Stare lokomotive jeseniške železarne

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1389
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Stare lokomotive jeseniške železarne

OdgovorNapisal/-a 363 » 05.07.2009, 13:05

Ozkotirno železnico so v Železarni Jesenice začeli uporabljati, ko so po izgradnji Karavaškega predora odkupili gradbinsko železnico s tirno širino 76 centimetrov. 1907 je železarna kupila svojo prvo lokomotivo O-I, leta 1912 pa drugo z oznako O-II. Kar velik del teh ozkotirnih lokomotiv je ohranjeni:
O-I
O-II,
O-IV, ki jo danes poznamo v želežniškem muzeju pod oznako K3,
O-V,
O-VIII s katero so slavnosto zaklučili obratovanje ozkotirne železnice leta 1988
O-XI pa je danes v deluječem stanju pod oznako 71-013
Poleg parnih so danes še ohranjene še tri elektične in dve dizel lokomotivi, ki sta pa bili prodani v CD Maribor.


Nekaj slik ostankov ozkotirne železnice bivše železarne Jesenice.

Na Stari Savi poleg muzeja je v zapuščeni hali nekaj teh ostankov.
Pogled od zunaj
Slika

in od znotraj na kup ˝stare šare˝.
Slika

Najprej je mojo pozornost pritegnila stara normalnotirna premikalka.
Slika

Slika

Slika

Slika

Verižni pogon.
Slika

Pogled v kabino.
Slika

O lokomotivi OE-I smo že govorili na forumu.
Tukaj tekst, ki ga je prilepil @ŽC:
˝Obremenjena je bila predvsem v eni smeri, običajno je vlekla dva štiriosna specialna vagona s saržo po 50ton iz železarne v valjarno... ˝
Tukaj pa zdaj en tak ohranjen vagon.
Slika
Zadnjič spremenil 363, dne 05.07.2009, 17:23, skupaj popravljeno 2 krat.
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1389
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: @363 - foto magazin

OdgovorNapisal/-a 363 » 05.07.2009, 13:05

Slika

Tole pa še paše zraven.
Slika

Zdaj pa parne lokomotive. Tukaj so tri.O-II, O-V in O-VIII.
Slika

Najprej O-V.
Slika

Slika

Slika

Slika

Pogled v dimnico
Slika

Slika
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1389
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: @363 - foto magazin

OdgovorNapisal/-a 363 » 05.07.2009, 13:06

Slika

Kotel je pa štajerski
Slika

Strojevodjeva stran
Slika

zalogovnik
Slika

Slika

Dve oznaki lokomotive.
Slika

O-VIII
Slika

Slika
Zadnjič spremenil 363, dne 05.07.2009, 13:12, skupaj popravljeno 1 krat.
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1389
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: @363 - foto magazin

OdgovorNapisal/-a 363 » 05.07.2009, 13:07

Slika

Slika

Ima še originalni kotel.
Slika

Slika

Slika

Slika

Še O-II, ki je v slabšem stanju.
Slika

Stoji pa na ohranjeni kretnici
Slika
Zadnjič spremenil 363, dne 05.07.2009, 17:16, skupaj popravljeno 2 krat.
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1389
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: @363 - foto magazin

OdgovorNapisal/-a 363 » 05.07.2009, 13:07

Slika

Slika

Slika

V hali sta pa tudi dva zvona, ki jih je izdelala KID
Slika

Slika

Oden od dveh dvigal v hali
Slika

O-I pa je drugje pod streho
Slika

Slika

Z vagončkom v katerem je ravno nekdo spal.
Slika
Zadnjič spremenil 363, dne 05.07.2009, 17:17, skupaj popravljeno 1 krat.
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1389
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: @363 - foto magazin

OdgovorNapisal/-a 363 » 05.07.2009, 13:08

Slika

Slika

Slika

Kurinici za lokomotive. Spredaj za normalnotirne zadaj pa za ozkotirne.
Slika

Ozkotirna
Slika

Še nekaj ohranjenih tirov
Slika

in še dve električni lokomotivi
Slika

Slika

Slika
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1389
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: @363 - foto magazin

OdgovorNapisal/-a 363 » 05.07.2009, 13:08

signal
Slika

ostanki pragov
Slika

Še nekja posebnih normalnotirnih vagonov.
Slika

Slika

Slika

Slika

Pa še ostanek trase do Javornika.
Tu je bil nekdaj most čez cesto skozi Jesenice.
Slika

Slika

Mimo poklicnega gasilnega doma na Jesenicah
Slika
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1389
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: @363 - foto magazin

OdgovorNapisal/-a 363 » 05.07.2009, 13:09

Slika

Danes je sprehajalna pot z pod prijetno senco hrastov.
Slika

Ostanki stebrov elektifikacije.
Slika

Slika

Malo pred postajo Javornik je šla proga pod Gorensko progo.
Slika

In nekaj čase vzporedno z Gorensko progo
Slika

In skozi predor v valjarno na Javorniku
Slika

Letnica gradnje
Slika

Pred leti pa je bila še ohranjena ozkotirna vaga z tirnicami. a so jo ob gradnji nakupovalnega centra zasuli.

To je vse. Če pa kdo hoče izvedeti še kakšen podatek o parnih lokomotivah in videti kakšno sliko v obratovanju pa naj v roke vzame knjigo Zadnje parne lokomotive na Slovenskem.


Lp
Zadnjič spremenil 363, dne 05.07.2009, 17:18, skupaj popravljeno 1 krat.
whistler
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 716
Pridružen: 31.05.2007, 19:19
Kraj: Gorenjska

Re: @363 - foto magazin

OdgovorNapisal/-a whistler » 05.07.2009, 13:16

Bravo!
Tole si super dokumentiral =D> =D> =D>
Vlak je vedno hitrejši!
Uporabniški avatar
andersley
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 993
Pridružen: 05.03.2008, 19:44
Kraj: Ptuj, Slovenia
Kontakt:

Re: @363 - foto magazin

OdgovorNapisal/-a andersley » 05.07.2009, 13:19

Amazing photographs! :shock: :shock: What a fascinating collection of images and information. Superb! =D> =D> =D>
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3479
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: @363 - foto magazin

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 05.07.2009, 16:15

363, ostal sem brez besed, lahko rečem le =D> =D> za fotografije, z vsebino pa se žal ne morem sprijazniti, mislim na stanje kakršno je sedaj.
Tine
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6446
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: @363 - foto magazin

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 05.07.2009, 16:40

Same čestitke 363! Imaš še kakšne fotografije onih elektro lokomotiv v šupi?
Po svoje je škoda, da si dal v svojo temo, jaz bi ta prispevek najraje dal v svojo temo, menim, da si jo zasluži!
Goran
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1389
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: @363 - foto magazin

OdgovorNapisal/-a 363 » 05.07.2009, 18:31

Kakšen pozitiven odziv :shock: Nisem pričakoval.

Tin€ napisal/-a:363, ostal sem brez besed, lahko rečem le =D> =D> za fotografije, z vsebino pa se žal ne morem sprijazniti, mislim na stanje kakršno je sedaj.


Veš Tine, stanje bi lahko bilo še slabše saj so lokomotive vozile v železarni, tam se pa zmeraj rabi staro železo.
Seveda pa stanje sedaj ni rožnato. So pa vsaj pod streho, da tako hitro ne propadajo.

Gorchi napisal/-a:Same čestitke 363! Imaš še kakšne fotografije onih elektro lokomotiv v šupi?
Po svoje je škoda, da si dal v svojo temo, jaz bi ta prispevek najraje dal v svojo temo, menim, da si jo zasluži!


Ni problema Goran ti imaš škarje pa samokolnico, samo en link do teme sem prilepi.
Glede slik električnih pa jih bom prilepil, ko jih slikam, če me ne bo že kdo prej prehitel.

Lp
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: @363 - foto magazin

OdgovorNapisal/-a milchy » 05.07.2009, 22:45

363 napisal/-a:
O lokomotivi OE-I smo že govorili na forumu.
Tukaj tekst, ki ga je prilepil @ŽC:
˝Obremenjena je bila predvsem v eni smeri, običajno je vlekla dva štiriosna specialna vagona s saržo po 50ton iz železarne v valjarno... ˝
Tukaj pa zdaj en tak ohranjen vagon.


Bravo za slike !!!!

edino z napisanim se ne strinjam -
lokomotiva je vlekla en tak vagon izpod plavža, v vagonu pa je bilo tekoče surovo železo ali grodelj, ki je bilo osnovni material (skupaj s starim železom in različnimi legurami) za pridelavo jekla v Siemens-Martinovih pečeh, ko je bilo jeklo "narejeno" so ga vlili (v tistih časih) v "gamse" in iz jekla valjali žico v žični valjarni na Jesenicah (za stavbo današnejga tehničnega muzeja oz. Ruardovo graščino) ter v brame, če so hoteli zvaljati pločevino (v začetku na Javorniku in kasneje na Beli) ki so jo potem na raznih koncih lahko še toplotno obdelali ...

drugače pa vsa pohvala !!!
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3070
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: @363 - foto magazin

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 06.07.2009, 9:06

Bravo @363!

=D> =D> \:D/ =D> =D>

Ne morem se zadržati! Moram še jaz dodati pohvalo!!
Jesenice poznam bolj slabo oz. se ponavadi skozi peljem "v tranzitu" :D

Tale prostor kjer so parne lokomotive, je prosto dostopen?
A se sliši kaj o prihodnosti teh muzajski primerkov?
V čigavi lasti spoh so?
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: Bing [Bot] in 2 gostov