FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil)
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
FIAT FERROVIARIA A.D.1941 (proizvodnja železniških vozil)
Da ne boste mislili, da sem kakšen FIAT fan, pa še posebno iz dučejevih let ne...
Kljub vsemu pa je to del zgodovine gradnje železniških vozil.
Je pa pristop po liniji najmanjšega odpora...skeniranje iz domače knjižnice
Torej: FIAT predstavitvena knjižica iz leta 1941.
Ne se čuditi, da je dvojezična. Ve se, kdo je prijateljeval s kom leta 1941...
Najprej motornik "Littorina" na progi iz Rima v Littorijo...odtod tudi ime motornika
FIAT motorni vlak na sliki Fabia Mauronerja...seveda je nad vlakom tudi FIAT letalo
FIAT je prvi v Evropi uvedel serijsko proizvodnjo motornikov (Littorin), takšno kot je v proizvodnji avtomobilov. (frajhand prevod, Miro bi bolje prevedel...)
Elektromotornik FIAT - MARELLI...
...in n koncu si še zamislite, kako se bi bilo peljati v kraljevem vlaku...
FINE
ENDE
Je pa Littorino vozil tudi po slovenskih progah...(takrat pod Italijo)
Prevod iz Življenja in tehnike, št.6, 2006: 100 let bohinjske proge
Prevedel Trainz. Link: http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=2147
"Godine 1938 su Italijanske željeznice na pruzi počele koristiti prve dieselmotorne vlakove FS ALn 556 (JŽ 813), imenovane littorino, koji su puno poboljšali standard prijevoza u lokalnom željezničkom prometu. Dvaputa dnevno su vozili izmedju Podbrda, Gorice i Trsta, a vrijeme putovanja na toj relaciji se smanjilo za 1 sat i 20 min. "
En Littorino. letnik 1938 pa še kar vozi po Eritreji...
Link:http://www.intertourist.de/Travel/ERITR ... report.htm
(se ne nadaljuje )
Kljub vsemu pa je to del zgodovine gradnje železniških vozil.
Je pa pristop po liniji najmanjšega odpora...skeniranje iz domače knjižnice
Torej: FIAT predstavitvena knjižica iz leta 1941.
Ne se čuditi, da je dvojezična. Ve se, kdo je prijateljeval s kom leta 1941...
Najprej motornik "Littorina" na progi iz Rima v Littorijo...odtod tudi ime motornika
FIAT motorni vlak na sliki Fabia Mauronerja...seveda je nad vlakom tudi FIAT letalo
FIAT je prvi v Evropi uvedel serijsko proizvodnjo motornikov (Littorin), takšno kot je v proizvodnji avtomobilov. (frajhand prevod, Miro bi bolje prevedel...)
Elektromotornik FIAT - MARELLI...
...in n koncu si še zamislite, kako se bi bilo peljati v kraljevem vlaku...
FINE
ENDE
Je pa Littorino vozil tudi po slovenskih progah...(takrat pod Italijo)
Prevod iz Življenja in tehnike, št.6, 2006: 100 let bohinjske proge
Prevedel Trainz. Link: http://www.zeljeznice.net/forum/viewtopic.php?t=2147
"Godine 1938 su Italijanske željeznice na pruzi počele koristiti prve dieselmotorne vlakove FS ALn 556 (JŽ 813), imenovane littorino, koji su puno poboljšali standard prijevoza u lokalnom željezničkom prometu. Dvaputa dnevno su vozili izmedju Podbrda, Gorice i Trsta, a vrijeme putovanja na toj relaciji se smanjilo za 1 sat i 20 min. "
En Littorino. letnik 1938 pa še kar vozi po Eritreji...
Link:http://www.intertourist.de/Travel/ERITR ... report.htm
(se ne nadaljuje )
...pa vendarle se naj vsaj malce nadaljuje...
Hvala za te skene, železocestnik. No, s tem v zvezi pa še naslednja zanimivost. Na spletu sem naletel na sliko, razglednico, dopisnico ali kakorkoli že, ki je še nikoli do sedaj nisem videl, na njej pa je ena od teh znamenitih litorin... Letnice nisem našel nikjer...
MMG, kako zanimivo bi bilo iti na dopust v Eritrejo in malce pofotkati te žive tehnične spomenike, mar ne?
Hvala za te skene, železocestnik. No, s tem v zvezi pa še naslednja zanimivost. Na spletu sem naletel na sliko, razglednico, dopisnico ali kakorkoli že, ki je še nikoli do sedaj nisem videl, na njej pa je ena od teh znamenitih litorin... Letnice nisem našel nikjer...
MMG, kako zanimivo bi bilo iti na dopust v Eritrejo in malce pofotkati te žive tehnične spomenike, mar ne?
LPB
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Ja, Bojan, sem napisal, da se ne nadaljuje...sem mislil skeniranje iz predstavitve firme FIAT, saj sem poskeniral vse kar je v zvezi z vlaki...ostalo so druga "zemeljska", morska in zračna vozila...
Sedaj pa je na poznavalcih, da lepijo prispevke in da se tema nadaljuje...
Z skeni je pa tako: FIAT"prospekt" prestavljam kot mačka mlade, enkrat je v kleti, enkrat v knjižni polici, pa zmanjka prostora, pa sem ga imel v službi, pa nisem bil nikoli pozoren na vlake (oziroma me ni zanimalo, sem gledal samo ta velike mašine, ki jih je delal FIAT za letala, ladje...). Ko sem ga sedaj zopet malo pogledal in kazal sodelavcem, kaj so delali že pred 50 leti in da nismo mi, ki živimo v 3. tisočletju požrli vse znanosti, se mi je knjižica odprla na strani vlaki. No, potem pa sem si rekel...kje pa naj forumaši najdejo take slikce...pač ne ležijo za vsakim vogalom...
Pa na srbskem forumu sem ravno bral, kako neketeri, ki imajo ogromno gradiva (fotografij itd...), le-tega skrivajo oz. ne objavljajo...oz. ne delijo z drugimi...
Sedaj pa je na poznavalcih, da lepijo prispevke in da se tema nadaljuje...
Z skeni je pa tako: FIAT"prospekt" prestavljam kot mačka mlade, enkrat je v kleti, enkrat v knjižni polici, pa zmanjka prostora, pa sem ga imel v službi, pa nisem bil nikoli pozoren na vlake (oziroma me ni zanimalo, sem gledal samo ta velike mašine, ki jih je delal FIAT za letala, ladje...). Ko sem ga sedaj zopet malo pogledal in kazal sodelavcem, kaj so delali že pred 50 leti in da nismo mi, ki živimo v 3. tisočletju požrli vse znanosti, se mi je knjižica odprla na strani vlaki. No, potem pa sem si rekel...kje pa naj forumaši najdejo take slikce...pač ne ležijo za vsakim vogalom...
Pa na srbskem forumu sem ravno bral, kako neketeri, ki imajo ogromno gradiva (fotografij itd...), le-tega skrivajo oz. ne objavljajo...oz. ne delijo z drugimi...
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Pozdrav
Železocestnik, hvala! Vedno rad pogledam takšne "zgodovinske" materiale.
Imam pa občutek, da nekaj ne "štima" s podatki pri prvi sliki z Littorino. Zaradi pokrajine in rastlinja sumim, da je slika posneta v Eritreji, ne v Italiji. Sem še malo raziskoval in iskal mesto Littorio v Italiji. Edini kraj, ki sem ga našel je vas Villa Littorio, ki je pa precej oddaljena od Rima in nima železnice. Seveda je možno, da google earth ne pozna vseh krajev v Italiji, pa tudi imena mest se spreminjajo....
Bom pa izkoristil priložnost in Vas skušal zapeljati malo v OT
Eritrejska železnica Massawa (obala Rdečega morja) Asmara je narejena s tirno širino 950mm in so jo zgradili Italijani v letih od 1887 do 1911. Proga poteka po zelo zahtevnem terenu (od Massawe do Asmare je 65 mostov in 30 tunelov ter ima vspone, ki presegajo 30 promilov) in doseže najvišjo točko 2394m pri sami Asmari.
Zaradi zgodvinskega razvoja je ta proga "de facto" muzej na prostem, saj je najnoveša oprema, ki jo premore, stara preko 50 let, večina opreme pa izvira še izpred II svetovne vojne....
Pa kaj bi Vam nakladal, preberite in poglejte sami:
wikipedia
Naslednja stran je sicer Italijanska,a vredna ogleda:
kljikni na slikico vlaka
Za konec pa še video, ki je moj sum o prvi fotografiji samo še povečal...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-f2QO3YQ ... re=related[/youtube]
Pa lep dan še naprej...
Jože
Železocestnik, hvala! Vedno rad pogledam takšne "zgodovinske" materiale.
Imam pa občutek, da nekaj ne "štima" s podatki pri prvi sliki z Littorino. Zaradi pokrajine in rastlinja sumim, da je slika posneta v Eritreji, ne v Italiji. Sem še malo raziskoval in iskal mesto Littorio v Italiji. Edini kraj, ki sem ga našel je vas Villa Littorio, ki je pa precej oddaljena od Rima in nima železnice. Seveda je možno, da google earth ne pozna vseh krajev v Italiji, pa tudi imena mest se spreminjajo....
Bom pa izkoristil priložnost in Vas skušal zapeljati malo v OT
Eritrejska železnica Massawa (obala Rdečega morja) Asmara je narejena s tirno širino 950mm in so jo zgradili Italijani v letih od 1887 do 1911. Proga poteka po zelo zahtevnem terenu (od Massawe do Asmare je 65 mostov in 30 tunelov ter ima vspone, ki presegajo 30 promilov) in doseže najvišjo točko 2394m pri sami Asmari.
Zaradi zgodvinskega razvoja je ta proga "de facto" muzej na prostem, saj je najnoveša oprema, ki jo premore, stara preko 50 let, večina opreme pa izvira še izpred II svetovne vojne....
Pa kaj bi Vam nakladal, preberite in poglejte sami:
wikipedia
Naslednja stran je sicer Italijanska,a vredna ogleda:
kljikni na slikico vlaka
Za konec pa še video, ki je moj sum o prvi fotografiji samo še povečal...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-f2QO3YQ ... re=related[/youtube]
Pa lep dan še naprej...
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Barbarpapa1 napisal/-a:
Imam pa občutek, da nekaj ne "štima" s podatki pri prvi sliki z Littorino. Zaradi pokrajine in rastlinja sumim, da je slika posneta v Eritreji, ne v Italiji. Sem še malo raziskoval in iskal mesto Littorio v Italiji. Edini kraj, ki sem ga našel je vas Villa Littorio, ki je pa precej oddaljena od Rima in nima železnice. Seveda je možno, da google earth ne pozna vseh krajev v Italiji, pa tudi imena mest se spreminjajo....
Moram priznati, da sem vas res malo "zapeljal"...nezavedno...
Nisem želel delati reklame za dučeja, zato sem odrezal tekst s prve slike!
Res ne piše, da je fotka na progi iz Rima v Littorijo...piše samo, da je Littorina dobila ime po Littoriji, kamor se je "odpravila" na prvo pot z dučejem...
Ker pa so tam močvirja, poti iz Rima do teh močvirij pa ne poznam, potem to pomeni, da je lahko to kar ena fotografija, ki so jo uvrstili v brošuro...
Ja, @Barbarpapa1, google earth ne pozna zgodovine
...tudi imena mest se spreminjajo...
Odgovor je sledeč: Littoria je bila "ustanovljena" leta 1932, po letu 1946 pa so mesto preimenovali v : Latina
Link wikipedia: http://it.wikipedia.org/wiki/Latina
In še wikipediin link za Littorino: http://it.wikipedia.org/wiki/Littorina
...in Fiat Ferroviarijo:http://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_Ferroviaria
Se opravičujem; nočno delo v jutranjih urah
Pa še nekaj fotk Littorine iz wikipedije:
Na postaji Misterbianco pri Cataniji...
...in na postaji Aosta
- zbowe
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1189
- Pridružen: 19.09.2007, 16:14
- Kraj: Na sončni strani Krasa
- Kontakt:
Bojan samo da tista na sliki se mi ne zdi littorina o kateri ja govora na brošurici. Ta prva, ki vozi še v Eritreji je Aln56, če ne celo Alb56 (treba bi povohat tisti dim, ki se na filmčku vidi), na "tvoji" razglednici pa mislim da je že ena Aln772. Par teh je ostalo v Jugoslaviji po koncu druge s.v. V začetku 50-ih let so jih predelali v CD Studenci in jim odrezali eno kabino, ta je bila seria 713-1xx JŽ, o kateri je bilo že govora na tem forumu.bojan napisal/-a:...pa vendarle se naj vsaj malce nadaljuje...
Hvala za te skene, železocestnik. No, s tem v zvezi pa še naslednja zanimivost. Na spletu sem naletel na sliko, razglednico, dopisnico ali kakorkoli že, ki je še nikoli do sedaj nisem videl, na njej pa je ena od teh znamenitih litorin... Letnice nisem našel nikjer...
MMG, kako zanimivo bi bilo iti na dopust v Eritrejo in malce pofotkati te žive tehnične spomenike, mar ne?
http://www.hamradio.si/~s51qa/reportaze ... i_most.jpg
No pa eno zanimivo "littorino" Altn444 "Belvedere"
(Slika vzeta z Stagniweb)
Imenovali so jih "Cervo volante" = "Leteči srnjak" uganite zakaj.... (kdor ugane dobi pivico, si jo pa more sam prit iskat )
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Vsekakor imaš prav, gre seveda za druge vrste motornik, je pa vseeno Fiatov, če se ne motim, in se tako nekako vklapa v začeto storijo...zbowe napisal/-a: Bojan samo da tista na sliki se mi ne zdi littorina o kateri ja govora na brošurici. Ta prva, ki vozi še v Eritreji je Aln56, če ne celo Alb56 (treba bi povohat tisti dim, ki se na filmčku vidi), na "tvoji" razglednici pa mislim da je že ena Aln772. Par teh je ostalo v Jugoslaviji po koncu druge s.v. V začetku 50-ih let so jih predelali v CD Studenci in jim odrezali eno kabino, ta je bila seria 713-1xx JŽ, o kateri je bilo že govora na tem forumu.
LPB
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
@zbowe, da te ni slučajno "zdriblala" lahovščina...zbowe napisal/-a:
No pa eno zanimivo "littorino" Altn444 "Belvedere"
(Slika vzeta z Stagniweb)
Imenovali so jih "Cervo volante" = "Leteči srnjak" uganite zakaj.... (kdor ugane dobi pivico, si jo pa more sam prit iskat )
Daj še enkrat vprašaj pri "trieštincih", kaj pomeni "Cervo volante". Pol bomo pa ugibali
Jaz bi raje: Tudi meni pingo! Ampak tisti stari, v škartocu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
V lahovščini je še en pomen:
cervo volante = papirnati zmaj
vir: Anton Grad: Italijansko-slovenski slovar, Trst 1967
Se pa Lahi na forumih pogovarjajo o temle našem "červu"
http://www.ilmondodeitreni.it/mioforum/ ... OPIC_ID=36
Izgleda, da so te že pregazili
cervo volante = papirnati zmaj
vir: Anton Grad: Italijansko-slovenski slovar, Trst 1967
Se pa Lahi na forumih pogovarjajo o temle našem "červu"
http://www.ilmondodeitreni.it/mioforum/ ... OPIC_ID=36
Izgleda, da so te že pregazili
- zbowe
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1189
- Pridružen: 19.09.2007, 16:14
- Kraj: Na sončni strani Krasa
- Kontakt:
Hee no pa ni bilo vse te sile, pivo si si pa zaslužil.
No to so mi pripovedovali tastari, ko sem služil vojaški rok.
Vlak so poimenovali "leteči srnjak", ker je prevažal iz Milana na morje v Ligurjo može, ki so cel teden delali medtem ko so žene ostajale same na morju in jih tam varale.....
No to so mi pripovedovali tastari, ko sem služil vojaški rok.
Vlak so poimenovali "leteči srnjak", ker je prevažal iz Milana na morje v Ligurjo može, ki so cel teden delali medtem ko so žene ostajale same na morju in jih tam varale.....
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Še ena zanimiva Littorina,narejena za Mussolinija,-(Mussolinijeva potujoča rezidenca), pozneje ekspresni luksuzni vlak na progi od Milana -Brenner-Munchen-a,nikoli ni prišla do Nemčije,saj je Italija 1943 kapitulirala,Nemci so prevzeli Italijanske železnice in na progi uvedli dve lokomotivi E94.Litorina je vozila tudi na Švedsko.Kaj se je zgodilo z Mussolinijevo Littorino ATR 100,ni podatkov.Podobne littorine ATR 100,so vozile do leta 1961,zadnja se je poslovila ATR 108 leta 1961.
ATR 100,so izdelovali v letih 1935-1940.
DRB E94
Lep pozdrav.
ATR 100,so izdelovali v letih 1935-1940.
DRB E94
Lep pozdrav.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Bravo, @parna! Počasi bomo profesorji za "litorine"...
Sem pa našel do sedaj na spletu samo eno fotko, kako izdelujejo "litorine" v Fiatu...
Če jo primerjate z mojim skenom, je popolnoma jasno, da se bo povečalo število obiskov Italijanov na forumu vlaki.info
Če pa da @zbowe še en link v en italijanski forum, se bo server sesul...
Sem pa našel do sedaj na spletu samo eno fotko, kako izdelujejo "litorine" v Fiatu...
Če jo primerjate z mojim skenom, je popolnoma jasno, da se bo povečalo število obiskov Italijanov na forumu vlaki.info
Če pa da @zbowe še en link v en italijanski forum, se bo server sesul...