FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil)
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil
Pozdrav
@363 hvala! Dobra zbirka fotografij (kot da bi uporabil časovni stroj).
LP
Jože
@363 hvala! Dobra zbirka fotografij (kot da bi uporabil časovni stroj).
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil
@363, odličen zadetek! Tono bi rekel: "foltrefer"
Te bo BP1 častil z enim , ker si mu našel dokazno gradivo
Pozdrav
Darko
Te bo BP1 častil z enim , ker si mu našel dokazno gradivo
363 napisal/-a:Še fotografija Littorine na istem mestu iz leta 2009:Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav
O tej "gorski" fotki smo razpravljali na prvi strani te teme (verjetno gre za sliko iz Eritreje).
LP
Jože
http://www.railpictures.net/viewphoto.p ... 35&nseq=84
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil
Potrebno je nazaj "postaviti" še nekaj fotografij s 1. strani teme...ki so izginile zaradi najdi.si
železocestnik napisal/-a:
FIAT motorni vlak na sliki Fabia Mauronerja...seveda je nad vlakom tudi FIAT letalo
železocestnik napisal/-a:
FIAT je prvi v Evropi uvedel serijsko proizvodnjo motornikov (Littorin), takšno kot je v proizvodnji avtomobilov.
železocestnik napisal/-a:
Elektromotornik FIAT - MARELLI...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil
O:6250
Glede na to, da smo včeraj "nabili" 200 ogledov, smo si zaslužili nekaj kraljevskega iz FIAT-ovega programa...
Mislim, da se tudi @grofceljski ne bi branil takšnega vagona
Kraljevski pozdrav
Darko
Glede na to, da smo včeraj "nabili" 200 ogledov, smo si zaslužili nekaj kraljevskega iz FIAT-ovega programa...
železocestnik napisal/-a:
...in n koncu si še zamislite, kako se bi bilo peljati v kraljevem vlaku...
Mislim, da se tudi @grofceljski ne bi branil takšnega vagona
Kraljevski pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil
A je to slika iz pošiljanja elektromotornikov na svetovno razstavo v New Yorku tam nekje v 30-tih letih?železocestnik napisal/-a:
Elektromotornik FIAT - MARELLI...
http://shrani.si/f/40/gf/4G3MeEGk/litorina4.jpg
Goran
Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil
Pa še ena zanimiva stvar je na sliki.Ladja Rex,ki je tako slavno končala v našem morju.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil
Točno, Rex, ponos takratne Italije, nosilec modrega traku, ki so ga "po pomoti" zbombardirali Angleži med vojno nekje med Izolo in Koprom. V letih po vojni so ga razrezali in menda pretopili v Jeseniški železarni. Prav verjetno je bilo njegovo zadnje potovanje po Bohinjski progi....
preglednik
Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil
Verjetno je bila res zadnja pot Rexa po Bohinjki.Sicer je pa tako,za vse ljubitelje Littorin.Bil sem vabljen 6.januarja v Udine in Čedad,na vožnjo z AD 803 pa ne morem,ker imam službo.Ne vem če bodo prišli vsi tisti ljudje,ki o littorinah vedo povedati več kot Mussolinijeva Wikipedija.Tudi ozadja z Dučejevim nasprotovanjem ustanovitve mesta Littoria,pa kasnejšega priznanja in kako so kasneje padle v to zgodbo automotriče..... Lahko si greste pa zadevo pogledat. http://www.ferrovieudinecividale.it/news-e-avvisi" onclick="window.open(this.href);return false;
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil
Včeraj sem se srečal s poznavalcem zgodovine Litorin in Liblijev.
Verjetno bo letos izdal knjigo, bo treba malo počakati.
Pa kupiti italijanski slovar
Pozdrav
Darko
Verjetno bo letos izdal knjigo, bo treba malo počakati.
Pa kupiti italijanski slovar
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil
Darko sej ni problema. Kolkor so meni razlagali je imel Fiat že sredi 20 let neke projekte "automotrice". In so jih že takrat nekateri naslavljali Littorine.Kaj ima potem skoraj 10 let kasneje Duče in novo nastalo mesto Littoria s tem nisem šel raziskovati.
Ker tisto ne bi bila več moja pamet in znanje.Ampak bi pomenilo da imam preveč časa,da lahko brskam po Googlu in vam solim pamet.
Sploh ne dvomim,da boste prišli ljubitelji železnic zadevi do dna.
Littorine so neko posebno in zanimivo poglavje.In ne samo zato ker mi njihov potomec na šihtu žre živce.
Sicer pa FUC in Udine obvezno za probat.
Ker tisto ne bi bila več moja pamet in znanje.Ampak bi pomenilo da imam preveč časa,da lahko brskam po Googlu in vam solim pamet.
Sploh ne dvomim,da boste prišli ljubitelji železnic zadevi do dna.
Littorine so neko posebno in zanimivo poglavje.In ne samo zato ker mi njihov potomec na šihtu žre živce.
Sicer pa FUC in Udine obvezno za probat.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil
Jaz v glavnem delam v arhivih. Vsak dan polovični delovni čas.
Gugl pa je nalezljiv...vendar včasih najdeš tudi na Guglu kaj pametnega...ali pa na Wikipediji....
...recimo tale načrt
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/s ... l_plan.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lp
Darko
Gugl pa je nalezljiv...vendar včasih najdeš tudi na Guglu kaj pametnega...ali pa na Wikipediji....
...recimo tale načrt
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/s ... l_plan.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lp
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil
O:6500
Seveda so se pričela prva preverjanja literature...
Leščerba press poroča
Prihod novega novcatega Libli-ja številka 1 na Reko/Rijeko...poslali pa so ga iz Torina...
"...giorno due corrente" = 2.novembra 1942
"...ore 11 minuti 50 = ob 11:50 uri
Sklep: Libli št. 1 ni mogel biti poškodovan oktobra 1942, torej prej, kot je prispel na Reko/Rijeko.
Pozdrav
Darko
Seveda so se pričela prva preverjanja literature...
Leščerba press poroča
železocestnik napisal/-a:O:6050
...najprej si bomo pogledali, kaj pišeta o Libli-ju strokovnjaka za oklepna vozila v knjigi:
Bojan B. Dimitrijević, Dragan Savić: Oklopne jedinice na jugoslovenskom ratištu 1941-1945, Beograd 2011
" V času prve polovice 1943. leta se je pričelo uporabljati na progah tudi oklepna motorna vozila Litorina blindata (poznana kot Litorina ali LI-bli, "veliki" ali "progovni tank"). Skupno so uporabljali 8 Libli-jev. Formirana je Oklepna četa železniške artilerije (Compagnia Li-Bli del genio ferrovieri) v sestavi inženirske grupe (Raggruppamento ) II. armade na Sušku (Sušak). Ta vozila so uporabljali skupaj s železniškimi progovnimi Avtoblindami (AB-41) na progah v zahodnem delu Slovenije: v Ljubljani in Novem mestu, na Hrvaškem, kjer so bile na postajah: Sušak, Ogulin, Karlovac, Split (proga Reka-Karlovac-Ogulin-Knin).
Litorina št. 1 je bila poškodovana oktobra 1942. leta pri Splitu zaradi mine, Litorina št.3 pa je bila uničena 12. februarja 1943. leta, ko je bila v patrulji na progi Ogulin-Karlovac."
Prihod novega novcatega Libli-ja številka 1 na Reko/Rijeko...poslali pa so ga iz Torina...
"...giorno due corrente" = 2.novembra 1942
"...ore 11 minuti 50 = ob 11:50 uri
Sklep: Libli št. 1 ni mogel biti poškodovan oktobra 1942, torej prej, kot je prispel na Reko/Rijeko.
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil
st.3 bi bila tale?železocestnik napisal/-a:" V času prve polovice 1943. leta se je pričelo uporabljati na progah tudi oklepna motorna vozila Litorina blindata (poznana kot Litorina ali LI-bli, "veliki" ali "progovni tank"). Skupno so uporabljali 8 Libli-jev. Formirana je Oklepna četa železniške artilerije (Compagnia Li-Bli del genio ferrovieri) v sestavi inženirske grupe (Raggruppamento ) II. armade na Sušku (Sušak). Ta vozila so uporabljali skupaj s železniškimi progovnimi Avtoblindami (AB-41) na progah v zahodnem delu Slovenije: v Ljubljani in Novem mestu, na Hrvaškem, kjer so bile na postajah: Sušak, Ogulin, Karlovac, Split (proga Reka-Karlovac-Ogulin-Knin).
Litorina št. 1 je bila poškodovana oktobra 1942. leta pri Splitu zaradi mine, Litorina št.3 pa je bila uničena 12. februarja 1943. leta, ko je bila v patrulji na progi Ogulin-Karlovac."
http://www.servimg.com/image_preview.ph ... u=14548158" onclick="window.open(this.href);return false;
iz:
http://www.italie1935-45.com/forum/view ... 838&p=4442" onclick="window.open(this.href);return false;
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil
Pozdravljeni,
vsak podatek je potrebno pregledati z obeh strani, v našem primeru celo iz treh
Podatek tretje strani za dogodek 12.2.1943...za 13.2.1943 ni zapisa
(Poročilo, ki ga je napisal "glavar glavnog stožera domobranstva NDH" general Prpić))
vir: http://www.znaci.net/zb/4_5_12.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Bo potrebno poiskati še poročilo Superslode in še partizansko poročilo
Pozdrav
Darko
vsak podatek je potrebno pregledati z obeh strani, v našem primeru celo iz treh
Podatek tretje strani za dogodek 12.2.1943...za 13.2.1943 ni zapisa
(Poročilo, ki ga je napisal "glavar glavnog stožera domobranstva NDH" general Prpić))
vir: http://www.znaci.net/zb/4_5_12.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Bo potrebno poiskati še poročilo Superslode in še partizansko poročilo
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers