Vozni red Dunaj-Trst itd. A.D. 1857;A.D. 1899

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9305
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Vozni red Dunaj-Trst itd. A.D. 1857;A.D. 1899

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 19.01.2009, 21:39

Za primerjavo podajam dva vozna reda za progo Dunaj-Trst, poleg te pa še nekaj voznih redov za druge proge iz leta 1899.

Poglejmo si najprej vozni red Dunaj - Trst iz leta otvoritve kraške proge 1857:

Slika


...in nazaj: Trst - Dunaj (1857):

Slika


Sedaj pa sledijo vozni redi iz leta 1899.

Najprej prva stran voznega reda in reklama za Puhova kolesa "Styria" /"Štajerska"/. Puh (Puch) je bil Štajerc iz Spodnje Štajerske, torej eden znamenitih Slovencev. Marsikdo je "šraufal" mopede znamke "Puch" (...za Dolfeta sem sigurn :lol: :lol: )...

Slika


Vozni red za progo Dunaj - Trst iz leta 1899:

Slika


...nadaljevanje:

Slika


Vozil pa je tudi ekspresni vlak Ostende-Dunaj-Trst:

Slika


Za Štajerce dodajam še vozni red za progo Maribor - Franzenfeste:

Slika

...nadaljevanje:

Slika


Za @zbowe-ta pa Nabrežino-Krmin in Št.Peter (sedaj:Pivka)-Reka...

Slika


Za Štajerce še: Špilje - Ljutomer; Poljčane- Konjice in Celje-Velenje

Slika


Za Tonota pa Budimpešta-Pragersko (ki pelje skozi Ptuj :lol:)

Slika



...in na koncu še za Dolfeta... last but not least :lol:
Zidani Most - Sisek

Slika



Lahko si pogledate, kako dolgo so se vozili naši predniki...
...če pa nič drugega, si lahko pogledate imena postaj...
:wink:
Uros_88
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 200
Pridružen: 07.01.2009, 18:03

OdgovorNapisal/-a Uros_88 » 19.01.2009, 21:54

Zanimivo za koliko so se spremenili vozni časi in koliko postaj je bilo leta 1857, koliko pa jih je danes.
Drugače pa zelo dobro Železocestnik, le kje najdeš čas, da vse izbrskaš? :)
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9305
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 19.01.2009, 22:05

Uros_88 napisal/-a:
le kje najdeš čas, da vse izbrskaš? :)


Ja, sm bil danes na "bolniški"... :cry: (prehlad traja en teden, če ga zdraviš pa 7 dni :wink: )
Uros_88
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 200
Pridružen: 07.01.2009, 18:03

OdgovorNapisal/-a Uros_88 » 19.01.2009, 22:22

Ja, sm bil danes na "bolniški"... Crying or Very sad (prehlad traja en teden, če ga zdraviš pa 7 dni Wink )


Da le čimpreje okrevaš

Za primer, če vzamem odsek Ljubljana-Postojna:1. postaja je Borovnica, Brezovica šele 1899, ko je bila zgrajena proga do Vrhnike, za Notranje Gorice ne vem, Preserje kot postajališče pred 2.sv. vojno, kot postaja po vojni z izgradnjo nove proge, Verd verjetno odkar je kamnolom, Planina danes kot postajališče, včasih je bila postaja (4 tiri),...
Vožnja od Ljubljane do Postojne leta 1857 traja 2h in 32 min, leta 1899 pa še 2h in 13 min, danes pa 1h in 5 min.
Če sem se kje zmotil se opravičujem.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6498
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 19.01.2009, 23:40

Dolgo časa se je bilo potrebno voziti ampak express leta 1899 pa je že kar hitro vozil. Od Graza do Maribora v cca 1uri ;) Ampak zanimivo pa je, da vsa mesta v Sloveniji so napisana po nemško, medtem ko so mesta na Hrvaškem pa čisto lepo po njihovo (Zaprešić, Podsused, Stenjevec), razen kake izjeme (Zagrab). Temeljito so po nas hodili :jezn
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9305
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 19.01.2009, 23:52

Večji del področja sedanje Hrvaške v tem času (1899) spadalo pod madžarski (ogrski) del Avstro-ogrske monarhije, tam pa so imeli druge igrice...
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3613
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 20.01.2009, 6:10

Zanimivo ni kaj. Nisem pa vedel, da se je včasih Postojna imenovala Adelsberg, za Italjansko verzijo imena mi je znano.
Tine
Uporabniški avatar
zbowe
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1188
Pridružen: 19.09.2007, 16:14
Kraj: Na sončni strani Krasa
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a zbowe » 20.01.2009, 9:15

Postumia.

No tukaj spodaj vam navedem letošnji vozni red Trst-Dunaj in nazaj:














Ta je pa Trst - Sežana


















:evil:
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11454
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

OdgovorNapisal/-a cokla » 20.01.2009, 10:40

zbowe napisal/-a:Postumia.

No tukaj spodaj vam navedem letošnji vozni red Trst-Dunaj in naz

Ta je pa Trst - Sežana

:evil:

Dobra... :D in hkrati žalostna... :cry:

MMG-@železocestnik , tudi bolniška je lahko koristna. :D Za nas.
Upam , da se ti zdravje vrača.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Nejc

OdgovorNapisal/-a Nejc » 20.01.2009, 11:48

Zelo zanimivo železocestnik! =D>

Za primerjavo: vlak med Celjem (Cilli) in Šmartnem ob Paki (Rietxdorf an der Pack) je imel vozni čas debeli dve uri za 24 kilometrov. :shock:

Danes isto relacijo prefura vlak v "samo" pol ure. :!:


Pa čim prej okrevaj! Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9305
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 20.01.2009, 23:14

Zanimivo je, kako se je skrajševal čas potovanja iz Dunaja do Trsta (predvem zato so progo tudi zgradili :wink: ).

Ob otvoritvi proge so potrebovali vlaki za premagovanje te razdalje 22 ur in pol (+- pol ure, kdor hoče na minute točno, naj si pogleda sam, je pa razlika Dunaj-Trst in Trst-Dunaj).

Že 1. avgusta 1857 so pričeli obratovati hitri vlaki med Dunajem in Ljubljano, ki so prevozili to razdaljo iz Dunaja do Ljubljane v 13 urah in 20 minutah, iz Ljubljane pa je prispel na Dunaj v 13 urah.

Te hitre vlake so potem podaljšali do Trsta, vozili pa so samo dvakrat tedensko.

Potem pa so uvedli še nočne hitre vlake in skrajšali potovanje iz Dunaja v Trst:

leta 1878 ...................14 ur 51 minut

leta 1900....................12 ur 10 minut

leta 1914 ...................10 ur 35 minut


Izgradnja južne železnice iz Dunaja v Trst pa je imela ogromen vpliv na razvoj osebnega in tovornega prometa.

Za primerjavo si poglejmo osebni promet pred in po izgradnji železnice:

leta 1837...................10.847 oseb

leta 1857 .............2.907.898 oseb


...in še tovorni promet:

leta 1837 .................73.218 ton

leta 1857................606.791 ton


vir: Mit Volldampf in den Süden, Wien 2007
Uporabniški avatar
RisPo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1023
Pridružen: 01.11.2006, 14:24

OdgovorNapisal/-a RisPo » 20.01.2009, 23:27

železocestnik napisal/-a:leta 1914 ...................10 ur 35 minut


...in danes slabih 100 let kasneje samo čez Slovenijo od Šentilja do Sežane potujemo približno 5 ur in 20 minut (koliko časa bi naneslo, če bi upoštevali še relacije Dunaj - Šentilj in Sežana - Trst...).
Če gledamo pa IC/EC Dunaj - LJ, pa prav tako potrebujemo nekje 6-7 ur.

Napredek pa tak... :D

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov