Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
nik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 211
Pridružen: 15.04.2013, 22:50

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

OdgovorNapisal/-a nik » 04.01.2015, 22:51

TGV Lyria napisal/-a:@_Borsig_, Matjaž je hotel reči, da je 120 edini med Regani imel take luči. Saj jih ima na isti sliki tudi 661-034.
Mene pa zanima nekaj drugega. Na sliki, kjer Borsig čaka na viaduktu čez Idrijco, je četrti vagon velike garniture meni popolnoma neznan. Izgleda podoben nemškemu "Schuerzenwagen". Kateri vagon je to?

Misliš na ovu sliku?

Slika
http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... 17,7238109

To je stari bife-vagon koji je izrezan 90-ih a zadnje godine je proveo u sastavu muzejskog vlaka.

Slika
Slika
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... 282%29.jpg

Slika
Slika
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... 282%29.jpg
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1579
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 07.01.2015, 16:56

Zakaj pa tega vagona ni več v sestavi muzejskega vlaka oz. zakaj ga niso obdržali?
Dosti bolj muzejski izgleda in bolj spada v muzejsko garnituro kot to modro skropucalo, ki mu rečemo olimpijski bife...
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6491
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 08.01.2015, 12:17

Menda je bila struktura tako boga, da popravilo ni bilo več smiselno.
Goran
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1409
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

OdgovorNapisal/-a 363 » 10.01.2015, 17:48

Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9005
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 10.01.2015, 21:55

Borsig, poglej kaj ima napisano za ušesi...

Prevod [-o<

Slika


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3443
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

OdgovorNapisal/-a mkx » 10.01.2015, 21:57

železocestnik napisal/-a:Prevod [-o<

Nič federativnosti :mrgreen:
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

OdgovorNapisal/-a Tono » 10.01.2015, 22:04

Premali plehi na mašini :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
darko06
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 116
Pridružen: 03.12.2008, 16:20

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

OdgovorNapisal/-a darko06 » 10.01.2015, 23:02

Luka 84 napisal/-a:Ta "Regan" je edini, ki je bil opremljen z temi lučmi in sicer do leta 2002.

SŽ 664-120, oktober 2001, CD Maribor (vir Mark5812, Smugmug.com)
Slika

...


Hrvaške Karavele so izvirno imele iste loči kot Regani, tudi kot Male Karavele (v bistvu so 645 in 664.1 narejene v Slavonskem Brodu, 663 kot 664.0 v Londonu, Ontario):
Slika
vir:http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/12156-veliki-zeleni-dizeli/, peta stran

V devedesetih letih so verjetno vse Karavele dobile žabje luči, zakaj ne vem ...
Slika
vir: kot gore, tretja stran
Uporabniški avatar
Čufarca
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 126
Pridružen: 02.11.2009, 15:56
Kraj: Stomaž (okolica Ajdovščine)
Kontakt:

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

OdgovorNapisal/-a Čufarca » 11.01.2015, 10:23

Zakaj so sploh dobre te žabje luči, da svetijo v stran? :hmm
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9005
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 11.01.2015, 11:22

Da strojevodja vidi, na katero stran se je bolje umakniti, če mu nasproti pripelje po enotirni progi druga mašina/vlak :wink: :lol:

pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3443
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

OdgovorNapisal/-a mkx » 11.01.2015, 17:21

Če jaz glede tega, za kaj so žabje luči dobre, špekuliram malo bolj resno: kakšne hude svetilnosti tele žabje luči niso imele, primerljive so bile z efektom lantern na parnih lokomotivah. Za pogeld strojevodje naprej po progi so torej neuporabne, uporabne pa so za označevanje čela vlaka.
In če predpostavimo, da največja nevarnost vlaku ne preti s strani nasproti vozečih vlakov (teh naj načeloma ne bi bilo), temveč s strani od strani dirjajoče divjadi (in ljudi), potem je usmeritev proti potencialnim atentatorjem (torej nekako poševno naprej in v stran) precej smiselna, saj tako usmerimo močnejši snop svetlobe v smeri "ciljne publike".

Potem enkrat pa so se odločili, da je čisto OK če strojevodja vidi kam pelje tudi če nima vžganega močnega čelnega žarometa, in so na lokomotive začeli montirati precej svetle zasenčene luči. Te so dovolj svetle, da se jih opazi tudi s strani, pa usmerjenost naravnost naprej ima tudi nek smisel.

:hmm Je pa tudi res, da fotografija Karavele in Žutke, ki jo je objavil @darko06, ne potrjuje tele moje špekulacije ... vsaj meni delujeta obe lučki enako svetli, čeprav naj bi leva (na fotografiji) svetila stran od fotografa, leva pa nekako v objektiv. :ups
LP, Metod
Uporabniški avatar
darko06
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 116
Pridružen: 03.12.2008, 16:20

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

OdgovorNapisal/-a darko06 » 12.01.2015, 0:53

Zanimivo je, da so žabje luči (661, 661.3, 661.4, 664.0) bistveno starejše od t.i. ravnih luči (644, 645, 663, 664.1, 666), se pravi žabje luči so se, če se dobro spomnim, prvič nahajale na BL-seriji (kraj štiridesetih letih), mendar so ravne luči prvič uporabljene v sredi šestdesetih letih na GP/SD 38/40, se pravi na originalnim lokomotivam od katerih so kasnejši jugoslovanski EMDji derivacije.
Brez zamere, se mi zdi da je moda nameščanja žabjih vmes ravnih začeta v sredi ali koncem osamdesetih let, ko sestavnice JŽja niso imele več denarja za nabavo originalnih rezevnih delih, mendar je pa nekakšno jugoslovansko podjetje vspelo naredit žabje luči.
Zato je meni bilo zelo zanimivo, ko sam po fotografiji spoznal, da je tudi en slovenski Regan imal žabje luči.
Imate i nasproten primer. Pred nekaj let so Črnogorci modernizirali enega Kenedija v Mariboru (661-315) in žabje luči nadomestili ravnima lučima...

Ali mogoče kdo od vas ve, ali je sploh ena Španka imela žabje luči?
Zadnjič spremenil darko06, dne 12.01.2015, 17:31, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
darko06
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 116
Pridružen: 03.12.2008, 16:20

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

OdgovorNapisal/-a darko06 » 12.01.2015, 1:14

EMDjev demonstrator GP30 iz l. 1962 še vedno ima žabje luči, vir https://d1u1p2xjjiahg3.cloudfront.net/57b0d7f2-abd5-403b-a88c-ab27b9871421.jpg
Slika
Uporabniški avatar
darko06
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 116
Pridružen: 03.12.2008, 16:20

Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)

OdgovorNapisal/-a darko06 » 12.01.2015, 1:32

Leto kasneje (1963) so naredili GP35 demonstratorja, in ta ima modernejše, t.i. ravne luči, vir http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20120821015207/locomotive/images/4/4a/EMD_GP35_DD35_demonstrator_set.jpg
Slika

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov