Belokranjska proga (fotografije gradnje proge 1912-1914)

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Belokranjska proga (fotografije gradnje proge 1912-1914)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Odlično, Peter =D> =D>

Tudi Karel Rustja v knjigi o belokranjskih železnicah navaja, da so med drugo svetovno vozile lokomotive z italijanskimi oznakami:

FS 688 (JDŽ 106)
FS 910 (JDŽ 115)
FS 940 (JDŽ 118)
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Belokranjska proga (fotografije gradnje proge 1912-1914)

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!
FS gr 688 so bile izvorno avstrijske kkStB 429. Vojni plen ali pa reparacije iz 1. sv. vojne. Jo imamo tudi na tej sliki, vendar seveda ta ni nujno prišla na dolenjsko/ belokranjsko progo preko Italije: http://shrani.si/f/S/CN/4VQaavu3/belokr ... k1914a.jpg

Lep pozdrav - Peter
Zadnjič spremenil Peter 5, dne 02.03.2013, 16:27, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Belokranjska proga (fotografije gradnje proge 1912-1914)

Odgovor Napisal/-a Tono »

Peter, hvala! Čisto sem pozabil, da je bil ta del železniškega omrežja začasno pod italijansko komando. Mašina se mi je zato zdela hudo hecna :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Belokranjska proga (fotografije gradnje proge 1912-1914)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tono se je specializiral samo do Trojan Slika :saluti

Za časa Marije Terezije je bila na Vranskem (nemško: Franz)...carina Slika

Saj se še spomnite, ko so hoteli zgraditi železnico do Ljubljane po Savinjski dolini :science
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Belokranjska proga (fotografije gradnje proge 1912-1914)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:2850


Obdelamo samo še most v Novem mestu v času obnove...

Seveda pa si je potrebno ustvariti neko sliko iz tistega časa. Brez podatkov iz Rustjeve knjige o Belokranjski železnici si ne moremo nič pomagati...

Torej citat iz Rustjeve knjige:

" Tako opustošeno progo Novo mesto-Metlika so uspeli usposobiti za promet šele v začetku leta 1947.
Popolnoma porušeno progo od Novega mesta proti Metliki je začela obnavljati takratna sekcija za vzdrževanje prog Novo mesto 26. novembra 1945.Delo se je odvijalo počasi, ker je primanjkovalo vsakovrstnega gradbenega materiala in delovne sile. Delo je bilo slabo organizirano in so ga morali večkrat prekinjati...

Tirnice, ki so ležale zverižene ob progi, so ravnali, saj so bile žgane in krivljene na kupih gorečih pragov....

Pri obnovi so pomagale tudi mladinske delovne brigade, sestavljene večinoma iz srednješolcev, starih od 14 do 17 let.

Takoj po koncu vojne so bili starejši in izkušeni strokovnjaki v gradbeništvu na vseh pomembnih mestih zamenjani z mladimi aktivisti, ki so bili večinoma brez znanja, izkušenj in delovnih navad. Odločujoči pri tem so bili na novo postavljeni šefi personalnih oddelkov sekcij za vzdrževanje prog. To so bili nekakšni politični komisarji, ki so s pomočjo OZN-e, aktivistov in drugih "zanesljivih ljudi" delali selekcijo kadrov. Zaradi odpusta "politično neprimernih železničarjev" ježeleznica v Sloveniji izgubila nad 2.000 zaposlenih. Na vodilna in vodstvena delovna mesta so prišli le "politično dobri ljudje".

Šef personalnega odseka Direkcije v Ljubljani je bil progovni delavec brez minimalne izobrazbe.
Slaba organizacija dela je bila nujna posledica pestre sestave izvajalcev gradbenih del.

Za obnovo Belokranjske proge so za prvo tromesečje leta 1946 potrebovali 9 milijonov din.
V Beogradu so v ta namen odobrili le 1 milijon."


Še podatki o obnovi mostu v Novem mestu iz Rustjeve knjige:

"Jekleno konstrukcijo so pričeli dvigati 24. julija 1945. Steber in zidani lok je obnovila prva slovenska gradbena zadruga iz Novega mesta, jekleno konstrukcijo pa je obnovila Mostovna iz Ljubljane. Za dviganje jeklene konstrukcije so sestavili dva sklada iz 700 lesenih pragov, ki so jih sproti sekali v bližnjem gozdu.
Ker med obnovo ni bilo na razpolago dovolj gradbenega materiala in strojev, most ni bil obnovljen do 31. oktobra 1945, kot je bilo predvideno.
Dela so končali 16. januarja 1946. Poskusna obremenitev mostu je bila 11. januarja 1946, in sicer z dvema parnima lokomotivama (JDŽ 23-001 in 421-037). Ob tem je bil izmerjen maksimalni poves 15 mm v sredini konstrukcije."


Po tako dobrem opisu ni potrebno nič več, samo še fotografije...

Z dne 25.7.1945 imamo na razpolago iz fototeke železniškega muzeja 3 fotografije o dvigovanju jeklene konstrukcije...

Pogled na delno že dvignjeno jekleno konstrukcijo...

Slika


Slika


Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Belokranjska proga (fotografije gradnje proge 1912-1914)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:2900

Jeklena konstrukcija je že poravnana in podprta, nosilni steber zgrajen...

Potrebno je zgraditi samo še obok...

Slika

Slika

Gradbišče na eni strani...

Slika


...in drugi strani...lepo se vidi tudi podprta jeklena konstrukcija.
Slika


Delavci gradijo obok iz klesanega kamna...
Slika


Ko bo obok zgrajen, bo takšen kot na drugi strani.
Počasi bodo ljudje pozabili, na kateri strani je bil podrt.
Potem pa bodo pozabili, da je sploh kdaj bil podrt :old

Slika

Vse fotografije iz fototeke Železniškega muzeja v Ljubljani.
Se zahvaljujem ravnatelju muzeja, prof. Mladenu Bogiću, da je dovolil objavo fotografij na forumu.




Sedaj bomo počakali forumaša iz Bele Krajine ali Dolenjske, da nadaljuje temo...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Belokranjska proga (fotografije gradnje proge 1912-1914)

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!
Železocestnik je napisal: .......... Dela so končali 16. januarja 1946. Poskusna obremenitev mostu je bila 11. januarja 1946, in sicer z dvema parnima lokomotivama (JDŽ 23-001 in 421-037).............

Lokomotiva FS 421-037 (ex KPEV G7.2) je bila kasneje preštevilčena v JDŽ 23-036.
Vir: C.J. Halliwell, "The Locomotives of Jugoslavia Vol. 1"

Torej gre za zelo podobni lokomotivi G7.1 (nasičenoparna dvojična) in G7.2
(nasičenoparna zvezna)

Lep pozdrav - Peter
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Belokranjska proga (fotografije gradnje proge 1912-1914)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Našel med urejanjem diskov :roll:


Postajališče Kandija...ali: kako je železnica "povozila" hišo v Kandiji...

Slika

Levo je reka Krka in železnica se po mostu dvigne na desni breg Krke. V nadaljevanju se vidi, da so morali odstraniti hišo zaradi poteka proge...


povečava...

Slika



Iz Rustjeve knjige lahko povzamemo zapis za postajo Novo mesto Kandija...

"Za postajo v Kandiji si je zelo prizadevala občina Šmihel Stopiče. V ta namen je že v letih 1908 in 1909 naslovila prošnjo na Trgovsko in obrtno zbornico v Ljubljani in prosila posredovanje.
Postaja je bila utesnjena med dva cestna prehoda in opremljena z mehanskimi zapornicami."
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
SZ ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 436
Pridružen: 26.01.2007, 11:33
Kraj: Nova Štifta

Re: Belokranjska proga (fotografije gradnje proge 1912-1914)

Odgovor Napisal/-a SZ ljubitelj »

Na tale kamen sem naletel, ko sem se zadnjič sprehajal tudi ob belokranjski progi.

Slika

nahaja se malo stran od proge pri zdajšnjem km

Slika
Lep pozdrav vsem

Tadej
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Belokranjska proga (fotografije gradnje proge 1912-1914)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Bravo, Tadej =D> =D>

StB=Staatsbahn (državna železnica)



železocestnik napisal/-a:

Ko pa je bil most zgrajen, ga je potrebno preizkusiti s predvideno obremenitvijo, da se izmeri poves nosilca.

Slika


Fotografije so iz fototeke železniškega muzeja v Ljubljani. Verjetno so preslikani originalni posnetki v muzeju v Novem mestu.
Zahvaljujem se ravnatelju muzeja prof. Mladenu Bogiću, da je dovolil objavo fotografij na forumu.
Foto: Rudolf Smola

Morda malo boljši izrez iz zgornje fotke...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Belokranjska proga (fotografije gradnje proge 1912-1914)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

za to železnico ne zbiram podatkov. Ne rečem pa, da jih ne bom nikoli.

Po vojni je bilo potrebno obnoviti razrušene proge.
Med vojno si dobil medaljo. če si jo razrušil, že naslednji dan po vojni, si jo moral na novo zgraditi, če si hotel dobiti medaljo. Težki časi...Slika

Sem pa iskal enega v "leder mantlu" na katere me je vseskozi opozarjal Tono: ali so vodili dela ali pa prišli na otvoritev.

Tudi ta, na katerega kažem s prstom...

Slika

Prišel je na odprtje proge ali mostu v Beli krajini. Kdo je to?


Nisem vedel, kje je ta tema. Vpisal sem v brskalnik Belokranjska proga in ko mi jo je ponudil, sem vpisal post in prišla je na prvo mesto. Potem sem lahko brez problema pogledal, koliko ogledov ima ta tema. Ta pot je lažja kot iskati teme :wink: :lol: :roll:

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Belokranjska proga (fotografije gradnje proge 1912-1914)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

vidim, da po tolikem času ni nihče spoznal moža v "leder mantlu" in kravati.

Gospod je tovariš minister za železnice Demokratične federativne Jugoslavije (DFJ), Mijalko Todorović.

iz wikipedije (SLO):
"Todorović, diplomant Tehniške fakultete v Beogradu, je sodeloval v revolucionarnih gibanjih in leta 1938 je postal član KPJ. Med drugo svetovno vojno je bil politični komisar več enot, nazadnje 1. armade.

Po vojni je bil član Začasne ljudske skupščine, republiški poslanec, zvezni poslanec, pomočnik ministra ljudske obrambe, minister za kmetijstvo, podpredsednik Zveznega izvršnega sveta, član Izvršnega komiteja CK ZKJ od 1964, sekretar predsedstva CK ZKJ (1966-69), član Sveta ljudske obrambe, predsednik Zvezne skupščine,..."

Zanimivo, da slovenska wikipedija ne poudari, da je bil elektrostrojni inženir in da je diplomiral leto pred začetkom druge svetovne vojne na elektrostrojnem oddelke beograjske Tehnične fakultete (podatki iz srbske wikipedije).

Torej ni imel nobene prakse, pa je bil lahko minister za kmetijstvo, pa železnice...

Pa saj danes ni nič bolje, Če samo pogledamo, kakšne totalne neznalce smo imeli v nedavnih vladah samo na področju železnic :roll:

pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 30.09.2018, 0:17, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Belokranjska proga (fotografije gradnje proge 1912-1914)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

V Arhivu Slovenije je bila kar nekaj mesecev razstava o železnici.

Ker sedaj že nekaj časa ne hodim več v arhive, ker so za čas druge svetovne vojne ZAPRTI (odprli jih bodo 75 let po zadnjem strelu druge svetovne vojne - zopet slovenska posebnost v okviru EU, takšnih butalcev ni v svetovnem merilu), sem izgleda "ujel" razstavo zadnji dan :roll:

V osnovi je to bila razstava "Z vlakom čez mejo/vlakom preko granice", ki se že od leta 2015 prestavlja po Sloveniji in Hrvaški, so jo pa oplemenitili novi partnerji: Arhiv Slovenije z načrti z različnih prog in Železniški muzej z eksponati.

Fotografije so iz Arhiva Slovenije.

Poglejmo si izhodni portal Kapiteljskega predora...

Slika
fotografirano 31.10.1913


Viadukt čez Krko v Novem mestu, desni breg...

Slika
fotografirano 31.10.1913


Še pogled na celoten viadukt...

Slika

Ta fotografija pa je bila posneta 3.2.1914.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori