O:2850
Obdelamo samo še most v Novem mestu v času obnove...
Seveda pa si je potrebno ustvariti neko sliko iz tistega časa. Brez podatkov iz Rustjeve knjige o Belokranjski železnici si ne moremo nič pomagati...
Torej citat iz Rustjeve knjige:
" Tako opustošeno progo Novo mesto-Metlika so uspeli usposobiti za promet šele v začetku leta 1947.
Popolnoma porušeno progo od Novega mesta proti Metliki je začela obnavljati takratna sekcija za vzdrževanje prog Novo mesto 26. novembra 1945.Delo se je odvijalo počasi, ker je primanjkovalo vsakovrstnega gradbenega materiala in delovne sile. Delo je bilo slabo organizirano in so ga morali večkrat prekinjati...
Tirnice, ki so ležale zverižene ob progi, so ravnali, saj so bile žgane in krivljene na kupih gorečih pragov....
Pri obnovi so pomagale tudi mladinske delovne brigade, sestavljene večinoma iz srednješolcev, starih od 14 do 17 let.
Takoj po koncu vojne so bili starejši in izkušeni strokovnjaki v gradbeništvu na vseh pomembnih mestih zamenjani z mladimi aktivisti, ki so bili večinoma brez znanja, izkušenj in delovnih navad. Odločujoči pri tem so bili na novo postavljeni šefi personalnih oddelkov sekcij za vzdrževanje prog. To so bili nekakšni politični komisarji, ki so s pomočjo OZN-e, aktivistov in drugih "zanesljivih ljudi" delali selekcijo kadrov. Zaradi odpusta "politično neprimernih železničarjev" ježeleznica v Sloveniji izgubila nad 2.000 zaposlenih. Na vodilna in vodstvena delovna mesta so prišli le "politično dobri ljudje".
Šef personalnega odseka Direkcije v Ljubljani je bil progovni delavec brez minimalne izobrazbe.
Slaba organizacija dela je bila nujna posledica pestre sestave izvajalcev gradbenih del.
Za obnovo Belokranjske proge so za prvo tromesečje leta 1946 potrebovali 9 milijonov din.
V Beogradu so v ta namen odobrili le 1 milijon."
Še podatki o obnovi mostu v Novem mestu iz Rustjeve knjige:
"
Jekleno konstrukcijo so pričeli dvigati 24. julija 1945. Steber in zidani lok je obnovila prva slovenska gradbena zadruga iz Novega mesta, jekleno konstrukcijo pa je obnovila Mostovna iz Ljubljane. Za dviganje jeklene konstrukcije so sestavili dva sklada iz 700 lesenih pragov, ki so jih sproti sekali v bližnjem gozdu.
Ker med obnovo ni bilo na razpolago dovolj gradbenega materiala in strojev, most ni bil obnovljen do 31. oktobra 1945, kot je bilo predvideno.
Dela so končali 16. januarja 1946. Poskusna obremenitev mostu je bila 11. januarja 1946, in sicer z dvema parnima lokomotivama (JDŽ 23-001 in 421-037). Ob tem je bil izmerjen maksimalni poves 15 mm v sredini konstrukcije."
Po tako dobrem opisu ni potrebno nič več, samo še fotografije...
Z dne
25.7.1945 imamo na razpolago iz fototeke železniškega muzeja 3 fotografije o dvigovanju jeklene konstrukcije...
Pogled na delno že dvignjeno jekleno konstrukcijo...