FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil)

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil)

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 16.01.2009, 1:53

Da ne boste mislili, da sem kakšen FIAT fan, pa še posebno iz dučejevih let ne...
Kljub vsemu pa je to del zgodovine gradnje železniških vozil.

Je pa pristop po liniji najmanjšega odpora...skeniranje iz domače knjižnice :lol:

Torej: FIAT predstavitvena knjižica iz leta 1941.
Ne se čuditi, da je dvojezična. Ve se, kdo je prijateljeval s kom leta 1941...

Slika


Najprej motornik "Littorina" na progi iz Rima v Littorijo...odtod tudi ime motornika

Slika


FIAT motorni vlak na sliki Fabia Mauronerja...seveda je nad vlakom tudi FIAT letalo :wink:

Slika


FIAT je prvi v Evropi uvedel serijsko proizvodnjo motornikov (Littorin), takšno kot je v proizvodnji avtomobilov. (frajhand prevod, Miro bi bolje prevedel...)

Slika


Elektromotornik FIAT - MARELLI...

Slika


...in n koncu si še zamislite, kako se bi bilo peljati v kraljevem vlaku...

Slika


FINE
ENDE :wink:

Je pa Littorino vozil tudi po slovenskih progah...(takrat pod Italijo)
Prevod iz Življenja in tehnike, št.6, 2006: 100 let bohinjske proge
Prevedel Trainz. Link: http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=2147

"Godine 1938 su Italijanske željeznice na pruzi počele koristiti prve dieselmotorne vlakove FS ALn 556 (JŽ 813), imenovane littorino, koji su puno poboljšali standard prijevoza u lokalnom željezničkom prometu. Dvaputa dnevno su vozili izmedju Podbrda, Gorice i Trsta, a vrijeme putovanja na toj relaciji se smanjilo za 1 sat i 20 min. "

En Littorino. letnik 1938 pa še kar vozi po Eritreji...
Link:http://www.intertourist.de/Travel/ERITREA/tourreport.htm

Slika

(se ne nadaljuje :lol: )
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

OdgovorNapisal/-a bojan » 16.01.2009, 20:14

...pa vendarle se naj vsaj malce nadaljuje... :wink:

Hvala za te skene, železocestnik. No, s tem v zvezi pa še naslednja zanimivost. Na spletu sem naletel na sliko, razglednico, dopisnico ali kakorkoli že, ki je še nikoli do sedaj nisem videl, na njej pa je ena od teh znamenitih litorin... Letnice nisem našel nikjer...

MMG, kako zanimivo bi bilo iti na dopust v Eritrejo in malce pofotkati te žive tehnične spomenike, mar ne?


Slika
LPB
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 17.01.2009, 7:19

Ja, Bojan, sem napisal, da se ne nadaljuje...sem mislil skeniranje iz predstavitve firme FIAT, saj sem poskeniral vse kar je v zvezi z vlaki...ostalo so druga "zemeljska", morska in zračna vozila...

Sedaj pa je na poznavalcih, da lepijo prispevke in da se tema nadaljuje...

Z skeni je pa tako: FIAT"prospekt" prestavljam kot mačka mlade, enkrat je v kleti, enkrat v knjižni polici, pa zmanjka prostora, pa sem ga imel v službi, pa nisem bil nikoli pozoren na vlake (oziroma me ni zanimalo, sem gledal samo ta velike mašine, ki jih je delal FIAT za letala, ladje...). Ko sem ga sedaj zopet malo pogledal in kazal sodelavcem, kaj so delali že pred 50 leti in da nismo mi, ki živimo v 3. tisočletju požrli vse znanosti, se mi je knjižica odprla na strani vlaki. No, potem pa sem si rekel...kje pa naj forumaši najdejo take slikce...pač ne ležijo za vsakim vogalom... :lol:
Pa na srbskem forumu sem ravno bral, kako neketeri, ki imajo ogromno gradiva (fotografij itd...), le-tega skrivajo oz. ne objavljajo...oz. ne delijo z drugimi... :lol: :wink:
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 17.01.2009, 8:35

Pozdrav

Železocestnik, hvala! Vedno rad pogledam takšne "zgodovinske" materiale.

Imam pa občutek, da nekaj ne "štima" s podatki pri prvi sliki z Littorino. Zaradi pokrajine in rastlinja sumim, da je slika posneta v Eritreji, ne v Italiji. Sem še malo raziskoval in iskal mesto Littorio v Italiji. Edini kraj, ki sem ga našel je vas Villa Littorio, ki je pa precej oddaljena od Rima in nima železnice. Seveda je možno, da google earth ne pozna vseh krajev v Italiji, pa tudi imena mest se spreminjajo....

Bom pa izkoristil priložnost in Vas skušal zapeljati malo v OT :twisted:

Eritrejska železnica Massawa (obala Rdečega morja) Asmara je narejena s tirno širino 950mm in so jo zgradili Italijani v letih od 1887 do 1911. Proga poteka po zelo zahtevnem terenu (od Massawe do Asmare je 65 mostov in 30 tunelov ter ima vspone, ki presegajo 30 promilov) in doseže najvišjo točko 2394m pri sami Asmari.

Zaradi zgodvinskega razvoja je ta proga "de facto" muzej na prostem, saj je najnoveša oprema, ki jo premore, stara preko 50 let, večina opreme pa izvira še izpred II svetovne vojne....

Pa kaj bi Vam nakladal, preberite in poglejte sami:

wikipedia


Naslednja stran je sicer Italijanska,a vredna ogleda:

kljikni na slikico vlaka


Za konec pa še video, ki je moj sum o prvi fotografiji samo še povečal...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-f2QO3YQFj8&feature=related[/youtube]


Pa lep dan še naprej...

Jože
Uporabniški avatar
andersley
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 993
Pridružen: 05.03.2008, 19:44
Kraj: Ptuj, Slovenia
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a andersley » 17.01.2009, 11:33

Amazing video! 8)
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 17.01.2009, 14:38

Barbarpapa1 napisal/-a:
Imam pa občutek, da nekaj ne "štima" s podatki pri prvi sliki z Littorino. Zaradi pokrajine in rastlinja sumim, da je slika posneta v Eritreji, ne v Italiji. Sem še malo raziskoval in iskal mesto Littorio v Italiji. Edini kraj, ki sem ga našel je vas Villa Littorio, ki je pa precej oddaljena od Rima in nima železnice. Seveda je možno, da google earth ne pozna vseh krajev v Italiji, pa tudi imena mest se spreminjajo....




Moram priznati, da sem vas res malo "zapeljal"...nezavedno... :oops:

Nisem želel delati reklame za dučeja, zato sem odrezal tekst s prve slike!

Res ne piše, da je fotka na progi iz Rima v Littorijo...piše samo, da je Littorina dobila ime po Littoriji, kamor se je "odpravila" na prvo pot z dučejem...
Ker pa so tam močvirja, poti iz Rima do teh močvirij pa ne poznam, potem to pomeni, da je lahko to kar ena fotografija, ki so jo uvrstili v brošuro...

Ja, @Barbarpapa1, google earth ne pozna zgodovine :lol:

...tudi imena mest se spreminjajo...
Odgovor je sledeč: Littoria je bila "ustanovljena" leta 1932, po letu 1946 pa so mesto preimenovali v : Latina

Link wikipedia: http://it.wikipedia.org/wiki/Latina

In še wikipediin link za Littorino: http://it.wikipedia.org/wiki/Littorina

...in Fiat Ferroviarijo:http://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_Ferroviaria

Se opravičujem; nočno delo v jutranjih urah

:lol: :lol:


Pa še nekaj fotk Littorine iz wikipedije:

Na postaji Misterbianco pri Cataniji...

Slika

...in na postaji Aosta

Slika
Uporabniški avatar
zbowe
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1187
Pridružen: 19.09.2007, 16:14
Kraj: Na sončni strani Krasa
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a zbowe » 17.01.2009, 22:49

bojan napisal/-a:...pa vendarle se naj vsaj malce nadaljuje... :wink:

Hvala za te skene, železocestnik. No, s tem v zvezi pa še naslednja zanimivost. Na spletu sem naletel na sliko, razglednico, dopisnico ali kakorkoli že, ki je še nikoli do sedaj nisem videl, na njej pa je ena od teh znamenitih litorin... Letnice nisem našel nikjer...

MMG, kako zanimivo bi bilo iti na dopust v Eritrejo in malce pofotkati te žive tehnične spomenike, mar ne?


http://www.hamradio.si/~s51qa/reportaze ... i_most.jpg


Bojan samo da tista na sliki se mi ne zdi littorina o kateri ja govora na brošurici. Ta prva, ki vozi še v Eritreji je Aln56, če ne celo Alb56 (treba bi povohat tisti dim, ki se na filmčku vidi), na "tvoji" razglednici pa mislim da je že ena Aln772. Par teh je ostalo v Jugoslaviji po koncu druge s.v. V začetku 50-ih let so jih predelali v CD Studenci in jim odrezali eno kabino, ta je bila seria 713-1xx JŽ, o kateri je bilo že govora na tem forumu.

No pa eno zanimivo "littorino" Altn444 "Belvedere"
Slika
(Slika vzeta z Stagniweb)
Imenovali so jih "Cervo volante" = "Leteči srnjak" uganite zakaj.... (kdor ugane dobi pivico, si jo pa more sam prit iskat :twisted: )
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

OdgovorNapisal/-a bojan » 17.01.2009, 23:00

zbowe napisal/-a:Bojan samo da tista na sliki se mi ne zdi littorina o kateri ja govora na brošurici. Ta prva, ki vozi še v Eritreji je Aln56, če ne celo Alb56 (treba bi povohat tisti dim, ki se na filmčku vidi), na "tvoji" razglednici pa mislim da je že ena Aln772. Par teh je ostalo v Jugoslaviji po koncu druge s.v. V začetku 50-ih let so jih predelali v CD Studenci in jim odrezali eno kabino, ta je bila seria 713-1xx JŽ, o kateri je bilo že govora na tem forumu.


Vsekakor imaš prav, gre seveda za druge vrste motornik, je pa vseeno Fiatov, če se ne motim, in se tako nekako vklapa v začeto storijo... :wink:
LPB
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.01.2009, 0:58

zbowe napisal/-a:
No pa eno zanimivo "littorino" Altn444 "Belvedere"
Slika
(Slika vzeta z Stagniweb)
Imenovali so jih "Cervo volante" = "Leteči srnjak" uganite zakaj.... (kdor ugane dobi pivico, si jo pa more sam prit iskat :twisted: )


@zbowe, da te ni slučajno "zdriblala" lahovščina... :roll:

Daj še enkrat vprašaj pri "trieštincih", kaj pomeni "Cervo volante". Pol bomo pa ugibali :lol:

Jaz bi raje: Tudi meni pingo! Ampak tisti stari, v škartocu!
Uporabniški avatar
zbowe
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1187
Pridružen: 19.09.2007, 16:14
Kraj: Na sončni strani Krasa
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a zbowe » 18.01.2009, 1:19

Nenenene prevod je točen, nima nič kaj z kleščato žuželkico...

Jutri zvečer rešitev (razen če me ne kak poznavalec italijanskih želežniških legend pregazi) :D
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.01.2009, 2:27

V lahovščini je še en pomen:

cervo volante = papirnati zmaj

vir: Anton Grad: Italijansko-slovenski slovar, Trst 1967

Se pa Lahi na forumih pogovarjajo o temle našem "červu" :lol: :lol: :lol:

http://www.ilmondodeitreni.it/mioforum/ ... OPIC_ID=36

Izgleda, da so te že pregazili :bicikl :science :train2

:lol: :lol:
Uporabniški avatar
zbowe
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1187
Pridružen: 19.09.2007, 16:14
Kraj: Na sončni strani Krasa
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a zbowe » 18.01.2009, 9:42

Hee no pa ni bilo vse te sile, pivo si si pa zaslužil.

No to so mi pripovedovali tastari, ko sem služil vojaški rok.

Vlak so poimenovali "leteči srnjak", ker je prevažal iz Milana na morje v Ligurjo može, ki so cel teden delali medtem ko so žene ostajale same na morju in jih tam varale..... :lol:
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 18.01.2009, 10:05

Boš moral kar verjeti, železocestnik. Pod zbowejevim avatarjem piše; "Kraj: Laholandija"
Pa če on ne bo vedel pravega pomena, potem pa res ne vem komu naj še verjamemo. :lol:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
parna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 484
Pridružen: 17.03.2008, 20:01

OdgovorNapisal/-a parna » 18.01.2009, 10:39

Še ena zanimiva Littorina,narejena za Mussolinija,-(Mussolinijeva potujoča rezidenca), pozneje ekspresni luksuzni vlak na progi od Milana -Brenner-Munchen-a,nikoli ni prišla do Nemčije,saj je Italija 1943 kapitulirala,Nemci so prevzeli Italijanske železnice in na progi uvedli dve lokomotivi E94.Litorina je vozila tudi na Švedsko.Kaj se je zgodilo z Mussolinijevo Littorino ATR 100,ni podatkov.Podobne littorine ATR 100,so vozile do leta 1961,zadnja se je poslovila ATR 108 leta 1961.

ATR 100,so izdelovali v letih 1935-1940.


Slika

DRB E94

Slika

Lep pozdrav.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.01.2009, 14:36

Bravo, @parna! Počasi bomo profesorji za "litorine"...

Sem pa našel do sedaj na spletu samo eno fotko, kako izdelujejo "litorine" v Fiatu...

Slika

Če jo primerjate z mojim skenom, je popolnoma jasno, da se bo povečalo število obiskov Italijanov na forumu vlaki.info :lol: :lol: :lol:

Če pa da @zbowe še en link v en italijanski forum, se bo server sesul... :lol:

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov