Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 20.02.2009, 20:02

Pozdravljeni

Sicer zadeve niso s področja Slovenije, a so kljub temu zanimive. "Krivec" je spet g. Schikorr, področje pa kurilnica v Nišu, sedaj že davnega 08.08.1970.

Uživajte....

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,4169401

LP

Jože
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1409
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

OdgovorNapisal/-a 363 » 20.02.2009, 20:15

Še trije prispevki g. Schikorrja z istega potovanja po Jugoslaviji:

Beograd 6.8.1970:
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de ... sg-4158404

Lapovo 6.8.1970:
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de ... sg-4161202

Zajecar 7.8.1970:
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de ... sg-4164743

Lp
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3566
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 20.02.2009, 21:16

Najlepša hvala obema za linke. Jože, je pa zanimiva tista 17-ka, z "usmerjevalnikom" dima in s škilastimi očmi, pardon lučmi.
Tine
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3566
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 20.02.2009, 21:43

karbidovka napisal/-a:Že ko omenjaš luči, ali se da izvedeti, na kakšno razdaljo so take luči osvetljevale progo? A so bile na karbid?

Na sliki 17-056-ke se jasno vidijo tudi povezovalni kabli do luči.

O sami jakosti osvetlitve pa se lahko še dandanes prepričaš pri kakšnem nočnem povratku muzejskega vlaka. Bolj švoh je.
Uporabniški avatar
664-111
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1293
Pridružen: 05.05.2006, 18:25

OdgovorNapisal/-a 664-111 » 20.02.2009, 21:53

Prava paša za oči :o :o


Hvala obema za linke :D
LP
Matic
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 634
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

OdgovorNapisal/-a Florjan » 21.02.2009, 9:02

Gospod Detlef Schikorr je imel sigurno dobre zveze, da se je lahko sprehajal po kurilnicah in slikal. Takrat razmere niso bile ugodne za slikanje, saj so bile ob pomembnih objektih (tudi kurilnice) table za prepoved fotografiranja. Vsaka mu čast za posnetke-prava nostalgija.
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 955
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

05

OdgovorNapisal/-a Dirigent » 21.02.2009, 10:35

Hvala za povezavo! Prvič sem videl "še živeče" 05....škoda, ker se nobena ni ohranila v voznem stanju.....
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 21.02.2009, 12:06

Pozdrav

Objave na forumu "Historische Bahn" spremljam kašne 4 leta. Iz prispevkov g. Schikorr-a in ostalih članov ki so slikali takratne Jugoslovanske železnice je lahko razbrati, da povezav niso imeli in da je bilo fotografiranje vedno malo "škatljiva" zadeva. Splošno menje teh ljudi je bilo, da je bilo s fotografiranjem železnice najmanj problemov prav v Sloveniji, drugje pa veliko več. Zato si je g. Schikor za slikanje po Srbiji pridobil ustrezno dovoljenje, kar pa ni bilo ravno enostavno, kot opisuje v prvem od "linkanih" člankov (Beograd).

Pa tudi v Sloveniji so se posluževali raznih trikov. Tako je ena skupina slikala kurilnico v Mariboru na Studencih brez dovoljnenja. Železničarji so jim svetovali, naj pridejo v kurilnico zgodaj zjutraj, hitro poslikajo, kar jih zanima in izginejo, preden se prikažejo šefi. Druga skupina pa je šla do vodje delavnic in enostavno vprašala, če smejo slikati. Na njihovo veselje in prijetno presenečenje so jim to dovolili, še več, dali so jim Nemško govorečega strokovnega vodnika, ki jim je marsikaj razložil....

Posebej problematično je bilo slikanje na mejnih postajah, tudi v Sloveniji. Tako je g. Schikorr v Novi Gorici skoraj doživel "bližnje srečanje" z milico, vendar je na srečo imel s seboj šefa tamkajšnje kurilnice, ki je zadevo razložil možem postave in ni bilo problemov.

So pa ti fantje doživeli marsikaj neprijetnega pri svojih fotografskih safarijih na ozemlju ex. Yu. Tako so nekateri celo prenočevali na "državne stroške", zaplenjeni so jim bili poslikani filmi, policija jih je izgnala iz mest, kjer so slikali itd. Pa se ni samo tujcem godilo tako, tudi g. Brate in še kateri domači fotograf je bil podobno tretiran....

Namesto konca. Samo zahvalimo se lahko vsem tem ljudem, tujcem, kot tudi domačim, da so se kljub vsemu drznili slikati in da danes to delijo z nami....

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9045
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 21.02.2009, 14:04

Se mi zdi, da sem na enem nemškem forumu zasledil post Slovenca iz Ljubljane: @Johann B.(g. Brate?), kakšne izkušnje je imel on s fotografiranjem po Sloveniji (i "šire"?)... :lol:
@Barbarpapa1, ali lahko prosim najdeš ta post in ga prevedeš?

hočemo vse na pladnju.press (Copyright by Dolfe :lol: )

Mislim pa, da je bil ta post v nemškem forumu zelo podoben opisu fotografiranja, ki ga je g. Brate navedel v spremni besedi k svoji knjigi: Zadnje parne lokomotive na Slovenskem, Lj 2006.

Takole piše:
"Fotografiranje je bilo v tistih časih strogo prepovedano. Od železnice dobiti dovoljenje za fotografiranje je bilo enako kot dobiti glavni zadetek na loteriji. Zato je bilo treba fotografirati na skrivaj. Neredko so me, ko sem stal ob progi in čakal na vlak, kurjači iz lokomotive obmetavali s kosi premoga. Nekateri strojevodje so, ko so zagledali fotografa, hitro odprli valjne izpihovalne pipice in - v moje veliko veselje - zavili del vlaka v oblak pare, da ne bi mogel vsega fotografirati. Toda prav s tem je nastal posnetek še boljši in bol dinamičen.
Ko sem si leta 1970 omisli avto (zastava 750 z bojnim imenom Zeleni tornado), se je snemanje nadaljevalo naprej po vsej Sloveniji, pozneje pa tudi po vsej Jugoslaviji. Zasledovanje policije, aretacije, nagajanje ćželezničarjev in železniških oblastnikov so bili začimba celotnemu delu. Neredko se je komandir na policijski postaji, kamor so me po fotografiranju vlaka privedli službujoči policaji, zadrl: "Ah, pa to ste vi, Brate! Vas že poznamo! Zgubite se ven, da vas ne vidimo več! Oh, ta cepec!"
Postopek je bil tako običajno končan. Toda cepec je delal naprej in dokumentiral neko obdobje, ki ga takrat pri nas ni beležil nihče. Zgodb te in podobne vrste je več kot preveč in lahko bi napolnile še eno knjigo."


Zdaj pa še za našega Alan-a!

(prevod v angleščino g. Tadej Brate, koliko vem jaz...ve pa se da veliko vem :lol: - šalim se, hec je pol zdravja; citat iz ene druge teme...ne bi vedel katere)

"When I was 13 years old, my father gave me his old Voigländer photographic camera. As I was a witness of increasing destruction of steam locomotives I begun to photograph locomotives just before scraping. In Yugoslavia railway photography at that time was strictly forbidden, so most of the photographs were taken secretly. To get a permit for the railway photography from railway officials was simmilar winning the jack-pot. So fotographs had to be taken with a hidden camera. When I was standing along the track with my camera, waiting for the train, the fireman would often throw coal at me. When seeing a photographer along the track, some engine drivers quickly opened the cylindre piston valves and - to my great satisfaction - wrapped the locomotive in a steamy cloud, trying to make it partly unvisible for the camera. And that was to achive a real good picture making it more dynamic.
When I finaly got a car in 1970 (it was a small Zastava 750 with the loving name "The Green Tornado" - the car was painted green and went as a tornado!), I continued taking photographs all over Slovenia and later also in other parts of Yugoslavia. Police pursuits, arrests, and mischief by railwaymen and railway management spiced up my work. Often the commander of the police station, where I was brought by the officer on duty for photographing a train, would shout at me: "Oh, its you, Brate! First we were sure it is a foreign railway enthusiast! But we know you! Get lost and don*t let us see you again! Oh, that bloody idiot!"...and that was usually the end of the procedure.
But the "bloody idiot" kept on going, traveling, working and so he documented an interesting period of changes that was not recorded by anyone in our country at that time. There were numerous stupid situations, arrests, problems, sad and funny ocassions during this years - just enough to write another book."
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 22.02.2009, 0:47, skupaj popravljeno 2 krat.
Uros_88
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 200
Pridružen: 07.01.2009, 18:03

OdgovorNapisal/-a Uros_88 » 21.02.2009, 17:51

Tudi meni se je zgodilo nekaj podobnega s fotografiranjem in sicer lani (ali pa predlani, nisem prepričan) v Italiji, točneje v Nabrežini, na postaji oz. cepišču Bivio d' Aurisina, ko sem malo slikal vlake, ki so vozili mimo, tudi našega meha. Pa mi je rekel prometnik, da moram na FS imeti dovoljenje za slikanje. Sicer me ni spodil, rekel je le, da lahko naletiš na težave.
Samo tako mimogrede. :)
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a milchy » 22.02.2009, 0:25

pa še nekaj fotk iz Slovenije in področja Juge - avtor Roger G., ki jih je tudi moral posneti na skrivaj KLIK

M.
... in potem se svizec zavije v folijo in si misli, da je čokolada .....
Uporabniški avatar
Jembah
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1859
Pridružen: 05.11.2006, 17:38
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Jembah » 23.02.2009, 15:41

Se nekaj moderne zgodovine :arrow: KLIK!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6491
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 23.02.2009, 18:07

Samo toliko, e bo kdo hotel pobirati slike iz Jembachove povezave. Ne gre kar tako, sam sem se malce namučil na začetku a potem sem uporabil dodatek "Save Images" za Firefoxa, ki je uspešno sfiltrirala vse namensko podtaknjene slike velikosti 0x0 pix ali kakšnega več, vse gife in iz izvora izluščila pravi JPG. Žal pa večjih slik kot so objavljene ni na voljo :cry:
Goran
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1527
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

OdgovorNapisal/-a LJ363 » 23.02.2009, 20:52

Še dve varianti:

1. Še en včasih uporaben dodatek za lisičko se imenuje Nuke Anything (Enhanced). Doda opcijo "Remove this object", s katero brez problema odstraniš marsikaj s prikazane strani. Recimo prazno sliko, ki je nalepljena čez spodnjo, ko te ni več, je spodnja dosegljiva.

2. Druga možnost v lisički: meni Tools, nato Page Info, izbere se zavihek Media, na seznamu poišče željeno sliko in nato Save As.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 24.02.2009, 20:54

Večer...

@ŽC že iščem....Če bom našel, bom v Slovenščino prezložil....


LP

Jože

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov