Glavni kolodvor Ljubljana A.D.1945

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8917
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Glavni kolodvor Ljubljana A.D.1945

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 15.02.2009, 11:31

Naslov na podlagi za štiri fotografije, ki jih hranijo v arhivu Železniškega muzeja v Ljubljani je: Ruševine na glavnem kolodvoru v Ljubljani 1945

Stanje, ki ga prikazujejo te fotke mi je delovalo približno tako, kot pred meseci, ko je neka "firma" začela razsipati postajo Ljubljana, danes se pa ne ve, kdaj bo zrasla nova :roll: :cry: :evil:

Leta 1945 ni bilo cementa, ni bilo ničesar, pa so MMG postavili nove zgradbe... :old

Zahvaljujem se vodstvu Železniškega muzeja Ljubljana, da je dovolila objavo fotk na forumu.

Slika


Slika


Slika


Slika
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Glavni kolodvor Ljubljana A.D.1945

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 15.02.2009, 21:07

železocestnik napisal/-a:Naslov na podlagi za štiri fotografije, ki jih hranijo v arhivu Železniškega muzeja v Ljubljani je: Ruševine na glavnem kolodvoru v Ljubljani 1945

Stanje, ki ga prikazujejo te fotke mi je delovalo približno tako, kot pred meseci, ko je neka "firma" začela razsipati postajo Ljubljana, danes se pa ne ve, kdaj bo zrasla nova :roll: :cry: :evil:

Leta 1945 ni bilo cementa, ni bilo ničesar, pa so MMG postavili nove zgradbe... :old

Zahvaljujem se vodstvu Železniškega muzeja Ljubljana, da je dovolila objavo fotk na forumu.

http://www.shrani.si/f/2O/H3/4sMRDAeM/l ... an0004.jpg


http://www.shrani.si/f/26/4W/1BPm9ka4/l ... an0005.jpg


http://www.shrani.si/f/3M/xu/1u7ZBG9Q/l ... an0006.jpg


http://www.shrani.si/f/1N/Yw/3gpbBItx/l ... an0007.jpg


Dokaz o tezi, da se zgodovina ponavlja. Vedno nam rušijo tujci. Tokrat celo povsem legalno ......... Slika


___________________
LP, Dolfe Slika
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4235
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 16.02.2009, 8:48

Dolfe:
Dokaz o tezi, da se zgodovina ponavlja. Vedno nam rušijo tujci. Tokrat celo povsem legalno .........


A ni to posledica znamenite eksplozije zapuščenega vlaka s strelivom na Lj. kolodvoru?. Prejšnji teden so tako odkopali nekaj nemških granat, ki so ostanek te eksplozije.

LPL
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6491
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 16.02.2009, 13:55

Šele zdejle sem opazil, da je na zadnji sliki videti oklepno tirno vozilo. Bogve kje je končal?
Goran
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1282
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

OdgovorNapisal/-a bart » 16.02.2009, 19:37

Na prvi sliki si za orientacijo lahko pomagate z nebotičnikom v daljavi (zgoraj na sredini).

Sem kar dolgo gledal, da sem ugotovil od kje je slika posneta. Priznam.

Hvala muzeju, za ogled in tebi za prispevek.

Jernej
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 17.02.2009, 12:12

Pozdrav

Nisem vedel, da je bila ljubljanska postaja tako sesuta. Je pa zanimivo, da so se pri obnovitvi odločili za obnovitev v, rečimo temu, "staro" stanje (vsaj kar se videza tiče). V Mariboru je bila postaja podobno v razsulu, a so se odločili za popolno novogradnjo. Zanima me, kako je prišlo do takšnih odločitev. :hmm

Železocestnik, hvala za objavo.

LP

Jože
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4235
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 17.02.2009, 12:24

Barbarpapa1:
Nisem vedel, da je bila ljubljanska postaja tako sesuta. Je pa zanimivo, da so se pri obnovitvi odločili za obnovitev v, rečimo temu, "staro" stanje (vsaj kar se videza tiče). V Mariboru je bila postaja podobno v razsulu, a so se odločili za popolno novogradnjo. Zanima me, kako je prišlo do takšnih odločitev.


Če prav sodim na osnovi objavljenih slik, je bil v Ljubljani prizadet skladiščni del postaje. Vsaj na 1 sliki je videti skladiščne hale. Kakšno je bilo stanje potniške postaje mi ni znano, verjetno pa vlaka z municijo niso postavili na potniške perone.
V Mariboru je bila postaja (potniški del) povsem zbombardiran. Sam se spomnim iz začetka 50 let, da se je postaja stiskala v nekakšnih barakah. Še konec 50 let smo se otroci igrali na ruševinah nasproti postaje, tam, kjer je danes park. Bi pa lahko kakšen Maribrčan poiskal kakšno sliko potniške postaje po vojni, saj jih je v muzeju (nekoč NOB) kar nekaj. Tovorna skladišča na nasprotni strani pa so vojno preživela in še vedno stoje.

LPL
Uros_88
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 200
Pridružen: 07.01.2009, 18:03

OdgovorNapisal/-a Uros_88 » 17.02.2009, 15:17

Postaja v Ljubljani med vojno ni bila podrta. Kar se je na postaji kdaj podrlo je bil samo stolp z uro, pa še to ob potresu leta 1895. Ob obnovi postaje, ne vem točno kdaj (1995-1997) pa so stolp ponovno postavili, ker pa niso imeli načrtov so ga zgradili sodeč po slikah.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6491
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 17.02.2009, 22:19

Sodeč po prvi sliki, so morala biti ta skladišča kar precej bolj proti nadvozu čez Šmartinsko cesto, mogoče tam, kjer je sedaj odprto parkirišče?
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8917
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.02.2009, 0:20

Preberite si spomine "tastarega" :old na eksplozijo na železniški postaji Ljubljana...že osvobojeni tujcev... :wink:

na blogu...

http://1tastar.blog.siol.net/2008/07/23 ... trostvo-2/

pozdrav :wink: :old
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8917
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.02.2009, 1:06

Za konec pa še kratek citat iz knjižice št.11 zbirke Tiri in čas. Karol Rustja je napisal v: 150 let proge Celje-Ljubljana tudi opis ljubljanske železniške postaje. Nazadnje pa je dodal še naslov: Eksplozija na postaji.

Takole piše:

"Najhuje pa se je zgodilo mesec dni po koncu vojne. Vojak JLA Tone Gerovski je 8.junija 1945 ob 20.30 iz objestnosti izstrelil raketo, ki je padla na vagon, naložen z municijo. Sledile so močne eksplozije, ki so razdejale postajo. Uničeno je bilo 4.753 metrov tirov, veliko število kretnic, skladišč, prometni stolp, kurilniški objekti, delavnice itd. Znatne poškodbe so utrpele tudi stanovanjske hiše ob Resljevi, Masarykovi in Šmartinski cesti. V eksplozijah in požaru je bilo uničenih 579 vagonov in blago v bližnjih skladiščih. Zgorelo je:

-15 garnitur potniških vlakov
-60 vagonov municije
-103 vagoni raznega vojaškega blaga
-3 vagoni bomb
-52 praznih odprtih vagonov
-90 zaprtih praznih tovornih vagonov itd...."
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8917
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.02.2009, 1:26

Mohorič je v Zgodovini železnic bolj redkobeseden:

"V Ljubljani so morali zgraditi novo tovorno skladišče v Šiški, ker je bilo staro skladišče na glavnem kolodvoru ob eksploziji min uničeno."

Ja, je knjiga izšla leta 1968...je še bla vojna tajna :wink: :roll: :lol:
Se je Borštnar šele zaposlil v JLA...
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8917
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.02.2009, 1:45

Pa še tirna shema in zgradbe iz leta 1849


Slika

(zavrti monitor, da lahko prebereš MAGAZIN)


in še iz leta 1915...


Slika


Novejših nimam :cry: :lol:
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 19.02.2009, 3:37

železocestnik napisal/-a:Za konec pa še kratek citat iz knjižice št.11 zbirke Tiri in čas. K

Takole piše:

"Najhuje pa se je zgodilo mesec dni po koncu vojne. Vojak JLA Tone Gerovski je 8.junija 1945 ob 20.30 iz objestnosti izstrelil raketo, ki je padla na vagon, naložen z municijo. Sledile so močne eksplozije, ki so razdejale postajo. Uničeno je bilo 4.753 metrov tirov, veliko število kretnic, skladišč, prometni stolp, kurilniški objekti, delavnice itd. Znatne poškodbe so utrpele tudi stanovanjske hiše ob Resljevi, Masarykovi in Šmartinski cesti. V eksplozijah in požaru je bilo uničenih 579 vagonov in blago v bližnjih skladiščih. Zgorelo je:

-15 garnitur potniških vlakov
-60 vagonov municije
-103 vagoni raznega vojaškega blaga
-3 vagoni bomb
-52 praznih odprtih vagonov
-90 zaprtih praznih tovornih vagonov itd...."



Na, kaj sem napisal. Niso podirali domačini. Tudi takratni JŽ - ŽTO SRS Slovenija ne.
Razlika je le v tem, da so bili leta 1945 veliko hitrejši. Vse je bilo fertig v polovici večera.
Mojstri od Trigranita pa so l. 2008 rabili en mesec samo za postavljanje ograje. :lol:

To ni bil edini primer. Nekaj podobnega se je zgodilo v Sevnici, kjer je šel v luft z municijo nabasan hotel. Zraven pa je porušilo najmodernejšo postajo tistega časa, z okoliškimi bajtami vred. Po Bojanovih podatkih se je to zgodilo le tri tedne pred ljubljansko tragedijo, datum 17.05.1945. :?

In žal, tistemu času primerno, nikjer podatkov o žrtvah. [-X


___________________
LP, Dolfe Slika
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4235
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 19.02.2009, 13:44

Železocestnik:
Za konec pa še kratek citat iz knjižice št.11 zbirke Tiri in čas. Karol Rustja je napisal v: 150 let proge Celje-Ljubljana tudi opis ljubljanske železniške postaje. Nazadnje pa je dodal še naslov: Eksplozija na postaji.

Takole piše:

"Najhuje pa se je zgodilo mesec dni po koncu vojne. Vojak JLA Tone Gerovski je 8.junija 1945 ob 20.30 iz objestnosti izstrelil raketo, ki je padla na vagon, naložen z municijo. Sledile so močne eksplozije, ki so razdejale postajo. Uničeno je bilo 4.753 metrov tirov, veliko število kretnic, skladišč, prometni stolp, kurilniški objekti, delavnice itd. Znatne poškodbe so utrpele tudi stanovanjske hiše ob Resljevi, Masarykovi in Šmartinski cesti. V eksplozijah in požaru je bilo uničenih 579 vagonov in blago v bližnjih skladiščih. Zgorelo je:

-15 garnitur potniških vlakov
-60 vagonov municije
-103 vagoni raznega vojaškega blaga
-3 vagoni bomb
-52 praznih odprtih vagonov
-90 zaprtih praznih tovornih vagonov itd...."


Po vseh menjavah režimov prihaja do eksplozij streliva, tudi po razpadu Jugoslavije so bili primeri na Hrvaškem, Srbiji. Največja pa je bila verjetno v Albaniji nekaj let nazaj. Novi režimi pozabijo na zapuščeno strelivo in eksplozivna sredstva. Smodniške polnitve so nestabilne in zahtevajo posebno skrb v skladišču, če ne brezprizivno do samovžiga. Ubogi vojak je bil verjetno žrtveno jagnje, kar se je po l. 1945 pogosto dogajalo, saj se je obtoževalo za razne sabotaže vse mogoče krivce....
Signalna raketa ne more povzročiti eksplozije streliva, občutljive smodniške polnitve pa se prevažajo tudi v kritičnih obdobjih vsaj toliko zavarovane, da ne eksplodirajo pri vsaki iskri, ki jih je včasih bilo na železnici kar precej.
LPL

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: Peter 5 in 4 gostov