70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Pozdrav
@ŽC, tvoje teme imam pod "budnim okom", čeprav se zadnje čase praktično več ne oglašam (razlogi za to nimajo nobene zveze s tem forumom, zato jih ne bom tukaj navajal.... ). Zadnja slika me je navdala z upanjem, da se bo kmalu nadaljevala saga o mariborskem kolodvoru oz. mostu.... .
Te zadeve, ki jih privlečeš iz arhivov in drugih podobnih inštitucij so ....
LP
Jože
@ŽC, tvoje teme imam pod "budnim okom", čeprav se zadnje čase praktično več ne oglašam (razlogi za to nimajo nobene zveze s tem forumom, zato jih ne bom tukaj navajal.... ). Zadnja slika me je navdala z upanjem, da se bo kmalu nadaljevala saga o mariborskem kolodvoru oz. mostu.... .
Te zadeve, ki jih privlečeš iz arhivov in drugih podobnih inštitucij so ....
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Hvala za
Ja, sem se kalil po slovenskih arhivih, pa avstrijskih, pa nemških...
Se izvežbaš, pa prijateljev in sodelavcev si nabereš, pol ni ni nič več problem...
Sem te zadnjič zasledil na željeznice.net, pa sem se MMG spomnil, da še nismo našli takšnih načrtov za mariborski dravski most "Howe" konstrukcije, kot sem ga našel za savski most "Howe" konstrukcije v Zagrebu. Ta most ni bil potem zgrajen po teh načrtih ampak je bil zgrajen kovinski leta 1862 in samo kot železniški.
Načrte Mariborskega mostu se še išče
Ja, sem se kalil po slovenskih arhivih, pa avstrijskih, pa nemških...
Se izvežbaš, pa prijateljev in sodelavcev si nabereš, pol ni ni nič več problem...
Sem te zadnjič zasledil na željeznice.net, pa sem se MMG spomnil, da še nismo našli takšnih načrtov za mariborski dravski most "Howe" konstrukcije, kot sem ga našel za savski most "Howe" konstrukcije v Zagrebu. Ta most ni bil potem zgrajen po teh načrtih ampak je bil zgrajen kovinski leta 1862 in samo kot železniški.
Načrte Mariborskega mostu se še išče
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Če nadaljujemo z diskusijo strokovnjako za gradnjo lesenih mostov na Dunaju, 6.XI.1875
Gradbeni direktor Bode:
Železo (jeklo) se je od takrat, ko je g. Pressel predlagal gradnjo lesenih mostov (leta 1867) pocenil za 30-40 %.
Imel sem priložnost zamenjati nosilec "Howe" mosta na Južni železnici v Mariboru, ki je bil v uporabi 15 let.
Ko se je demoliralo (razmontiralo) most, so lahko vsi prisotni videli stanje lesa. Posamezni deli in nosilec "Howe" mostu, in sicer zgornji in spodnji pasni nosilec so izgledali še vedno zdravi, vendar je bil les popolnoma strohnjen.
Poznam primer, tudi na Južni železnici, ko so zgradili leseni most po sistemu "Howe" na progi Kaniža-Barč in so morali zamenjati konstrukcijo za kovinsko že čez nekaj let.
Odgovarja g. Pontzen:
O tem, da je bil dravski most v Mariboru nevaren in da se je to ugotovilo pri snemanju nosilca, moram povdariti, da je dolžan vsak lastnik mostu, da vzdržuje most v dobrem stanju.
Obstajajo leseni mostovi, ki so že 26 let v uporabi, dobro jih pregledujejo in so varni. Ljudje mislijo, da se bo z zamenjavo novih delov konstrukcije mostovi uporabljali še mnogo let.
Za leseni most na progi Kaniža-Barč lahko povem, da so ga izdelali iz jelovine.
G. Bode:
V zvezi z mariborskim mostom: v tistem času nismo našli most razpadajoč. Most je izgledal v najboljšem stanju, vendar so deli strohneli, tisti, ki so umaknjeni inženirjevemu očesu in ki jih je možno zamenjati z velikimi neprijetnostmi.
Če je potrebno od treh pasovnih nosilcev (Gurtungsträger) zamenjati srednjega, se to lahko izvede le z velikimi težavami.
Zaključek diskusije.
Objavljeno u: Zeitschrift der Österreichischer Ingenieur-und Architekten-Vereins, 1876
link: http://opus.kobv.de/btu/volltexte/2010/ ... gister.pdf
Vidimo torej, da se je mariborski most zamenjal zadnji čas (če pa g. Bode govori o pravem podatku (15 let), potem je most še bil nekaj časa lesen...
Bolje, da se savski most pri Zagrebu ni izdelal kot lesen in "Howe" konstrukcija, poleg tega pa še kombiniran cestni in železniški most.
Ko pa smo že pri "Howe" mostih, pa si poglejmo še načrt "Howe" mosta Poganek na progi Zidani Most-Ljubljana...
povečava...
http://www.shrani.si/?2k/Hm/Gf5JPrb/1/img9266a.jpg
Kako pa si je zamislil in narisal lesen most v Poganku "železniški" profesor Sepp Tezak iz Gradca/Graz v Avstriji...
Leseno konstrukcijo "Howe" so zamenjali za kovinsko šele leta 1898.
Gradbeni direktor Bode:
Železo (jeklo) se je od takrat, ko je g. Pressel predlagal gradnjo lesenih mostov (leta 1867) pocenil za 30-40 %.
Imel sem priložnost zamenjati nosilec "Howe" mosta na Južni železnici v Mariboru, ki je bil v uporabi 15 let.
Ko se je demoliralo (razmontiralo) most, so lahko vsi prisotni videli stanje lesa. Posamezni deli in nosilec "Howe" mostu, in sicer zgornji in spodnji pasni nosilec so izgledali še vedno zdravi, vendar je bil les popolnoma strohnjen.
Poznam primer, tudi na Južni železnici, ko so zgradili leseni most po sistemu "Howe" na progi Kaniža-Barč in so morali zamenjati konstrukcijo za kovinsko že čez nekaj let.
Odgovarja g. Pontzen:
O tem, da je bil dravski most v Mariboru nevaren in da se je to ugotovilo pri snemanju nosilca, moram povdariti, da je dolžan vsak lastnik mostu, da vzdržuje most v dobrem stanju.
Obstajajo leseni mostovi, ki so že 26 let v uporabi, dobro jih pregledujejo in so varni. Ljudje mislijo, da se bo z zamenjavo novih delov konstrukcije mostovi uporabljali še mnogo let.
Za leseni most na progi Kaniža-Barč lahko povem, da so ga izdelali iz jelovine.
G. Bode:
V zvezi z mariborskim mostom: v tistem času nismo našli most razpadajoč. Most je izgledal v najboljšem stanju, vendar so deli strohneli, tisti, ki so umaknjeni inženirjevemu očesu in ki jih je možno zamenjati z velikimi neprijetnostmi.
Če je potrebno od treh pasovnih nosilcev (Gurtungsträger) zamenjati srednjega, se to lahko izvede le z velikimi težavami.
Zaključek diskusije.
Objavljeno u: Zeitschrift der Österreichischer Ingenieur-und Architekten-Vereins, 1876
link: http://opus.kobv.de/btu/volltexte/2010/ ... gister.pdf
Vidimo torej, da se je mariborski most zamenjal zadnji čas (če pa g. Bode govori o pravem podatku (15 let), potem je most še bil nekaj časa lesen...
Bolje, da se savski most pri Zagrebu ni izdelal kot lesen in "Howe" konstrukcija, poleg tega pa še kombiniran cestni in železniški most.
Ko pa smo že pri "Howe" mostih, pa si poglejmo še načrt "Howe" mosta Poganek na progi Zidani Most-Ljubljana...
povečava...
http://www.shrani.si/?2k/Hm/Gf5JPrb/1/img9266a.jpg
Kako pa si je zamislil in narisal lesen most v Poganku "železniški" profesor Sepp Tezak iz Gradca/Graz v Avstriji...
Leseno konstrukcijo "Howe" so zamenjali za kovinsko šele leta 1898.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Leta 1866 so na dravskem mostu v Mariboru namesto lesene konstrukcije po sistem "Howe" postavili kovinsko konstrukcijo.
Izgleda, da so morali most ojačati, saj so postavili na most tretji tir za povezavo s Koroško (Celovec/Klagenfurt), ki so jo zgradili do Celovca leta 1863.
Načrtov za predelavo železniškega mosta še nismo našli, pa tudi tirne sheme za tri tire ne morem najti med približno 10.000 "železniškimi" fotografijami...
Obstaja pa fotografija, na kateri je točno napisano, da so kovinski most dokončali leta 1866...
Fotografijo mi je dovolil objaviti na forumu Sašo Radovanovič. Se mu zahvaljujem za dovoljenje.
Izgleda, da so morali most ojačati, saj so postavili na most tretji tir za povezavo s Koroško (Celovec/Klagenfurt), ki so jo zgradili do Celovca leta 1863.
Načrtov za predelavo železniškega mosta še nismo našli, pa tudi tirne sheme za tri tire ne morem najti med približno 10.000 "železniškimi" fotografijami...
Obstaja pa fotografija, na kateri je točno napisano, da so kovinski most dokončali leta 1866...
Fotografijo mi je dovolil objaviti na forumu Sašo Radovanovič. Se mu zahvaljujem za dovoljenje.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Savski most pri Zagrebu niso zgradili po načrtih iz leta 1853, saj se verjetno niso mogli dogovoriti, da bi zgradili skupni cestni in železniški most.
Gradnja proge Zidani Most-Sisek se je odmikala, kakor se je država bolj zadolževala. Ko pa je postala lastnica družba Južne železnice, je tudi odlašala z izgradnjo kolikor se je pač dalo...tako da je gradnja savskega mostu potekala od leta 1860 do 1862.
Fotografijo kovinskega železniškega mosta preko Save pri Zagrebu iz 19. stoletja si lahko ogledamo iz knjige o zgodovini avstro-ogrskih železnic...
Fotka je iz leta 1898, fotografski atelje Mosinger-Breyer v Zagrebu.
fotka iz knjige:Geschichte der Eisenbahnen der österreichisch-ungarischen Monarchie. Redaktion Hermann Strach, Wien, Budapest 1898 ff.,
Gradnja proge Zidani Most-Sisek se je odmikala, kakor se je država bolj zadolževala. Ko pa je postala lastnica družba Južne železnice, je tudi odlašala z izgradnjo kolikor se je pač dalo...tako da je gradnja savskega mostu potekala od leta 1860 do 1862.
Fotografijo kovinskega železniškega mosta preko Save pri Zagrebu iz 19. stoletja si lahko ogledamo iz knjige o zgodovini avstro-ogrskih železnic...
Fotka je iz leta 1898, fotografski atelje Mosinger-Breyer v Zagrebu.
fotka iz knjige:Geschichte der Eisenbahnen der österreichisch-ungarischen Monarchie. Redaktion Hermann Strach, Wien, Budapest 1898 ff.,
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Če koga motita dva loka v ozadju in misli, da sem naredil fotomontažo, je v zmoti
Ta dva loka sta dva od štirih novega kovinskega cestnega mostu, ki je bil v bližini.
Za tiste, ki pa imate težave z orientacijo pa v pomoč Željkov vris sedanje trase železnice...
Ta dva loka sta dva od štirih novega kovinskega cestnega mostu, ki je bil v bližini.
Za tiste, ki pa imate težave z orientacijo pa v pomoč Željkov vris sedanje trase železnice...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Da nam je Željko točno vrisal izvedeno stanje izgrajene proge leta 1862, nam potrjuje načrt za predvideno regulacijo Save iz leta 1901...
povečava...
povečava...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Še ena fotka kovinskega železniškega mosta preko Save pri Zagrebu z vlakom...
Original je v Muzeju grada Zagreba.
Original je v Muzeju grada Zagreba.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Ob savskem mostu z obe strani so se včasih nahajala kopališča, kjer je bil tudi velik splav.
Fotografije so prevzete od:
http://zkahlina.ca/cro/?p=6517
O nekoč zelo popolarnem mestu zagrebčanov pričuje insert iz kultnega filma:
"Tko pijeva zlo ne misli"
http://www.youtube.com/watch?v=cWRRHZV0 ... re=related
Fotografije so prevzete od:
http://zkahlina.ca/cro/?p=6517
O nekoč zelo popolarnem mestu zagrebčanov pričuje insert iz kultnega filma:
"Tko pijeva zlo ne misli"
http://www.youtube.com/watch?v=cWRRHZV0 ... re=related
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Zopet nadomeščamo zamudo...
Poglejmo si nekaj fotografij "snetih" s svetovnega spleta...
http://www.imoart.hr/forum/index.php?topic=1762.0
...kjer najdemo letalski posnetek Savske ceste in cestnega ter železniškega mostu iz leta 1906...
Da pa se lažje znajdemo še načrt mesta iz leta 1900...
Poglejmo si še lokomotivo na železniškem mostu brez datuma...
Poglejmo si nekaj fotografij "snetih" s svetovnega spleta...
http://www.imoart.hr/forum/index.php?topic=1762.0
...kjer najdemo letalski posnetek Savske ceste in cestnega ter železniškega mostu iz leta 1906...
Da pa se lažje znajdemo še načrt mesta iz leta 1900...
Poglejmo si še lokomotivo na železniškem mostu brez datuma...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Za to zadnjo fotko lahko ugotovijo poznavalci zgodovine železnice/mostov, da je bila posneta po WW I...
...če pa se hočeš dokopati do datuma, je potrebno kar nekaj "srfanja"...
Nazadnje odkriješ isto fotko na...
http://www.kultura.hr/hr/Zbirke/Fototek ... ge%29/1639
kjer pa ima fotka oznako: Hrvatska kulturna baština
...inventarno številko, naveden je lastnik fotke in tudi številka negativa...
Torej je fotografija iz leta 1935.
...če pa se hočeš dokopati do datuma, je potrebno kar nekaj "srfanja"...
Nazadnje odkriješ isto fotko na...
http://www.kultura.hr/hr/Zbirke/Fototek ... ge%29/1639
kjer pa ima fotka oznako: Hrvatska kulturna baština
...inventarno številko, naveden je lastnik fotke in tudi številka negativa...
Torej je fotografija iz leta 1935.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Iz drugega vira...http://www.imoart.hr/forum/index.php?topic=1762.15
pa si poglejmo letalski posnetek iz leta 1944 (RAF: Royal Air Force)....
in še povečava za lokalno MRS...
http://i40.tinypic.com/28juujr.jpg
pa si poglejmo letalski posnetek iz leta 1944 (RAF: Royal Air Force)....
in še povečava za lokalno MRS...
http://i40.tinypic.com/28juujr.jpg
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Na koncu pa ugotoviš...
da je pri zgodovini železnic/mostov tako kot pri glasbi
Zakaj?
Zvonimir Horvat je napisal zgodovino zagrebških nadvozov in mostov...
da je pri zgodovini železnic/mostov tako kot pri glasbi
Zakaj?
Zvonimir Horvat je napisal zgodovino zagrebških nadvozov in mostov...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Na začetku teme sem objavil @Scharnhorst-ove fotke ostankov starega železniškega mostu...
Sedaj pa se je našlo na forumu zeljeznice.net še nekaj novih fotk ostankov prvega železniškega mostu, zgrajenega leta 1862...
@sali je napisal:
prevod...
" Stojim točno na mestu nekdanjega tira in vstopa na stari železniški most iz smer Reke proti Glavnemu kolodvoru"...
Ostanki temelja starega mostu...
Vhod na stari železniški most iz smeri jug: vidi se, da je bil most nekaj nižji kot sedanji...
Tako pa izgleda vhod na stari most z višjega nivoja...z novega železniškega mostu...
...in nazadnje še skupna fotka...
@seabral pa je na forumu zeljeznice.net že leta 2007 fotografiral ostanke temeljev stebrov starega železniškega mostu...
Tudi na forumu zeljeznice.net deluje močna ekipa MRS. So mi prišparali pot v Zagreb
Sedaj pa se je našlo na forumu zeljeznice.net še nekaj novih fotk ostankov prvega železniškega mostu, zgrajenega leta 1862...
@sali je napisal:
prevod...
" Stojim točno na mestu nekdanjega tira in vstopa na stari železniški most iz smer Reke proti Glavnemu kolodvoru"...
Ostanki temelja starega mostu...
Vhod na stari železniški most iz smeri jug: vidi se, da je bil most nekaj nižji kot sedanji...
Tako pa izgleda vhod na stari most z višjega nivoja...z novega železniškega mostu...
...in nazadnje še skupna fotka...
@seabral pa je na forumu zeljeznice.net že leta 2007 fotografiral ostanke temeljev stebrov starega železniškega mostu...
Tudi na forumu zeljeznice.net deluje močna ekipa MRS. So mi prišparali pot v Zagreb
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: 70-letnica "prve hrvaške železnice" Zidani Most-ZG
Mogoče malo hitim, zanimalo pa bi me če se bo enkrat videl tudi načrt Rajhenburga/Brestanice na katerem je tudi rudniška železnica rudnika Senovo.železocestnik napisal/-a:Poglejmo si , kako je bil projektiran kolodvor Rajhenburg leta 1856...
lp iz Zagreba
ZDRU
ZDRU