Železna cesta skozi Ptuj
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: Železna cesta skozi Ptuj
Zanima me kakšna je bila stara (prvotna) želizniška zgradba kolodvora Sedišče.
Ima kdo kakšno fotografijo ali razglednico oziroma načrt.
Ima kdo kakšno fotografijo ali razglednico oziroma načrt.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železna cesta skozi Ptuj
Središče...ob Dravi?/ Polstrau
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: Železna cesta skozi Ptuj
Hvala.železocestnik napisal/-a:Središče...ob Dravi?/ Polstrau
Torej je bila enaka postaji Moškanjci, ki se ja ohranila do današnjih dni v izvornem obliku.
Če seveda zanemarim manjše pregradnje kot npr. : opečni oboki iznad oken in vrat niso več vidni, pregrajena vrata v okno.... ampak osnova je ostala enaka.
Prevzeto od:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... tation.jpg
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: Železna cesta skozi Ptuj
Zanima me kako je izgledala prvotna zgradba železniške postaje Čakovec.
Nsem sigurn da je na spodni sliki prvotna oblika železniške postaje Čakovec. Nekako odstopa od ostalih postajnih poslopij na progi
Pragersko-Ptuj-Čakovec-Velika Kaniža
Ali ima kdo kakšno starejšo sliko ali načrt?
Prevzeto iz: http://www.profila.hu
Nsem sigurn da je na spodni sliki prvotna oblika železniške postaje Čakovec. Nekako odstopa od ostalih postajnih poslopij na progi
Pragersko-Ptuj-Čakovec-Velika Kaniža
Ali ima kdo kakšno starejšo sliko ali načrt?
Prevzeto iz: http://www.profila.hu
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železna cesta skozi Ptuj
Na forumu željeznice.net je @ICE-3M objavil nekaj razglednic železniške postaje Čakovec...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železna cesta skozi Ptuj
Zgradili so ga v 33 dneh in nočeh : razstava podarjenih fotografij Dušana Marinška o gradnji železniškega mostu na Ptuju leta 1945 : [zloženka]; Mrgole Jukič, Tjaša – avtor; Ptuj : Zgodovinski arhiv, 1998; COBISS.SI-ID: 20060216
Tjaša Mrgoletova se je potrudila in pripravila zgibanko za razstavo. Če Tono ni posnel na skrivaj razstave
... pa se naj potrudi do Tjaše in vsaj poskenira zloženko za razstavo.
Tako...
Naslov je še vedno enak...
Sedaj ob novem letu ti bodo sigurno dovolili to dati na forum...
Tjaša Mrgoletova se je potrudila in pripravila zgibanko za razstavo. Če Tono ni posnel na skrivaj razstave
... pa se naj potrudi do Tjaše in vsaj poskenira zloženko za razstavo.
Tako...
Naslov je še vedno enak...
Sedaj ob novem letu ti bodo sigurno dovolili to dati na forum...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Železna cesta skozi Ptuj
Pozdrav
Po "navdihu" našega člana @Petra 5 v tej temi:
sem se šel malo "on line" raziskovanja kartografskega gradiva, ki ga pač zna zvrtati google. In pri tem sem naletel na zanimivo zbirko vseh vrst zemljevidov:
http://www.davidrumsey.com/home
Ko sem malo pregledoval karte rajnkega avstrijskega cesarstva, sem naletel na karto iz leta 1850 z zanimivo podrobnostjo. Gre za neposredno železniško povezavo med Mariborom in Ptujem (o tem je bilo že nekaj govora na tem forumu. Če se prav spomnim, bi se naj ta proga celo začela graditi)...
Ko sem potem iskal kaj na to temo, sem naletel na naslednji digitalizirani članek o 100-letnici proge Pragersko - Kotoriba izpod peresa g. Jenka:
https://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q= ... 7178,d.ZGU
Prav zanimivo branje. V igri so bili celo štirje različni priključki na Južno železnico in sicer v Špiljah, Mariboru, Pragerskem in Poljčanah...
LP
Jože
Po "navdihu" našega člana @Petra 5 v tej temi:
sem se šel malo "on line" raziskovanja kartografskega gradiva, ki ga pač zna zvrtati google. In pri tem sem naletel na zanimivo zbirko vseh vrst zemljevidov:
http://www.davidrumsey.com/home
Ko sem malo pregledoval karte rajnkega avstrijskega cesarstva, sem naletel na karto iz leta 1850 z zanimivo podrobnostjo. Gre za neposredno železniško povezavo med Mariborom in Ptujem (o tem je bilo že nekaj govora na tem forumu. Če se prav spomnim, bi se naj ta proga celo začela graditi)...
Ko sem potem iskal kaj na to temo, sem naletel na naslednji digitalizirani članek o 100-letnici proge Pragersko - Kotoriba izpod peresa g. Jenka:
https://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q= ... 7178,d.ZGU
Prav zanimivo branje. V igri so bili celo štirje različni priključki na Južno železnico in sicer v Špiljah, Mariboru, Pragerskem in Poljčanah...
LP
Jože
Re: Železna cesta skozi Ptuj
Zdravo!
Tudi Mohorič piše v svoji knjigi na straneh 60-63 o progi Maribor - Ptuj - Velika Kaniža - Budimpešta. Koncesija je bila l. 1856 podeljena odboru "Cesarja Franca Jožefa orientalna železnica", ta pa je pokrival še 3 druge proge, ki bi se naj gradile na avstrijskem in madžarskem teritoriju. Delnice so izdali l. 1857. Priključek na Južno železnico bi naj bil pri Poljčanah, kar pa so potem spremenili na Pragersko, sicer pa v sami koncesijski listini zaradi nasprotij lokalnih interesov mesto priključka ni bilo natančno določeno. Najprej so pričeli l.1857 graditi progo iz Ptuja proti vzhodu po načrtih Amadea Demarteaua, prvotno izhodišče proge po načrtih Karla von Etzela Maribor (očitno je ta verzija vrisana na karti, ki jo je priobčil @ Barbarpapa) pa bi se naj povezalo po obronkih Slovenskih goric s Ptujem s posebno progo.
Finančna stiska in železniški minister von Bruck sta družbo prisilila k fuzioniranju z novonastajajočo družbo Južnih železnic, za kar je bila sklenjena nova koncesijska pogodba. Ta je vsebovala za Južno železnico tudi obvezo za zgraditev povezave Maribor - Ptuj. Južna žaleznica se je temu spretno izmikala in je zato na relaciji Maribor - Ptuj preko Pragerskega zaračunavala voznino, kot bi ta znašala po "bližnjici". S spremembo koncesijske pogodbe l. 1867 (Mohorič - str. 93-94), je ugasnila tudi obveza za gradnjo te "bližnjice". Kako dolgo je veljal "popust" pri vozovnicah, še nisem uspel najti.
Glede izhodišča v Špilju za to progo pa je navedeno le, da bi proga v tem primeru tekla vzdolž Mure. Propagirala pa je to smer Velika Kanjiža ca. l. 1853, vendar so bila ostala krajevna zastopstva skupno močnejša. Tudi Varaždinčani niso bili uslišan v želji, da bi proga šla od Ptuja naprej proti njim po desnem bregu Drave
Pozdrav - Peter
Tudi Mohorič piše v svoji knjigi na straneh 60-63 o progi Maribor - Ptuj - Velika Kaniža - Budimpešta. Koncesija je bila l. 1856 podeljena odboru "Cesarja Franca Jožefa orientalna železnica", ta pa je pokrival še 3 druge proge, ki bi se naj gradile na avstrijskem in madžarskem teritoriju. Delnice so izdali l. 1857. Priključek na Južno železnico bi naj bil pri Poljčanah, kar pa so potem spremenili na Pragersko, sicer pa v sami koncesijski listini zaradi nasprotij lokalnih interesov mesto priključka ni bilo natančno določeno. Najprej so pričeli l.1857 graditi progo iz Ptuja proti vzhodu po načrtih Amadea Demarteaua, prvotno izhodišče proge po načrtih Karla von Etzela Maribor (očitno je ta verzija vrisana na karti, ki jo je priobčil @ Barbarpapa) pa bi se naj povezalo po obronkih Slovenskih goric s Ptujem s posebno progo.
Finančna stiska in železniški minister von Bruck sta družbo prisilila k fuzioniranju z novonastajajočo družbo Južnih železnic, za kar je bila sklenjena nova koncesijska pogodba. Ta je vsebovala za Južno železnico tudi obvezo za zgraditev povezave Maribor - Ptuj. Južna žaleznica se je temu spretno izmikala in je zato na relaciji Maribor - Ptuj preko Pragerskega zaračunavala voznino, kot bi ta znašala po "bližnjici". S spremembo koncesijske pogodbe l. 1867 (Mohorič - str. 93-94), je ugasnila tudi obveza za gradnjo te "bližnjice". Kako dolgo je veljal "popust" pri vozovnicah, še nisem uspel najti.
Glede izhodišča v Špilju za to progo pa je navedeno le, da bi proga v tem primeru tekla vzdolž Mure. Propagirala pa je to smer Velika Kanjiža ca. l. 1853, vendar so bila ostala krajevna zastopstva skupno močnejša. Tudi Varaždinčani niso bili uslišan v želji, da bi proga šla od Ptuja naprej proti njim po desnem bregu Drave
Pozdrav - Peter
Zadnjič spremenil Peter 5, dne 04.01.2014, 17:37, skupaj popravljeno 1 krat.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železna cesta skozi Ptuj
Peter, pozdravljen,
v tejle knjižici, napisani v tistem času je tudi nekaj o železnici skozi Ptuj.
Pettau, Steiermarks älteste Stadt und ihre Umgebung, topografisch-historisch geschildert : mit einer Ansicht der Stadt, und einem Plane derselben sammt Umgebung
Autor / Hrsg.: Raisp, Ferdinand ; Delaage, Henri
Verlagsort: Graz | Erscheinungsjahr: 1858 | Verlag: Leykam
Tono jo je rihtal pri njegovih knjižničarkah toliko časa, da smo mu "nabili" preko 10.000 ogledov
http://reader.digitale-sammlungen.de/de ... xtType=ocr" onclick="window.open(this.href);return false;
Sicer sem že ponujal to knigo v gotici na prvih straneh te teme...
Pozdrav
Darko
v tejle knjižici, napisani v tistem času je tudi nekaj o železnici skozi Ptuj.
Pettau, Steiermarks älteste Stadt und ihre Umgebung, topografisch-historisch geschildert : mit einer Ansicht der Stadt, und einem Plane derselben sammt Umgebung
Autor / Hrsg.: Raisp, Ferdinand ; Delaage, Henri
Verlagsort: Graz | Erscheinungsjahr: 1858 | Verlag: Leykam
Tono jo je rihtal pri njegovih knjižničarkah toliko časa, da smo mu "nabili" preko 10.000 ogledov
No, nazadnje so se me usmilili v bavarski državni knjižnici in jo poskenirali z OCR zaznavo znakov:železocestnik napisal/-a:Tono, knjigo:
Reisp, Ferdinand: Pettau, Steiermarks älteste Stadt und ihre Umgebung. Graz 1858 imajo verjetno v knjižnici minoritskega samostana na Ptuji...
V drugih javnih knjižnicah v SLO je ni...
O železnici je pa verjetno le par strani...
Je pa Reisp pisal kroniko...morda se jo splača poiskati
http://reader.digitale-sammlungen.de/de ... xtType=ocr" onclick="window.open(this.href);return false;
Sicer sem že ponujal to knigo v gotici na prvih straneh te teme...
Toliko časa je že minilo, da je Marička odšla v penzijoželezocestnik napisal/-a:Ja, Tono, res je...
To knjigo Ferdinanda Raispa: Erinnerungen an die Orient-Eisenbahn von Pragerhof bis Groß-Kanischa, mit Rücksicht auf eine Zweigbahn von Pettau nach Marburg...
boš dobil kar pri sosedu...jo imajo v knjižnici Ivana Potrča...pa še tisto o Ptuju imajo. Je pa ta dosegljiva tudi na spletu:
http://books.google.si/books?id=oK8AAAA" onclick="window.open(this.href);return false; ... #PPA224,M1
od strani 224 do 228 piše Raisp, kako so Ptujčani prišli do cesarskega dovoljenja...
Je treba res napisati Raisp...
Potem boš verjetno o železnici še našel kaj v njegovi kroniki mesta Ptuj in njegovi zapuščini, ki jo hranijo v Zgodovinskem arhivu na Ptuju. Bo treba stopiti do gospe Marije Masten, pa ti bo pogledala v fascikel.
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Železna cesta skozi Ptuj
Darko, hvala za link do zanimivega pisanja Ferdinanda Raispa!
Pozdrav - Peter
Pozdrav - Peter
Re: Železna cesta skozi Ptuj
Da malo obudimo temo o Ptuju,
naletel sem na sliko železniškega mostu na dan 12 Februar 1961:
avtor fotografije: Dragiša Modrinjak
in sicer tukaj:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... 284%29.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Dejansko pa kopirana iz Podstrešja: http://www.podstresje.si/default.asp?kaj=1&id=272185" onclick="window.open(this.href);return false;
naletel sem na sliko železniškega mostu na dan 12 Februar 1961:
avtor fotografije: Dragiša Modrinjak
in sicer tukaj:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... 284%29.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Dejansko pa kopirana iz Podstrešja: http://www.podstresje.si/default.asp?kaj=1&id=272185" onclick="window.open(this.href);return false;
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Železna cesta skozi Ptuj
Dobra! Ampak kaj pri hudiču dela mulc v samih gatah zraven stebra mostu, in še to za fašenk?
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železna cesta skozi Ptuj
Tono!
Pa ka si si ti to nove leče kupu
Pa ka si si ti to nove leče kupu
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Železna cesta skozi Ptuj
Tono,
kakšen Štajerc pa si, da ne veš, da je že v tistih časih pred 50+ leti bilo moderno kopanje v ledeni vodi, današnji zimski plavalci (Bled, Portorož) le posnemajo to, kar smo počenjali mulci v mladih letih brez medijskega pompa.
LPL
kakšen Štajerc pa si, da ne veš, da je že v tistih časih pred 50+ leti bilo moderno kopanje v ledeni vodi, današnji zimski plavalci (Bled, Portorož) le posnemajo to, kar smo počenjali mulci v mladih letih brez medijskega pompa.
LPL