MUZEJSKI VAGONI ZA KASACIJO
MUZEJSKI VAGONI ZA KASACIJO
Zdravo!
Na Milanovi strani,sem zasledil,da na Ptuju ali Mariboru,uničujejo stare vagone namesto,da bi jih dali v muzej v Ljubljano.Ali muzeju res ni za varstvo tehnične dediščine ali je v hudih denarnih škipcih.
Naprimer Londonski državni muzej železnic v York-u,hrani veliko vagonov častitljivih starosti.Ali pri nas ni to mogoče? Je Muzej v denarnih škipcih?
Ali so vagoni tako uničeni,da ni Muzeju mar zanje?
Vagoni,ki jih prikazujejo slike na Milanovi strani ,so izdelani v letih 1897-1911 .Mislim,da bodo kočali na smetišču naše železniške dediščine,na mestu,da bi stali v Muzeju,v vsem svojem sijaju,kot nekoč.
Na Milanovi strani,sem zasledil,da na Ptuju ali Mariboru,uničujejo stare vagone namesto,da bi jih dali v muzej v Ljubljano.Ali muzeju res ni za varstvo tehnične dediščine ali je v hudih denarnih škipcih.
Naprimer Londonski državni muzej železnic v York-u,hrani veliko vagonov častitljivih starosti.Ali pri nas ni to mogoče? Je Muzej v denarnih škipcih?
Ali so vagoni tako uničeni,da ni Muzeju mar zanje?
Vagoni,ki jih prikazujejo slike na Milanovi strani ,so izdelani v letih 1897-1911 .Mislim,da bodo kočali na smetišču naše železniške dediščine,na mestu,da bi stali v Muzeju,v vsem svojem sijaju,kot nekoč.
oj
res je, da si zasledil, da se tudi muzejski vagoni kasirajo. Vzrok temu pa je v tem, da je tako imenovana ljubljanska 2 osna muzejska garnitura v celoti lesene konstrukcije, kar pa po naši zakonodaji ni primerna za vožnjo potnikov, tako, da bilo potrebno vse te vagone podreti do spodnjih nosilcev nato postaviti kovinsko konstrukcijo in nato še celotno notranjost vagona obnoviti v prvotno stanje tako kot se je obnovila tako imenovana štajerska 2 osna garnitura. Načrti teh vagonov sicer obstajajo v železniškem muzeju na Dunaju, vendar bi bila obnova glede število voženj muzejskih vlakov zelo vprašljiva glede na stroške te celotne revizije. Pa še to železniški muzej v Ljubljani ni samostojna enota, on ne trži muzejskih vlakov ampak samo strokovno skrbi in sodeluje pri vožnjah le teh, Tako muzej nima svojih lastnih sredstev niti za muzej kot samostojno enoto niti za revizije lokomotiv ali vagonov, se pravi za muzejske eksponate. To naj bi bilo čisto na kratko kaj in zakaj se določeni muzejski eksponati kasirajo.
MORDA PA SE BO NAŠEL KDO TAKO KOT V SOSEDNJI AVSTRIJI, DA BO PREVZEL PRIVATNO CELOTEN VLAK, GA OBNOVIL IN Z NJIM TRŽIL. Lep primer je bil sobotni (18.10.2008) muzejski vlak ki je vozil pri nas.
MORDA PA SE BO NAŠEL KDO TAKO KOT V SOSEDNJI AVSTRIJI, DA BO PREVZEL PRIVATNO CELOTEN VLAK, GA OBNOVIL IN Z NJIM TRŽIL. Lep primer je bil sobotni (18.10.2008) muzejski vlak ki je vozil pri nas.
pred upokojitvijo sem bil zaposlen na muzejskem vlaku SZ kot referent za muzejske vlake
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
- OrientExpress
- Strojevodja I
- Prispevkov: 453
- Pridružen: 03.06.2006, 12:46
OrientExpress napisal/-a:A ne bi bilo cenejše spremenit zakonodajo Da se dovoli leseno konstrukcijo za izjemne primere, kot je muzejski vlak?
In pobiješ ljudi?
Orie, varnost je osnova za vse ostalo. In hvalabogu da je tako. Zadnje čase se ravno pri varnosti v privatnem sektorju najbolj špara. Potem pa cvilijo ........
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- OrientExpress
- Strojevodja I
- Prispevkov: 453
- Pridružen: 03.06.2006, 12:46
Hm, a tako nevarna je lahko lesena konstrukcija? A za čase parne vlake pa ni bila prenevarna ?Dolfe napisal/-a: In pobiješ ljudi?
Orie, varnost je osnova za vse ostalo. In hvalabogu da je tako. Zadnje čase se ravno pri varnosti v privatnem sektorju najbolj špara. Potem pa cvilijo ........
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
ivy napisal/-a:Po priporočilu "železocestnika" ( kateremu se zahvaljujem za informacijo), sem danes šel v Galerijo Premzl v Mariboru, ter povprašal o morebitnih fotografijah Pesniškega nasipa. Prijazen lastnik mi je takoj pokazal razglednico železniške nesreče, ki se je 11 maja 1909 zgodila na omenjenem nasipu. Razglednico sem po privolitvi lastnika galerije lahko tudi fotografiral.
Iz zasebne domoznanske zbirke Primoža Premzla
Ivy
Takole izgleda nesreča z "lesenim" vagonom...
Več o nesreči v temi: Pesniška dolina (to je očitna reklama za to temo )
Pozdrav
- OrientExpress
- Strojevodja I
- Prispevkov: 453
- Pridružen: 03.06.2006, 12:46
@železocestnik: hvala za nazoren odgovor
@Dolfe: te statistike žal ne poznam - je bilo še veliko takih nesreč pri nas?
Tile leseni vagoni pa res niso varni, če pride do naleta - ja kaj pa potem sploh delajo v sestavi muzejskega vlaka, če je že dolgo znano, da so nevarni? Do kdaj pa so vozili? Ali kaj pomeni "ljubljanska garnitura"? Koliko garnitur muzejskih vlakov pa je pri nas? V glavi imam številko dve - ali sem kaj pomešal ?
@Dolfe: te statistike žal ne poznam - je bilo še veliko takih nesreč pri nas?
Tile leseni vagoni pa res niso varni, če pride do naleta - ja kaj pa potem sploh delajo v sestavi muzejskega vlaka, če je že dolgo znano, da so nevarni? Do kdaj pa so vozili? Ali kaj pomeni "ljubljanska garnitura"? Koliko garnitur muzejskih vlakov pa je pri nas? V glavi imam številko dve - ali sem kaj pomešal ?
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
Kaj ni grozno,da jih ne more rešiti država;naši državi ne gre slabo,ampak,lepo bi bilo če bi vsaj stali pri muzeju SŽ v pokriti lopi,in bi bili na ogled,kot lokomotive v rotundi.Nesreče so se dogajale,sam pomnim,eno tako,to je bilo približno leta 1967 ali 1968 ,ko se je brzec ki je peljal iz Laškega proti Celju zaletel,v lokalni vlak,lokomotivi je eksplodiral kotel.Veliko je bilo mrtvih.Poznam še en tak primer s Prelog,ko je lokomotiva premikala vagone,in se zaletela,v lesene vagone na Šoštanski postaji,tu ni bilo mrtvih.
Škoda se teh imenitnih vagonov,ne more rešit,pa tako lepe spomine imam na njih.
Škoda se teh imenitnih vagonov,ne more rešit,pa tako lepe spomine imam na njih.
Načrti teh vagonov sicer obstajajo v železniškem muzeju na Dunaju
če ima kdo željo naj se pozanima, mislim pa, da jih v CD Ptuj nimajo več ali pa se motim. Če so so za štajersko garnituro, za ljubljansko pa bi se našli verjetno samo še v muzeju na Dunaju
če ima kdo željo naj se pozanima, mislim pa, da jih v CD Ptuj nimajo več ali pa se motim. Če so so za štajersko garnituro, za ljubljansko pa bi se našli verjetno samo še v muzeju na Dunaju
pred upokojitvijo sem bil zaposlen na muzejskem vlaku SZ kot referent za muzejske vlake
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
http://groups.msn.com/muzejskivlaki