FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil)

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljen andrej_m,

ko se podpiše na dokument Generale di Brigata iz Capo di Stato Maggiore ni več frke...in nobenih napak :saluti

:lol: :lol:
andrej_m napisal/-a:vprasanje je se zmeraj isto:
libli je model ALn 56, v zeleznocestnikovem tekstu pa se govori o preizkusnjah streljanja z libli ALn 556: drugi model ali napaka v besedilu?
Da je res Aln 556...

Slika

Še povečava za nejeverne :wink:

Slika


V muzeju sta dva tipa: en za italijansko vojsko in en za Wehrmacht!

Slika


Pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 17.12.2013, 1:47, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

smo malo zamudili....

Ravnatelj železniškega muzeja v Ljublani prof. Mladen Bogić si je "Libli"-ja ogledal v Trstu že leta 1989 :shock:

Ja, takrat je bil muzej na drugi lokaciji.

Mladen Bogić je dovolil objavo njegovih fotografij na forumu...se mu zahvaljujem v svojem imenu in imenu foruma.
Ja, brez vodnih znakov...

Slika


Slika


zmeraj se je naredila še ena fotografija "za povrh"...za vsak slučaj (včasih ni bilo digitalcev...)

Slika



Pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 17.12.2013, 17:17, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
andrej_m
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 14
Pridružen: 04.05.2012, 9:02

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a andrej_m »

najlepsa hvala.
pozdravi
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Da gre res za predelan ALN 556, dokazuje priložena dokumentacija...

Slika


Ali ste opazili sij okoli krilatega kolesa?

Tonooooo :wink:


Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a Tono »

Ne morem se odločiti, ali je to odsev tvojega svetniškega sija ali spucana optika čitalca? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4114
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a mkx »

Fleš pri fotografiranju na manj kot pol metra? Nah [-X to je ŽCov "heiligenschein"...
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ta svetniški sijaj prihaja "od zadaj"...od stricev... 12 V, 50 W :idea:

:lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a Tono »

Leščerba press :mrgreen:
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:6050



Pozdravljeni,

najprej si bomo pogledali, kaj pišeta o Libli-ju strokovnjaka za oklepna vozila v knjigi:

Bojan B. Dimitrijević, Dragan Savić: Oklopne jedinice na jugoslovenskom ratištu 1941-1945, Beograd 2011


"Od 1942/43 so na področje Jugoslavije prišla oklopna vozila (littorine blindate), proizvedene v tovarni Ansaldo Fossati z imenom Ansaldo Fossati Littorine blindate ALn56. Ti vozovi, ki so bili opremljeni s topom 47 mm (tankovska kupola), topom 20 mm in z mitraljezi, so lahko delovali samostojno ali so jih dodali k klasičnemu oklepnemu vlaku.Osem takšnih oklopnih vozil je bilo organizirano v 1. samostojno četo oklopnih železniških vozil (1 cp. Autonoma littorine blindate)."

" V času prve polovice 1943. leta se je pričelo uporabljati na progah tudi oklepna motorna vozila Litorina blindats (poznana kot Litorina ali LI-bli, "veliki" ali "progovni tank"). Skupno so uporabljali 8 Libli-jev. Formirana je Oklepna četa železniške artilerije (Compagnia Li-Bli del genio ferrovieri) v sestavi inženirske grupe (Raggruppamento ) II. armade na Sušku (Sušak). Ta vozila so uporabljali skupaj s železniškimi progovnimi Avtoblindami (AB-41) na progah v zahodnem delu Slovenije: v Ljubljani in Novem mestu, na Hrvaškem, kjer so bile na postajah: Sušak, Ogulin, Karlovac, Split (proga Reka-Karlovac-Ogulin-Knin).
Litorina št. 1 je bila poškodovana oktobra 1942. leta pri Splitu zaradi mine, Litorina št.3 pa je bila uničena 12. februarja 1943. leta, ko je bila v patrulji na progi Ogulin-Karlovac."

Še fotki...

Slika


Slika


Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re:

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

fotografije iz leta 2009 so izginile...

začele so izginjati iz leta 2010 in 2011 :evil:


Z originali je pa tako.... :roll:
železocestnik napisal/-a:
Z skeni je pa tako: FIAT"prospekt" prestavljam kot mačka mlade, enkrat je v kleti, enkrat v knjižni polici, pa zmanjka prostora, pa sem ga imel v službi, pa nisem bil nikoli pozoren na vlake (oziroma me ni zanimalo, sem gledal samo ta velike mašine, ki jih je delal FIAT za letala, ladje...). Ko sem ga sedaj zopet malo pogledal in kazal sodelavcem, kaj so delali že pred 50 leti in da nismo mi, ki živimo v 3. tisočletju požrli vse znanosti, se mi je knjižica odprla na strani vlaki. No, potem pa sem si rekel...kje pa naj forumaši najdejo take slikce...pač ne ležijo za vsakim vogalom... :lol:
No, knjižica je zopet doma, vendar že nekajkrat prestavljena.

Danes je bila inventura....

Glede na to, da se je samo popoldne nabralo več kot 50 ogledov na tej temi, vidim, da je zanimiva.


Začetek teme izgleda takole...
železocestnik napisal/-a:Da ne boste mislili, da sem kakšen FIAT fan, pa še posebno iz dučejevih let ne...
Kljub vsemu pa je to del zgodovine gradnje železniških vozil.

Je pa pristop po liniji najmanjšega odpora...skeniranje iz domače knjižnice :lol:

Torej: FIAT predstavitvena knjižica iz leta 1941.
Ne se čuditi, da je dvojezična. Ve se, kdo je prijateljeval s kom leta 1941...




Najprej motornik "Littorina" na progi iz Rima v Littorijo...odtod tudi ime motornika




FIAT motorni vlak na sliki Fabia Mauronerja...seveda je nad vlakom tudi FIAT letalo :wink:




FIAT je prvi v Evropi uvedel serijsko proizvodnjo motornikov (Littorin), takšno kot je v proizvodnji avtomobilov. (frajhand prevod, Miro bi bolje prevedel...)




Elektromotornik FIAT - MARELLI...




...in n koncu si še zamislite, kako se bi bilo peljati v kraljevem vlaku...




FINE
ENDE :wink:

Torej, danes mi je zopet prišel v roke FIAT-ov prospekt in potrebno je izkoristiti priložnost in še enkrat poskenirati.

Za nekaj let bo zopet držalo :saluti


Torej: FIAT predstavitvena knjižica iz leta 1941.
Ne se čuditi, da je dvojezična. Ve se, kdo je prijateljeval s kom leta 1941...


Slika


Se nadaljuje... :wink:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Jaz definitivno prebiram zvesto to tvojo temo.Mogoče samo en majčken popravek. Littorina imajo vzdevek po tej živali:

Slika

:wink:
Zadnjič spremenil Nurmi, dne 01.01.2014, 19:24, skupaj popravljeno 1 krat.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Najprej motornik "Littorina" na progi iz Rima v Littorijo...odtod tudi ime motornika...

V resnici piše v prospektu, da je Littorina dobila ime po kraju Littoria, kamor je opravila prvo pot iz Rima...

Slika

Slika

O tem, kje je fotografija posneta, pa niti besedice. Takrat so pač delali reklamo za dučeja...


Se nadaljuje...


Še malo nostalgije...filmski posnetek vožnje z Litorino...

http://camera.archivioluce.com/camera-s ... cielo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Pa se opravičujem ker mi je pol prejšnjega sestavka zmanjkalo,da dokončam misel.Ime Littorina (školjka) je sproduciral novinar v časopisu "Il Popolo d'Italia" tam enkrat v začetku 30 let prejšnjega stoletja.In sicer v enem populističnem,lahko bi rekli tudi reklamnem članku,slavospevu Italijanski motoroznanstveni industriji. Pa tudi roko na srce,Italijanske automotrice zgledajo kot školjke še danes. :lol: V glavnem ime Littorina se je prijelo in ostalo do današnjih dni.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

O tej "gorski" fotki smo razpravljali na prvi strani te teme (verjetno gre za sliko iz Eritreje). @ŽC, hvala za video. Zame je še posebej zanimiv izvoz iz postaje (od 56-te sekunde posnetka naprej), kjer se dobro vidi trifazna vozna mreža. Mislim, da gre za kolodvor Torino Porta Nuova....

LP

Jože
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil

Odgovor Napisal/-a 363 »

Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav

O tej "gorski" fotki smo razpravljali na prvi strani te teme (verjetno gre za sliko iz Eritreje).

LP

Jože
Še fotografija Littorine na istem mestu iz leta 2009:
http://www.railpictures.net/viewphoto.p ... 35&nseq=84

Tukaj se najde veliko fotografij iz Eritreje:
http://www.railpictures.net/

Lp
Odgovori