70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Namenoma bom pripisal nekaj o zgodovini zasavske proge Zidani Most - Zagreb na koncu članka, ki se je v originalu glasil:

SEDAMDESETGODIŠNJICA PRVE HRVATSKE ŽELJEZNICE ZIDANI MOST - ZAGREB - SISAK 1 X 1862 - 1 X 1932

Članek je napisal inž. Stjepan Szavits-Nossan iz Zagreba, izšel pa je v časopisu "Tehnički list", v podnaslovu: Organ udruženja Jugoslovenskih inženjera i arhitekta in sicer v številki 3 in 4, 28. februar 1934, 16. leto izdaje.

"Udruženje ..." je imelo sedež v Beogradu in filijale v Zagrebu in Ljubljani.
"Tehnički list" je izhajal v letniku 1934 vsak mesec ena dvojna številka.
Naslov vsake dvojne številke je bil napisan en mesec v latinici, en mesec v cirilici. Članki so bili v cirilici in latinici, nekateri tudi v slovenščini.

Članek se začne takole (frajhand prevod ŽC)

" Dne 1. oktobra 1932 je preteklo 70 let, odkar je bila predana prometu proga Zidani Most-Zagreb-Sisek, "prvi željeznički spoj grada Zagreba i Hrvatske sa komunikacionom mrežom evropskog kontinenta" (povdaril ŽC).

Prve študije o gradnji železniških prog na Hrvaškem so se naredile v začetku tridesetih let prejšnjega stoletja (t.j. 19. stoletja,op.:ŽC).
Tako se je že leta 1836 proučevala možnost železniške povezave Dunaja s Trstom in to preko Dunajskega Novega Mesta, Soprona (na Madžarskem), Čakovca, Varaždina, Zagreba, Brežic, Novega Mesta in Ljubljane.
Istočasno je sprejel Madžarsko-hrvatski sabor v Bratislavi /nem.: Pressburg/staro slovaško: Prešporok/ madž.:Poszony/ hrv,: Požun/ z zakonskim členom XXV iz leta 1836 program o gradnjiglavnih železniških prog na Madžarskem in Hrvaški."

OPOMBA ŽC:
Bratislava je bila glavno mesto Madžarske od leta 1536, ko so se morali madžarski kralji umakniti pred Turki iz Budima. Šele leta 1723 se je uprava madžarskega dela monarhije vrnila v Pešto. Od leta 1873 je postala Budimpešta glavno mesto ogrskega dela Avsto-ogrske monarhije.
(vir: wikipedija)

"Ko se je okoli leta 1840 pričelo z gradnjo velike proge od Dunaja do Trsta, so se tudi na Hrvaškem pojavile težnje, da se hrvaška mesta Sisek in Karlovac preko Zagreba povežejo s postajo Zidani most. Tako je sredi štiridesetih let dal konzorcij trasirati progo proti Zidanemu Mostu in je v prošnji, naslovljeni na bana Jelačića leta 1850 zagovarjal na tej progi

vleko s konji :idea: :roll: :shock: (smeškote dodal ŽC)

V štiridesetih in petdesetih letih so se gospodarski krogi na Madžarskem in Hrvaški posebej zavzemali za gradnjo proge od Pešte preko Zagreba na morje kot tudi za izgradnjo velike "jadranske proge" od Zemuna (mesto nasproti Beograda, takrat v rokah Avsto-ogrske monarhije, op. ŽC) in Vukovarja preko Siska, Zagreba in Karlovca proti Reki oz. Senju.

Skupni Madžarsko-hrvatski sabor je leta 1848 z zakonskim členom XXX sprejel odlok o gradnji železniške proge od Karlovca do Reke. Vendar so dogodki v letih 1848/49 in njihove posledice spremenile pogoje in ta odlok se ni ostvaril.
Kljub prevratu pa je gradnja proge Dunaj-Trst nemoteno potekala. Posamezni odseki te važne proge so bili predani v promet po tem vrstnem redu:

Dunaj-Dunajsko Novo Mesto /Wien-Wiener Neustadt/: 20. junij 1841
Dunajsko Novo Mesto-Gloggnitz : 5. maj 1842
Mürzzuschlag- Graz /Gradec/ :21.oktober 1844
Graz-Maribor-Celje : 2. junij 1846
Celje-Zidani Most-Ljubljana : 16.avgust 1849
Gloggnitz-Semmering-Mürzzuschlag : 17. julij 1854
Ljubljana - Trst : 27. julij 1857

Potem, ko je bila zgrajena proga do Ljubljane, je izdalo Državno ministrstvo na Dunaju leta 1851 odlok Generalni direkciji za gradnjo železnic, da prične s trasiranjem proge od Zidanega mosta proti Zagrebu in Sisku.
Dela pri trasiranju so se začela po raznih pripravah leta 1852, gradbena dela pa leta 1855 od Zidanega Mosta po dolini Save proti Zagrebu. Ker so nastale med Zidanim Mostom in Radečami velike težave zaradi terena in tudi zaradi poslabšanja državnih financ, so gradbena dela napredovala počasi.

Spodnji ustroj proge je bil končan leta 1858 samo do Brestanice /Rajhenburg/, stroški pa so znašali 2,5 milijona goldinarjev /forintov/.

Istočasno se je odločilo dunajsko ministrstvo, da južne železnice proda privatnemu konzorciju. Septembra 1858 je bil podpisan kupoprodajni dogovor z na novo osnovano firmo "Cesarsko kraljeva priviligirana družba južnih državnih, lombardijsko-beneških in centralnoitalijanskih železnic" s sodelovanjem francoskih, angleških in dunajskih bančnih hiš.
Družba je glede na novo politično stanje (izguba ozemlja oz vojne, op.ŽC) že naslednje leto spremenila naziv v: "Cesarsko kraljeva priviligirana družba južnih železnic", obvezala pa se je dokončati že začeto progo Zidani Most - Zagreb -Sisek do leta 1861 in Zagreb - Karlovac do leta 1862.

Vendar družba ni pokazala posebnega interesa za nadaljevanje gradnje "hrvatske železnice" (povdarjeno: ŽC), pa je šele po nekajkratnih intervencijah leta 1860 začelo s trasiranje od Brestanice preko Zagreba do Siska in z razpisom javne licitacije za gradbena dela spodnjega ustroja od Brestanice do Siska ter postajnih zgradb na postajah Sevnica, Brestanica, Videm-Krško, Brežice, Zaprešić, Zagreb, Velika Gorica, Lekenik in Sisek.

Glavno upravo gradnje je vodil gradbeni direktor "Južne železnice", znameniti inženir Karl von Etzel (1813-1865). Vodilni inženir sekcije Zidani Most- Zagreb s sedežem v Brežicah, je bil Ahil Thommen (1831-1893), kasnejši znameniti železniški strokovnjak, ki je leta 1868/69 osebno obhodil teren od Karlovca do Reke /Rijeke/ in prvi odredil generalno traso proge od Karlovca do Reke, ki so jo zgradili v letih od 1869 do 1873.
Šef sekcije Zagreb-Sisek s sedežem v Zagrebu je bil inženir Fackh, ki je kasneje sodeloval pri gradnji proge Zagreb-Karlovac in tudi pri drugih študijah železnic na Hrvaškem.

Slika

Se nadaljuje :wink:
Uporabniški avatar
OrientExpress
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 453
Pridružen: 03.06.2006, 13:46

Odgovor Napisal/-a OrientExpress »

POPRAVEK:
Prva hrvaška železnica je bila proga Pragersko - Budimpešta, uradno odprta l. 1860 (odsek Čakovec - Kotoriba). V tem članku ni omenjena, ker je bilo Međimurje v 19. stoletju neposredno pod Madžarsko (ni bilo v okviru banovine Hrvaške), po 1. svetovni vojni pa nekaj časa pod upravo Mariborske oblasti (ker Hrvati v ZG niso razumeli dialekta, tako angl. Wikipedija), med 2. svetovno vojno pa zopet pod Madžarsko (ni bilo del NDH). Zanimivo oz. žalostno je to, da so Hrvati v svoji Wikipediji odlomek, ki govori o času pod upravo MB, kar izpustili ...
Zadnjič spremenil OrientExpress, dne 06.02.2009, 16:03, skupaj popravljeno 1 krat.
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Okleščeno. Nadaljevanje se najde na tem mestu.

Mod. Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, @OrientExpress, prav imaš...o tem smo že pisali..
železocestnik napisal/-a:Sindikat železniških prometnikov na Hrvaškem nam javlja:

24. IV. 1860.
Puštena je u javni promet pruga Pragersko - Čakovec - Kotoriba; kao važna pobočna pruga na Bečko-trščansku magistralu. Ta magistrala prošla je Međimurjem dijelom radi skraćivanja linije, no ponajviše u interesu grofa Feštetića i eksploatacije njegovih šuma u Međimurju. Pruga je puštena u promet, tj. izgrađena godinu i 8 mjeseci prije roka.

1. V. 1860.
Sedam dana nakon službenog otvaranja počeli su prometovati prvi vlakovi.

vir: http://www.spvh.hr/prometna_sekcija_var ... m=&ucat=99&

Oni bodo že vedeli... :wink: :lol:
Posebej sem povdaril, da pridejo moje pripombe na članek na koncu...no, vsaka pripomba je zanimiva, tudi tiste, ki so romale v esej...
sem mislil, da boste najprej omejili "prvo hrvaško progo" na "Dobova-Zagreb-Sisek" :wink:
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pa nadaljujmo s člankom iz časopisa "Tehnički list" iz leta 1934:

"Največji delež gradbenih del, ki so bile že leta 1861 v polnem teku, je prevzel zagrebški velepodjetnik Guido Pongratz, ki je prvi pri nas (na Hrvaškem, op. ŽC) uvedel uporabo modernih delovnih metod pri izvajanju velikih inženirskih gradenj. Ni bil izučen tehnik, znal pa je organizirati sodelovanje najboljših strokovnjakov, zato je ime njegove firme povezano z mnogimi velikimi inženirskimi gradnjami na Hrvaškem, Slavoniji, Istri, Sloveniji, Dalmaciji in Bosni v drugi polovici 19. stoletja.

Pri stebrih velikega savskega mosta pri Zagrebu so bili izdelani fundamenti v letih 1860/61, pozidani pa v letih 1861 do 1862. Domači podjetniki Jakov Delač iz Skrada in Ante Šneller iz Dobre so prevzeli temeljenje in zidanje mostnih stebrov in so težka dela v koritu Save izvedli solidno s takratnimi primitivnimi napravami. S pomočjo ojačanih delovnih skupin je bil izgotovljen spodnji ustroj do Velike Gorice meseca januarja, koncem aprila pa do Siska. Do večjega zastoja pri gradbenih delih je prišlo v začetku leta 1862 pri vasi Mraclina zaradi upora kmetov proti razlastitvi zemljišč.Šele po intervenciji oblasti je bil vzpostavljen mir in omogočeno nadaljne delo. Meseca maja se je pričelo s polaganjem zgornjega ustroja, ta dela pa so napredovala sorazmerno hitro.

15-tega maja 1862 je bil dograjen železni /jekleni op. ŽC/ most preko Krapine pri Zaprešiću. Mostno konstrukcijo so takrat spustili s pomočjo montažnega mostu na stebre. Železno konstrukcijo, težko 360 ton, so s pomočjo lesenih valjev pomaknili s paralelnega mostu v dokončni položaj na stebrih. To delo so opravili s 15-timi delavci. Posamezni pomik konstrukcije je znašal 2,5 do 5 cm.
Istočasno so hitro napredovala dela pri zaključku del gradnji savskega mosta pri Zagrebu. Potem ko so bili v sredini aprila 1862 izdelani vsi kamniti stebri, so bile montirane 21.maja in naslednje dni železne konstrukcije na vseh osem polj z isto metodo pomika s paralelno položenega pomožnega mostu.

Slika


V mesecih juliju in avgustu 1862 se je pospešilo polaganje tirov, tako da je že 31. avgusta pod vodstvom višjega inženirja Paulusa prispela prva lokomotiva iz Zidanega Mosta v Zagreb.
Iz Zidanega mosta je krenila lokomotiva ob 16.30, v Zagreb pa je prispela ob 19.15.
Že tri dni kasneje, 3. septembra, je prispel iz Zidanega Mosta v Zagreb prvi poskusni vlak, sestavljen iz lokomotive in dveh vagonov, ki je že naslednji dan, 4. septembra, nadaljeval vožnjo do Siska. Potem, ko je komisija ugotovila, da je zgornji ustroj v redu, je bila izvedena od 10. do 16. septembra tehnična kolavdacija cele proge, saj so vsi izvajalci del 1. septemra zaključili prevzeta dela.
V mesecu septembru so bili položeni telegrafski vodi, postavljeni signali in varnostne naprave, tako da je bil 1. oktobra 1862 odprta proga Zidani Most-Zagreb-Sisek za javni promet.

Prvi vlak je krenil iz Siska ob 6.30 uri in prispel v Zagreb okoli 8.30 ure. Po postanku 15 minut je nadaljeval vožnjo proti Zidanem Mostu, kamor je prispel obokoli 11 ure. Posebnih svečanosti ni bilo.
V nasprotni smeri je krenil prvi vlak istega dne iz Zidanega Mosta ob 16.30 uri in prispel v Zagreb okoli 19.30 ure, v Sisek pa okoli 21 ure.
Ta dan je bila v tišini predana prometu "prva hrvatska železnica".


Se nadaljuje :wink:
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Na hrvaškem forumu željeznice.net je @igorail prilepil razglednico kopališča na Savi v Zagrebu, ko je še leta 1921 stal železniški most proge Zidani most-Zagreb

Slika



Nedolgo nazaj (2006) pa so poleg novega mostu, ki so ga zgradili leta 1939 še ostanki obrežne podpore.
Na istem forumu je @Scharnhorst objavil fotke temeljev starega mostu...


Slika

Slika

Slika

Slika

Slika


Foto: @Scharnhorst (slikano z mobitelom)
Link: http://www.zeljeznice.net/forum/viewtop ... c&start=45
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pa nadaljujmo...

" V začetku je vozil v vsaki smeri po en potniški vlak n več tovornih. Vožnja od Zidanega Mosta do Siska in obratno je trajala okoli tri ure in pol, kar je za tisti čas pomenilo odličen rezultat.
Dne 19. oktobra 1862 je na iniciativo Guida Pongratz-a začel voziti prvi izletniški vlak v Sisek, 27. jinija pa v Trst.
Skupni gradbeni stroški železniške proge od Zidanega Mosta do Siska so znašali približno 9,5 milijona goldinarjev (forintov), kar pomeni povprečno 76.000 goldinarjev na kilometer proge.

Trasa proge Zidani Most-Sisek se odcepi od proge Dunaj-Maribor-Ljubljana-Trst na km 367,968 v bližini kurilnicepostaje Zidani Most.. Potem poteka po levem bregu Save do Radeč po terenu, kjer so strme pečine. Potem sledi vijugavi tek Save v blagem terenu. Pri Brestanici (Rajhenburgu) proga ponovno pride v ozko savsko dolino, ki pa jo zapusti pri Vidmu-Krško. Čez raven teren se zopet drži levega brega Save pri strmem obronku Susjedgrada. Trasa se nadaljuje nasipom skozi veliko savsko nižino. Pri Zagrebu preide na desno obalo Save in potem naprej v neprekinjenem ravnem delu do Siska.
Dolžina proge od Zidanega mosta do Zagreba (bivši "Južni kolodvor" znaša 75,442 km, od Zagreba do Siska pa 49,869 km, skupno torej 125,311 km. Od kolodvora v Sisku poteka tudi proga do pristanišča na savskem bregu v Galdovu in sicer v dolžini 2,265 km.
Povprečen padec nivelete od Zidanega Mosta do Siska znaša 0,8 promila, maksimalni padec pa znaša 4 promile. Na progi Sisek-Galdovo je maksimalni padec 5 promil.
Trasa proge je zelo ugodna, saj je ravnega dela kar 106,088 km ali 84,5% proge, v krivinah pa je 19,223 km ali 15,5 % proge. V horizontali je 53,926 km ali 43% celotne proge. Minimalni radij proge znaša 189,6 km.
Najdaljši ravni del proge se nahaja na odseku Zidani Most-Zagreb v dolžini 14,397 km med postajama Brežice in Zaprešić, na odseku Zagreb-Sisek v dolžini 40,943 km med Savskim mostom in Siskom.
Pri km 50,80 prehaja proga bivšo mejo med Štajersko in Hrvaško.

Kljub temu, da proga nima posebno težkega terena, je proga strokovno trasirana in zelo solidno izvedena. Neugodne so terenske razmere samo v savskih ožinah od Zidanega Mostu do Radeč in od Brestanice (Rajhenburga) do kraja Videm-Krško., kjer je trasa stisnjena med savsko korito in pečine levega bregu Save. Tukaj so proti reki izvedeni visoki in dolgi podporni zidovi iz naravnega kamenja, kar je klasičen primer solidne gradbene umetnosti iz sredine prejšnjega stoletja (op.ŽC: iz 19.stoletja).

Na strmem obronku pri Susjedgradu je nastopilo večje drsenje tal, ki so jih kasneje z drenažnimi deli ustavili in stabilizirali teren.
Težave so nastopile s prečenjem potoka Vrabeščka v Vrapču pri Zagrebu. Zaradi male razlike v nivoju nivelete in potoka je pri močnem deževju ali če se je utrgal oblak, naneslo material v pretočni profil potoka pod mostom in s tem ogrozilo varnost mostu in proge. Z regulacijo, posebno pa s poglobitvijo korita je uspelo kasneje odpraviti to nevarnost.

Od kovinskih konstrukcij so važne sledeče:
-inundacijski most preko Sotle v km 50,1/50,2 s tremi deli in skupno dolžino 31,8 m
-most preko Sotle s 25,3 m razpona
-most preko Krapine v km 63,7/63,8 s tremi deli v razponih 27,85+32,90+27,85m
-most preko Savske ceste v Zagrebu v km 78,3/78,4 in razponom 21,25 m
-most preko Save pri Zagrebu v km 78,6/78,4 v razponih: 28,00+6x32,84+28,00 m
-most preko Odre pri Sisku v km 123,7/123,8 z razponi 27,10+27,30 m.

Vsi palični nosilci so izvedeni po stari metodi z gosto postavljenim paličjem. Stebri so izvedeni iz klesanega kamenja, fundirani so na lesenih pilotih in lesenem podnožju.

Na celi progi od Zidanega Mostu do Siska je bilo postavljeno 85 čuvajnic na povprečnem razmiku 1,5 do 2 km.Kasneje se je število čuvajnic še povečalo.
Najprej so bile postavljene samo postaje Sevnica, Brestanica (Rajhenburg), Videm-Krško, Brežice, Zaprešić. zagreb, Velika Gorica, Lekenik in Zagreb. Na zaključni postaji v Sisku je bil izveden leseni ("trijem"?), ki so ga odstranili leta 1923. Kasneje so po potrebi izgradili še postaje: Radeče, Loka, Breg, Blanca, Dobova, Sotla /Sutla/, Savski marof, Podsused, Sv. Klara, Turopolje in Greda.

Dokončanje proge Zidani Most-Sisek je dalo znaten inpuls za nadaljne železniške študije na Hrvaškem. V zagrebuso izvedli veliko Železniško bansko konferenco jeseni 1862, na kateri so razpravljali o projektiranjuin financiranju novih železniških prog na Hrvaškem.
Kmalu zatem, 1. junija 1865 se je dokončala gradnja in predala prometu
družba "Južne železnice" progo od Savskega mostu pri Zagrebu do Karlovca v dolžini 48,640 m.

Bivši "južni kolodvor" v Zagrebu je posredoval tudi promet "Državnih železnic", katere so 5. januarja 1870 predale v promet progo Zakany-Križevci-Dugoselo-Zagreb in 23.oktobra 1873 še progo Karlovac-Reka /Rijeka/. Proga Zidani Most-Sisek se je podaljšala v osemdesetih letih proti Slavoniji, ko so državne železnice izgradile in dale v promet naslednje proge:
-10.aprila 1882:Sisek-Caprag.Sunja (s podaljškom proti Kostajnici in Dobrljinu)
-10. januarja 1888: Sunja-Nova gradiška
-18.septembra 1889: Nova Gradiška-Brod na Savi

Leta 1892 je bil dokončan veliki novi državni kolodvor v Zagrebu, s čemer se je težišče železniškega prometa preneslo na današnji Glavni kolodvor.
Leta 1893 se je zgradila še zvezna proga med Sv. Klaro in Remetincem, tako da bi lahko vlaki v primeru potreb naravnost prešli s proge iz Siska na karlovško progo in obratno in s tem obšli postajo Zagreb. Ta zvezna proga ni bila predana v javni promet pred vojno in je bila občasno v prometu med prvo svetovno vojno, po vojni pa je bila demontirana.
Po vojni so zopet položili zgornji ustroj leta 1924 in predali zvezno progo v promet leta 1928.
Do konca prve svetovne vojne je bilaproga Zidani Most-Sisek drugorazredna in ni bilo na njej večjih sprememb, samo postaje so se postopama širile, obnavljali in dopolnjevali so signalne in varnostne naprave in progo redno vzdrževali.

Po vojni pa je postal odsek Zidani Most-Sisek sestavni del glavne državne proge od Rakeka, Jesenic oziroma Maribora preko Zidanega Mosta, Zagreba in Beograda do Djevdjelije.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Še lokomotive, ki so vozile po progi Zidani Most-Zagreb- Sisek:

zadnja potniška lokomotiva "Južnih železnic"...

Slika


...in zadnja tovorna lokomotiva "Južnih železnic"...

Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ta tema je "zaspala", sem jo pa začel nadaljevati na hrvaškem forumu, kjer sem jo tudi že skoraj opustil zaradi nezanimanja. Pod 1000 ogledov namreč ne širim več teme, saj po moje to ni zanimivo za forumaše.

V tem času se je tudi na našem forumu "nabralo" čez 1000 ogledov, zato je prav, da vsaj del gradiva (tudi o mostu čez Savo v Zagrebu), objavim tudi tukaj...

Poglejmo si najprej vozni red, ki je začel veljati 1. maja 1899 in je bil priložen knjigi Die Südbahn und ihr Verkehrsgebiet in Oesterreich-Ungarn, Brünn 1899 (Brünn=Brno)...

Slika

povečava:
Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ob 100 letnici proge Zidani Most - Zagreb - Sisek je napisal zgodovinar slovenskih železnic Jože Jenko odličen članek:

Med Zidanim mostom in Siskom vozijo vlaki že 100 let


link: http://www.dlib.si/v2/Details.aspx?&URN ... c-QKU5KX8Y

Poskeniral pa sem iz članka dve fotki z boljšo resolucijo...

Slika

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Nekateri bodo šli takoj primerjati hitrosti na progi s tistimi izpred 50 let :lol:

Torej vozni red za progoo Ljubljana-Zagreb, ki je veljal od 20. maja 1951 dalje...

Slika


da si :old ne kvarite oči...

Slika

Kot zanimivost morda samo to: Rajhenburg je bil še vedno Rajhenburg...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Na hrvaškem forumu zeljeznice.net sem objavil članek iz revije Tehnični list o progi Zidani Most-Zagreb-Sisek. Potem sem ga začel dograjevati tudi z načrti, ki bodo na naš forum prišli kasneje, saj sem začel objavljati načrte iz Zagreba.
Na hrvaškem forumu ni bilo v začetku nobenega resnega zanimanja za prispevek, ravno tako kot na našem in sem že mislil opustiti nadaljevanje.

Potem pa je število ogledov le naraslo preko 1000 :roll: (sedaj je okoli 1200).

Na vlaki.info sem objavil začetek teme leta 2009 in je šele sedaj števec ogledov prilezel čez 1500 ogledov.

Poglejmo pa si, s kakšnimi zadevami se ukvarjamo pri sami progi...

Ugotovili smo, da je Rajhenburg sedaj Brestanica...

...in da imajo zelo malo :old članov, ki se še spomnijo Rajhenburške čokolade...

Slika

Ugotovili smo, da so bratje trapisti morali na embalažo "pritisniti" rdečo zvezdo ali pa je ta embalaža že iz časa, ko so trapistom leta 1947 odvzeli delavnico in jih razpodili po svetu...

Ali imamo mi kaj takšnih :old članov, ki se še spomnijo IMPERIAL čokolade :?:

Jaz vem vsaj za enega :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

železocestnik napisal/-a:
Ali imamo mi kaj takšnih :old članov, ki se še spomnijo IMPERIAL čokolade :?:

Jaz vem vsaj za enega :lol: :lol:
...... Slika


MMG, .... Tono nima pojma o tem. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 13:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

No ta čokolada je pa nekaj novega zame. Nekak sem živel v prepričanju, da v Sloveniji obstaja zgolj Gorenjka čokolada, vse ostalo pa je izven meja Slovenije. Kakšna pa je bila po okusu?
Goran
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

karbidovka napisal/-a:Samo malo boljša od "Gorenjke". :wink:

Slika


lp
Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Odgovori