Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

V Mohoričevi knjigi:Zgodovina železnic na Slovenskem; Lj.1968, je posebno poglavje o železnicah med svetovno vojno 1914-1918.

Za Ljubljano piše:
" V tej dobi so zgradili v Ljubljani med južno, dolenjsko in gorenjsko progo prometne trikote in zvezno progo iz Dravelj do vojaških skladišč, ki so omogočali premestitev transportov in pošiljk po potrebah prometnega položaja na bojno črto."

Poglejmo si ta "prometni trikot" med južno železnico in dolenjsko progo.
Ta bližnjica je v načrtih imenovana "Udmat Schleife" ali pa "Udmat Kurve".

Po končani vojni niso vedeli, kaj bi s to bližnjico naredili..
Ohranil pa se je detajlni načrt...
(fotka sicer ni najboljše kvalitete...spada že v "nočno fotografijo" :lol:

Slika


...in če progo vrišemo v realen svet (ARSO-atlas okolja)...

Slika

Miška je bila malo nemirna, komaj sem jo povlekel za rep nazaj, ko jo je zanašalo s proge... :lol:
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

Pa še nekaj slik, možnega poteka te povezave, bo Železocestnik povedal če bo v redu:

Slika
vprašanje koliko tirov je bilo tu takrat (zdaj so štirje), odcep proti dolenjski progi je zgleda bil, kjer se nahaja kilometrski kamen z oznako 4,5

Slika
trasa je še prosta :)

Slika
do ceste Pod Ježami pride med tema dvema hišama

Slika
in pogled na drugo stran

Slika
malo naprej, pogled nazaj

Slika
in pogled naprej

Slika
še malo naprej, pogled nazaj

Slika
in pogled naprej

Slika
za temi drevesi pa se je najbrž priključila na dolenjsko progo, na desni strani je postajališče Lj.-Vodmat

Si bom sposodil zemljevid od Železocestnika za približno označit lokacije slik:
Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Bravo, @LJ363 !

Si me rešil dela, sem rekel, da moram iti pogledat, če sem ga kaj polomil...in še pravi čas popravim...
Pa parcele so še celovite (če so v lasti SŽ, jih lahko prodajo za božičnico :lol: :lol: ), tako da skoraj ne bi mogel kiksniti. Ampak brez načrta pa nebi šlo... :wink:

Pa psa se nisi nič ustrašil?
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a SandiP »

Zdaj pa res ne vem, če se prav spomnim, vendar se mi zdi, da se še
spomnim tirnic čez cesto na temle mestu, ko sem mimo tegale trafota
v osnovno šolo dr. Jožeta Potrča v Vodmat hodil.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Na odcepu z južne železnice je že stalo nekaj hiš...in gramozna jama

Slika

Da pa je ta "bližnjica" res delovala, kaže tudi naslednja shema tirov, ki pa kaže tudi, kako se je priključevala na dolenjsko železnico obvozna proga Dravlje-dolenjska proga, na našem zgornjem načrtu iz leta 1918 že razdrta.
Ta obvoznica pa je morala biti speljana definitivno pod južno železnico ...

Slika

Sedaj, ko imamo ta zadnji načrt, bo lahko @Cenzlov Pepe bolj točno določil, kje je bil podvoz... :wink:

http://www.peskar.net/model_trains/most.jpg
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

železocestnik napisal/-a:Pa psa se nisi nič ustrašil?
Pes se ni kaj dosti zmenil zame, tako da sva se kar lepo razumela. ;)
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a SandiP »

železocestnik napisal/-a: ...Sedaj, ko imamo ta zadnji načrt, bo lahko @Cenzlov Pepe bolj točno določil, kje je bil podvoz... :wink:

http://www.peskar.net/model_trains/most.jpg
Kot kaže na moji slikici, naj bi bil "zakopan" nekje pod levim krogcem...
:?
Uporabniški avatar
rock_rail
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 54
Pridružen: 18.05.2006, 18:31

Odgovor Napisal/-a rock_rail »

LJ363 napisal/-a:Pa še nekaj slik, možnega poteka te povezave, bo Železocestnik povedal če bo v redu:

Slika
vprašanje koliko tirov je bilo tu takrat (zdaj so štirje), odcep proti dolenjski progi je zgleda bil, kjer se nahaja kilometrski kamen z oznako 4,5

Slika
trasa je še prosta :)

Slika
do ceste Pod Ježami pride med tema dvema hišama
Ah, prvi dve sliki mi pričarata otroštvo, kjer sem gledal vlake pred cca. 20-25 leti. :D Vidim, da se tam ni kaj dosti spremenilo.

Spomnim se še tirov, ki so potekali čez cesto na 3 sliki, ki so se nato izgubili v travi (tam kjer je sedaj pesek in tista bela ograja). Je pa že kar precej časa, kar so jih odstranili in na novo položili asfalt. Baje so tam svoj čas, ko je proga še obratovala, stale tudi zapornice. Ne spominjam pa se, da bi še kje drugje ostali kaki drugi tiri. Verjetno so jih demontirali kmalu po ukinitvi proge.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

CenzlovPepe napisal/-a:
železocestnik napisal/-a: ...Sedaj, ko imamo ta zadnji načrt, bo lahko @Cenzlov Pepe bolj točno določil, kje je bil podvoz... :wink:

http://www.peskar.net/model_trains/most.jpg
Kot kaže na moji slikici, naj bi bil "zakopan" nekje pod levim krogcem...
:?
Res je pod levim krogcem! Sedaj sem se "dokopal" do vrisane obvozne proge v kataster, tako da lahko sedaj na 1 m natančno določimo traso... :wink: :lol:
(Kopija načrta je v Železniškem muzeju v Ljubljani. Se zahvaljujem vodstvu muzeja za dovoljenje, da jo lahko objavim na forumu).

Del obvozne proge Dravlje (gorenjska proga)-Vodmat (dolenjska proga)...
odsek podvoza od južno železnico do priključka na dolenjsko železnico...

Slika


Lepo se vidi tudi, kako je bil "trikot" priključen na južno železnico...na moji skici na ARSO atlasu mi je zmanjkalo rdeče barve..- :lol: :lol:
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Kam je šla pa ona železnica iz Vodmata proti severu? Mogoče v kasarno, ki je stala tam, kjer so sedaj Bežigrajski dvori? Če se prav spomnim je bila to kasarna Franca Rozmana-Staneta v SFRJ.
Goran
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 812
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Odgovor Napisal/-a Anzee »

Gorchi napisal/-a:Kam je šla pa ona železnica iz Vodmata proti severu? Mogoče v kasarno, ki je stala tam, kjer so sedaj Bežigrajski dvori? Če se prav spomnim je bila to kasarna Franca Rozmana-Staneta v SFRJ.
To je del obvozne proge med Dravljami in Dolenjsko progo -> http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?t=3425
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Argh moj masdamec na vratu... :roll: :rtfm
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

@Gorchi, zgovarjat se moraš na nočno delo... :wink:
(tko kot jaz :lol: :lol: :lol: )

Si pa vse pomešal:
zadnjič vilo v "lasti" Edvarda Kardelja, ki je bila v "lasti" Kraigherja. Sem malo pomislil in povprašal domačine, pa so povedali, da je bila v "tapravi" lasti od Vidmarja.

..in danes: Topniško kasarno (avstro-ogrsko), ki je postala po drugi vojni od (z)vez, torej "mojo" kasarno, si pripisal Francu Rozmanu-Stanetu. Ta kasarna je bila Šercerjeva. To pa vem za gotovo, saj sem tam prevečkrat stal mirno... :saluti :old :lol: :lol: :lol:
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a Tono »

Franc Rozman - Stane še vedno ima svojo kasarno na obrobju BTC-ja na Leskoškovi.

Lp,

Tono
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Eh ja, staram se, potem pa vse pomešam... Vidmarjeva vila v Bežigradu je bila zame "aktualna", ko sem tam živel, t.j. od leta 1978 do 1987, od takrat do danes je pa preteklo kar nekaj let. In v tistem času sem hodil na tamkajšnjo OŠ Danile Kumar. V kasarni Ljube Šercerja pa sem bil 1-2x s šolo, miljonkrat sem se mimo peljal z avtobusom in kasneje z avtomobilom, kar naenkrat pa je ni bilo več... In ostanejo le še spomini, tako ali drugače pomešani :D
Goran
Odgovori