Ljubljana državni kolodvor (Lj-gorenjski kolodvor, Lj-Šiška)

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Nejko24
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 257
Pridružen: 04.07.2011, 12:25

Re: Ljubljana državni kolodvor (Lj-gorenjski kolodvor, Lj-Ši

Odgovor Napisal/-a Nejko24 »

Zanima me sledeče: Na železniški postaji Šiška se nahaja kar nekaj tirov, vendar se mi zdi, da niso dosti v uporabi (razen vožnja vlakov mimo). Torej zanima me, zakaj se uporabljajo železniški tiri v šiški? Ker dosti deponiranih vagonov ni videti.
So se morda v preteklosti več uporabljali, za ranžiranje ali deponiranje vagonov?

V tej meri še me zanima sledeče: Vsak dan ko se peljem ob 22h pod železniškim nadvozom v Šiški, vidim đurico, ki čaka na mimovoz potnika iz kamnika, nato se pa sama odpravi proti njemu. Zanima me, če je za ta termin vedno namenjena ona?

Hvala za odgovore.

Lp Nejc
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljana državni kolodvor (Lj-gorenjski kolodvor, Lj-Šiška)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:8300

Pozdravljeni,

tema je "zaspala" pred davnimi sedmimi laškimi leti :roll:

In zašla na ne vem katero stran...

Dodajam načrt situacije gorenjskega kolodvora iz leta 1973, da se vidi, da je že zgrajen povezovalni tir med Rudolfovo in Južno železnico.
Glej popravek v naslednjem postu.
Leta 1870 ga pač ni bilo...

Slika

Verbindungsbahn = povezovalna proga
Südbahn = Južna železnica (proga desno)

Tivolskega loka še ni bilo...tako kot ga ni niti danes :wink: :lol:

Še načrt iz prejšnje strani iz leta 1901, ki je "izginil" že pred leti...

Slika

Še povečava...

Slika

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 05.04.2019, 8:52, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 445
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Re: Ljubljana državni kolodvor (Lj-gorenjski kolodvor, Lj-Šiška)

Odgovor Napisal/-a STIB »

železocestnik napisal/-a:O:8300

Dodajam načrt situcije gorenjskega kolodvora iz leta 1973, da se vidi, da je že zgrajen povezovalni tir med Rudolfovo in Južno železnico.
Leta 1870 ga pač ni bilo...

http://shrani.si/f/20/YU/mj8Ewi6/img9221a.jpg
Načrt je iz leta 1873 (ne 1973)!
Na načrtu je narisan koridor (prostor) za povezovalni tir, to ne mora pomeniti da je tir že bil zgrajen.
lp iz Zagreba
ZDRU
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljana državni kolodvor (Lj-gorenjski kolodvor, Lj-Šiška)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

STIB, res je, imaš prav.
Pravi podatek je tehnični pregled povezovalnega tira, ki ga pa zaenkrat še nimam.
Sedaj sem v fazi primerjanj načrtov z različnimi letnicami.
Bom pa poiskal, kdaj so zgradili povezovalni tir in ga začeli uporabljati.
V bistvu je zeleno pobarvano zemljišče Rudolfove železnice in tirov niso vrisali. Načrt je iz leta 1874, ko so tiri na postaji že bili.
Niso pa še kupili zemljišč za kurilnico v Šiški.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljana državni kolodvor (Lj-gorenjski kolodvor, Lj-Šiška)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:8470

Pozdravljeni,

dodajam vozni red za progo Rudolfove železnica Ljubljana-Trbiž, ki je bil objavljen 23.12.1870 v Intelligentblatt zur Laibacher Zeitung, Nr. 293:

Slika

Vidi se, da vlak "štarta" na Ljubljana-Južni kolodvor (=Südbahnhof) :shock:
odhod:
14.35: odhod iz S.B. (=Südbahnhof)
14.48: odhod iz R.B. (=Rudolfbahn, Šiška)




Potrdilo, da je na Bled "štartal" vlak iz postaje Ljubljana-Južni kolodvor (=Südbahn Bahnhof) imamo recimo v zapisu iz julija 1874:

Gospodarske, obrtne in narodne Novice, leto 1874, št.7 (8.7.1874):

Slika

Ta potopis iz Novic je napisan v zvezi z izletniškim vlakom (Vergnügungszug) , ki jih je Rudolfova železnica začela uvajati s 17.5.1874.
Iz Ljubljane (Južni kolodvor) do Bleda (postaje Radovljica-Bled).
Prvi dan so imeli samo 40 potnikov. Je pa res, da je bil ta dan izredno slabo vreme. Pa še slabo oglaševanje itd.

Slika
Laibacher Zeitung, 18.5.1874

Torej povezava je bila leta 1874 med kolodvoroma, tiri so bili in so se uporabljali :thumbupl

Moram pa popraviti zapis nekaj postov nazaj, kjer sem zapisal, da leta 1874 še niso kupili zemljišča za kurilnico. Leta 1874 sta kurilnica (=Heizhaus) in delavnice (= Werkstät) že stale, niso pa še kupili zemljišča za rotundo.
Pravzaprav sploh nimamo podatka niti načrta, kdaj je bil zgrajen prvi del rotunde niti kdaj drugi.
Edini načrt je iz leta 1901, kjer se vidi, da je zgrajen samo prvi del rotunde (ožji del).

Potrebno pa je poiskati še načrt povezovalnega tira iz leta 1870.
Načrt z dne 25.8.1870 je sicer na voljo, vendar je ravno na področju povezovalnega tira "zamaknjen" in izgleda bolj kot industrijski tir do tovarne Tschinkel.
So pa vrisani vsi objekti postaje Ljubljana-Rudolfova železnica.

Slika

Slika

K.k. priv. Kronprinz Rudolf-Bahn (= cesarsko-kraljeva priviligirana železnica carjeviča Rudolfa)

a. Aufnahmegebäude (=sprejemna zgradba)
b. Heizhaus (=kurilnica)
c. Wasserstation mit Werkstätte und Wohnung (= vodna postaja z delavnicami in stanovanjem)
d. Waarenmagazin (= skladišče)
e. Laderampe (= nakladalna ploščad)
f. Waggonsremise (=remiza za 10 vagonov)
g. freistehende Abort (=zunanji WC)
h. Brückenwaage (=mostna tehtnica nosilnosti 500 centov)
i. Kohleschuppe (=skladišče premoga)
k. Drehscheibe 36* (=okretnica premera 36 čevljev)
l. 2 Wächterhäuser (= 2 čuvajnici)
m. Hausbrunnen (=vodnjak s pitno vodo pri sprejemni zgradbi)
o. 2 Putzkanäle mit Kranichuntermauerung (= 2 čistilna kanala in podzidanje za napajalnik)

Se pravi, da je bila postaja opremljena z vsem potrebnim za normalno samostojno delovanje že ob otvoritvi leta 1870.
Seveda je potrebno poiskati še zapisnik tehničnega pregleda postaje iz leta 1870.


pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 06.04.2019, 10:50, skupaj popravljeno 8 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljana državni kolodvor (Lj-gorenjski kolodvor, Lj-Šiška)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

jaz se z Rudolfovo železnico nisem kaj dosti ukvarjal, je pa zanimivo, kako se je zasidral v zgodovinopisju te železnice zapis, da je šele vojska med prvo vojno izsilila povezavo z ljubljanskim Južnim kolodvorom.

Sedaj vidimo, da to ni res in da je že v fazi pridobivanja dovoljenja za obratovanje Rudolfove železnice vojska izsilila priključek na ljubljansko postajo Južne železnice. Pravzaprav takrat vojski ni bilo potrebno nič izsiljevati. Zastopniki vojske so bili vključeni v snovanje železnic in ko je vojska odločila, kako mora biti speljana proga zaradi vojaških interesov, je tako tudi bilo.
Seveda pa je potrebno poiskati zapisnik o tehničnem pregledu Rudolfove železnice Trbiž-Ljubljana. Kilometraža se je štela iz Trbiža.

Opravili smo še z eno Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori