Vrhnika - Ljubljana

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8525
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vrhnika - Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 18.09.2010, 23:12

Vozni red, objavljen v Slovencu, 4. septembra 1901:

Lokalna železnica Ljubljana-Vrhnika
Odhod (iz LJ) : ob 7.15 zjutraj, 1.55 popoldne, 8.10 zvečer
Prihod (v LJ): ob 6.34 zjutraj, 12.29 popoldne , 7.30 zvečer.
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 729
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

Re: Vrhnika - Ljubljana

OdgovorNapisal/-a bojan » 01.10.2010, 20:21

Danes sem naletel na par dobrih stvari... Med njimi tudi tole :shock:

Slika

Večjo resolucijo si lahko snamete tule
LPB
andro
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 17
Pridružen: 14.12.2008, 22:07

Re: Vrhnika - Ljubljana

OdgovorNapisal/-a andro » 30.10.2012, 19:01

Pozdravljeni

Na facebook strani Našega časopisa - glasila občine Vrhnika je bila objavljena ena zanimiva slika

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater

Lp Andrej
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Vrhnika - Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 08.03.2013, 23:10

Pozdravljeni

Tudi na "Historische Bahn" forumu so odkrili, da je nekoč do Vrhnike vodila železnica...

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6316625

V bistvu je prikazan isti material, kot ga je "zlinkal" že @363...

LP

Jože
Kanarček715
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 33
Pridružen: 27.01.2014, 19:34

Re: Vrhnika - Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Kanarček715 » 21.06.2017, 19:51

Danes sem bil na Vrhniki in sem naredil nekaj slik z odseka Vrhnika-Vrhnika trg.
Slika
Informativna tabla blizu nakladalne rampe.
Slika
Lepo urejena in očiščena nakladalna rampa. Me je presenetilo, ker so jo očistili.
Slika
Še pogled, kjer se je končal eden od tirov vrhniške postaje.
Slika
Pogled proti postaji Vrhnika trg.
Slika
Pogled proti Brezovici. Levo se vidi na novo zasajen drevored.
Slika
Železniška postaja Vrhnika trg.
Slika
Informativno gradivo na postaji Vrhnika trg.
Slika
Požgano okence za prodajanje vozovnic v požaru leta 2013.

Pripis: Naslov teme bi se lahko spremenil v Brezovica-Vrhnika.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8525
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Vrhnika - Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 21.06.2017, 21:02

Kanarček715, pozdravljen,

naslov teme določi začetnik teme pač po svojem poznavanju teme v tistem trenutku.
Velikokrat se dogodi pozneje, da se pride do novih spoznanj in potem se predlaga sprememba na osnovi novih argumentov.

V tem primeru ni osnove niti novega argumenta za spremembo naslova teme.

Ta proga se je imenovala uradno takole (v slovenščini in nemščini):

Slika



pozdrav
Darko
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6480
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Vrhnika - Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 24.01.2018, 13:24

Danes prebrano na Facebooku:
https://scontent.fbud2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/26904813_934060253428303_4567012735903721684_n.jpg?oh=44909d6bc6a4655f69a606ad7c1f85c4&oe=5ADB60B1

Gotthard Andermatt napisal/-a:Lokalbahn Laibach - Oberlaibach / Lokalna zeleznica Ljubljana - Vrhnika. - Die 20 km lange Bahn im heutigen Slowenien wurde 1899 eröffnet. Den Betrieb besorgte die Südbahn. Eingesetzt war eine von Karl Gölsdorf für die Südbahn entwickelte Verbund-Dampflokomotive der Reihe 185 mit Ölfeuerung. - Der Bahn ist im Band 2 des bahnmedien.at-Buchs "Wertpapiere österreichischer Eisenbahnen" ein Kapitel gewidmet (Seiten 168ff.). => http://www.bahnmedien.at/new_2017-08-09 ... en-teil-2/
Sparmassnahmen durch Wegrationalisierung schon damals (Kundmachung der betriebsführenden Südbahn von 1900, nur ein Jahr nach der Eröffnung [!]). - Recht sparsam scheint man auf dieser Bahn überhaupt gewesen zu sein: Lokomotiven mit Ölfeuerung für einmännigen Betrieb waren damals noch eine Seltenheit.


Če prav razumem, so na tej progi uporabili lokomotivo serije 185 s kurjenjem na plinsko olje, kar je bila v AO monarhiji huda redkost. Menda je s to lokomotivo lahko upravljal zgolj strojevodja....
Goran
Uporabniški avatar
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 827
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Vrhnika - Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Ajznponar » 28.10.2018, 18:09

Po res dolgem času me je znova zaneslo na Vrhniko. Opazil sem praktično isto kot Kanarček715 pred pribl. letom in pol, zato si samo od bližje oglejmo informativne table. Če so objavljene v polni velikosti, se jih celo da prebrati, če še vedno ne gre, potem v brskalniku kliknite "Open image in new tab" ali karkoli vam že prikaže samo sliko brez okoliškega "okrasja" od Shrani.si. Pa upam, da bodo v polni velikosti pravilno zasukane.

Gledano v smeri iz Brezovice malo naprej od očiščenih ostankov nakladalne rampe na nekdanji glavni postaji je tale tabla:
Slika
Na fotkah lahko vidimo nekdanjo postajo, da so sem nekdaj vozile tudi Littorine, pred razpadom AO je menda bilo že skoraj vse pripravljeno za podaljšanje proge do Idrije in Sv. Lucije (danes Most na Soči). :uuuaavv

Če se prestavimo na postajo Vrhnika trg, ki so jo sicer "prekrstili" v mesto, nas tam pričaka tale tabla:
Slika

Sicer je za silo berljiva, ampak vseeno sem posebej posnel del o zgodovini:
Slika

in nekaj o idejnih načrtih za naprej. Razmišlalo se je tudi o postavitvi muzejske lokomotive, no, me zanima, ali v muzeju imajo na zalogi kakšen primerek "kafe mlinčka" serije 53, ki naj bi še največ čuhapuhal po tej progi.
Slika

Pa še nekaj manj razmišljanj na desnem robu table. Žal ni najbolj uspelo :(
Slika

Za fotke v boljši kvaliteti se bo treba obrniti na Muzejsko društvo Vrhnika, ki jih je tudi doniralo za predstavitev na teh tablah.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 4 gostov