Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Vodmatska povezava južne in dolenjske železnice med WW I
V Mohoričevi knjigi:Zgodovina železnic na Slovenskem; Lj.1968, je posebno poglavje o železnicah med svetovno vojno 1914-1918.
Za Ljubljano piše:
" V tej dobi so zgradili v Ljubljani med južno, dolenjsko in gorenjsko progo prometne trikote in zvezno progo iz Dravelj do vojaških skladišč, ki so omogočali premestitev transportov in pošiljk po potrebah prometnega položaja na bojno črto."
Poglejmo si ta "prometni trikot" med južno železnico in dolenjsko progo.
Ta bližnjica je v načrtih imenovana "Udmat Schleife" ali pa "Udmat Kurve".
Po končani vojni niso vedeli, kaj bi s to bližnjico naredili..
Ohranil pa se je detajlni načrt...
(fotka sicer ni najboljše kvalitete...spada že v "nočno fotografijo"
...in če progo vrišemo v realen svet (ARSO-atlas okolja)...
Miška je bila malo nemirna, komaj sem jo povlekel za rep nazaj, ko jo je zanašalo s proge...
Za Ljubljano piše:
" V tej dobi so zgradili v Ljubljani med južno, dolenjsko in gorenjsko progo prometne trikote in zvezno progo iz Dravelj do vojaških skladišč, ki so omogočali premestitev transportov in pošiljk po potrebah prometnega položaja na bojno črto."
Poglejmo si ta "prometni trikot" med južno železnico in dolenjsko progo.
Ta bližnjica je v načrtih imenovana "Udmat Schleife" ali pa "Udmat Kurve".
Po končani vojni niso vedeli, kaj bi s to bližnjico naredili..
Ohranil pa se je detajlni načrt...
(fotka sicer ni najboljše kvalitete...spada že v "nočno fotografijo"
...in če progo vrišemo v realen svet (ARSO-atlas okolja)...
Miška je bila malo nemirna, komaj sem jo povlekel za rep nazaj, ko jo je zanašalo s proge...
Pa še nekaj slik, možnega poteka te povezave, bo Železocestnik povedal če bo v redu:
vprašanje koliko tirov je bilo tu takrat (zdaj so štirje), odcep proti dolenjski progi je zgleda bil, kjer se nahaja kilometrski kamen z oznako 4,5
trasa je še prosta
do ceste Pod Ježami pride med tema dvema hišama
in pogled na drugo stran
malo naprej, pogled nazaj
in pogled naprej
še malo naprej, pogled nazaj
in pogled naprej
za temi drevesi pa se je najbrž priključila na dolenjsko progo, na desni strani je postajališče Lj.-Vodmat
Si bom sposodil zemljevid od Železocestnika za približno označit lokacije slik:
vprašanje koliko tirov je bilo tu takrat (zdaj so štirje), odcep proti dolenjski progi je zgleda bil, kjer se nahaja kilometrski kamen z oznako 4,5
trasa je še prosta
do ceste Pod Ježami pride med tema dvema hišama
in pogled na drugo stran
malo naprej, pogled nazaj
in pogled naprej
še malo naprej, pogled nazaj
in pogled naprej
za temi drevesi pa se je najbrž priključila na dolenjsko progo, na desni strani je postajališče Lj.-Vodmat
Si bom sposodil zemljevid od Železocestnika za približno označit lokacije slik:
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Zdaj pa res ne vem, če se prav spomnim, vendar se mi zdi, da se še
spomnim tirnic čez cesto na temle mestu, ko sem mimo tegale trafota
v osnovno šolo dr. Jožeta Potrča v Vodmat hodil.
spomnim tirnic čez cesto na temle mestu, ko sem mimo tegale trafota
v osnovno šolo dr. Jožeta Potrča v Vodmat hodil.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Na odcepu z južne železnice je že stalo nekaj hiš...in gramozna jama
Da pa je ta "bližnjica" res delovala, kaže tudi naslednja shema tirov, ki pa kaže tudi, kako se je priključevala na dolenjsko železnico obvozna proga Dravlje-dolenjska proga, na našem zgornjem načrtu iz leta 1918 že razdrta.
Ta obvoznica pa je morala biti speljana definitivno pod južno železnico ...
Sedaj, ko imamo ta zadnji načrt, bo lahko @Cenzlov Pepe bolj točno določil, kje je bil podvoz...
http://www.peskar.net/model_trains/most.jpg
Da pa je ta "bližnjica" res delovala, kaže tudi naslednja shema tirov, ki pa kaže tudi, kako se je priključevala na dolenjsko železnico obvozna proga Dravlje-dolenjska proga, na našem zgornjem načrtu iz leta 1918 že razdrta.
Ta obvoznica pa je morala biti speljana definitivno pod južno železnico ...
Sedaj, ko imamo ta zadnji načrt, bo lahko @Cenzlov Pepe bolj točno določil, kje je bil podvoz...
http://www.peskar.net/model_trains/most.jpg
Kot kaže na moji slikici, naj bi bil "zakopan" nekje pod levim krogcem...železocestnik napisal/-a: ...Sedaj, ko imamo ta zadnji načrt, bo lahko @Cenzlov Pepe bolj točno določil, kje je bil podvoz...
http://www.peskar.net/model_trains/most.jpg
Ah, prvi dve sliki mi pričarata otroštvo, kjer sem gledal vlake pred cca. 20-25 leti. Vidim, da se tam ni kaj dosti spremenilo.LJ363 napisal/-a:Pa še nekaj slik, možnega poteka te povezave, bo Železocestnik povedal če bo v redu:
vprašanje koliko tirov je bilo tu takrat (zdaj so štirje), odcep proti dolenjski progi je zgleda bil, kjer se nahaja kilometrski kamen z oznako 4,5
trasa je še prosta
do ceste Pod Ježami pride med tema dvema hišama
Spomnim se še tirov, ki so potekali čez cesto na 3 sliki, ki so se nato izgubili v travi (tam kjer je sedaj pesek in tista bela ograja). Je pa že kar precej časa, kar so jih odstranili in na novo položili asfalt. Baje so tam svoj čas, ko je proga še obratovala, stale tudi zapornice. Ne spominjam pa se, da bi še kje drugje ostali kaki drugi tiri. Verjetno so jih demontirali kmalu po ukinitvi proge.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Res je pod levim krogcem! Sedaj sem se "dokopal" do vrisane obvozne proge v kataster, tako da lahko sedaj na 1 m natančno določimo traso...CenzlovPepe napisal/-a:Kot kaže na moji slikici, naj bi bil "zakopan" nekje pod levim krogcem...železocestnik napisal/-a: ...Sedaj, ko imamo ta zadnji načrt, bo lahko @Cenzlov Pepe bolj točno določil, kje je bil podvoz...
http://www.peskar.net/model_trains/most.jpg
(Kopija načrta je v Železniškem muzeju v Ljubljani. Se zahvaljujem vodstvu muzeja za dovoljenje, da jo lahko objavim na forumu).
Del obvozne proge Dravlje (gorenjska proga)-Vodmat (dolenjska proga)...
odsek podvoza od južno železnico do priključka na dolenjsko železnico...
Lepo se vidi tudi, kako je bil "trikot" priključen na južno železnico...na moji skici na ARSO atlasu mi je zmanjkalo rdeče barve..-
To je del obvozne proge med Dravljami in Dolenjsko progo -> http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?t=3425Gorchi napisal/-a:Kam je šla pa ona železnica iz Vodmata proti severu? Mogoče v kasarno, ki je stala tam, kjer so sedaj Bežigrajski dvori? Če se prav spomnim je bila to kasarna Franca Rozmana-Staneta v SFRJ.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
@Gorchi, zgovarjat se moraš na nočno delo...
(tko kot jaz )
Si pa vse pomešal:
zadnjič vilo v "lasti" Edvarda Kardelja, ki je bila v "lasti" Kraigherja. Sem malo pomislil in povprašal domačine, pa so povedali, da je bila v "tapravi" lasti od Vidmarja.
..in danes: Topniško kasarno (avstro-ogrsko), ki je postala po drugi vojni od (z)vez, torej "mojo" kasarno, si pripisal Francu Rozmanu-Stanetu. Ta kasarna je bila Šercerjeva. To pa vem za gotovo, saj sem tam prevečkrat stal mirno...
(tko kot jaz )
Si pa vse pomešal:
zadnjič vilo v "lasti" Edvarda Kardelja, ki je bila v "lasti" Kraigherja. Sem malo pomislil in povprašal domačine, pa so povedali, da je bila v "tapravi" lasti od Vidmarja.
..in danes: Topniško kasarno (avstro-ogrsko), ki je postala po drugi vojni od (z)vez, torej "mojo" kasarno, si pripisal Francu Rozmanu-Stanetu. Ta kasarna je bila Šercerjeva. To pa vem za gotovo, saj sem tam prevečkrat stal mirno...
Eh ja, staram se, potem pa vse pomešam... Vidmarjeva vila v Bežigradu je bila zame "aktualna", ko sem tam živel, t.j. od leta 1978 do 1987, od takrat do danes je pa preteklo kar nekaj let. In v tistem času sem hodil na tamkajšnjo OŠ Danile Kumar. V kasarni Ljube Šercerja pa sem bil 1-2x s šolo, miljonkrat sem se mimo peljal z avtobusom in kasneje z avtomobilom, kar naenkrat pa je ni bilo več... In ostanejo le še spomini, tako ali drugače pomešani
Goran