Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8825
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 06.11.2008, 2:10

Tadej Brate je v knjigi: Borovniški viadukt, ki je izšla v založbi zgodovinskega društva Borovnica leta 2007, zapisal:

"Borovniški viadukt je bil svetovno znana gradbena in tehnična posebnost že pred svojim nastankom. Bil je največja zgradba na progi med Dunajem in Trstom in že ob gradnji je vzbujal strahospoštovanje."

Povzemimo še nekaj podatkov o gradnji:

" Dokončna odločitev je padla leta 1849, torej v času, ko je v Ljubljano že vozil vlak.
Jeseni tega leta je minister Bruck zadolžil inženirje, naj izdelajo dokončne načrte za vse objekte na kraški progi. Decembra 1849 jih je njegovo veličanstvo, cesar Franc Jožef I., potrdilo in privolilo v začetek del. Začelo se je zadnje poglavje gradnje železnice do morja.

Uradno so se dela na novi trasi začela 17. septembra 1849.
Novi viadukt, ki naj bi prečil borovniško dolino, so začeli graditi leta 1850 pod nadzorom cesarsko- kraljevega gradbenega nadinženirja Arcarija.

Most so dogradili v manj kot sedmih letih, 18 avgusta 1856, skoraj leto dni pred samim odprtjem celotne proge.

Prvo preizkusno vožnjo iz Ljubljane v Borovnico si opravili 28. oktobra 1856, tik pred prihodom cesarja Franca Jožefa."

V knjigi je tudi seznam avtorjev slikovnega materiala z odseka proge Ljubljana-Trst. Avtorji so bili: Johann Varonni, Francoz Nichola-Marie-Joseph Chaupy in Nemec Bernhard Fiedler.
Muzej novejše zgodovine hrani iz tega časa enega najstarejših negativov pri nas. Prikazuje zadnja dela na borovniškem viaduktu.
V knjigi je Tadej Brate objavil fotografijo, ki je v lasti Pavla Drobniča in prikazuje gradnjo borovniškega viadukta.

V knjigi ni objavljen noben načrt viadukta Borovnica.

Na forumu je potekala že večkrat debata o načinu gradnje viadukta in vgrajenih materialih. Marsikaj se da videti na edinem ohranenem stebru borovniškega viadukta, pa vendarle ne vse. Odpravil se se v lov za načrti viadukta, da razvozlamo misterij "borovniški viadukt".

Imel sem srečo...

Eno fotografijo dela načrta borovniškega viadukta, ki ga je podpisal sam Karl Ghega, ki je vodil in načrtoval gradnjo železnice, sem že objavil...

železocestnik napisal/-a:
Fotka načrta viadukta, ki ga je podpisal sam Ghega...


Slika

Načrt je bil narisan 13.aprila 1850 v Bistri / nem.:Freudenthal/: umetno samostansko ime je Vesela dolina (lat.:Vallis iocunda; Vallis iocosa)



Vendar objava samo dela načrta ne pokaže impozantnosti viadukta.

Najprej si poglejmo še ostale dele koloriranega načrta.

Prvi del načrta viadukta iz smeri Ljubljana...

Slika


Drugi del načrta...

Slika


Detajl boovniške strani viadukta...

Slika


Detajl vstopa na viadukt iz ljubljanske smeri (soaj merilo načrta)...

Slika


Še podpisi inženirjev...

Slika


Načrt dvojnega nosilnega stebra:

Slika


Detajl: pogled na dvojni nosilni steber...

Slika


Prerez in tloris dvojnega nosilnega stebra...

Slika


Še načrt enojnega podpornega stebra ...

Slika


Še en načrt enojnega stebra z Ghegovim podpisom...

Slika



Se nadaljuje :lol:
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 06.11.2008, 9:57, skupaj popravljeno 1 krat.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11277
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

OdgovorNapisal/-a cokla » 06.11.2008, 6:47

Opa , spet se obeta zanimiva nadaljevanka.In železocestnik nas bo držal v pričakovanju s svojimi "kapljicami". :lol:

Se že veselim nadaljevanja.Slika
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
izzy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 85
Pridružen: 19.02.2008, 17:59
Kraj: Domžale

OdgovorNapisal/-a izzy » 06.11.2008, 8:55

Zanimivo, kok so si včasih vzeli časa... Tole je pravo umetniško delo, ne le načrt...
Boljše je zaradi Parkinsona polovico pira politi, kot pa ga zaradi Alzheimerja pozabiti spiti.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 06.11.2008, 9:40

Juheej, železocestnik. Spet nov "tingetinge" v obdelavi. Slika

lp
Tingetinge-man. press Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a SandiP » 06.11.2008, 10:42

Fenomenalno! :uuuaavv
Temu se reče prikaz detajlov! Škoda le, da je v H0 skali prevelik za v sobo... :cry:
Mogoče v skali N...
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3875
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a ivy » 06.11.2008, 20:11

Bravo železocestnik =D>

Čudovite risbe, oziroma načrti :uuuaavv

Zanimivo, koliko slikovnega gradiva obstaja za Borovniški viadukt, ki je bil zgrajen le par let razlike, kot pa Pesniški viadukt za katerega obstaja samo ena grafika :(
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1281
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

OdgovorNapisal/-a bart » 06.11.2008, 20:24

CARSKO!


Kapo dol.


Bart
Uporabniški avatar
marklinfan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 571
Pridružen: 01.08.2006, 19:47
Kraj: Stari grad Celje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a marklinfan » 06.11.2008, 22:40

Enkratna stvar... le čuvaj :)
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6483
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 06.11.2008, 22:46

Fantastično železocestnik, bis bis! =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8825
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 07.11.2008, 1:18

Načrte hrani Arhiv Slovenije. Vir sem hotel navesti nazadnje, ker se pogovarjamo, da bi dali načrte poskenirati in si razdelili stroške. V času skeniranja načrti namreč niso na razpolago za ogled.

Da si bomo znali predstavljati, kaj sta borovniški viadukt in Jelenov viadukt premoščala, si poglejmo vzdolžni profil proge Dunaj - Trst v okolici postaje Borovnica /Franzdorf/ iz leta 1909.


Naslovna stran vzdolžnega profila proge Dunaj-Trst družbe Južna železnica...

Slika


Vzdolžni profil proge v okolici postaje Borovnica...

Slika


Vzpon proge proti jugu...

Slika

Sedaj mi je jasno, kako "prileti" Dolfe z Mehom po klancu navzdol na Jelenov viadukt...Slika


Podatki o postaji Borovnica in o viaduktih...

Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8825
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 07.11.2008, 1:58

Objavljam še črno-bel načrt za primerjavo.Imamo srečo, da so se inžinirji potrudili in kolorirali načrte, kot je zapisal @izzy...

izzy napisal/-a:Zanimivo, kok so si včasih vzeli časa... Tole je pravo umetniško delo, ne le načrt...


Poglejmo si ČB načrte...

Leva stran načrta (Ljubljanska stran viadukta)...

Slika


Vlak na osrednje delu viadukta...

Slika


Desni del načrta (Borovniška stran)...

Slika


Podpisi na načrtu (načrt je iz leta 1850)...

Slika


Se nadaljuje :lol: :wink:
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 07.11.2008, 6:16

Sedaj bi se morda dalo ugotoviti lokacijo (še vedno postriženega) stebra v Borovnici. Se pravi, kateremu segmentu pripada. Bi to morda bil tretji iz desne? :hmm

Pa še link do železocestnikove Operacija - zatiranje vegetacije ki je še vedno vredna ogleda.


lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a SandiP » 07.11.2008, 14:25

Po moje četrti z desne. Cesta gre tam, kot včasih, današnji steber pa ni takoj ob cesti.
Enaindvajseti. Petindvajset lokov, štiriindvajset stebrov.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8825
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 07.11.2008, 14:46

1.V Atlasu okolja se da izmeriti razdaljo med ohranjenim stebrom in podpornim zidom.
2. To mero vneseš v načrt viadukta
3. Pogledaš kateremu stebru odgovarja ohranjeni nosilni steber
4. Poiščeš še dva forumaša, ki se strinjata s tabo in smo že množica, po kateri se bodo morali ravnati ostali... :lol: :wink:

Pozdrav
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 07.11.2008, 14:49

železocestnik napisal/-a:1.V Atlasu okolja se da izmeriti razdaljo med ohranjenim stebrom in podpornim zidom.
2. To mero vneseš v načrt viadukta
3. Pogledaš kateremu stebru odgovarja ohranjeni nosilni steber
4. Poiščeš še dva forumaša, ki se strinjata s tabo in smo že množica, po kateri se bodo morali ravnati ostali... :lol: :wink:

Pozdrav




Prezahtevno. Bolje počakati na rezultat.

Na talarček, pleaaaassss. [-o<
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov