Vsi jeseniški kolodvori

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1289
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Re: Vsi jeseniški kolodvori

Odgovor Napisal/-a bart »

Hvala za pogled na postajo in njeno evolucijo.

Ob pogledu na prvo sliko sem bil pa prepričan, da gre za Škofjeloško postajo.
Slika
Pa ni! Ampak po tipu sta bili pa prvi pogled podobni. :wink:
Slika
Standardizirana gradnja znižuje stroške. Danes in takrat. :o

Bolj ko gledam in ugotavljam.

Podtaknili so mi napačno sliko. Kar poglejte!
Tile dve sta si preveč podobni. Na moji ni napisa, ki bi potrdil mojo domnevo. (slaba kakovost)
Prva posneta v zgodnji pomladi ali jeseni, druga pa v polnem razcvetu vegetacije. Drevesi pa enako visoki.
Še luč javne razsvetljave se ujema. Na prvi je na levi. Na drugi pa je ujeta oz. se vidi druga, ki stoji na desni. Po tipu pa sta enaki.
Strešni okni, enaka velikost in položaj na strehi.
Kdo me "farba" (press).


Raziskovanje v teku.

Jernej

P.S. Popravki in ugotovitve sledijo. Ključ je vrata drevesa na drugi sliki na levi. Le ti se razlikujeta. Mogoče.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vsi jeseniški kolodvori

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

železocestnik napisal/-a:
Na otvoritev karavanško-bohinjske železnice se je pripeljal sam nadvojvoda Franc Ferdinand...

vir: Od trga do mesta, kratka zgodovina mesta Jesenice, 1999
razglednica iz zbirke Janeza Koželja

Slika
Razglednici pa dodajmo še dve fotografiji iz zakladov dLib.si...
KAJ JE DLIB.SI?
Digitalna knjižnica Slovenije je spletni portal za dostop do digitaliziranega znanja in kulturnih zakladov. Ponuja prosto iskanje po virih in dostop do digitalnih vsebin - revij, knjig, rokopisov, zemljevidov, fotografij, glasbe in priročnikov. Dostop do zbirk je brezplačen.

Obisk cesarja...prvič

Slika

...in drugič...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Vsi jeseniški kolodvori

Odgovor Napisal/-a holding »

...kot je videti iz gornjih fotografij, so imeli že takrat zelo izpiljen "protokol" in "PR" prijeme....

... :shock: ...vlak (na fotografijah) je pripeljal na TRETJI tir, čez prvega in drugega so naredili oder (plohi, deske, ipd.) in s tem pridobili cca 9 metrov širine perona.... :idea: ...tudi ograjo med drugim in tretjim tirom so naredili kasneje....
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Vsi jeseniški kolodvori

Odgovor Napisal/-a 363 »

Na drugi sliki dvomim, da so Jesenice ampak zgleda kot Bohinjska Bistrica.

Hribi so kar podobni tem v Bohinjski Bistrici. Slikano z malo drugačnega mesta.
Slika

Lp
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Vsi jeseniški kolodvori

Odgovor Napisal/-a holding »

....maš prav, @363.... :) ...
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: Vsi jeseniški kolodvori

Odgovor Napisal/-a milchy »

malo izven teme ......
holding napisal/-a:...kot je videti iz gornjih fotografij, so imeli že takrat zelo izpiljen "protokol" in "PR" prijeme....

... :shock: ...vlak (na fotografijah) je pripeljal na TRETJI tir, čez prvega in drugega so naredili oder (plohi, deske, ipd.) in s tem pridobili cca 9 metrov širine perona.... :idea: ...tudi ograjo med drugim in tretjim tirom so naredili kasneje....
...ker takrat še niso vozili rudo v Avstijo ;) ane holding ? =P~
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vsi jeseniški kolodvori

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Še en gostilničar iz Jesenic/Assling/...
Oglas za gostinske usluge je zadnji iz črno-žolte monarhije...Almanah avstrijskih državnih železnic iz leta 1918/1919...zato samo Assling!

Slika

@milchy, zamisli si...zajtrk, kosilo, večerja... :berr
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Vsi jeseniški kolodvori

Odgovor Napisal/-a 363 »

Stara razglednica kjer se vidi kurilnica. Vsa okolica se je zelo spremenila.
Slika

Lp
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vsi jeseniški kolodvori

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

milchy napisal/-a:
ko so prvotno poslopje podrli, material ni šel v nič .... KID (Kranjska Industrijska Družba) je iz tega materiala sezidala stavbo ob bivšem glavnem vratarju (vhodu) v fabrko - v njej je bil dolgo časa OTK (oddelek tehnične kontole ) in metalurški laboratorij ....
Sem malo kontroliral milchy-ja... :wink: :lol:

Ja, vse je res, kar je napisal...

Sem pogledal v Acta Chim. Slov. 2001, 48, Supplement.

125 LET KEMIJSKEGA LABORATORIJA NA JESENICAH
Borut Razinger, univ. dipl. ing.

Takole piše:

" Za potrebe laboratorija je KID potem odkupila staro stavbo železniške postaje na Jesenicah in jo leta 1905 nespremenjeno postavila na kraju, kjer stoji še danes (slika 5.). Ne opravlja pa več svoje stare funkcije, saj se je celoten kemijski laboratorij leta 1997 preselil v nove prostore na Belo.

Slika

sl. 5. Stara železniška postaja, ki so jo leta 1905 prenesli z Jesenic in so bil odtlej do leta 1997 v njej
prostori kemijskega in metalurškega laboratorija. Slika je iz leta 1978, ko je že bila dograjena nova vezna
zgradba na prostoru med laboratorijem in visoko zgradbo, kjer je bil pred tem stari vhod v Železarno. V
tej zgradbi je v spodnjih prostorih od leta 1966 deloval novi emisijski kvantometer ARL 3560, v zgornjih
prostorih pa je bil martinarski laboratorij. (Fotoarhiv GMJ)
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Vsi jeseniški kolodvori

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

železocestnik napisal/-a:" Za potrebe laboratorija je KID potem odkupila staro stavbo železniške postaje na Jesenicah in jo leta 1905 nespremenjeno postavila na kraju, kjer stoji še danes (slika 5.). Ne opravlja pa več svoje stare funkcije, saj se je celoten kemijski laboratorij leta 1997 preselil v nove prostore na Belo.
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
A da so kaj takega tudi pri nas počeli????
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vsi jeseniški kolodvori

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Sedaj pa jih lahko postavimo enega ob drugega...

Stari kolodvor...

Slika


...in novi...
...iz katerega leta?
Datuma ni nikjer :roll:

Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Vsi jeseniški kolodvori

Odgovor Napisal/-a 363 »

Članek iz Železarja 1961/5:
Vladimir Kaše
90 let železne ceste skozi Jesenice

Lani, 14. decembra, je minilo 90 let, odkar služi svojemu name­nu proga TRBIŽ—LJUBLJANA. Slovenci so takrat zelo težko uve­ljavljali potrebe po prometnih napravah. Leta 1864, ko so bile Anglija, Francija, Nemčija in de­loma tudi že takratna Avstrija prepredene z železnicami, so po naši deželi tekle le proge Šentilj— Trst (1857) (Šentilj—Celje 1846, Celje—Ljubljana 1849, Ljubljana —Trst 1857), Pragersko—Kotoriba 1860, Zidani most—Sisak 1862. Zato so, komite, ki ga je izvoli l kranjski deželni zbor, trgovska in obrtna zbornica ter mestna občina ljubljanska, poslali dunajski vladi prošnjo za gradnjo gorenjske že­leznice. V prošnji se omenja poleg ostalih podjetij na Gorenjskem Zoisove topilnice na Javorniku in v Radovni, ki bi jih z gradnjo te proge povezali z drugimi industrij­skimi središči. Seveda je bila pot od prošnje do koncesije še zelo dolga. Tega leta (1866) tako ni bilo mislit i na gradnjo, ker je bila Avstrija v vojni z Italijo in zaraditega v finančnih težavah, vendar se je več kandidatov potegovalo za pridobitev koncesije za gradnjo. Končno jo je leta 1867 uspelo do­biti privatni ' družbi za gradnjo železnic »Rudolfovi železnici«. Po­gajanja za traso, izdelava načrtov in odkupi zemljišč so trajala dve leti, tako da so pričeli z gradnjo šele leta 1869. Gradnja je bila razdeljena na dve sekciji, od Trbiža do Jesenic in od Jesenic do Ljubljane. Gra­dil i so jo pretežno delavci in obrt­niki iz Italije, bilo jih je nad 12.000, ves les za prage so natesali v okoliških gozdovih, opeko je žgala opekarna v Dvorski vasi, les pa je poleg 45 žag ob progi pri ­pravljalo še pet nala"č za to po­stavljenih. Vsi ostali objekti na progi so bil i namreč leseni. 14. de­cembra 1870 je bila uradna izroči­tev proge prometu, ki pa na sever­ni strani sploh ni bila priključena na železniško omrežje, saj je bila proga Beljak—Trbiž zgrajena šele 15. novembra 1873. Seveda je bi l temu primeren tudi promet. Ob delavnikih je vozi l le en par potniških vlakov, ob nedeljah pa dva in tudi brzina je bila zelo majhna. Jeseniško železniško vozlišče na tej progi danes Večji pomen je proga dobila z omenjenim priključkom na av­strijsko omrežje v Trbižu, Jese­nice kot vozlišče pa v letu 1907,ko je bi l zgrajen predor pod Rožco in je stekla goriška proga. Za Slo­vence je oboje dobilo pravi pomen šele leta 1918, preteči pa je moralo še nadaljnjih 27 let, da je postala naša prava last. Danes gre preko postaje Jesenice največ jugoslo­vanskega izvoza in prav tako naj­več tranzitnega tovora. Ce si ogledamo delo postaje Jesenice v letu 1960, skoraj ne moremo ver­jeti, da uslužbenci to zmorejo na tako majhnem prostoru. Tirne na­prave namreč zdaleč niso kosta­kim količinam in le požrtvoval­nosti vsega osebja gre zahvala, da se promet nemoteno razvija. V letu 1960 je bilo na jeseniško po­stajo sprejeto 345.818 vagonov ali 947 vagonov dnevno. Naloženo je bilo 10.076, razloženo pa 53.501 vagonov, ostalo je bi l tranzitni to­vor. Seveda prevzame največ to­vora, namenjenega za Jesenice, železarna. V letu 1960 je naložila 7217 voz ali 20 voz dnevno, raz­ložila pa 49.294 voz ali 134 voz dnevno (brez Javornika in Vintgarja). Večino vseh teh dospelih voz, razen direktnih tranzitnih vlakov, je treba na jeseniški posta­j i razvrstiti v nove vlake, kar je pa- zaradi premajhnih kapacitet tirov nemogoče napraviti v dolo­čenem roku. Seveda nastaja zaradi premajhnih tirnih naprav velika gospodarska škoda.Vozovi se za­držujejo (stat. podatki iz leta 1956) prekomerno, povprečno 12,2 ure, kar stane naše gospodarstvo cca 29 milijonov dinarjev, dočim je po trditvi železarne le-ta bila oškodovana zaradi nepravočasne do­stave za cca 70 milijonov. Upošte­vati je treba tudi plačilo refakcij, ki jih plačujemo tujim koristnikom naših železniških uslug v de­vizah, zaradi prekomernega zadr­ževanja tovora. Vsa ta dejstva kažejo, da jese­niško vozlišče, ki je imelo današ­njo obliko že v stari Jugoslaviji, ne zmore postavljenih nalog in ga je treba razširiti. Odgovorni vodje so našli najboljšo rešitev, vendar dela ne napredujejo tako, kakor bi bilo potrebno. Po sredi so namreč spet finančna sredstva, ki jih je za tako veliko rekonstrukci­jo treba zelo mnogo. Za izvedbo celotnega načrta bi potrebovali okrog 1.990 milijonov dinarjev, ki pa bi se, kot vidimo iz izgub, ki jih povzročajo zastoji, vseeno kmalu amortizirali. Z rekonstrukcijo bi se število postajnih tirov povečalo od sedanjih 14 na 29 in bi bil i skoraj še enkrat daljši od sedanjih, vse pomožne tirne naprave (drča, delavniški tiri , premogovne depo­nije, kurilniške naprave) pa bi premaknili proti »Bazi«. Tako urejeno vozlišče bi imelo večjo kapaciteto, kot so današnje po­trebe, vendar je treba mislit i na prihodnost. Upamo, da bo realizacija celot neganačrta uspela vzporedno z elektrifikacijo proge Jesenice— Ljubljana, ki je prav tako pereč problem v razvoju naših železnic. Sredstva, namenjena za vozlišče in elektrifikacijo-, so za tekoče leto že skoraj v celoti porabljena, tako da bomo morali z deli počakat i dp prihodnjega leta. Elektrifikacija proge je poseben problem. Sistem 15 k V 16 2/3 Hz, ki ga imajo Avstrijci in v katere­ga je vključen tudi elektrificirani del jeseniškega vozlišča, za naše razmere ni prikladen. Proga Ljubljana—Jesenice bo napajana z enofaznim tokom 25 kV in 50 Hz, zato bodo Jesenice stična — preklopna postaja, na kateri se bo menjal tok. Ce določeno skupino tirov na­paja ene vrste tok, drugo druge vrste tok, moramo vse vlake, ki so namenjeni za smer proge z dru­gačnim električnim omrežjem, prestavljati na te tire s premikalnimi parnimi ali diesel lokomoti­vami. Tak postopek je seveda počasen in za mednarodne brze vlake neprimeren. Prikladneje je,če vlečna vozila sama izvedejo svojo izmenjavo z lastnimi sred­stvi. Tak način pa je mogoč le, ako se uvede preklopni način na do­ločenih odsekih kontaktne mreže, ki dopušča napajanje teh odsekov bodisi z enosmernim tokom 15 k V 16 2/3 Hz, bodisi z enofaznim 25 kV/50 Hz. Ko bo vsa proga elektrificirana, bo tudi dima manj na Jesenicah. Železnica namreč k zadimljenju krepko pomaga. K 1141 tonam koksa, mazuta in premoga, kolikor pokurijo dnevno v železarni, do­dajo v jeseniški kurilnici nadalj­
njih 112 ton premoga dnevno.
Povezava do Železarja:
http://www.jlib.si/pdfs/1961-005.pdf
(stran 152/153)

Zdaj so na internetu dostopne vse izdaje Železarja,Kovinarja in Jeseniškega zbornika. V njih se najde kakšen članek ali slika povezana z železnico.
http://www.jlib.si/
Primer. Naslovna stran Železarja 1961/4:
http://www.jlib.si/pdfs/1961-004.pdf

lp
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vsi jeseniški kolodvori

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

ups...

Slika

Odličen link za novosti...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Vsi jeseniški kolodvori

Odgovor Napisal/-a Tono »

To pa je bil karambol!
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Vsi jeseniški kolodvori

Odgovor Napisal/-a dingo »

Malo offtopic. :oops:
Zanimivo piše v članku "Proga Ljubljana—Jesenice bo napajana z enofaznim tokom 25 kV in 50 Hz, zato bodo Jesenice stična". Še bolj bi bilo zanimivo vedeti kdaj oz. zakaj so se potem premislil in gorenjsko progo vseeno elektrificirali z 3kv enosmerno.
Odgovori