70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Trapisti so delali tudi mlečno čokolado
Jaz se spomnim, da so delali "pozneje", ko je bilo vse naše, tudi jedilno čokolado
Jaz se spomnim, da so delali "pozneje", ko je bilo vse naše, tudi jedilno čokolado
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Al smo zašli med čokoladarje Med drugim mi je prišlo na uho, da so to tovarno čokolade zaprli približno 30 let nazaj... Kako to, da proizvodnje niso preselili kam drugam?
Goran
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Saj so. Najprej jih je pohopsal ljubljanski Šumi, za tem vse skupaj Žito in vse skupaj ukinil. Drugače se jih pač (rajhenburčanov) ni dalo uničit!Gorchi napisal/-a: ... Kako to, da proizvodnje niso preselili kam drugam?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Zanimiv je zapis o prihodu prvega vlaka v Zagreb/Agram...
Kondukter skoči s prvih kola, otvori prvi vagon, veleći: »Agram! 15 Minuten Aufenthalt«.
Putnici počeli izlaziti, a čekajući govorili: »Grüss Dich Gott! Bleibst in Agram? ili se čule rieči: »Auf die Seite, meine Herrn« i mnogi se tim riečima začudio, ne znajući, da je na južnoj pruzi uredovni jezik »njemački«, no to su razabrali, kad su čitali »Betriebs-Direction«; »Linie Steinbrück – Sissek; Giltig für auf Weiteres«
link do celotnega članka:
http://www.matica.hr/www/wwwizd2.nsf/Al ... eznica.pdf
V članku je tudi fotka lokomotive...
Kondukter skoči s prvih kola, otvori prvi vagon, veleći: »Agram! 15 Minuten Aufenthalt«.
Putnici počeli izlaziti, a čekajući govorili: »Grüss Dich Gott! Bleibst in Agram? ili se čule rieči: »Auf die Seite, meine Herrn« i mnogi se tim riečima začudio, ne znajući, da je na južnoj pruzi uredovni jezik »njemački«, no to su razabrali, kad su čitali »Betriebs-Direction«; »Linie Steinbrück – Sissek; Giltig für auf Weiteres«
link do celotnega članka:
http://www.matica.hr/www/wwwizd2.nsf/Al ... eznica.pdf
V članku je tudi fotka lokomotive...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Zgornjo fotko je urednik uvrstil pač iz neke zbirke, ki jo je imel na razpolago in spodaj pripisal:
Lokomotiva vlaka na zagrebačkom željezničkom kolodvoru
Imamo pa fotografijo taprave lokomotive v Zagrebu iz začetka izgradnje železnice, ki je bila dodana članku Milana Šenoe: Naše željeznice...
link: http://hrcak.srce.hr/file/85857
fotka vlaka...
...in "južnega" kolodvora v Zagrebu...
Lokomotiva vlaka na zagrebačkom željezničkom kolodvoru
Imamo pa fotografijo taprave lokomotive v Zagrebu iz začetka izgradnje železnice, ki je bila dodana članku Milana Šenoe: Naše željeznice...
link: http://hrcak.srce.hr/file/85857
fotka vlaka...
...in "južnega" kolodvora v Zagrebu...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Ta "Južni kolodvor", ki ga imamo na fotki iz leta 1861 (če je prava), je bil kasneje kolodvor Zagreb-Sava, sedaj pa je Zagreb Zapadni kolodvor...
Pa se znajdi...Tono bi sicer rekel, da je to "zavaravanje neprijatelja" (ja, kaj čmo, ima pač visoke čine )
Na netu se še najde nekaj fotk "južnega kolodvora"...
Tale najstarejša je iz Skyscrapercity-ja...
Po WW II...(z zeljeznice.net)
Sedanje stanje (po obnovi)...(wikimedia)
panoramio, fotograf: Denis Marohnić
Pa se znajdi...Tono bi sicer rekel, da je to "zavaravanje neprijatelja" (ja, kaj čmo, ima pač visoke čine )
Na netu se še najde nekaj fotk "južnega kolodvora"...
Tale najstarejša je iz Skyscrapercity-ja...
Po WW II...(z zeljeznice.net)
Sedanje stanje (po obnovi)...(wikimedia)
panoramio, fotograf: Denis Marohnić
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Sem pa našel v Mohoričevi Zgodovini železnic na Slovenskem, LJ 1968,
za katero pravi Gorchi, da je...
MMG: v Mohoriču je 32 (z besedo: dvaintrideset) Kumarjevih slik
...sliko Staneta Kumarja: Zagreb, južni kolodvor 1862
(danes imenujejo ta kolodvor Zagreb zapadni kolodvor)
za katero pravi Gorchi, da je...
Je pa res, da je to Gorchi napisal pred dvema letoma in da je sedaj spremenil mnenjeGorchi napisal/-a:Mislim, da je I. Mohorič napisal knjigo zgodovina železnic na Slovenskem. En konkretno debel špeh s tremi ilustracijami...Tono napisal/-a:In katero Mohoričevo delo naj vzamem v roke?
MMG: v Mohoriču je 32 (z besedo: dvaintrideset) Kumarjevih slik
...sliko Staneta Kumarja: Zagreb, južni kolodvor 1862
(danes imenujejo ta kolodvor Zagreb zapadni kolodvor)
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
ŽC, pa kje Ti najdeš moje izjave izpred 2 let?
A govoriva o tejle knjigi?
V spominu imam, da je res bore malo slik tam notri, je pa res, da odkar sem se preselil v sedanje stanovanje (12 let je tega) ne vem točno, kje je ta knjiga, da bi preveril...
A govoriva o tejle knjigi?
V spominu imam, da je res bore malo slik tam notri, je pa res, da odkar sem se preselil v sedanje stanovanje (12 let je tega) ne vem točno, kje je ta knjiga, da bi preveril...
Goran
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
SOVA, mal pa gugl
Sem se čudil, da se ni Tono oglasil, da je že Mohoriča prebral
Verjetno je delegiral področje branja na Borsig-a
MMG, v Mohoriču najdete tudi podroben zapis o gradnji železnice Zidani Most-Zagreb-Sisek
Sem se čudil, da se ni Tono oglasil, da je že Mohoriča prebral
Verjetno je delegiral področje branja na Borsig-a
Gorchi, zgleda da boš moral poiskati knjigo, glede na to, kaj je napisal Borsig za ceno..._Borsig_ napisal/-a:Pa poglejmo, katere knjige so pri meni »na dohvat ruke«
oz. v »prvi liniji«
1.
ZGODOVINA ŽELEZNIC NA SLOVENSKEM
Avtor: IVAN MOHORIČ
600 strani, slovenščina, nekaj fotografij
Izdala in založila Slovenska matica leta 1968
Kupljeno: ?
Cena: ? (vrednost: neprecenljiva!)
_Borsig_ napisal/-a: Cena: ? (vrednost: neprecenljiva!)
MMG, v Mohoriču najdete tudi podroben zapis o gradnji železnice Zidani Most-Zagreb-Sisek
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Ko smo se mi tukaj zafrkavali s čokolado IMPERIAL, je potekala vzporedno na forumu željeznice.net diskusija v zvezi s peronsko streho v Sisku, potekalo je etimološko šolanje za kraje ob tej progi (Krško, Rajhenburg...), pa tudi nekaj forumašev je priznalo, da so 60+
Poleg tega smo izvedeli, da je Siniša Lajnert opravil diplomsko delo na ff Zagreb in da je HŽ izdal leta 2003 knjigo o organizaciji železniške službe na Hrvaškem (razširjeno diplomsko delo). Dovolil mi je tudi objavo zapisov o gradnji in prihodu prvega vlaka v Zagreb.
S temi zadevami smo nabili vsaj 1000 ogledov in za toliko sedaj vodijo pred vlaki.info.
Tudi na forumu zeljeznice.net sem prenehal objavljati načrte, ker nisem dovolj podatkov o stanju na terenu (nimam kasnejših načrtov, pa nisem želel objavljati zadev, za katere nisem 100%). Sedaj sem zbral toliko gradiva, da lahko nadaljujem.
Najprej najstarejši načrt vzdolžnega profila proge od hrvaške meje do Zagreba iz leta 1850, ki ga je podpisal sam Ghega
Glede na to, da imam zelo slabe fotke vzdolžnega profila, objavljam profil samo v področju južnega kolodvora in mostu preko Save...
povečava...
Pogledali si bomo zato raje načrt iz leta 1853 (ki je malo boljše kvalitete)...
...ki ga je tudi podpisal Ghega...
Agram (nemško) = Zagreb
Poleg tega smo izvedeli, da je Siniša Lajnert opravil diplomsko delo na ff Zagreb in da je HŽ izdal leta 2003 knjigo o organizaciji železniške službe na Hrvaškem (razširjeno diplomsko delo). Dovolil mi je tudi objavo zapisov o gradnji in prihodu prvega vlaka v Zagreb.
S temi zadevami smo nabili vsaj 1000 ogledov in za toliko sedaj vodijo pred vlaki.info.
Tudi na forumu zeljeznice.net sem prenehal objavljati načrte, ker nisem dovolj podatkov o stanju na terenu (nimam kasnejših načrtov, pa nisem želel objavljati zadev, za katere nisem 100%). Sedaj sem zbral toliko gradiva, da lahko nadaljujem.
Najprej najstarejši načrt vzdolžnega profila proge od hrvaške meje do Zagreba iz leta 1850, ki ga je podpisal sam Ghega
Glede na to, da imam zelo slabe fotke vzdolžnega profila, objavljam profil samo v področju južnega kolodvora in mostu preko Save...
povečava...
Pogledali si bomo zato raje načrt iz leta 1853 (ki je malo boljše kvalitete)...
...ki ga je tudi podpisal Ghega...
Agram (nemško) = Zagreb
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Ali imaš kakšne situacije železniškega mosta in cestnega mosta čez Savo po WWI in WWII?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Poglejmo si , kako je bil projektiran kolodvor Rajhenburg leta 1856...
Lepo je vidno, da je bila proga projektirana z dvema tiroma...
Lepo je vidno, da je bila proga projektirana z dvema tiroma...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers