Eksplozija parnega kotla lokomotive A.D. 1849 (Črešnjevec)
Re: Eksplozija parnega kotla lokomotive A.D. 1849 (Črešnjeve
Hja, saj tudi tako ni bilo luštno. Strojevodja, kurjač in zavirač so pač umrli od hudih opeklin ne pa od fizičnih poškodb zaradi eksplozije.
LP, Metod
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Eksplozija parnega kotla lokomotive A.D. 1849 (Črešnjeve
Eksplozija je povzročila, da je "vun ftrgalo" pokrov/vrata dimnice in pregrevalnik. Kaj še vse drugega niti ne vemo.
Slovenskega zapisa na wikipediji ni, pomagamo si s hrvaškim...
pregrevalnik = pregrijač
link do wikipedije: http://hr.wikipedia.org/wiki/Pregrija%C4%8D
če komu ne gre hrvaščina, si lahko pomaga z drugimi jeziki wikipedije...
Slovenskega zapisa na wikipediji ni, pomagamo si s hrvaškim...
pregrevalnik = pregrijač
link do wikipedije: http://hr.wikipedia.org/wiki/Pregrija%C4%8D
če komu ne gre hrvaščina, si lahko pomaga z drugimi jeziki wikipedije...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Eksplozija parnega kotla lokomotive A.D. 1849 (Črešnjeve
Zdravo!
Pregrevalca pare najbrž ni moglo "vun ftrgati", ker v času eksplozije še ni bil izumljen. Šele po letu 1890 si je počasi utrl pot v lokomotivske kotle.
Lep pozdrav - Peter
Pregrevalca pare najbrž ni moglo "vun ftrgati", ker v času eksplozije še ni bil izumljen. Šele po letu 1890 si je počasi utrl pot v lokomotivske kotle.
Lep pozdrav - Peter
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Eksplozija parnega kotla lokomotive A.D. 1849 (Črešnjeve
Peter, mi smo sedaj brez fotografij o eksploziji kotla v Črešnjevcu.
Smo si našli to temo o "špagetih" v ZDA (nesreča iz leta 1948) za pomiritev živcev...
Ti špageti so ta ameriški pregrevalnik.
Smo si našli to temo o "špagetih" v ZDA (nesreča iz leta 1948) za pomiritev živcev...
Ti špageti so ta ameriški pregrevalnik.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Eksplozija parnega kotla lokomotive A.D. 1849 (Črešnjeve
Zdravo!
@Železocestnik: Žal mi je, očitno sem prehitro streljal, ampak malce me je zavedel zelo konkretni naslov teme, znotraj katere diskutiramo.
Sliko lokomotive Mürz pred in po eksploziji pa je najti v popolnoma novi knjigi M. Koširja in M. Bogića "Železniška proga Šentilj - Zidani most" na strani 259.
Pozdrav - Peter
@Železocestnik: Žal mi je, očitno sem prehitro streljal, ampak malce me je zavedel zelo konkretni naslov teme, znotraj katere diskutiramo.
Sliko lokomotive Mürz pred in po eksploziji pa je najti v popolnoma novi knjigi M. Koširja in M. Bogića "Železniška proga Šentilj - Zidani most" na strani 259.
Pozdrav - Peter
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Eksplozija parnega kotla lokomotive A.D. 1849 (Črešnjeve
Ja, te naše teme...
Imamo ogromno OT-jev...vendar se včasih z OT-ji reši marsikatera stvar, tako, da nikoli ne veš, kaj je pametneje: z ali brez OT-jev
Glede Mürz-a...
Sedaj je vprašanje, kdo je "zrihtal" to fotko za v knjigo?
Če jo je prof. Bogić, jo bom jaz "zrihtal" v boljši resoluciji za na forum, če pa M. Košir pa ti. Mariborčani morate držati skupaj
Pozdrav
Darko
Imamo ogromno OT-jev...vendar se včasih z OT-ji reši marsikatera stvar, tako, da nikoli ne veš, kaj je pametneje: z ali brez OT-jev
Glede Mürz-a...
Sedaj je vprašanje, kdo je "zrihtal" to fotko za v knjigo?
Če jo je prof. Bogić, jo bom jaz "zrihtal" v boljši resoluciji za na forum, če pa M. Košir pa ti. Mariborčani morate držati skupaj
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Eksplozija parnega kotla lokomotive A.D. 1849 (Črešnjeve
Da se vrnemo nazaj na Mürz...
Kako je izgledala nova novcata
Potem...
sneto z neta, dobimo boljšo resolucijo
Kako je izgledala nova novcata
železocestnik napisal/-a:
Kako je izgledala MURA Podobno kot MÜRZ...
Lokomotiva MUR, MÜRZ... so dobile leta 1860 oznako serije Südbahn SB 17.
vir: wikipedija
link: http://de.wikipedia.org/wiki/SStB_%E2%8 ... bis_Stainz
Potem...
sneto z neta, dobimo boljšo resolucijo
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Eksplozija parnega kotla lokomotive A.D. 1849 (Črešnjeve
Zanimivo, peč je ostala cela. Raztrgalo je plašč kotla.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Eksplozija parnega kotla lokomotive A.D. 1849 (Črešnjeve
Po svoje je logično, da je peč ostala cela. Na peč namreč visok tlak v kotlu deluje s stiskanjem, na plašč pa z raztezanjem/vlečenjem.
Poleg tega pa bi verjel, da so predvsem v začetku delali peči precej močne zaradi pričakovanih visokih temperatur in podobno, pri kotlih so pa potem šparali na teži.
Poleg tega pa bi verjel, da so predvsem v začetku delali peči precej močne zaradi pričakovanih visokih temperatur in podobno, pri kotlih so pa potem šparali na teži.
LP, Metod
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Eksplozija parnega kotla lokomotive A.D. 1849 (Črešnjeve
Primer, ko je "razteplo" tudi peč...iz teme: Povratek lokomotiv v Tehnični muzej Dunaj
železocestnik napisal/-a:V prvem nadstropju si lahko ogledamo tudi posledice eksplozije parnega kotla brzega vlaka, ki se je dogodila leta 1892 na zgornjem Štajerskem...
Opisna plošča pri ostankih parnega kotla...
Poglejmo si še nekaj fotografij, da vidimo, kakšna preoblikovanja materiala povzroči eksplozija...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Eksplozija parnega kotla lokomotive A.D. 1849 (Črešnjeve
Vprašanje glede razlogov za eksplozije parnih kotlov: videli smo članek, kjer so trdili da naj pomanjkanje vode (suh strop peči) ne bi bilo razlog za eksplozije. Ali je sicer (bilo) uveljaljeno mnenje (tudi med strokovnjaki za kotle), da pomanjkanje vode je glavni razlog za eksplozije?
V tem primeru bi bilo možno, da pride ob eksploziji tudi do večjih poškodb na sami peči ... če se namreč peč temeljito pregreje (do rdečega in čez), potem tudi struktura železa (iz katerega je izdelana peč) ni več normalna in se s tem trdnost peči zmanjša. Po drugi strani je pa tudi res, da lahko resne poškodbe nastanejo tudi na delih kotla, ki sicer niso pozročili eksplozije ... ko se enkrat stvar začne odpirati in trgati, nastaja vse sorte sekundarnih (posrednih) poškodb.
V tem primeru bi bilo možno, da pride ob eksploziji tudi do večjih poškodb na sami peči ... če se namreč peč temeljito pregreje (do rdečega in čez), potem tudi struktura železa (iz katerega je izdelana peč) ni več normalna in se s tem trdnost peči zmanjša. Po drugi strani je pa tudi res, da lahko resne poškodbe nastanejo tudi na delih kotla, ki sicer niso pozročili eksplozije ... ko se enkrat stvar začne odpirati in trgati, nastaja vse sorte sekundarnih (posrednih) poškodb.
LP, Metod
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Eksplozija parnega kotla lokomotive A.D. 1849 (Črešnjeve
Osnovno znanje o eksplozijah parnih kotlov lahko vidimo na nemški wikipediji. Angleška je le senca članka, čeprap pa ima zanimive članke in linke.
Kesselzerknall = razpok/eksplozija parnega kotla
http://de.wikipedia.org/wiki/Kesselzerknall
Boiler explosion
http://en.wikipedia.org/wiki/Boiler_explosion
še ena iz okoli 1850..
Kesselzerknall = razpok/eksplozija parnega kotla
http://de.wikipedia.org/wiki/Kesselzerknall
Boiler explosion
http://en.wikipedia.org/wiki/Boiler_explosion
še ena iz okoli 1850..
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Eksplozija parnega kotla lokomotive A.D. 1849 (Črešnjeve
Kdor bi hotel več vedeti o teoriji in praksi eksplozij parnih kotlov, si lahko prebere knjigo R.H.Thurston: Steam Boiler explosions in Theory and Practice, 1903
link do knjige: http://archive.org/stream/steamboilerex ... 8/mode/2up
link do knjige: http://archive.org/stream/steamboilerex ... 8/mode/2up
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Eksplozija parnega kotla lokomotive A.D. 1849 (Črešnjeve
V reviji Eisenbahn je izšel naslednji zapis o eksploziji kotla lokomotive "Mürz" (Murica)...
kopija iz zbirke: Jože Resnik, Celje (kopija je v Železniškem muzeju Ljubljana)
Fotografija poškodovane lokomotive je slučajno izbrana in ni "Műrz".
Kot vzrok eksplozije so navedli:
-pomanjkljivost plašča parnega kotla (kaj, ne piše)
-premajhen hod varnostnega ventila (premajhna količina izpusta pare)
seveda previsok pritisk v kotlu
kopija iz zbirke: Jože Resnik, Celje (kopija je v Železniškem muzeju Ljubljana)
Fotografija poškodovane lokomotive je slučajno izbrana in ni "Műrz".
Kot vzrok eksplozije so navedli:
-pomanjkljivost plašča parnega kotla (kaj, ne piše)
-premajhen hod varnostnega ventila (premajhna količina izpusta pare)
seveda previsok pritisk v kotlu
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers