Re: Parno tirno dvigalo

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Parno tirno dvigalo

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Dolfe napisal/-a:
železocestnik napisal/-a:
Verjetno tisti, ki je dal nalog za hitro reševanje ID-ja, tega ni upošteval ali pa ploh ni bil kompetenten za takšne odločitve...
Že takrat so odločali ljudje, ki se niso spoznali na tehniko, danes je pa še slabše...
ŽC zopet raztura. Hvala za skice. =D>

Menim, da je ta ugotovitev preveč hitra in splošna. Sicer ne vem nič o podrobnostih in o vzrokih dogodka. Vendar sem prepričan, da so imeli dvigalo zasidrano s podpornimi nogami. In verjamem, da so dotični vedeli, da je vse skupaj na kritični točki in so se temu upirali. Morda so se udrla tla pod nogo. Kaj vem, dejavnikov je veliko. Pri velikih masah pa skorajda ni popravnega izpita.
Ampak, če je funkcionarska pisarniška avtoriteta menila drugače, jo je bilo potrebno brezpogojno upoštevati. Drugače se je kaj lahko dobila karta za kakšen All inclusive v Kvarnerju.
Ja, nisem bil dovolj precizen...
Vsekakor so strojniki dvigal veliki "mački" in se spoznajo na svoje delo. Vendar je poleg njih še vedno nekdo, ki vodi reševanje ID-ja, ki pa mora imeti na razpolago kar nekaj podatkov za odločitve (če nič drugega, težo bremena...).
Če pa se poleg vseh teh vmeša v odločitve še nek "administrativni šef" brez strokovnega znanja, potem sledi samo še :medic :titanic

No, in to sem mislil z zadnjim stavkom:

Že takrat so odločali ljudje, ki se niso spoznali na tehniko, danes je pa še slabše...

Seveda pa tega ID-ja, ko se je prevrnilo dvigalo, ne poznam, niti ne vem katerega leta je to bilo, verjetno pa so bili takrat še "svinčeni časi" tudi na železnici...
Navrgel sem samo nekaj iztočnic, kaj je lahko vse narobe pri takšnem delu. Če pa kdo najde, kdaj je bil ta dogodek, ga lahko analiziramo v "nulo"... :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Parno tirno dvigalo

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Da pa se je nekoč res uporabljal parni pogon za tirno dvigalo, si poglejmo v knjigi J.Serdar:Prenosila i dizala, Tehnička knjiga, Zagreb 1963...
Na žalost v hrvaščini...ampak je še vedno bolje kot v nemščini...

Slika

Slika

Slika

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Parno tirno dvigalo

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Parno dvigalo so uporabljali n.pr. pri gradnji Solkanskega mostu po letu 1904 (glej prispevek: Solkanski most http://www.student-info.net/sis-mapa/sk ... i_most.pdf

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Parno tirno dvigalo

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Na Arlberškem /Arlberg, Avstrija/ so še leta 1993 delali s 45 tonskim parnim dvigalom :roll:

http://www.bahnarchiv.net/gallery/main. ... emId=22991
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Parno tirno dvigalo

Odgovor Napisal/-a Tono »

ŽC, odlični članek.

Ampak najbolj se mi dopade tista, da je parno dvigalo primerno za zabačene kraje :) :) :)

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Parno tirno dvigalo

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Naše parno dvigalo v akciji...ja, 45 tonsko \:D/

Malo moraš imeti sreče...so mi šli v knjižnici SŽ na roke...

Leto 1961...

Slika

Fotka je iz Časopisa Dnevnik, 13. aprila 1961
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Parno tirno dvigalo

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Parno dvigalo so uporabljali tudi pri izgradnji Bohinjskega predora v letih 1901 do 1904...


Slika


Slika


Vir: "Bau des Wochainer Tunnels, 1901-1904", fotograf: Alois Beer

Se zahvaljujem vodstvu Železniškega muzeja Ljubljana, da je dovolilo skeniranje.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
vagon
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 13
Pridružen: 10.08.2009, 18:38

Re: Parno tirno dvigalo

Odgovor Napisal/-a vagon »

Manjše parno dvigalo se nahaja v železarni Štore. Mislim da je možen ogled po dogovoru. Pred leti je bilo obnovljeno, vedar ne deluje več na paro, temveč so moč pare nadomestili s stisnjenim zrakom. Verjetno je bil uničen kotel. Pred leti sem ga videl na stranskem tiru za ograjo. Pred tridesetimi leti pa je še delovalo v okviru železarne.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Parno tirno dvigalo

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Funkcija "išči" deluje.... \:D/

Slika

vir: viewtopic.php?f=17&t=1330&hilit=%C5%BEe ... lo&start=0

Fotko sem si sposodil pri @SIMY-ju.

Ne mi rečt, da ni za v muzej...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 948
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska

Re: Parno tirno dvigalo

Odgovor Napisal/-a SIMY »

ja tale dvigalo bi si pa res zaslužil boljše mesto,ne pa da je po dobrih dveh letih še kar na istem mestu.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Parno tirno dvigalo

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ali lahko kdo "zrihta" tehnične podatke za to dvigalo in "prilepi" kopije?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Parno tirno dvigalo

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Še eno parno dvigalo, tokrat z druge strani luže... :titanic

Sodelovalo je pri gradnji kanadske transkontinentalne proge (tema: zadnji žebelj...)

link: http://www.kag.bc.ca/Exhibitions/AllAboard/74959.html
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Parno tirno dvigalo

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Bom pa še jaz dodal kakšno sliko parnega dvigala.

Gre za parno dvigalo Nemških železnic izdelano po drugi svetovni vojni, namenjeno odpravljanju posledic le-te.

Razstavljeno je v Nemčiji v "Auto&Technik MUSEUM SINSHEIM"
Link: http://www.technik-museum.de/museum_sin ... utsch.html

Zelo spominja na dvigalo, katerega tehnične slike in karakteristike je @Železocestnik objavil na začetku te strani!

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Parno tirno dvigalo

Odgovor Napisal/-a 363 »

V Železarni Jesenice se je tudi uporabljalo parno dvigalo. Je pa bilo od firme Ohio Locomotive Crane Company iz Bucyrus v Ohiu.
Podjetne obstaja še danes:
http://www.aolcrane.com/
Na njihovi strani je tudi nekaj starih slik njihovih dvigal.
http://www.aolcrane.com/oldcranephotos.html

Vse kar se je ohranilo od tega dvigala je tale plošča:
Slika

Lp
vagon
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 13
Pridružen: 10.08.2009, 18:38

Re: Parno tirno dvigalo

Odgovor Napisal/-a vagon »

PARNO DVIGALO V ŽELEZARNI ŠTORE

Nekaj slik parnega dvigala.

Slika
Maximalna nosilnost dvigala je 6 t.

Slika
Škripec za upravljanje naklona ročice.

Slika
Napis na profilu podvozja.

Na profilu ročice je viden napis Zenica. Mogoče je, da je bil zamenjan pri kakšni obnovi?
Odgovori