Odpiram novo temo, ker mislim, da ni prav, da "stare" nesreče, nezgode ali izredne dogodke mečemo v en koš s sedanjimi.
Poleg tega se tukaj lahko marsikaj napiše, ugotovi, glede na to, da velja v zgodovini načelo, da se po 50 letih odprejo tudi arhivi.
Ni pa tukaj zaželjeno napisati vsako iztirjenje, ki ni imelo nobenih posledic niti večje škode.
Da si ustvarimo malo občutka, kakšni ID-ji so se dogajali v času od 1815 do 1950, pa si poglejmo listo nesreč na wikipediji:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ra ... 80%931999)
Na tem forumu smo že raziskovali eno nesrečo pri železniški postaji Pesnica (glej temo: Pesniška dolina), ki se je zgodila leta 1909.
Za vzorec pa bom navedel nezgodo, ki se je dogodila na železniški progi Kranj - Tržič ravno tako pred 100 leti.
Ob stoletnici železniške proge Kranj- Tržič je občina Naklo leta 2008 izdala knjigo "Železnica skozi Naklo". Avtorji besedil so bili Karel Rustja in drugi.
(Razmnoževanje in javna uporaba katerega koli dela iz te knjige brez predhodnega dovoljenja avtorjev in založmnika ni dovoljena!)
Vsi vemo, da je bila proga odprta 6. julija 1908.
Progo so začeli graditi januarja 1907, za izvedbo del pa je bilo izbrano podjetje, ki je bilo precej ceneje kot drugi ponudniki.
In kaj je bil rezultat? Sicer hitro zgrajena proga, vendar tudi nekvalitetno.
O tem nam poroča Karel Rustja v članku: Železniška proga Kranj-Tržič v zgoraj omenjeni knjigi:
"Proga ni bila kvalitetno grajena, to pa se je odražalo v pogostih zastojih vlakov in prevrnjeni lokomotivi leto dni po otvoritvi."
Ta prevrnjena lokomotiva pa je za nas že izredni dogodek, ki se je zgodil leta 1909. V zgoraj omenjeni knjigi ni naveden datum niti ni fotografije dogodka.
V knjižici Gorenjski kraji in ljudje II., ki zajema obdobje pred prvo svetovno vojno (Kranj 1986), zasledimo v rubriki promet razglednico o železniški nesreči v Tržiču...
Fotografija se mi zdi izredno interesantna, saj so se ljudje povzpeli na njo, kot zmagovalci nad ubitega mamuta
...kot zmagovalci nad nemočnim strojem, ki leži na boku in moli od sebe vse ...osi/gredi
Ali kdo ve, kdaj leta 1909 se je pripetila nesreča in kakšna škoda je nastala?
Izredni dogodki na območju Slovenije do leta 1950
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Izredni dogodki na območju Slovenije do leta 1950
Od slovenskih nesreč napisana samo Divača, bilo pa jih je kar nekaj. Res pa je da bi bilo potem na wikipediji potem ogrmno tega iz vseh držav.železocestnik napisal/-a:
Da si ustvarimo malo občutka, kakšni ID-ji so se dogajali v času od 1815 do 1950, pa si poglejmo listo nesreč na wikipediji:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ra ... 80%931999)
V Podnartu naj bi pa razneslo lokomotivo. Drugih podatkov nevem, zdi se mi da med 1. ali pa 2. sv. vojno. Na hribu nad železniško postajo je spomenik pomembnemu krajanu (nedavno obnovljen), na katerem so namensko pustili odlomljen vogal (luknja velika za približno 3 pesti), ki je nastala zaradi eksplozije parne lokomotive (vibracije). Mogoče kdo ve kaj več o tem?
Kdor nikdar ne začne, ne more nikdar končati.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Izredni dogodki na območju Slovenije do leta 1950
Nekako nam ne uspe "zalaufati" te teme...
Res je težko najti fotko kakšnega ID-ja... še težje pa opis nesreče
V knjigi Südbahn, Leykam Verlag, Graz 1987 sem zasledil fotko železniške nesreče pri kraju "Saldenhofen", Štajerska.
Nesreča v knjigi ni opisana.
Fotka pa je vzeta iz Albuma železniške nesreče (Album von Eisenbahnunfällen).
Od tam sem jo tudi jaz fotografiral...
povečava:
Aja, Saldenhofen je Vuzenica.
Je šef prišel pogledat, kam mu je strojevodja zapeljal lokomotivo
Res je težko najti fotko kakšnega ID-ja... še težje pa opis nesreče
V knjigi Südbahn, Leykam Verlag, Graz 1987 sem zasledil fotko železniške nesreče pri kraju "Saldenhofen", Štajerska.
Nesreča v knjigi ni opisana.
Fotka pa je vzeta iz Albuma železniške nesreče (Album von Eisenbahnunfällen).
Od tam sem jo tudi jaz fotografiral...
povečava:
Aja, Saldenhofen je Vuzenica.
Je šef prišel pogledat, kam mu je strojevodja zapeljal lokomotivo
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Izredni dogodki na območju Slovenije do leta 1950
Še dobro, da je šef ni rabil iskat v Dravi.železocestnik napisal/-a: Je šef prišel pogledat, kam mu je strojevodja zapeljal lokomotivo
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Re: Izredni dogodki na območju Slovenije do leta 1950
V temi o Štampetovem mostu sem, če se ne motim, dal link na Aufletov blog, kjer omenja en tamkajšnji ID še v časih KuK. Še enkrat link.