Tivolska povezava gorenjske z južno progo leta 1916

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a SandiP »

1216-001 napisal/-a:Fantje mislim ,da ste za nekaj desetletij prepozni.
Danes bi se obvozna proga morala cepiti nekje med postajama Medvode in Vižmarje in se priključiti okoli Brezovice .Vse skupaj bi moralo biti podobno avtocestnemu obroču.Potrebno je gledati v prihodnost.
Hahaha!
Še en tunel pri Šentvidu!
Spet delo za Trotterje...

:twisted: :roll:
:berr
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Bravo, @Mojster_Strojevodja =D>

Mojster je uporabil veliko kladivo...in uspelo mu je.

Mi smo opravili polovico dela, nazadnje pa potrebuješ nekoga. ki ima korajžo, da povleče miško...in predstavi ugotovitve :wink:

Malo za hec, malo zares: to je Mojstrov slogan

"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
železocestnik napisal/-a:Bravo terenska ekipa...@LJ363:čestitam k hitri akciji in ugotovitvam...

Skupaj nam je uspelo... :science :pamet :m1 :old :applause :applause :applause
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Še nekaj o virih. Načrti in dokumenti so shranjeni v Arhivu Slovenije.

Mape mesta Ljubljane sem pobral iz knjig našega velikega strokovnjaka za karografijo in zgodovino kartografije Branka Korošca in sicer:

- Ljubljana skozi stoletja. Mesto na načrtih, projektih in v stvarnosti, Lj 1991
- Naš prostor v času in projekciji. Oris razvoja zemljemerstva, kartografije in prostorskega urejanja na osrednjem Slovenskem, Lj. 1979

Še nekaj map in fotk iz prve knjige...

Target map: Town plan of Ljubljana...letalska bombniško-strateška karta Združenega poveljstva zavezniških armad v Evropi (vir: British War Office, OSS, 1944)...

Slika

Tudi "naše" križišče je označeno s puščico za "razsut" (Transportation Bottleneck).

Letalski posnetek našega križišča, da si lažje predstavljamo, kako blizu kopališča Ilirija je potekala železniška proga...

Slika


Nazadnje pa še fotografija našega križišča...nekoč...danes ...in jutri?

Slika


Če podrobno pogledate fotografijo "preje" in preštejete tire, lahko vidite, da je en tir od "trikota"... :wink:
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a Tono »

Železnocestnik,

samo majhna pripomba: v vojaškem žargonu je s "transportation botleneck" mišljeno prometno ozko grlo, ki predstavlja potencialni cilj vojaškega delovanja.

Lp,

Tono
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

@Tono, na vojaško aviacijo se bolj slabo spoznam, bolj se spoznam na (z)veze... :lol: :lol:
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

Upam da kaj obnavljajo karte in da se bodo po novem usmilili tromostovja, zdaj ko je zaprt za promet. :wink:
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Danes sem dobil v Železniškem muzeju Ljubljana načrt gorenjake in primorske proge ter ostanka p"trikotnika"...

Sedaj pa je vse jasno...kje so bili nekoč tiri gorenjskega priključka na železniško postajo Ljubljana in kje so potekali tiri primorske proge.
Po ostanku "trikota", ki je na naši shemi le še štuc, tudi vidimo, kje se je nekoč "trikot" priključil na primorsko progo.

Načrt ima datum 1.12.1943!

Slika
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Če bi bil geodet ne bi to mogu bolj pocahnat kot mi je uspelo. Pa nej še kdo zanika.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Kaj naj rečem... :?:

Samo še citat iz Mojstrovega mota mi še pride na misel:

"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."

Pozdravljen v raziskovalni ekipi... :lol: :lol: :lol:
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

mmg, so kasneje, po koncu vojne bili še kakšni načrti ponovne obuditve omenjenega loka (recimo v prometni študiji ljubljanskega križišča iz 50.let..).
Na tem mestu bi še vprašal, če obstaja kakšna približna tirna shema ljubljanske postaje, iz časov ko je železnica prišla v Ljubljano?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

železocestnik napisal/-a:Dolfe, zdaj si me pa razkrinkal... :wink: :lol: :lol: :lol:
Sem preverjal, kako pozorno gledate moje poste... 8)
Za nagrado lahko objavim shemo tirov postaje Ljubljana (glavni kolodvor) iz leta 1915...če koga zanima.

...to je moj dolg iz druge teme (pesniška dolina) :lol:
...in sedaj smo našli nekoga, ki ga zanima..

@gapi_1, obljubljam, da bom v kaotični bazi poskušal čimprej poiskati to fotko...takrat sem imel pripravljeno, pa se ni nihče zanimal... :wink:

Pozdrav
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Sreča, večja kot pamet... :cry:

Shema tirov je s konca februarja 1915...

Zanimivost: povezava državnega kolodvora Ljubljana s kolodvorom Ljubljana Južne železnice...
Janez Koželj je zapisal v Jeseniškem zborniku letnik 1995 v članku: 125 let gorenjske proge:

"Priključek na Južno železnico je izsililo vojno ministrstvo".


Postaja Ljubljana na južni železnici je bila že leta 1915 tako velika, da jo podajam v treh delih... :lol:

Prvi del:

Slika


Drugi del:

Slika


...in tretji del:

Slika


Postaja pa je ob izgraditvi leta 1848 izgledala takole:
(sken je iz knjige: Karol Rustja: 150 let proge Celje-Ljublana (tiri in čas, št.11)
Enako sliko ima Ivan Mohorič:Zgodovina železnic na Slovenskem.

Slika
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Železocestnik, ali lahko samo to poveš, kje je sever na teh kartah? Skoraj bi rekel, da tisto kar je na levi strani pelje proti Zalogu, na desni pa potem proti Gorenjski in Primorski - nisem pa čisto prepričan!
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Res je, na levi (na prvem delu) piše Wien (Dunaj) in Gross Lupp, to pa je verjetno Grosuplje (fraj hand prevod :wink: :lol: ).

Na desni pa piše Tarvis (Trbiž) in Cormons (to pa je Krmin v Furlaniji). Progo od Trsta je Južna železnica podaljšala do Krmina (fraj hand prevod, nimam nobenega slovarja oz karte pri roki...).

@Gorchi, pozdravljen v raziskovalni skupini =D>


Cormons/Krmin/ v bližini Gorice: frajhand navedba je preverjena in drži
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 23.12.2008, 18:28, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

Tudi sam sem kar malo razmišljal kje je sever :oops:
mmg... mi lahko kdo pomaga... zanima me namreč kje približno bi se v sedanjem stanju nahajala okretnica?Ali je že bilo to kje omenjeno pa sem spregledal? :oops:
Odgovori