Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Na strani36 v knjižici Karola Rustje, v zbirki Tiri in čas, št.6 :uuuaavv

shema: vključitev dolenjske proge v ljubljansko železniško vozlišče med 1. svetovno vojno

Vrisana je obvozna proga Dravlje-Vodmat in Vodmatski lok z navedeno kilometražo.
Za Dravlje-Vodmat: km 4.900
Vodmatski lok: km 0.757

Sheme ne smemo objaviti (avtorsko delo). Bi bilo potrebno zaprositi avtorja za dovoljenje.

V knjižici pa o samih priključkih nisem zasledil nobene besede...
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

železocestnik napisal/-a: Sheme ne smemo objaviti (avtorsko delo). Bi bilo potrebno zaprositi avtorja za dovoljenje.
Dobiti privolitev za objavo od g. Karola Rustje verjetno ne bi bil tak problem. Meni je dovolil, ko sva se po naključju srečala v Zgodovinskem arhivu Ljubljana enota za Dolenjsko in Belo krajino. Bil je navdušen nad tem, da se čimveč materiala o železnici predstavi širši javnosti.

Zato se mu tu še enkrat zahvaljujem.
Tine
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 808
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Odgovor Napisal/-a Anzee »

Tin€ napisal/-a: Meni je dovolil, ko sva se po naključju srečala v Zgodovinskem arhivu Ljubljana enota za Dolenjsko in Belo krajino. Bil je navdušen nad tem, da se čimveč materiala o železnici predstavi širši javnosti.
Potem verjetno nebo nic narobe ce tudi zelezocestnik objavi. V skrajni sili lahko poskenira, poslje tebi, Tin€ in ti nato objavis, glede na to da imas dovoljenje...

lp Anze
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Gorchi napisal/-a:Eh ja, staram se, potem pa vse pomešam... Vidmarjeva vila v Bežigradu je bila zame "aktualna", ko sem tam živel, t.j. od leta 1978 do 1987, od takrat do danes je pa preteklo kar nekaj let. In v tistem času sem hodil na tamkajšnjo OŠ Danile Kumar. V kasarni Ljube Šercerja pa sem bil 1-2x s šolo, miljonkrat sem se mimo peljal z avtobusom in kasneje z avtomobilom, kar naenkrat pa je ni bilo več... In ostanejo le še spomini, tako ali drugače pomešani :D
Ja, Gorchi, sva se zgrešila...jaz sem "služil narodu" leta 1975... :old :roll:

Edino, kar se spomnim iz tistega časa je :berr v kantini in...
:berr2 v Planici (danes: gostilna Dva fazana (verjetno jaz in kolega, ki sva zbežala čez ograjo že prvi dan... :lol:) ...vsako popoldne smo bežali čez ograjo... :guns
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vodmatska povezava južne in dolenjske ž��ce med WW I

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Sedaj pa še nekaj resnega...

Javna agencija za železniški promet RS je leta 2007 izdelala strokovne podlage razvoja JŽI na območju
LJ železniškega vozlišča.
V štuiji so napisali nekaj tudi o zgodovini železnic:

"Takoj po koncu vojne, še leta 1945je bil ponovno zgrajen "vodmatski lok", ki je bil potem v šestdesetih letih spet demontiran."

link:
http://www.azp.si/sl/images/stories/Jav ... ga_1_1.pdf

Zanimivo!
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Končno mi je uspelo najti projekt podvoza povezovalne proge Dravlje-Vodmat v "kaotičnem sistemu" arhiviranja na disku :roll:

Čeprav bi moral ta projekt objaviti v temi "Obvozna proga Dravlje-dolenjska proga leta 1916", ga objavljam tukaj, saj smo večino načrtov in map objavili tukaj...

Torej povezovalna proga ni bila nobena "črna gradnja", kljub temu, da je bila vojna... :guns

Poglejmo si torej ovojno mapo projekta:
Podvoz v km 431.096 proge Dunaj-Trst za povezovalno linijo gorenjske in dolenjske proge

Slika


Datum na načrtu, kjer povezovalna proga poteka pod progo Dunaj-Trst (20. oktober 1915)...

Slika


Glede na to, da so si zamislili to povezavo kot začasno, so predvideli lesono konstrukcijo podvoza z nekaj kovinskimi nosilci...

Slika

Slika


Poglejmo si še detajl kovinskih nosilcev I 45 z razponom med podporami 7,1 m...

Slika


Projekt je bil odobren 18. novembra 1915, vendar so ga dodatno odobrili šele leta 1916 z nekaterimi spremembami...

Slika


Tudi statični izračun je bil potrjen 18. novembra 1915...

Slika


Dodatni tehnični pregled in preizkus pa je bil izveden 28. novembra 1916 na zahtevo Generalnega železniškega inšpektorata z dne 21. novemra 1916 ...

Slika

Slika


Ugotovilo se je, da nekaterih delov lesene konstrukcije ne morejo pregledati zaradi nedostopnosti, je pa izjavil vodja del, da so narejena po normah in da so uporabljeni predpisani materiali.

Seveda je to moral potrditi s pisno izjavo :wink:

Slika


Nadvoz pa so isti dan tudi preizkusili...

Slika


s prevozom lokomotive vrste35c (številka 1009)...

Slika


Sedaj imamo torej lokacijo podvoza povezovalne proge določen "v nulo" :lol: :lol:

...na km: 431.096 proge Dunaj-Trst :!:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Glede na navedbe v knjigi Rauter in Rainer o začetku obratovanja povezovalne linije med gorenjsko in dolenjsko progo smo sedaj malo v dilemi, zakaj so 28. novembra 1916 naknadno preizkušali konstrukcijo nadvoza in kdaj je bila predan podvoz v promet :?
železocestnik napisal/-a:
železocestnik napisal/-a:@gorchi, na žalost ne...je izven "mojega področja"...geografsko..se šalim

Je pa v knjigi: Rauter, Rainer: Ein Verkehrsweg erschliesst die Alpen en stavek ...

"Uprava vojske je zgradila povezovalne linije med gorensko (Ober Krain) in dolenjsko železnico (Unter Krain)..takoimenovano OUK-Schleife.
Ta se je ločila na ljubljanskem "Predkolodvoru-Vorbahnhoff) na km 99.483 in priključila v kilometru 1.657 na liniji Ljubljana-Bubnjarci. Ta obvoznica je bila dolga 5.242 km. Pričela je obratovati 15.maja 1916.

POZOR!
Na strani 282 je skica (načrt): Eisenbahn-Knotenpunkt Laibach iz leta 1916 z vrisanimi povezovalnimi železnicami!
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Še enkrat pa lepim del načrta povezovalne proge...

Slika


...in kam jo je vrisal Sandi...

Slika


da si vse skupaj lažje predstavljamo.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči.

Po zaslugi @Ajznponarja mi je v "uč padla" naslednja fotografija:

Slika

Vir: https://sites.google.com/site/staroljub ... rafije-1-1

In zakaj sem jo prikazal v tej temi #-o :?:

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Zaradi radija, ki ga bodo zdaj, zdaj preleteli trije avijončki :wink:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Trije? Jaz jih vidim 6 razen, če se jim bodo na naslednji fotografiji pridružili še trije?
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Te trije v prvem planu letijo nad progo LJ-ZM in ne bodo preleteli radija povezovalne proge...


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori