FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil)

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

@363 hvala! Dobra zbirka fotografij (kot da bi uporabil časovni stroj).

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

@363, odličen zadetek! Tono bi rekel: "foltrefer" :saluti :lol: :lol:

Te bo BP1 častil z enim :berr , ker si mu našel dokazno gradivo :wink:
363 napisal/-a:
Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav

O tej "gorski" fotki smo razpravljali na prvi strani te teme (verjetno gre za sliko iz Eritreje).

LP

Jože
Še fotografija Littorine na istem mestu iz leta 2009:
http://www.railpictures.net/viewphoto.p ... 35&nseq=84

Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Potrebno je nazaj "postaviti" še nekaj fotografij s 1. strani teme...ki so izginile zaradi najdi.si
železocestnik napisal/-a:

FIAT motorni vlak na sliki Fabia Mauronerja...seveda je nad vlakom tudi FIAT letalo :wink:

Slika


železocestnik napisal/-a:

FIAT je prvi v Evropi uvedel serijsko proizvodnjo motornikov (Littorin), takšno kot je v proizvodnji avtomobilov.

Slika


železocestnik napisal/-a:

Elektromotornik FIAT - MARELLI...
Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:6250

Glede na to, da smo včeraj "nabili" 200 ogledov, smo si zaslužili nekaj kraljevskega iz FIAT-ovega programa...

železocestnik napisal/-a:

...in n koncu si še zamislite, kako se bi bilo peljati v kraljevem vlaku...
Slika


Mislim, da se tudi @grofceljski ne bi branil takšnega vagona :lol: :lol:

Kraljevski pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

železocestnik napisal/-a:

Elektromotornik FIAT - MARELLI...

http://shrani.si/f/40/gf/4G3MeEGk/litorina4.jpg
A je to slika iz pošiljanja elektromotornikov na svetovno razstavo v New Yorku tam nekje v 30-tih letih?
Goran
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Pa še ena zanimiva stvar je na sliki.Ladja Rex,ki je tako slavno končala v našem morju. :)
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Točno, Rex, ponos takratne Italije, nosilec modrega traku, ki so ga "po pomoti" zbombardirali Angleži med vojno nekje med Izolo in Koprom. V letih po vojni so ga razrezali in menda pretopili v Jeseniški železarni. Prav verjetno je bilo njegovo zadnje potovanje po Bohinjski progi....
preglednik
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Verjetno je bila res zadnja pot Rexa po Bohinjki.Sicer je pa tako,za vse ljubitelje Littorin.Bil sem vabljen 6.januarja v Udine in Čedad,na vožnjo z AD 803 pa ne morem,ker imam službo.Ne vem če bodo prišli vsi tisti ljudje,ki o littorinah vedo povedati več kot Mussolinijeva Wikipedija.Tudi ozadja z Dučejevim nasprotovanjem ustanovitve mesta Littoria,pa kasnejšega priznanja in kako so kasneje padle v to zgodbo automotriče..... Lahko si greste pa zadevo pogledat. http://www.ferrovieudinecividale.it/news-e-avvisi" onclick="window.open(this.href);return false;
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Včeraj sem se srečal s poznavalcem zgodovine Litorin in Liblijev.
Verjetno bo letos izdal knjigo, bo treba malo počakati.

Pa kupiti italijanski slovar :lol:

Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

:lol: Darko sej ni problema. Kolkor so meni razlagali je imel Fiat že sredi 20 let neke projekte "automotrice". In so jih že takrat nekateri naslavljali Littorine.Kaj ima potem skoraj 10 let kasneje Duče in novo nastalo mesto Littoria s tem nisem šel raziskovati.
Ker tisto ne bi bila več moja pamet in znanje.Ampak bi pomenilo da imam preveč časa,da lahko brskam po Googlu in vam solim pamet. :wink:
Sploh ne dvomim,da boste prišli ljubitelji železnic zadevi do dna. :thumbupl
Littorine so neko posebno in zanimivo poglavje.In ne samo zato ker mi njihov potomec na šihtu žre živce. :mrgreen:

Sicer pa FUC in Udine obvezno za probat.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Jaz v glavnem delam v arhivih. Vsak dan polovični delovni čas.

Gugl pa je nalezljiv...vendar včasih najdeš tudi na Guglu kaj pametnega...ali pa na Wikipediji....

...recimo tale načrt :idea:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/s ... l_plan.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


:lol: :lol:


Lp
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

:thumbupl
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:6500


Seveda so se pričela prva preverjanja literature...

Leščerba press poroča :lol: :lol:

železocestnik napisal/-a:O:6050

...najprej si bomo pogledali, kaj pišeta o Libli-ju strokovnjaka za oklepna vozila v knjigi:

Bojan B. Dimitrijević, Dragan Savić: Oklopne jedinice na jugoslovenskom ratištu 1941-1945, Beograd 2011


" V času prve polovice 1943. leta se je pričelo uporabljati na progah tudi oklepna motorna vozila Litorina blindata (poznana kot Litorina ali LI-bli, "veliki" ali "progovni tank"). Skupno so uporabljali 8 Libli-jev. Formirana je Oklepna četa železniške artilerije (Compagnia Li-Bli del genio ferrovieri) v sestavi inženirske grupe (Raggruppamento ) II. armade na Sušku (Sušak). Ta vozila so uporabljali skupaj s železniškimi progovnimi Avtoblindami (AB-41) na progah v zahodnem delu Slovenije: v Ljubljani in Novem mestu, na Hrvaškem, kjer so bile na postajah: Sušak, Ogulin, Karlovac, Split (proga Reka-Karlovac-Ogulin-Knin).
Litorina št. 1 je bila poškodovana oktobra 1942. leta pri Splitu zaradi mine, Litorina št.3 pa je bila uničena 12. februarja 1943. leta, ko je bila v patrulji na progi Ogulin-Karlovac."

Prihod novega novcatega Libli-ja številka 1 na Reko/Rijeko...poslali pa so ga iz Torina...

Slika

"...giorno due corrente" = 2.novembra 1942

"...ore 11 minuti 50 = ob 11:50 uri


Sklep: Libli št. 1 ni mogel biti poškodovan oktobra 1942, torej prej, kot je prispel na Reko/Rijeko.


Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
andrej_m
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 14
Pridružen: 04.05.2012, 9:02

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a andrej_m »

železocestnik napisal/-a:" V času prve polovice 1943. leta se je pričelo uporabljati na progah tudi oklepna motorna vozila Litorina blindata (poznana kot Litorina ali LI-bli, "veliki" ali "progovni tank"). Skupno so uporabljali 8 Libli-jev. Formirana je Oklepna četa železniške artilerije (Compagnia Li-Bli del genio ferrovieri) v sestavi inženirske grupe (Raggruppamento ) II. armade na Sušku (Sušak). Ta vozila so uporabljali skupaj s železniškimi progovnimi Avtoblindami (AB-41) na progah v zahodnem delu Slovenije: v Ljubljani in Novem mestu, na Hrvaškem, kjer so bile na postajah: Sušak, Ogulin, Karlovac, Split (proga Reka-Karlovac-Ogulin-Knin).
Litorina št. 1 je bila poškodovana oktobra 1942. leta pri Splitu zaradi mine, Litorina št.3 pa je bila uničena 12. februarja 1943. leta, ko je bila v patrulji na progi Ogulin-Karlovac."
st.3 bi bila tale?
http://www.servimg.com/image_preview.ph ... u=14548158" onclick="window.open(this.href);return false;

iz:
http://www.italie1935-45.com/forum/view ... 838&p=4442" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

vsak podatek je potrebno pregledati z obeh strani, v našem primeru celo iz treh :roll:

Podatek tretje strani za dogodek 12.2.1943...za 13.2.1943 ni zapisa
(Poročilo, ki ga je napisal "glavar glavnog stožera domobranstva NDH" general Prpić))

Slika

Slika

vir: http://www.znaci.net/zb/4_5_12.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;


Bo potrebno poiskati še poročilo Superslode in še partizansko poročilo :roll:


Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori