Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Na strani36 v knjižici Karola Rustje, v zbirki Tiri in čas, št.6
shema: vključitev dolenjske proge v ljubljansko železniško vozlišče med 1. svetovno vojno
Vrisana je obvozna proga Dravlje-Vodmat in Vodmatski lok z navedeno kilometražo.
Za Dravlje-Vodmat: km 4.900
Vodmatski lok: km 0.757
Sheme ne smemo objaviti (avtorsko delo). Bi bilo potrebno zaprositi avtorja za dovoljenje.
V knjižici pa o samih priključkih nisem zasledil nobene besede...
shema: vključitev dolenjske proge v ljubljansko železniško vozlišče med 1. svetovno vojno
Vrisana je obvozna proga Dravlje-Vodmat in Vodmatski lok z navedeno kilometražo.
Za Dravlje-Vodmat: km 4.900
Vodmatski lok: km 0.757
Sheme ne smemo objaviti (avtorsko delo). Bi bilo potrebno zaprositi avtorja za dovoljenje.
V knjižici pa o samih priključkih nisem zasledil nobene besede...
Dobiti privolitev za objavo od g. Karola Rustje verjetno ne bi bil tak problem. Meni je dovolil, ko sva se po naključju srečala v Zgodovinskem arhivu Ljubljana enota za Dolenjsko in Belo krajino. Bil je navdušen nad tem, da se čimveč materiala o železnici predstavi širši javnosti.železocestnik napisal/-a: Sheme ne smemo objaviti (avtorsko delo). Bi bilo potrebno zaprositi avtorja za dovoljenje.
Zato se mu tu še enkrat zahvaljujem.
Tine
Potem verjetno nebo nic narobe ce tudi zelezocestnik objavi. V skrajni sili lahko poskenira, poslje tebi, Tin€ in ti nato objavis, glede na to da imas dovoljenje...Tin€ napisal/-a: Meni je dovolil, ko sva se po naključju srečala v Zgodovinskem arhivu Ljubljana enota za Dolenjsko in Belo krajino. Bil je navdušen nad tem, da se čimveč materiala o železnici predstavi širši javnosti.
lp Anze
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I
Ja, Gorchi, sva se zgrešila...jaz sem "služil narodu" leta 1975...Gorchi napisal/-a:Eh ja, staram se, potem pa vse pomešam... Vidmarjeva vila v Bežigradu je bila zame "aktualna", ko sem tam živel, t.j. od leta 1978 do 1987, od takrat do danes je pa preteklo kar nekaj let. In v tistem času sem hodil na tamkajšnjo OŠ Danile Kumar. V kasarni Ljube Šercerja pa sem bil 1-2x s šolo, miljonkrat sem se mimo peljal z avtobusom in kasneje z avtomobilom, kar naenkrat pa je ni bilo več... In ostanejo le še spomini, tako ali drugače pomešani
Edino, kar se spomnim iz tistega časa je v kantini in...
v Planici (danes: gostilna Dva fazana (verjetno jaz in kolega, ki sva zbežala čez ograjo že prvi dan... ) ...vsako popoldne smo bežali čez ograjo...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vodmatska povezava južne in dolenjske ž��ce med WW I
Sedaj pa še nekaj resnega...
Javna agencija za železniški promet RS je leta 2007 izdelala strokovne podlage razvoja JŽI na območju
LJ železniškega vozlišča.
V štuiji so napisali nekaj tudi o zgodovini železnic:
"Takoj po koncu vojne, še leta 1945je bil ponovno zgrajen "vodmatski lok", ki je bil potem v šestdesetih letih spet demontiran."
link:
http://www.azp.si/sl/images/stories/Jav ... ga_1_1.pdf
Zanimivo!
Javna agencija za železniški promet RS je leta 2007 izdelala strokovne podlage razvoja JŽI na območju
LJ železniškega vozlišča.
V štuiji so napisali nekaj tudi o zgodovini železnic:
"Takoj po koncu vojne, še leta 1945je bil ponovno zgrajen "vodmatski lok", ki je bil potem v šestdesetih letih spet demontiran."
link:
http://www.azp.si/sl/images/stories/Jav ... ga_1_1.pdf
Zanimivo!
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I
Končno mi je uspelo najti projekt podvoza povezovalne proge Dravlje-Vodmat v "kaotičnem sistemu" arhiviranja na disku
Čeprav bi moral ta projekt objaviti v temi "Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916", ga objavljam tukaj, saj smo večino načrtov in map objavili tukaj...
Torej povezovalna proga ni bila nobena "črna gradnja", kljub temu, da je bila vojna...
Poglejmo si torej ovojno mapo projekta:
Podvoz v km 431.096 proge Dunaj-Trst za povezovalno linijo gorenjske in dolenjske proge
Datum na načrtu, kjer povezovalna proga poteka pod progo Dunaj-Trst (20. oktober 1915)...
Glede na to, da so si zamislili to povezavo kot začasno, so predvideli lesono konstrukcijo podvoza z nekaj kovinskimi nosilci...
Poglejmo si še detajl kovinskih nosilcev I 45 z razponom med podporami 7,1 m...
Projekt je bil odobren 18. novembra 1915, vendar so ga dodatno odobrili šele leta 1916 z nekaterimi spremembami...
Tudi statični izračun je bil potrjen 18. novembra 1915...
Dodatni tehnični pregled in preizkus pa je bil izveden 28. novembra 1916 na zahtevo Generalnega železniškega inšpektorata z dne 21. novemra 1916 ...
Ugotovilo se je, da nekaterih delov lesene konstrukcije ne morejo pregledati zaradi nedostopnosti, je pa izjavil vodja del, da so narejena po normah in da so uporabljeni predpisani materiali.
Seveda je to moral potrditi s pisno izjavo
Nadvoz pa so isti dan tudi preizkusili...
s prevozom lokomotive vrste35c (številka 1009)...
Sedaj imamo torej lokacijo podvoza povezovalne proge določen "v nulo"
...na km: 431.096 proge Dunaj-Trst
Čeprav bi moral ta projekt objaviti v temi "Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916", ga objavljam tukaj, saj smo večino načrtov in map objavili tukaj...
Torej povezovalna proga ni bila nobena "črna gradnja", kljub temu, da je bila vojna...
Poglejmo si torej ovojno mapo projekta:
Podvoz v km 431.096 proge Dunaj-Trst za povezovalno linijo gorenjske in dolenjske proge
Datum na načrtu, kjer povezovalna proga poteka pod progo Dunaj-Trst (20. oktober 1915)...
Glede na to, da so si zamislili to povezavo kot začasno, so predvideli lesono konstrukcijo podvoza z nekaj kovinskimi nosilci...
Poglejmo si še detajl kovinskih nosilcev I 45 z razponom med podporami 7,1 m...
Projekt je bil odobren 18. novembra 1915, vendar so ga dodatno odobrili šele leta 1916 z nekaterimi spremembami...
Tudi statični izračun je bil potrjen 18. novembra 1915...
Dodatni tehnični pregled in preizkus pa je bil izveden 28. novembra 1916 na zahtevo Generalnega železniškega inšpektorata z dne 21. novemra 1916 ...
Ugotovilo se je, da nekaterih delov lesene konstrukcije ne morejo pregledati zaradi nedostopnosti, je pa izjavil vodja del, da so narejena po normah in da so uporabljeni predpisani materiali.
Seveda je to moral potrditi s pisno izjavo
Nadvoz pa so isti dan tudi preizkusili...
s prevozom lokomotive vrste35c (številka 1009)...
Sedaj imamo torej lokacijo podvoza povezovalne proge določen "v nulo"
...na km: 431.096 proge Dunaj-Trst
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I
Glede na navedbe v knjigi Rauter in Rainer o začetku obratovanja povezovalne linije med gorenjsko in dolenjsko progo smo sedaj malo v dilemi, zakaj so 28. novembra 1916 naknadno preizkušali konstrukcijo nadvoza in kdaj je bila predan podvoz v promet
železocestnik napisal/-a:železocestnik napisal/-a:@gorchi, na žalost ne...je izven "mojega področja"...geografsko..se šalim
Je pa v knjigi: Rauter, Rainer: Ein Verkehrsweg erschliesst die Alpen en stavek ...
"Uprava vojske je zgradila povezovalne linije med gorensko (Ober Krain) in dolenjsko železnico (Unter Krain)..takoimenovano OUK-Schleife.
Ta se je ločila na ljubljanskem "Predkolodvoru-Vorbahnhoff) na km 99.483 in priključila v kilometru 1.657 na liniji Ljubljana-Bubnjarci. Ta obvoznica je bila dolga 5.242 km. Pričela je obratovati 15.maja 1916.
POZOR!
Na strani 282 je skica (načrt): Eisenbahn-Knotenpunkt Laibach iz leta 1916 z vrisanimi povezovalnimi železnicami!
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I
Še enkrat pa lepim del načrta povezovalne proge...
...in kam jo je vrisal Sandi...
da si vse skupaj lažje predstavljamo.
...in kam jo je vrisal Sandi...
da si vse skupaj lažje predstavljamo.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I
Pozdravljeni pozitivno misleči.
Po zaslugi @Ajznponarja mi je v "uč padla" naslednja fotografija:
Vir: https://sites.google.com/site/staroljub ... rafije-1-1
In zakaj sem jo prikazal v tej temi
LP Igor
Po zaslugi @Ajznponarja mi je v "uč padla" naslednja fotografija:
Vir: https://sites.google.com/site/staroljub ... rafije-1-1
In zakaj sem jo prikazal v tej temi
LP Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I
Zaradi radija, ki ga bodo zdaj, zdaj preleteli trije avijončki
pozdrav
Darko
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I
Trije? Jaz jih vidim 6 razen, če se jim bodo na naslednji fotografiji pridružili še trije?
Goran
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I
Te trije v prvem planu letijo nad progo LJ-ZM in ne bodo preleteli radija povezovalne proge...
pozdrav
Darko
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers