Vrhnika - Ljubljana
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vrhnika - Ljubljana
Vozni red, objavljen v Slovencu, 4. septembra 1901:
Lokalna železnica Ljubljana-Vrhnika
Odhod (iz LJ) : ob 7.15 zjutraj, 1.55 popoldne, 8.10 zvečer
Prihod (v LJ): ob 6.34 zjutraj, 12.29 popoldne , 7.30 zvečer.
Lokalna železnica Ljubljana-Vrhnika
Odhod (iz LJ) : ob 7.15 zjutraj, 1.55 popoldne, 8.10 zvečer
Prihod (v LJ): ob 6.34 zjutraj, 12.29 popoldne , 7.30 zvečer.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Vrhnika - Ljubljana
Danes sem naletel na par dobrih stvari... Med njimi tudi tole
Večjo resolucijo si lahko snamete tule
Večjo resolucijo si lahko snamete tule
LPB
Re: Vrhnika - Ljubljana
Pozdravljeni
Na facebook strani Našega časopisa - glasila občine Vrhnika je bila objavljena ena zanimiva slika
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
Lp Andrej
Na facebook strani Našega časopisa - glasila občine Vrhnika je bila objavljena ena zanimiva slika
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
Lp Andrej
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Vrhnika - Ljubljana
Pozdravljeni
Tudi na "Historische Bahn" forumu so odkrili, da je nekoč do Vrhnike vodila železnica...
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 17,6316625
V bistvu je prikazan isti material, kot ga je "zlinkal" že @363...
LP
Jože
Tudi na "Historische Bahn" forumu so odkrili, da je nekoč do Vrhnike vodila železnica...
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 17,6316625
V bistvu je prikazan isti material, kot ga je "zlinkal" že @363...
LP
Jože
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 107
- Pridružen: 27.01.2014, 19:34
Re: Vrhnika - Ljubljana
Danes sem bil na Vrhniki in sem naredil nekaj slik z odseka Vrhnika-Vrhnika trg.
Informativna tabla blizu nakladalne rampe.
Lepo urejena in očiščena nakladalna rampa. Me je presenetilo, ker so jo očistili.
Še pogled, kjer se je končal eden od tirov vrhniške postaje.
Pogled proti postaji Vrhnika trg.
Pogled proti Brezovici. Levo se vidi na novo zasajen drevored.
Železniška postaja Vrhnika trg.
Informativno gradivo na postaji Vrhnika trg.
Požgano okence za prodajanje vozovnic v požaru leta 2013.
Pripis: Naslov teme bi se lahko spremenil v Brezovica-Vrhnika.
Informativna tabla blizu nakladalne rampe.
Lepo urejena in očiščena nakladalna rampa. Me je presenetilo, ker so jo očistili.
Še pogled, kjer se je končal eden od tirov vrhniške postaje.
Pogled proti postaji Vrhnika trg.
Pogled proti Brezovici. Levo se vidi na novo zasajen drevored.
Železniška postaja Vrhnika trg.
Informativno gradivo na postaji Vrhnika trg.
Požgano okence za prodajanje vozovnic v požaru leta 2013.
Pripis: Naslov teme bi se lahko spremenil v Brezovica-Vrhnika.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vrhnika - Ljubljana
Kanarček715, pozdravljen,
naslov teme določi začetnik teme pač po svojem poznavanju teme v tistem trenutku.
Velikokrat se dogodi pozneje, da se pride do novih spoznanj in potem se predlaga sprememba na osnovi novih argumentov.
V tem primeru ni osnove niti novega argumenta za spremembo naslova teme.
Ta proga se je imenovala uradno takole (v slovenščini in nemščini):
pozdrav
Darko
naslov teme določi začetnik teme pač po svojem poznavanju teme v tistem trenutku.
Velikokrat se dogodi pozneje, da se pride do novih spoznanj in potem se predlaga sprememba na osnovi novih argumentov.
V tem primeru ni osnove niti novega argumenta za spremembo naslova teme.
Ta proga se je imenovala uradno takole (v slovenščini in nemščini):
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Vrhnika - Ljubljana
Danes prebrano na Facebooku:
https://scontent.fbud2-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5ADB60B1
https://scontent.fbud2-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5ADB60B1
Če prav razumem, so na tej progi uporabili lokomotivo serije 185 s kurjenjem na plinsko olje, kar je bila v AO monarhiji huda redkost. Menda je s to lokomotivo lahko upravljal zgolj strojevodja....Gotthard Andermatt napisal/-a:Lokalbahn Laibach - Oberlaibach / Lokalna zeleznica Ljubljana - Vrhnika. - Die 20 km lange Bahn im heutigen Slowenien wurde 1899 eröffnet. Den Betrieb besorgte die Südbahn. Eingesetzt war eine von Karl Gölsdorf für die Südbahn entwickelte Verbund-Dampflokomotive der Reihe 185 mit Ölfeuerung. - Der Bahn ist im Band 2 des bahnmedien.at-Buchs "Wertpapiere österreichischer Eisenbahnen" ein Kapitel gewidmet (Seiten 168ff.). => http://www.bahnmedien.at/new_2017-08-09 ... en-teil-2/
Sparmassnahmen durch Wegrationalisierung schon damals (Kundmachung der betriebsführenden Südbahn von 1900, nur ein Jahr nach der Eröffnung [!]). - Recht sparsam scheint man auf dieser Bahn überhaupt gewesen zu sein: Lokomotiven mit Ölfeuerung für einmännigen Betrieb waren damals noch eine Seltenheit.
Goran
Re: Vrhnika - Ljubljana
Po res dolgem času me je znova zaneslo na Vrhniko. Opazil sem praktično isto kot Kanarček715 pred pribl. letom in pol, zato si samo od bližje oglejmo informativne table. Če so objavljene v polni velikosti, se jih celo da prebrati, če še vedno ne gre, potem v brskalniku kliknite "Open image in new tab" ali karkoli vam že prikaže samo sliko brez okoliškega "okrasja" od Shrani.si. Pa upam, da bodo v polni velikosti pravilno zasukane.
Gledano v smeri iz Brezovice malo naprej od očiščenih ostankov nakladalne rampe na nekdanji glavni postaji je tale tabla:
Na fotkah lahko vidimo nekdanjo postajo, da so sem nekdaj vozile tudi Littorine, pred razpadom AO je menda bilo že skoraj vse pripravljeno za podaljšanje proge do Idrije in Sv. Lucije (danes Most na Soči).
Če se prestavimo na postajo Vrhnika trg, ki so jo sicer "prekrstili" v mesto, nas tam pričaka tale tabla:
Sicer je za silo berljiva, ampak vseeno sem posebej posnel del o zgodovini:
in nekaj o idejnih načrtih za naprej. Razmišlalo se je tudi o postavitvi muzejske lokomotive, no, me zanima, ali v muzeju imajo na zalogi kakšen primerek "kafe mlinčka" serije 53, ki naj bi še največ čuhapuhal po tej progi.
Pa še nekaj manj razmišljanj na desnem robu table. Žal ni najbolj uspelo
Za fotke v boljši kvaliteti se bo treba obrniti na Muzejsko društvo Vrhnika, ki jih je tudi doniralo za predstavitev na teh tablah.
Gledano v smeri iz Brezovice malo naprej od očiščenih ostankov nakladalne rampe na nekdanji glavni postaji je tale tabla:
Na fotkah lahko vidimo nekdanjo postajo, da so sem nekdaj vozile tudi Littorine, pred razpadom AO je menda bilo že skoraj vse pripravljeno za podaljšanje proge do Idrije in Sv. Lucije (danes Most na Soči).
Če se prestavimo na postajo Vrhnika trg, ki so jo sicer "prekrstili" v mesto, nas tam pričaka tale tabla:
Sicer je za silo berljiva, ampak vseeno sem posebej posnel del o zgodovini:
in nekaj o idejnih načrtih za naprej. Razmišlalo se je tudi o postavitvi muzejske lokomotive, no, me zanima, ali v muzeju imajo na zalogi kakšen primerek "kafe mlinčka" serije 53, ki naj bi še največ čuhapuhal po tej progi.
Pa še nekaj manj razmišljanj na desnem robu table. Žal ni najbolj uspelo
Za fotke v boljši kvaliteti se bo treba obrniti na Muzejsko društvo Vrhnika, ki jih je tudi doniralo za predstavitev na teh tablah.
Re: Vrhnika - Ljubljana
Pozdravljeni pozitivno misleči
Gradnja nadvoza.
LP Igor
Gradnja nadvoza.
LP Igor
Re: Vrhnika - Ljubljana
Pozdravljeni pozitivno misleči
Dodajam še ta zapis v "Slovenskem poročevalcu"
http://www.dlib.si/listalnik/URN_NBN_SI ... tml#zoom=z
LP Igor
Dodajam še ta zapis v "Slovenskem poročevalcu"
http://www.dlib.si/listalnik/URN_NBN_SI ... tml#zoom=z
LP Igor
-
- Vajenec
- Prispevkov: 24
- Pridružen: 15.01.2011, 13:47
- Kraj: Borovnica
- Kontakt:
Re: Vrhnika - Ljubljana
Od novembra intenzivno poteka prenova postaje Vrhnika-mesto.
Odstranjen pod in izdelani novi tlaki, stolčene in na novo ometane notranje stene, sneto staro (pregnito, zgorelo) ostrešje...
Zdajle se namešča kopija starega ostrešja in opeke, sledijo fina dela notri, sanacija zunanje fasade...
V zaključni fazi je izdelava replike starega stavbnega pohištva (vrata, okna).
Od starega inventarja se je delno rešilo prodajno okence - rešetka in okovja. Izdelana je že replika, čeprav enakih stekelc ni bilo mogoče najti.
Čudežno so se ohranila stara okrogla slemenska okna in so že obnovljena.
V notranjosti naj bi se zdaj obnovila postajenačelnikova soba/prodajalnica kart, v večjem prostoru pa naj bi bil prerez starega potniškega vagona, kot so nekoč vozili po vrhniški progi. Na steni se bo predvajala projekcija nekega starega posnetka vožnje po progi.
Težava je predvsem pridobivanje slikovnega gradiva, ki bi pomagalo pri prenovi. Če ima kdo kaj, se priporočam.
Velika hvala mojstru, ki je fotografiral prodajno okence pred požarom. Bilo mi je v veliko pomoč.
Tudi pomoči pri poznejši vzpostavitvi stalne razstave se ne bomo branili.
Verjamem, da bo postaja dobro obiskovana, saj bo vključena v redna vodenja po Cankarjevi poti (spomenik, enajsta šola, Cankarjeva hiša, sv. Trojica). Obiskovalcev na tej pa je cca 10.000 letno.
Odstranjen pod in izdelani novi tlaki, stolčene in na novo ometane notranje stene, sneto staro (pregnito, zgorelo) ostrešje...
Zdajle se namešča kopija starega ostrešja in opeke, sledijo fina dela notri, sanacija zunanje fasade...
V zaključni fazi je izdelava replike starega stavbnega pohištva (vrata, okna).
Od starega inventarja se je delno rešilo prodajno okence - rešetka in okovja. Izdelana je že replika, čeprav enakih stekelc ni bilo mogoče najti.
Čudežno so se ohranila stara okrogla slemenska okna in so že obnovljena.
V notranjosti naj bi se zdaj obnovila postajenačelnikova soba/prodajalnica kart, v večjem prostoru pa naj bi bil prerez starega potniškega vagona, kot so nekoč vozili po vrhniški progi. Na steni se bo predvajala projekcija nekega starega posnetka vožnje po progi.
Težava je predvsem pridobivanje slikovnega gradiva, ki bi pomagalo pri prenovi. Če ima kdo kaj, se priporočam.
Velika hvala mojstru, ki je fotografiral prodajno okence pred požarom. Bilo mi je v veliko pomoč.
Tudi pomoči pri poznejši vzpostavitvi stalne razstave se ne bomo branili.
Verjamem, da bo postaja dobro obiskovana, saj bo vključena v redna vodenja po Cankarjevi poti (spomenik, enajsta šola, Cankarjeva hiša, sv. Trojica). Obiskovalcev na tej pa je cca 10.000 letno.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Vrhnika - Ljubljana
Damjan, pozdravljen,
odlično ste zastavili projekt ohranjanja "železničarske" dediščine na Vrhniki. Čestitam!
Dokazuješ, da se da, če se hoče, vendar je potrebna gonilna sila...
Upam, da boš poročal o poteku del, mi pa bomo poskušali najti še kakšno fotografijo ali načrt.
pozdrav
Darko
odlično ste zastavili projekt ohranjanja "železničarske" dediščine na Vrhniki. Čestitam!
Dokazuješ, da se da, če se hoče, vendar je potrebna gonilna sila...
Upam, da boš poročal o poteku del, mi pa bomo poskušali najti še kakšno fotografijo ali načrt.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- parni_vlak
- Strojevodja I
- Prispevkov: 338
- Pridružen: 25.11.2020, 17:03
- Kraj: Ljubljana
- Kontakt:
Re: Vrhnika - Ljubljana
Pohvale za akcijo ! Zdaj pa še progo zgradit, pa bo
Samo , vem da je to zaenkrat nemogoče. Mogoče pa nekoč...
Ali pa muzejsko lokomotivo postavit na kos tira, pa še kakšen vagon, pa pod nadstrešek
Upam, da se bo zgodilo kaj od tega dvojega
LP
Samo , vem da je to zaenkrat nemogoče. Mogoče pa nekoč...
Ali pa muzejsko lokomotivo postavit na kos tira, pa še kakšen vagon, pa pod nadstrešek
Upam, da se bo zgodilo kaj od tega dvojega
LP
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
-
- Vajenec
- Prispevkov: 24
- Pridružen: 15.01.2011, 13:47
- Kraj: Borovnica
- Kontakt:
Re: Vrhnika - Ljubljana
Cilj je lokomotivo obnovit in postavit poleg postaje, seveda pod nadstrešek.
Vagon pa naj bi bil deloma v notranjosti, v čakalnici. Če se bo našel kak pripraven in ga ne bo škoda za razrez.
Vagon pa naj bi bil deloma v notranjosti, v čakalnici. Če se bo našel kak pripraven in ga ne bo škoda za razrez.
Re: Vrhnika - Ljubljana
Postaja Vrhnika trg/mesto (zasledil sem obe verziji, tako da ne vem, katera je bolj pravilna) se še vedno obnavlja in je obdana z ograjo. Na tabli piše, da je investitor v "spremembo namembnosti" (do zdaj je to bilo še vedno postaja ali skladišče krame? ) Zavod Ivana Cankarja, ki ima v Vrhniki čez šport, kulturo in turizem. Več podatkov o namenu je nekaj postov višje.
Pred vhodom so že zabetonirali vstopno klančino.
Umaknjena je tudi informativna tabla o progi, ki upam, da se bo po prenovi vrnila. Morda še vprašanje, ali je že kaj znano, kdaj bo prenova končana oz. bo vsaj umaknjena oranžna ograja. Bo po tistem še vedno obkrožena z "uglednim" makadamskim parkiriščem?
Pred vhodom so že zabetonirali vstopno klančino.
Umaknjena je tudi informativna tabla o progi, ki upam, da se bo po prenovi vrnila. Morda še vprašanje, ali je že kaj znano, kdaj bo prenova končana oz. bo vsaj umaknjena oranžna ograja. Bo po tistem še vedno obkrožena z "uglednim" makadamskim parkiriščem?