železocestnik napisal/-a:
Spodaj pa piše v knjigi še:
Razmnoževanje in javna uporaba katerega koli dela iz te knjige brez predhodnega dovoljenja avtorjev in založnika ni dovoljena!
Sedaj pa k samemu delu. Večino knjige je napisal Karol Rustja (od strani 9 do 70). Opravil je veliko delo, zbral podatke o začetku, gradnji in razvoju proge Kranj-Tržič. To je avtorsko delo, zaščiteno z zakoni. G. Rustja je delal v arhivih (sem ga videl) in drugod, kjer hranijo stare dokumente in knjige.
Ugotovitve iz knjige se lahko uporabljajo do nekega obsega, ki je vedno odvisen od teme.
Iz kjige lahko citiraš tudi večji obseg, če potem polemiziraš z avtorjem!
Za primer navajam iz te knjige navedek iz prispevka g. Rustje:"Železniška proga Kranj-Tržič", da bo bolj razvidno:
G. Rustja opisuje gradnjo proge Kranj-Tržič in sicer od prvega trasiranja leta 1902. Državni zbor na Dunaju je sprejel 15. julija 1903 zakon o gradnji proge. Potem pa piše g. Rustja o delu postajne komisije:
" Ministrstvo za železnice je 14.maja 1904 izdalo odlok o delu postajne komisije, političnem obhodu trase, razlastitveni razpravi in razpravi o požarnih ukrepih. Okrajni glavar v Kranju je 1. junija izdal razglas z obvestilom, da so načrti za progo razgrnjeni na sedežu okrajnega glavarstva; elaborate o odkupu zemljišč pa so razgrnili v Stražišču, Naklem, Križah, Kovorju in Tržiču. Deželna vlada v Ljubljani je junija 1904 objavila razpis za postajno komisijo, ki opravi svoje delo 4. julija 1904, naslednje dni pa začne s političnim obhodom od davčne občine Stražišče proti Tržiču."
AVTORSKI TEKST MORA BITI V NAVEDNICAH IN JASNO MORA BITI NAVEDEN AVTOR!
Sedaj sledi moja polemika (ki pravzaprav ni, avtor g. Rustja je spregledal samo en datum med ogromno podatki, to navajam za to, da boste vedeli, kdaj in koliko avtorskega dela lahko objavljate...)
Trditev @železocestnik: "Po mojih podatkih, ki sem jih našel v Arhivu Slovenije (sledi točno citiranje fascikla, da lahko kdorkoli preveri to trditev...trenutno fonda in fascikla ne navajam zaradi večih razlogov), je Deželna vlada v Ljubljani objavila razpis za postajno komisijo dne 28.maja 1904 (št. spisa Z.10.229). To je tudi logično, saj je po njenih navodilih izdal okrajni glavar v Kranju že 1. junija 1904 razglas z obvestilom, da so načrti za progo razgrnjeni na sedežu okrajnega glavarstva."
Ta primer vam pove, zakaj lahko citiraš malo več avtorskega teksta, saj ga potrebuješ za uspešno polemiko (kot sem že rekel, je to samo primer!)
Ne vem, zakaj takrat nisem objavil razpisa za postajno komisijo...morda ga nisem našel v kaotičnem sistemu arhiviranja na mojem PC-ju
Še povečava, če se kdo hoče učiti nemški jezik in gotico