvijo sem bil zaposlen na muzejskem vlaku SZ kot referent za muzejske vlake
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
Uporabniški avatar
OrientExpress
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 453
Pridružen: 03.06.2006, 12:46

Odgovor Napisal/-a OrientExpress »

A ne bi bilo cenejše spremenit zakonodajo :?: Da se dovoli leseno konstrukcijo za izjemne primere, kot je muzejski vlak?
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

OrientExpress napisal/-a:A ne bi bilo cenejše spremenit zakonodajo :?: Da se dovoli leseno konstrukcijo za izjemne primere, kot je muzejski vlak?

In pobiješ ljudi?

Orie, varnost je osnova za vse ostalo. In hvalabogu da je tako. Zadnje čase se ravno pri varnosti v privatnem sektorju najbolj špara. Potem pa cvilijo ........
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
OrientExpress
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 453
Pridružen: 03.06.2006, 12:46

Odgovor Napisal/-a OrientExpress »

Dolfe napisal/-a: In pobiješ ljudi?

Orie, varnost je osnova za vse ostalo. In hvalabogu da je tako. Zadnje čase se ravno pri varnosti v privatnem sektorju najbolj špara. Potem pa cvilijo ........
Hm, a tako nevarna je lahko lesena konstrukcija? A za čase parne vlake pa ni bila prenevarna :? ?
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

OrientExpress napisal/-a:
Hm, a tako nevarna je lahko lesena konstrukcija? A za čase parne vlake pa ni bila prenevarna :? ?

Statistika nesreč, tako preživelih ponesrečenih, kot smrtnih primerov, za nazaj, ti pove vse.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

ivy napisal/-a:Po priporočilu "železocestnika" ( kateremu se zahvaljujem za informacijo), sem danes šel v Galerijo Premzl v Mariboru, ter povprašal o morebitnih fotografijah Pesniškega nasipa. Prijazen lastnik mi je takoj pokazal razglednico železniške nesreče, ki se je 11 maja 1909 zgodila na omenjenem nasipu. Razglednico sem po privolitvi lastnika galerije lahko tudi fotografiral.


Slika
Iz zasebne domoznanske zbirke Primoža Premzla




Ivy

Takole izgleda nesreča z "lesenim" vagonom...
Več o nesreči v temi: Pesniška dolina (to je očitna reklama za to temo :lol: :lol: :lol: )

Pozdrav
Uporabniški avatar
OrientExpress
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 453
Pridružen: 03.06.2006, 12:46

Odgovor Napisal/-a OrientExpress »

@železocestnik: hvala za nazoren odgovor :)
@Dolfe: te statistike žal ne poznam - je bilo še veliko takih nesreč pri nas?

Tile leseni vagoni pa res niso varni, če pride do naleta - ja kaj pa potem sploh delajo v sestavi muzejskega vlaka, če je že dolgo znano, da so nevarni? Do kdaj pa so vozili? Ali kaj pomeni "ljubljanska garnitura"? Koliko garnitur muzejskih vlakov pa je pri nas? V glavi imam številko dve - ali sem kaj pomešal :? ?
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
parna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 484
Pridružen: 17.03.2008, 20:01

Odgovor Napisal/-a parna »

Kaj ni grozno,da jih ne more rešiti država;naši državi ne gre slabo,ampak,lepo bi bilo če bi vsaj stali pri muzeju SŽ v pokriti lopi,in bi bili na ogled,kot lokomotive v rotundi.Nesreče so se dogajale,sam pomnim,eno tako,to je bilo približno leta 1967 ali 1968 ,ko se je brzec ki je peljal iz Laškega proti Celju zaletel,v lokalni vlak,lokomotivi je eksplodiral kotel.Veliko je bilo mrtvih.Poznam še en tak primer s Prelog,ko je lokomotiva premikala vagone,in se zaletela,v lesene vagone na Šoštanski postaji,tu ni bilo mrtvih.
Škoda se teh imenitnih vagonov,ne more rešit,pa tako lepe spomine imam na njih.
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a SandiP »

Ali za vse te "kmalu pozabljene" vagone obstajajo vsaj načrti?
Po načrtih lahko ljubitelji kadarkoli izdelajo nove, v kateremkoli merilu,
od Z do 1:1. Zelo zanimivi bi bili v merilu vrtne železnice, ki so dovolj
veliki za prikaz podrobnosti in dovolj majhni, da jih ima muzej kam spraviti.

:?
Uporabniški avatar
vagoncek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 272
Pridružen: 28.09.2005, 11:25
Kraj: jesenice
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a vagoncek »

Načrti teh vagonov sicer obstajajo v železniškem muzeju na Dunaju

če ima kdo željo naj se pozanima, mislim pa, da jih v CD Ptuj nimajo več ali pa se motim. Če so so za štajersko garnituro, za ljubljansko pa bi se našli verjetno samo še v muzeju na Dunaju
pred upokojitvijo sem bil zaposlen na muzejskem vlaku SZ kot referent za muzejske vlake
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
Odgovori