Železniška proga Kranj-Naklo-Tržič

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
lubitelj ho
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 48
Pridružen: 21.07.2008, 15:51

Železniška proga Kranj-Naklo-Tržič

Odgovor Napisal/-a lubitelj ho »

vlak v tržiču je zadnjič odpeljal pred 40 leti dodal bom še slike lokomotive ki je vozila v tržič sedaj pa je na oglad v naklu bom pa čes par dni objavil še mal literature iz knjige železnica od nakla do tržiča

Slika

Slika





Tržič – Leta 1908 je pripeljal v Tržič prvi vlak. Progo Tržič–Kranj so speljali po dolini Tržiške Bistrice prek Kriškega in Strahinjskega polja skozi Naklo in Struževo do kranjske železniške postaje. Lokalna linija je bila namenjena zlasti za prevoz raznih tovorov za industrijo. Po drugi svetovni vojni so to funkcijo prevzele ceste, kjer so vozili hitrejši tovornjaki. Čeprav so zaradi cenejšega prevoza mnogi raje potovali z vlakom, proga ni bila več donosna. Ko je januarja 1966 iz Tržiča odpeljal zadnji vlak proti Kranju, so se domačini poslovili od njega celo s pihalno godbo. O tej zgodovinski prelomnici priča kratek dokumentarni film, ki so ga predvajali v Tržiškem muzeju 21. decembra po odprtju razstave ob 40-letnici ukinitve tržiške proge.




Sprememba naslova teme, v orig.: "vlak v tržiču"
Mod. Dolfe
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tuki gor na forumu nas je nekaj tipov, za katere je :pc2 ...
torej imamo težave z dešifriranjem stavka, če so kraji, reke, planine....itd napisane z malo začetnico. Takoj pomislimo, da je to zopet nova beseda, ki ji nismo več kos in kaže na to, da smo zaostali... :roll: :oops: :old

Pa še čas zapravljamo, ki bi ga lahko porabili za :kufe1 in :berr

Hvala :lol: :lol: :lol:
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a Dino S »

A bi znal kdo vrisat traso proge na zemljevid ali satelitski posnetek? Ter ali so še vidni kakšni ostanki proge?
Uporabniški avatar
lubitelj ho
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 48
Pridružen: 21.07.2008, 15:51

Odgovor Napisal/-a lubitelj ho »

Ja so pri nas v Tržič danes sem si iz knjižnice sposodil knjigo bom mal napisal.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

lubitelj ho napisal/-a:Ja so pri nas v Tržič danes sem si iz knjižnice sposodil knjigo bom mal napisal.
OFF. @lubitelj ho, poglej zasebno sporočilo. [-o<

Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
lubitelj ho
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 48
Pridružen: 21.07.2008, 15:51

Odgovor Napisal/-a lubitelj ho »

Nove slike in spodaj napisane tehnične podatke

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika



tehniški podatki za tovorno lokomotivo sž 25-026

prejšne oznake bbo/shs270.205
konstrukcijski tip 1d h2
letnik 1922(1917)
tovarna wiener neustadt
teža 100 t
osna obremenitev 14,4 t
dolžina 17,5m
premer pogonskih koles 1,300mm
tlak pare 13 bar
moč 800 kw(1.100KM)
največja hitrost 60km/h


Slika
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

V omenjeni knjigi sta na strani 8 in 70 predstavljena tudi zemljevida, kjer se lepo vidi kako je potekala železniška proga med Naklim in Tržičem.

Na peti strani pa piše ©...
Tine
parna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 484
Pridružen: 17.03.2008, 20:01

Odgovor Napisal/-a parna »

To knjigo imam tudi jaz,enkratna knjiga,takih bi moglo biti več.

Lep pozdrav.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tin€ napisal/-a:
Na peti strani pa piše ©...
V izogib problemom, tisti ©, ki ga je prilepil @Tin€, POMENI: COPYRIGHT,
po slovensko: Vse pravice pridržane!

Spodaj pa piše v knjigi še:

Razmnoževanje in javna uporaba katerega koli dela iz te knjige brez predhodnega dovoljenja avtorjev in založnika ni dovoljena!

Sedaj pa k samemu delu. Večino knjige je napisal Karol Rustja (od strani 9 do 70). Opravil je veliko delo, zbral podatke o začetku, gradnji in razvoju proge Kranj-Tržič. To je avtorsko delo, zaščiteno z zakoni. G. Rustja je delal v arhivih (sem ga videl) in drugod, kjer hranijo stare dokumente in knjige.

Ugotovitve iz knjige se lahko uporabljajo do nekega obsega, ki je vedno odvisen od teme.

To, da si @ljubitelj ho, prepisal tehnične podatke za tovorno lokomotivo SŽ 25-026 ne presega avtorskih pravic. Ni pa prav, da prepisuješ narobe:
-v originalu piše SŽ in ne sž (obstajajo pravila za označevanje lokomotiv!)
-v knjigi piše Wiener Neustadt

Iz kjige lahko citiraš tudi večji obseg, če potem polemiziraš z avtorjem!


Za primer navajam iz te knjige navedek iz prispevka g. Rustje:"Železniška proga Kranj-Tržič", da bo bolj razvidno:

G. Rustja opisuje gradnjo proge Kranj-Tržič in sicer od prvega trasiranja leta 1902. Državni zbor na Dunaju je sprejel 15. julija 1903 zakon o gradnji proge. Potem pa piše g. Rustja o delu postajne komisije:

" Ministrstvo za železnice je 14.maja 1904 izdalo odlok o delu postajne komisije, političnem obhodu trase, razlastitveni razpravi in razpravi o požarnih ukrepih. Okrajni glavar v Kranju je 1. junija izdal razglas z obvestilom, da so načrti za progo razgrnjeni na sedežu okrajnega glavarstva; elaborate o odkupu zemljišč pa so razgrnili v Stražišču, Naklem, Križah, Kovorju in Tržiču. Deželna vlada v Ljubljani je junija 1904 objavila razpis za postajno komisijo, ki opravi svoje delo 4. julija 1904, naslednje dni pa začne s političnim obhodom od davčne občine Stražišče proti Tržiču."


AVTORSKI TEKST MORA BITI V NAVEDNICAH IN JASNO MORA BITI NAVEDEN AVTOR!


Sedaj sledi moja polemika (ki pravzaprav ni, avtor g. Rustja je spregledal samo en datum med ogromno podatki, to navajam za to, da boste vedeli, kdaj in koliko avtorskega dela lahko objavljate...)

Trditev @železocestnik: "Po mojih podatkih, ki sem jih našel v Arhivu Slovenije (sledi točno citiranje fascikla, da lahko kdorkoli preveri to trditev...trenutno fonda in fascikla ne navajam zaradi večih razlogov), je Deželna vlada v Ljubljani objavila razpis za postajno komisijo dne 28.maja 1904 (št. spisa Z.10.229). To je tudi logično, saj je po njenih navodilih izdal okrajni glavar v Kranju že 1. junija 1904 razglas z obvestilom, da so načrti za progo razgrnjeni na sedežu okrajnega glavarstva."


Ta primer vam pove, zakaj lahko citiraš malo več avtorskega teksta, saj ga potrebuješ za uspešno polemiko (kot sem že rekel, je to samo primer!)


DRUGI PRIMER

Na strani 34 te knjige g. Rustja navaja začetni vozni park Tržiške železnice:

"2 parni lokomotivi vrste 86.02 in 86.03 (pozneje JDŽ 161)
5 zaprtih tovornih vozil Gg
..."


V tem primeru nisem navajal celotnega voznega parka, ker polemiziram samo v zvezi z zaprtimi tovornimi vozovi Gg.
Trditev @železocestnik:
"Po mojih podatkih iz Arhiva Slovenije, so bili v začetku samo trije Gg-ji(štev.: 46.358; 46.362; 46.370)"
Sedaj bi moral navesti točno fond in fascikel, da lahko vsak preveri mojo trditev (...ne navajam, ker potrebujem vsaj par dni, da najdem ta podatek...s to progo se NE UKVARJAM, ti podatki so mi "prileteli" v roke MMG)

TE PRIMERE SEM NAVEDEL ZA VZOREC, KAKO SE NAVAJA CITATE IN POLEMIZIRA Z AVTORJI!

Imajo pa člani foruma možnost, da se obrnrjo na avtorja, g. Karola Rustjo in mislim, da bo določene fotke oz. tekst v omejenem obsegu dovolil objaviti. Potrebno je vedeti, da je knjiga nova (Naklo, julij 2008), tako da je najprej želja, da se knjiga razproda. Tiskana je bila v 1500 izvodih, vprašanje pa je, koliko vlakoljubcev se je pripravljeno poslovit od 10 evrotov :?: :oops:


Situacija s 50, 100 let starimi knjigami pa je drugačna...danes se je pričela digitalizacija teh knjig, ki jih lahko dobite na raznih spletnh naslovih zastonj..


@ljubitelj ho, nikakor te nisem hotel odgnati od teme, obstaja ogromno stvari, ki jih lahko opravite...recimo vris v Atlas okolja (na spletni strani ARSO), tako, kot je delala "raziskovalna ekipa" za nemško obvozno železnico (glej temo: nemška obvozna proga Vižmarje-Črnuče-Laze).
Pa domačine še lahko kaj vprašaš, če se je spomnejo...pa strojevodje al pa njihove otroke...DELA ČEZ GLAVO :wink:
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

železocestnik napisal/-a:
Tin€ napisal/-a:
Na peti strani pa piše ©...
V izogib problemom, tisti ©, ki ga je prilepil @Tin€, POMENI: COPYRIGHT,

Ja, ta © je ena velika nadloga, pod pogojem da veš kaj pomeni.

Če ne veš - se ne sekiraš. Blagor nevednim. press

lp
Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a Dino S »

Zasledil sem, da so Nemci leta 1943 začeli gradit železniški predor pod Ljubeljem. A kdo ve kaj o tem?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Odgovor Napisal/-a Dino S »

železocestnik napisal/-a:Odgovor poglej v wikipediji:

http://sl.wikipedia.org/wiki/Koncentrac ... De_Ljubelj
Zakaj pa so rabili (ozkotirno) lokomotivo?
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Hmm, cel članek sem 2x prebral pa nikjer prebral, da naj bi bil Ljubeljski predor namenjen železnici, niti da bi kje blizu šla ozkotirna železnica. Omenjena je le železnica do Tržiča...?
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Dino S napisal/-a:Zasledil sem, da so Nemci leta 1943 začeli gradit železniški predor pod Ljubeljem. A kdo ve kaj o tem?
Ja, @Dino S, boš moral "razkriti" svoj vir, če ne ti bo @Gorchi zaračunal 2x branje :lol: :lol:
Odgovori