FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil)

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
parna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 484
Pridružen: 17.03.2008, 20:01

Odgovor Napisal/-a parna »

ATR 100 littorine so nekaj posebnega,so tročlenske in so osnova za sodobne dizel motorne vlake (dizelmotornike),klasične littorine poseben priklop,in posebno prikolico.Mislim,da je tročlenska littorina ATR 100 vzor za Aluminijski vlak,s svojo hitrostjo in udobjem,čeprav je igrala tragično vlogo.


Slika

Slika

Slika

Klasična littorina kot JŽ 813

Slika

Slika

Slika

Lep pozdrav.

Tadej
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

železocestnik napisal/-a:
Sedaj pa je na poznavalcih, da lepijo prispevke in da se tema nadaljuje...
Sedaj je jasno, na katere poznavalce sem mislil... :lol:

MMG, vsaj fotka iz razstavišča je prevelika ali pa imam jaz premajhen monitor (17") :cry:
parna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 484
Pridružen: 17.03.2008, 20:01

Odgovor Napisal/-a parna »

Tu je še ena littorina JŽ 713,in poseben dizel motornik JDŽ d 261-003.


Slika


Slika

Lep pozdrav.

Tadej
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

parna napisal/-a: DRB E94



Lep pozdrav.
tle se je pojavil tiskarski škrat ....

na sliki je E19 ali 119 (slike na Railfaneurope.net - http://www.railfaneurope.net/pix/de/ele ... 9/pix.html )

E94 ali 194 je drugačna že na prvi pogled (z Railfaneurope.net - http://www.railfaneurope.net/pix/de/ele ... 4/pix.html)

M.
parna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 484
Pridružen: 17.03.2008, 20:01

Odgovor Napisal/-a parna »

Hvala za popravek,sem preveč hitel.
Uporabniški avatar
zbowe
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1189
Pridružen: 19.09.2007, 16:14
Kraj: Na sončni strani Krasa
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a zbowe »

železocestnik napisal/-a:...
Če pa da @zbowe še en link v en italijanski forum, se bo server sesul... :lol:
Naj se jebe, neč linkov, saj imajo dovolj svojega.
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Guinness2106
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 28.05.2009, 19:22

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil)

Odgovor Napisal/-a Guinness2106 »

How long were the FIATs 813 in use during the Yugoslavian era?
The FS also used them in Istria, on which lines were they used by the J(D)Z?

Thanks for the information
Guinness
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Prva vožnja na progi Zagreb-Beograd septembra 1963...

Slika

Časopis Delo, 8.9.1963 (iz zakladnice knjižnice SŽ)
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re:

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

parna napisal/-a:
Klasična littorina kot JŽ 813

Slika

Slika

Lep pozdrav.

Tadej

To drugo je @parna "snel" iz knjige "100 godišnjica..."...in če pogledamo podpis pod fotko, vidimo, da so 813-tko izdelali v Mariboru...

Slika


Dodajam pa še JŽ 813 leta 1966 v Zidanem mostu...

Slika

vir: Die Südbahn; Vom Donauraum zur Adria, Leykam, Graz-Wien 1987
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Volkec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 82
Pridružen: 30.10.2007, 15:31
Kraj: Kobarid

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil)

Odgovor Napisal/-a Volkec »

Cervo= jelen
Capriolo= srnjak
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2575
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil)

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

@železocestnik ali pa kdo drug; morda veš od kdaj do kdaj so pri nas vozili JZ 813? Pa morda še število vlakov pri nas?
Aljaž
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Volkec napisal/-a:Cervo= jelen
Capriolo= srnjak
@Volkec, hočeš reči, da ima jelen večje rogove... :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ali bi lahko kdo od moderatorjev zamenjal zgornje prevelike fotke s spodnjimi [-o< [-o< [-o<

Slika

Slika

Slika

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

leteči vlak napisal/-a:@železocestnik ali pa kdo drug; morda veš od kdaj do kdaj so pri nas vozili JZ 813? Pa morda še število vlakov pri nas?
Lahko samo prepišem iz članka Tadeja Brateta: Südbahn-Lokomotiveneinsatz in Slowenien v knjigi: Die Südbahn; Vom Donauraum zur Adria, Leykam, Graz-Wien 1987...

"frajhand" prevod:

"Motorniki so se po vojni pojavili kot reparacije ali pa so ostali po vojni...(JDŽ 146, 248, pozneje 813-800, 813-900) in so ostali v prometu do 1965.
Sredi 50-tih let je obstajala povezava Maribora z Ljubljano z motorniki. Poleg nekaj enojnih motornikov proizvajalcev FIAT in OM, so bivše delavnice južne železnice v Mariboru začele izdelovati dvodelen zglobni motornik, ki pa je bil sicer udoben, vendar je bil nagnjen k okvaram. Kljub temu je ta JDŽ D 280, kasneje JŽ 713 ostal v uporabi do leta 1970.
Leta 1955 je kratek čas vozil ÖBB- motornik 51.45 "Miramare Express" od Dunaja preko Ljubljane do Trsta."

@Barbarpapa1 je zbral druge podatke za "Blauer Blitz"...
Barbarpapa1 napisal/-a:
Zanimiva je tudi fotka z dieselmotornikom "BLAUER BLITZ". Z malo vrtanja po internetu sem našel podatek, da je Miramare začel voziti 27.05.1962. Več o tem motorniku najdete tukaj:

http://www.club-blauer-blitz.com/
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil)

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Tale JŽ 813, ki naj bi ga delali v Mariboru mi je sumljiv. Namreč tega so delali v Italiji v tovarnah OM in verjetno tudi FIAT, zato bi prej rekel, da so ga v Mariboru kvčjemu kaj dodelali in popravili, nekako pa ne verjamem, da bi ga izdelovali.

Še manj pa sodi v to temo dizelmotorni aluminijasti vlak JŽ 611 (to je ta na prevelikih slikah!), saj je ta nastal v celoti v Zagrebu, v tovarni Janko Gredelj. Izdelane naj bi bile menda le 3 garniture, pa še te so nekam hitro nehale voziti in kasacija je tudi (pre)hitro sledila. Obstajal je še en podoben motornik, mislim da JŽ 612, katerega en (ali mogoče še kakšen) vagon se uporablja kot delavniški in je sedaj v živo rumeni barvi na HŽ. Kakorkoli že, JŽ 611 nima nič skupnega s FIAT ferroviaria in zato v tej temi nima kaj iskati, četudi je to eden izmed najlepše izdelanik dizelmotornikov na tleh SFRJ (vsaj za moje pojme).
Goran
Odgovori