Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
bcelarc
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 1
Pridružen: 09.03.2009, 8:59

Re: Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje

Odgovor Napisal/-a bcelarc »

SandiP napisal/-a:Po moje četrti z desne. Cesta gre tam, kot včasih, današnji steber pa ni takoj ob cesti.
Enaindvajseti. Petindvajset lokov, štiriindvajset stebrov.
V bistvu je obstoječi steber peti iz desne in bi moral imeti številko 20. Brate piše da je 21, vendar bi bila lahko to številka oboka, je pa stvar še vedno nejasna.
Me pa zanima ena druga stvar. Lansko leto smo delali geofiziko na obstoječem stebru, kjer se je pokazalo, da je živoskalna podlaga zelo blizu. Tudi tu ni popolnoma jasno, ali je steber temeljen direktno v skalo, ali leži mogoče na čisto kratkih pilotih. Če je na pilotih, pomeni da so še čisto OK in je predvidevanje o njihovem gnitju bolj kot ne izvito iz trte, kar je potrdila tudi meritev nivoja podtalnice na začetku WW2 - glave pilotov so bile praktično ves čas pod vodo.
Železocestnik je objavil tudi načrt z dinamiko del, tam je narisano tudi temljenje, na tistih stebrih, ki so v pobočju ni pilotov, je pa zanimiv št. 4, ki je že praktično na barju in tudi na tistem ni pilotov, potem pa so piloti vse do vključno z 22. Ni mi jasno, ali je to dejansko stanje, ali samo shematični prikaz, ker piloti so bili sigurno daljši od dveh metrov, kakor je to prikazano na načrtu.
Drugače pa čestitke za vztrajanje v arhivih. Mogoče bi bilo za stroške skeniranje dobro povprašati na Občini Borovnica, čeprav tam kažejo za to bolj malo interesa. V proračunu naj bi bila predvidena postavka za izdelavo projektne dokumentacije za sanacijo stebra.
Uros_88
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 200
Pridružen: 07.01.2009, 18:03

Re: Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje

Odgovor Napisal/-a Uros_88 »

Bogomir (če prav sklepam tisti ki je opravil meritve) pozdravljen na forumu. Tudi sam sem že ugotavljal da je obstoječi steber res 5 iz smeri Postojne, npr. en dokaz bi bili naslednji sliki(tisto železo kjer se začne opečnat obok, ki je od železne konstrukcije)

Slika
prvo sem si sposodil od Igorja72

Slika
http://www.pristavec.si/Mape/Viadukt/ph ... oto19.html

druga pa je izposojena iz http://www.pristavec.si

In na drugi sliki se lepo vidi tisto železno traverzo na 5. stebru, mislim da je to zadosten dokaz da je obstoječi steber res 5.(20. iz Ljubljane) in ne 4.(21. iz Ljubljane). Pa še beton na vrhnjem oboku je še danes ohranjen.

Slika
http://www.pristavec.si/Mape/Viadukt/ph ... oto22.html

Pa še ena slika iz http://www.pristavec.si, ki je bila posneta po miniranju in preden se je 1 steber porušil sam, kjer je 6 stebrov v smeri Postojne. 7.(18. iz Lj) je bil dvojni, ki je bil miniran, 6.(19. iz Lj.) pa se je podrl sam. Naslednji pa je 20.-današnji.

Slika
http://www.pristavec.si/Mape/Viadukt/photos/photo3.html
vir: http://www.pristavec.si

Za temeljenje stebra pa je res vprašanje, če se dejansko stanje ujema z načrti.

Upam, da nisem preveč zakompliciral.

Imam nekaj težav s kopiranjem slik , ne vem kaj bi bilo, napiše da ne uspe najti velikosti slik.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Uros_88 napisal/-a:Imam nekaj težav s kopiranjem slik , ne vem kaj bi bilo, napiše da ne uspe najti velikosti slik.
Če ima datoteka končnico htm, html, php, asp, potem gre za spletno stran. Slike morajo imeti končnico jpg, gif, png, bmp, tif. V tem primeru pa lahko daš kode za sliko (img) okoli povezave. Sem porihtal ;)
Uros_88
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 200
Pridružen: 07.01.2009, 18:03

Re: Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje

Odgovor Napisal/-a Uros_88 »

Hvala Goran.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re:

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Dolfe napisal/-a:
železocestnik napisal/-a:1.V Atlasu okolja se da izmeriti razdaljo med ohranjenim stebrom in podpornim zidom.
2. To mero vneseš v načrt viadukta
3. Pogledaš kateremu stebru odgovarja ohranjeni nosilni steber
4. Poiščeš še dva forumaša, ki se strinjata s tabo in smo že množica, po kateri se bodo morali ravnati ostali... :lol: :wink:

Pozdrav


Prezahtevno. Bolje počakati na rezultat.

Na talarček, pleaaaassss. [-o<
Zakaj noče noben narediti teh zgornjih točk?
Potem bo odpadel vsak dvom :-k
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Dodajam še skene katastrskih načrtov za področje Borovnice...

Slika

Še verzija za male monitorje...

Slika

ljubljanska stran viadukta...

Slika

...in možnost povečave...

Slika

Tukaj pa se pokaže lega čuvajnice štev 666!
Čuvajnica se je ohranila in je razglašena z odlokom občine Vrhnika za kulturni spomenik lokalnega pomena.
Leta 2006 je Zgodovinsko društvo Borovnica začelo obnavljati objekt in ga je leta 2007 obnovilo.

@ivy-jeva fotka čuvajnice

Slika

link: http://www.osebneznamke.org/zanimivosti ... vnica.aspx
link: http://www.borovnica.si/index.php?m=teren&p=main&id=31
link: http://www.panoramio.com/photo/4427837
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Glede na to, da niso v tej temi samo načrti in potek gradnje...ampak tudi povezane zgodbe z gradnjo :lol: :lol: :lol: ,
pa še fotografije gradnje pridejo, lepim še eno sliko borovniškega viadukta akademskega slikarja Staneta Kumarja...

Slika je izpred druge svetovne vojne in prikazuje vzdrževalna dela.
Slika je v Železniškem muzeju v Beogradu, poskeniral pa sem jo iz zbornika 100 let YU železnic (Sto godina železnica Jugoslavije, BG 1951)

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje

Odgovor Napisal/-a cokla »

železocestnik napisal/-a:Glede na to, da niso v tej temi samo načrti in potek gradnje...ampak tudi povezane zgodbe z gradnjo :lol: :lol: :lol: ,
pa še fotografije gradnje pridejo, lepim še eno sliko borovniškega viadukta akademskega slikarja Staneta Kumarja...

Slika je izpred druge svetovne vojne in prikazuje vzdrževalna dela.
Slika je v Železniškem muzeju v Beogradu, poskeniral pa sem jo iz zbornika 100 let YU železnic (Sto godina železnica Jugoslavije, BG 1951)

http://www.shrani.si/f/s/1i/2hIsvSXv/scan0001.jpg
:uuuaavv :uuuaavv :uuuaavv :applause :applause :applause
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
ivy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3877
Pridružen: 21.01.2008, 20:06
Kraj: Maribor

Re: Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje

Odgovor Napisal/-a ivy »

Čudovita slika!
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

cokla napisal/-a:
:uuuaavv :uuuaavv :uuuaavv :applause :applause :applause

En smeško pove več kot sto besed :lol: :lol: :lol:

Izgleda, da imata z @ivy-jem izostren umetniški čut :pomezik
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

železocestnik napisal/-a:
...fotografije borovniškega viadukta se pričnejo že leta 1856!

Nikakor ne morem priti na sled, odkod je fotka iz leta 1856 "našla pot" v knjigo T. Brateta: Borovniški viadukt :-k

(glej temo Jelenov viadukt v Slovensko železniško omrežje)
železocestnik napisal/-a:Posebej vredno ogleda stran 102: vodni pogon pri izviru Ljubljanice na Vrhniki iz leta 1856 Fotograf: Johann Bosch

Slika

(Vodni pogon poganja po vsej verjetnosti žago, ne dam pa roke v ogenj :lol: :lol: )

No, pa si poglejmo še fotko iz Bratetove knjige: Borovniški viadukt..
V Muzeju novejše zgodovine pravijo, da te fotografije nimajo v zbirki.

Slika


Je pa to fotografija, posneta leta 1856 ali prej (primerjali bomo z izvedbenimi načrti in tako definirali letnico-tukaj imamo mi prednost pred vsemi drugimi in tukaj se pokaže, da zbiranje raznoraznih podatkov še kako prav pride...)

To fotografijo so predali cesarju leta 1856, ko se je popeljal z vlakom iz Ljubljane do Postojne ali pa morda leta 1857, ko je bila svečana otvoritev južne železnice v Trstu. Sam se nagibam k temu, da so predali album cesarju Francu Jožefu 20. novembra 1856 v Ljubljani ali Postojni, saj so v podarjenem albumu samo fotografije Borovniškega viadukta, Jelenovega viadukta, verjetno Štampetovega viadukta ter postaje v Postojni. Če bi mu predali album v Trstu, bi bila verjetno v albumu še katera fotka iz odseka Postojna-Trst (n.pr. viadukt Nabrežina, ki je tudi markantna zadeva...)
Bo treba pogledat časopise za ta dan...prav veliko jih ni :idea:
borovnican napisal/-a:Fotka v Bratetovi knjigi je nastala septembra 1855 - 100% preverjeno. Zgodovinsko društvo Borovnica trenutno še zbira in preverja neke podatke - smo na izredno dobri poti.
Na žalost imamo načrte opravljenih del na Borovniškem viaduktu zaenkrat le do decembra 1853, tako, da si pri fotografiji, ki jo imamo na razpolago, ne moremo nič pomagati.

Zaenkrat se bomo morali zanesti na pisce zgodovine železnic bivše avstro-ogrske monarhije (Geschichte der Oesterreichische-Ungarischen Monarhie, Wien, Teschen, Leipzig 1898), kjer je na strani 288 fotografija , ki jo je naredil septembra 1855 Johann Bosch, fotograf iz Dunaja

Slika

še tekst pod fotografijo...

Slika


vir: Google Book

http://ia311306.us.archive.org/3/items/ ... kngoog.pdf
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Po podatkih iz zgoraj navedene knjige naj bi bila tudi gradnja postaje Postojna /Adelsberg/ fotografirana leta 1855...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

železocestnik napisal/-a:
...fotografije borovniškega viadukta se pričnejo že leta 1856!

Nikakor ne morem priti na sled, odkod je fotka iz leta 1856 "našla pot" v knjigo T. Brateta: Borovniški viadukt :-k

(glej temo Jelenov viadukt v Slovensko železniško omrežje)
Fotografija na strani 32 Bratetove knjige je podobna naši fotografiji iz "Geschichte der Oesterreichische-Ungarischen Monarhie, Wien, Teschen, Leipzig 1898", le da je malo "obrezana".
Brate v knjigi "Borovniški viadukt na strani 43 opiše, kako so nastale upodobitve viadukta. Ker polemiziram o nastanku fotografij borovniškega viadukta, lahko prepišem odstavek iz knjige...

" Gradnja južne železnice je bila tehnični in finančni podvig, ki je vzbujal zanimanje, pa tudi spoštovanje ne le v sami Avstriji, temveč po vsej Evropi. Upravi Južnih državnih železnic je bilo jasno, da je potrebno vsa dela ustrezno dokumentirati, zapisati in narisati kot študijsko-arhivski material za bodočnost. Ker fotografije še niso izumili, se je uprava odločila, da najame nekaj slikarjev in jim v obliki risb in slik omogoči ovekovečenje največjih del na progi. Šele ob koncu del, leta 1857, so fotografijo razvili do te stopnje, da je bilo mogoče objekte tudi fotografirati. Muzej novejše zgodovine hrani iz tega časa enega najstarejših negativov pri nas. Prikazuje zadnja dela na borovniškem viaduktu."

Pozanimal sem se v Muzeju novejše zgodovine v Ljubljani in zagotovili so mi, da na žalost negativa fotografije s strani 32 Bratetove knjige nimajo, niti fotografije.

Po vsej verjetnosti je v knjigo Borovniški viadukt "priromala" iz zgoraj omenjene zgodovine železnic avsto-ogrske monarhije.

Misterij razrešen...

Glede fotografije pa toliko: leta1853 so imeli v Londonu že Fotografsko društvo (Photografic Society).

Leta 1850 je obstajala že stereo fotografija :uuuaavv

http://www.wu.ac.at/usr/h99a/h9950236/f ... /foto6.htm


Če bi imeli malo več sreče, bi lahko imeli tudi o naših železnicah takšen album... [-o<

Slika

...še podpis pod fotografijo...

Andreas Groll
Titelblatt des „Albums der Banater Besitzungen“, 1863
Albumin, 24 x 26,7 cm
Dieses Album entstand im Auftrag der „K.K. privilegierten österreichischen Staatseisenbahngesellschaft“, eines primär durch französisches Kapital finanzierten Unternehmens, das 1855 im Zuge von Reprivatisierungen sowohl die seit den späten 1840er-Jahren vorhandenen Bahnlinien als auch die Berg- und Hüttenwerke des Banater Gebirges (heute Rumänien mit serbischem Grenzstreifen) von der österreichischen Monarchie kaufen konnte.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

železocestnik napisal/-a:
Leta 1850 je obstajala že stereo fotografija :uuuaavv

http://www.wu.ac.at/usr/h99a/h9950236/f ... /foto6.htm
Tole je sicer O.T., objaviti bi moral v rubriki fotografija in napisati:

Ali je to cokla že vedel?... :uuuaavv :pope

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Načrti viadukta Borovnica in potek gradnje

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Da bo borovniški viadukt postal ščasoma velikanska monumentalna razvalina je predvideval Josip Levičnik že leta 1894 v Novicah...

Iz zakladnice "Digitalne knjižnice Slovenije - dLib.si

Slika

Sedaj nas pa matra firbec, kaj je napisal pred 20 leti, torej leta 1874 v Koledarju družbe Sv. Mohorja o gradnji železnice skozi močvirje... :-k
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori