Železna cesta skozi Ptuj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3973
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Železna cesta skozi Ptuj

OdgovorNapisal/-a Tono » 23.11.2008, 12:21

Pozdravljeni,

kot ptujčan sem odprl patriotsko temo - kdaj je železnica prišla skozi Ptuj?

Iz šolske zgodovine je znano, da je zaradi dejstva, da je Južna železnica Ptuj zaobšla, Maribor pridobil na veljavi, Ptuj pa stagniral. Zanima me, ali kdo od vas razpolaga s podrobnejšimi podatki o gradnji železnice skozi Ptuj ter njeno zgodovino.

Hvala za informacije,

lep pozdrav s Ptuja,

Tono
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 23.11.2008, 12:35

Enciklopedija Slovenije pravi, da je redni železniški promet med Pragerskem in Kotoribo stekel leta; 24.04.1860.

Častitljiva starost, ni kaj. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3491
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 23.11.2008, 12:45

Tole je eden izmed mojih prvih izdelkov v Flashu. Na njem si lahko pogledate kaj se je dogajalo s progami na na slovenskih tleh
Tine
cokla
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 11214
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

OdgovorNapisal/-a cokla » 23.11.2008, 12:52

Tin€ napisal/-a:Tole je eden izmed mojih prvih izdelkov v Flashu. Na njem si lahko pogledate kaj se je dogajalo s progami na na slovenskih tleh


Tine , super izdelek. Hvala.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a milchy » 23.11.2008, 13:28

daljnega leta 2003 sem na tejle strani spravil na net knjižico g. Bogiča z naslovom "Pregled razvoja železniškega omrežja v Sloveniji in okolici" in tam so tudi mape z vrisanimi progami in datumi (podobno kot je Tine naredil na svoji strani) .... .

brez talarja nikol ne gre press ... ssss
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3973
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

OdgovorNapisal/-a Tono » 23.11.2008, 13:39

Fantje,

ima mogoče kdo kakšne zgodovinske slike?

Lp,

Tono
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8513
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 23.11.2008, 13:43

Sindikat železniških prometnikov na Hrvaškem nam javlja:

24. IV. 1860.
Puštena je u javni promet pruga Pragersko - Čakovec - Kotoriba; kao važna pobočna pruga na Bečko-trščansku magistralu. Ta magistrala prošla je Međimurjem dijelom radi skraćivanja linije, no ponajviše u interesu grofa Feštetića i eksploatacije njegovih šuma u Međimurju. Pruga je puštena u promet, tj. izgrađena godinu i 8 mjeseci prije roka.

1. V. 1860.
Sedam dana nakon službenog otvaranja počeli su prometovati prvi vlakovi.

vir: http://www.spvh.hr/prometna_sekcija_var ... =&ucat=99&

Oni bodo že vedeli... :wink: :lol:
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 07.02.2009, 1:38, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1744
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

OdgovorNapisal/-a Signal » 23.11.2008, 14:44

Tin€ napisal/-a:Tole je eden izmed mojih prvih izdelkov v Flashu. Na njem si lahko pogledate kaj se je dogajalo s progami na na slovenskih tleh


Odlično.
Omeniti pa moram dve napaki.

Odsek proge Špilje - Maribor je bil najprej dvotiren. Kmalu po drugi vojni so naši "modrijani" zaradi gospodarsko-političnih razlogov odstranili levi tir. Delno so nas posnemali Avstrijci na odsekih Gradec - Špilje, ki danes takrat storjeno neumnost popravljajo (Le kdaj se bodo tega lotile SŽ?).

Odsek Jesenice - Podrožca je dvotiren.

Lp Signal
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8513
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 23.11.2008, 15:09

@Tono, bo treba Mohoriča vzet v roke, da boš zvedel za igrce o železniških povezavah Ptuja... :wink:

Za začetek pa ena fotka iz postaje Čakovec...

http://www.railfaneurope.net/ric/Historical/Hist_Cak_Staff.JPG

A vidim drva na tenderju?
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3491
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 23.11.2008, 15:24

Signal napisal/-a:
Tin€ napisal/-a:Tole je eden izmed mojih prvih izdelkov v Flashu. Na njem si lahko pogledate kaj se je dogajalo s progami na na slovenskih tleh


Odlično.
Omeniti pa moram dve napaki.

Odsek proge Špilje - Maribor je bil najprej dvotiren. Kmalu po drugi vojni so naši "modrijani" zaradi gospodarsko-političnih razlogov odstranili levi tir. Delno so nas posnemali Avstrijci na odsekih Gradec - Špilje, ki danes takrat storjeno neumnost popravljajo (Le kdaj se bodo tega lotile SŽ?).

Odsek Jesenice - Podrožca je dvotiren.

Lp Signal


Me veseli da si opazil ti dve napaki. Ko je bila ta zadeva narejena sem jih opazil tudi jaz. No za tisto okoli karavanškega predora bi se še nekako dalodebatirati. Maribor Špilje pa sem zavestno zanemaril, čeprav to ni izgovor. Je pa ta izdelek star že nekaj let, kot sem že omenil moje prvo delo v Flashu, no sedaj ga pa bom končno prisiljen vsaj delno koregirati.
Tine
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1443
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

OdgovorNapisal/-a Dino S » 23.11.2008, 22:18

Tin€ napisal/-a:Tole je eden izmed mojih prvih izdelkov v Flashu. Na njem si lahko pogledate kaj se je dogajalo s progami na na slovenskih tleh


Kaj se jim je med leti 1965-1970 malo utrgalo, da so samo ukinjali proge :evil:
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3973
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

OdgovorNapisal/-a Tono » 24.11.2008, 1:25

@železnocestnik:

ti ko si taki maher za zgodovino, daj se malo zainteresiraj za ptujski konec, ziher boš kaj zanimivega našel :)

Jaz sem mahnjen na zgodovino na drugem področju - radijski tehniki. No, zdaj pa me je še stara železnica zagrabila :)

In katero Mohoričevo delo naj vzamem v roke?

Hvala,

Tono
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6480
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 24.11.2008, 1:29

Tono napisal/-a:In katero Mohoričevo delo naj vzamem v roke?

Mislim, da je I. Mohorič napisal knjigo zgodovina železnic na Slovenskem. En konkretno debel špeh s tremi ilustracijami...
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8513
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 24.11.2008, 2:11

Tono, to je tvoja knjižnica na Ptuji (Ivana Potrča)...
Sem že rezerviral knjigo zate...:wink: (šalim se)

http://cobiss4.izum.si/scripts/cobiss?u ... c=11&sid=1

Poglej si strani od 60: Prva železniška koncesija na slovenskih tleh za progo Maribor-Čakovec
do strani 92 (na tej strani je, kako ste zgubili progo Maribor-Ptuj).

Pozdrav
Uporabniški avatar
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1744
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

OdgovorNapisal/-a Signal » 24.11.2008, 7:29

Dino S napisal/-a:Kaj se jim je med leti 1965-1970 malo utrgalo, da so samo ukinjali proge :evil:


Ja, na žalost. Naši nekdanji bratje so tudi ukinjali proge, le tirov niso odstranjevali s takšno vnemo kot Slovenci.
Titove besede so imele velik vpliv na ukinjanje prog (poleg ostalih "tehtnih" razlogov). Menda je rekel nekaj v tem smislu: "Železnica je ostanek preteklosti, ki ga bomo nadomestili z avtocestami."


Lep pozdrav Signal

P. S.
Nova proga (izhaja od 1960)
bi se morala imenovati
Ukinjena proga.
Zadnjič spremenil Signal, dne 24.11.2008, 13:05, skupaj popravljeno 2 krat.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov