Železniška proga Kranj-Naklo-Tržič

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 648
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Železniška proga Kranj-Naklo-Tržič

OdgovorNapisal/-a trackpan » 19.01.2019, 18:03

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

V prebiranju "starih" časopisov sem naletel na članek, kjer se razmišlja tudi o električni vleki na progi Tržič-Kranj.

Slika


Dodajam še to fotografijo. Nam bo služila, ko bomo govorili o industrijskemu tiru BPT Tržič.

Slika

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška proga Kranj-Naklo-Tržič

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 19.01.2019, 21:21

Igor, pozdravljen,

ja, novinar je imel nekaj podatkov, vseh pa ne.

V knjigi Železnica skozi Naklo, Naklo 2008, piše:
" V komisijskem zapisniku z dne 10. julija 1904 je ostalo odprto vprašanje, ali naj bo proga urejena le za parno vleko ali tudi za električno vleko.
Trgovska in obrtna zbornica za Kranjsko (TOI) se je z dopisom z dne 25. januarja 1905 na železniško ministrstvo zavzela za elektrifikacijo proge in povečanje postaje Kranj.
...
Vneta zagovornika elektrificirane proge v Tržič sta bila lastnika Bombažne predilnice v Tržiču Glanzmann & Gassner.
Leta 1902 sta pri Sv. Ani (Podljubelj) pričela graditi hidroelektrarno, obratovati je pričela 20. julija 1904. Dva generatorja, vsak je imel moč 600 kW, sta dajala precej več električne energije, kot jo je potrebovala tovarna. Zato so hoteli na vsak način zgraditi progo z električno vleko in zagotoviti odvzem viška električne energije. Vlak z električno vleko bi od Kranja do Tržiča vozil 31 minut, vlak s parno vleko pa bi isto pot prevozil v približno 55 minutah. Napetost v voznem vodu elektrificirane proge bi bila 3.000 V.
Na seji 30. decembra 1904 je predlog podprla tudi TOI.

Vendar je bil predvideni obseg prometa premajhen, da bi bila elektrifikacija smotrna."

Edmund Glanzmann je prispeval k začetnemu kapitalu železnice Kranj-Tržič, ki je znašal 170.000 kron, 25.000 kron.

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 648
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Železniška proga Kranj-Naklo-Tržič

OdgovorNapisal/-a trackpan » 20.01.2019, 9:24

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Darko, zanimivo bi bilo iz knjige "Železnica skozi Naklo" še dodati :

Napetost v voznem vodu elektrificirane proge bi bila 3000V; elektromotornik bi imel v oddelku II. razreda:
- 2 sedeža za nekadilce,
- 8 za kadilce.

V oddelku III. razreda pa je bilo predvideno:
- 10 sedežev za kadilce,
- 20 sedežev za nekadilce.


Le kateri "elektromotornik" tega časa so imeli v mislih :?:

Še poglejte razmerje med kadilci in nekadilci.

LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 648
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Železniška proga Kranj-Naklo-Tržič

OdgovorNapisal/-a trackpan » 20.01.2019, 17:24

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Kako je kaj bilo v povojnih letih na tej progi.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika



Razmišljalo se je kako premakniti železniško postajo bližje kraju.


"Ali je mogoče podaljšati železniško progo do središča Tržiča ?"

Tržiški vestnik: glasilo Socialistične zveze delovnih ljudi tržiške občine. Zavod Tržiški vestnik, 05.10.1952.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:doc-QNP8CAQN


"Želimo podaljšanje železniške proge v mesto" (Jože Ahačič)

Tržiški vestnik: glasilo Socialistične zveze delovnih ljudi tržiške občine. Zavod Tržiški vestnik, 01.01.1954.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:DOC-UJWCAK1U

Slika

Od vsega tega [-X

LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 648
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Železniška proga Kranj-Naklo-Tržič

OdgovorNapisal/-a trackpan » 22.01.2019, 17:00

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

O industrijskem tiru BPT Tržič sem že njega dni nameraval kaj napisati. Je čakalo "na polici", sedaj pa bo najbolje, da dam na "svetlo".

Predlagal bi, da si ogledate :

"KONSERVATORSKI NAČRT ZA PRENOVO
industrijskega območja Bombažne predilnice in tkalnice Tržič"

Vir: https://www.trzic.si/doc/aktualno/knp-bpt-celota.pdf

V tej "prenovi" najdete načrte, potegnjene iz arhiva, kako so si njega dni zamislili izvedbo industrijskega tira. Zanimivo je, da so načrtovali dve "obračalnici", pozneje pa so ostali le pri eni.

LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 648
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Železniška proga Kranj-Naklo-Tržič

OdgovorNapisal/-a trackpan » 22.01.2019, 18:10

Pozdravljeni pozitivno misleči :D


Kje se začne industrijski tir ?

Iz knjige "Železniška proga Kranj-Tržič" si na strani 57 ogledate:


Izvleček iz vzdolžnega profila:

kilometrska objekt

0,000 postaja Kranj (73,668 iz Trbiža)
...
15,079 postaja Tržič
15,269 konec proge in začetek industrijskega tira
15,290 potni prehod
15,367 potni prehod
15,462 most čez Bistrico (18m)
15,494 okretnica za vagone
15,660 konec industrijskega tira

Na predzadnjih straneh knjige je sicer načrt železniške postaje Tržič, vendar lahko vidimo le del industrijskega tira.

Pa poglejmo na ta načrt iz leta 1959.

Slika

V načrtih kot tudi na fotografijah se vidi izogibališče. In do kdaj so ga uporabljali ? Na tej sliki opazimo, da verjetno vse do konca. Se pravi, dokler je še vlak vozil v Tržič.


Slika

Zanimivo je, da nisem videl oz. našel fotografije, kjer bi bila vidna "okretnica". Večina fotografskega gradiva izvira iz razglednic, kjer bilo najpomembnejše zajeti celo tovarno oz. kraj.

LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 648
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Železniška proga Kranj-Naklo-Tržič

OdgovorNapisal/-a trackpan » 22.01.2019, 18:34

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Dodal bi še nekaj fotografij. Niso ravno od včeraj, pa vseeno.

Vhod pri skladišču.
Slika


Nadaljujemo v smeri tovarne.
Slika


Pogled nazaj, k vhodu.
Slika


Pogled na dvorišče.
Slika


Med kockami se skriva "okretnica"
Slika


Pogled h kurilnici (tir).
Slika


Pogled iz glavne ceste.
Slika


Dodal sem še tri fotografije.


Vhod v zgradbo.
Slika


Dovodni kanal za hidrocentralo.
Slika


Zajetje potoka (Mošenik).
Slika


LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 648
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Železniška proga Kranj-Naklo-Tržič

OdgovorNapisal/-a trackpan » 23.01.2019, 21:50

Pozdravljeni pozitivno misleči :D


O "tirnem vozilu" v BPT Tržič, bi lahko še kaj povedali. Vse skupaj je bolj žalostna zadeva, kajti zaslužilo bi si skupaj z fantoma, ki sta ga postavila na tire, malce več pozornosti. Nenazadnje za potomce.


Slika


Najboljši opis, bolje rečeno razgovor s Stanetom Bogatajem, sem našel v članku iz "Tržiškega tekstilca" (1974).

Slika

LP Igor
Zadnjič spremenil trackpan, dne 23.01.2019, 22:50, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 648
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Železniška proga Kranj-Naklo-Tržič

OdgovorNapisal/-a trackpan » 23.01.2019, 22:02

Pozdravljeni pozitivno misleči :D


Še nekaj fotografij iz "Tržiškega tekstilca".

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika


LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška proga Kranj-Naklo-Tržič

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 23.01.2019, 22:32

Ja, to so bili začetki motorizacije...Slika

Takšno "drezino" si lahko naredil le v času komunizma/socializma Slika

Četudi bi danes imeli takšne zagnance, to ni možno.
Imeti moraš izdelano vso dokumentacijo, izračune, certifikate, spričevala in vse mora biti vsklajeno i EU ali ISO predpisi...

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 648
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Železniška proga Kranj-Naklo-Tržič

OdgovorNapisal/-a trackpan » 24.01.2019, 15:37

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

V knjigi "Železnica skozi Naklo" lahko na strani 55 preberete o "Industrijskem tiru BPT Tržič". Povedo, da so 1967 leta v mehanični delavnici na preprost vagon vgradili motor avtomobila VW 1200. Kasneje so ga zamenjali s traktorskim. Vozilo so dograjevali in je služilo do leta 2000. Imenovali so ga karavela.

V tekstu pod naslovom "TRŽIČAN S TRŽIŠKO FAJFO" je zapisano tudi:

"Tire so s trase kmalu odstranili, ostali so v Bombažni predilnici in tkalnici Tržič, kjer je še desetletja vozila Trzina, kakor so imenovali predelan vagon, ki so mu dodali Wolkswagnovo mašino, da so z njim transportirali blago iz konfekcije v skladišče gotovih izdelkov."

https://www.mojaobcina.si/trzic/novice/kultura/trzican-s-trzisko-fajfo.html

Najprej se lahko vprašamo o letnici izdelave ? Stane Bogataj je leta 1974 dejal, da "fura po tračnicah že osemnajst let".

LP Igor
trea2006
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 2
Pridružen: 07.08.2018, 11:41

Re: Železniška proga Kranj-Naklo-Tržič

OdgovorNapisal/-a trea2006 » 26.06.2019, 13:22

Hello,
any freight train still runs this line? Can I have any timetable?
thank you from Italy
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3404
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Železniška proga Kranj-Naklo-Tržič

OdgovorNapisal/-a mkx » 26.06.2019, 14:33

trea2006 napisal/-a:Hello,
any freight train still runs this line? Can I have any timetable?
thank you from Italy


This line was decommissioned and largely demolished some 50 years ago. Only a short part from Kranj to Naklo still exists and is being (rarely) used as industrial siding.
LP, Metod
trea2006
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 2
Pridružen: 07.08.2018, 11:41

Re: Železniška proga Kranj-Naklo-Tržič

OdgovorNapisal/-a trea2006 » 27.06.2019, 13:41

Only a short part from Kranj to Naklo still exists and is being (rarely) used as industrial siding.

thank you!

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov