Stare lokomotive jeseniške železarne
Re: Stare lokomotive jeseniške železarne
Razdelil temo iz orig. teme @363-foto magazin v skladu z (mojo) idejo in odobritvijo @363
Goran
Re: Stare lokomotive jeseniške železarne
1. Najbolje je če najprej vprašaš v muzeju, če si jih lahko ogledaš._Borsig_ napisal/-a: Tale prostor kjer so parne lokomotive, je prosto dostopen?
A se sliši kaj o prihodnosti teh muzajski primerkov?
V čigavi lasti spoh so?
2. Muzej se prizadeva, da bi halo uredili in raztavili vse te muzejske primerke v njej.
3. Tisti na Stari Savi so v lasti muzeja, drugi pa še v lasti železarne in jih bo muzej v prihodnosti odkupil.
Danes se je na Jesenicah zbrala MRS-LMN (Mobilna raziskovalna skupina), kot bi rekel @železocestnik v sestavi treh članov tega foruma in je bila kar uspešna.
Vse slike s terena pa pridejo v naslednjih dneh.
Naj prej slike popravljalnice ozkotirnih vagonov v neposredni bližini obeh kurilnic.
Vrata in ostanki tirnic.
Še ozkotirni električni.
OE-VI
Kabina
Za dvigonanje pantografa.
Od spodaj
...
Zadnjič spremenil 363, dne 21.07.2009, 21:46, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Stare lokomotive jeseniške železarne
Še OE-II
...
...
Re: Stare lokomotive jeseniške železarne
naj navedem malo kronologije ozkotirnega transporta v Železarni Jesenice (vir: glasilo Železar iz leta 1988 - članek ob zadnji vožnji ozkotirnih lokomotiv v ŽJ, ki je bila 18. aprila 1988)
1889 - Železarna dobi normalnotirni priključek na jeseniško železniško postajo
1901 - v Železarni je že 3.598 m ozkega tira
1905 - prenehajo voziti ogorke in žlindro z voli, z voli so vozili tudi ingote v valjarno na Javornik. Zaradi klanca je pri hruški pod Vodičarjevim klancem čakal tretji vol, da so ga v klanec vpregli
1905 - za potrebe Karavnaškega predora s Hrušice do Mirce vozi ozkotirna električna lokomotiva rdeče rjavi marmor za železniški predor
1905 - zgrajena je ozkotirna povezava med jeklarno na Savi in valjarnami na Javorniku
1906 - na elektrificirani progi začne voziti prva električna lokomotiva E- I ("motorček"), že pred tem je pol leta vozil bencinski lokomobilček
1906 - z otvoritvijo bohinjske proge dobi železarna povezavo s plavži v Škednju pri Trstu
1907 - železarna kupi prvo prvo parno lokomotivo O - I
1908 - v železarni začne voziti normalnotirna lokomotiva (ki vozi do leta 1950)
1938 - ustanovljen je železniški oddelek v železarni
1941 - v železarni je že 18 kilometrov ozkotirne proge s širino 760 mm in 200 kretnicami. Vozni park šteje osem parnih lokomotiv, dve električni in tri dislove. Nameščenih je deset mostovnih tehtnic (štiri na ozkem tiru), tri od ozkotirnih so elektrificirane
1951 - v železarni je poleg ostalih deset ozkotirnih parnih lokomotiv z oznakami od I do X, ozkotirnih električnih lokomotiv pa pet ( O - E I, II, IV, V in VI)
1960 - v železarni prva ozkotirna dizel lokomotiva (OD - I)
1972 - ukinitev ozkotirne proge Sava - Javornik
1988 - v železarni dokončno ukinejo ozkotirni park, kljub vsemu so se ohranile naslednje ozkotirne parne lokomotive:
O - I, O - II, O - IV (v Ljubljani), O - V, O - VII, O - IX in O - XI, med električnimi pa sta se ohranili O - E II in O - E VI.
M.
1889 - Železarna dobi normalnotirni priključek na jeseniško železniško postajo
1901 - v Železarni je že 3.598 m ozkega tira
1905 - prenehajo voziti ogorke in žlindro z voli, z voli so vozili tudi ingote v valjarno na Javornik. Zaradi klanca je pri hruški pod Vodičarjevim klancem čakal tretji vol, da so ga v klanec vpregli
1905 - za potrebe Karavnaškega predora s Hrušice do Mirce vozi ozkotirna električna lokomotiva rdeče rjavi marmor za železniški predor
1905 - zgrajena je ozkotirna povezava med jeklarno na Savi in valjarnami na Javorniku
1906 - na elektrificirani progi začne voziti prva električna lokomotiva E- I ("motorček"), že pred tem je pol leta vozil bencinski lokomobilček
1906 - z otvoritvijo bohinjske proge dobi železarna povezavo s plavži v Škednju pri Trstu
1907 - železarna kupi prvo prvo parno lokomotivo O - I
1908 - v železarni začne voziti normalnotirna lokomotiva (ki vozi do leta 1950)
1938 - ustanovljen je železniški oddelek v železarni
1941 - v železarni je že 18 kilometrov ozkotirne proge s širino 760 mm in 200 kretnicami. Vozni park šteje osem parnih lokomotiv, dve električni in tri dislove. Nameščenih je deset mostovnih tehtnic (štiri na ozkem tiru), tri od ozkotirnih so elektrificirane
1951 - v železarni je poleg ostalih deset ozkotirnih parnih lokomotiv z oznakami od I do X, ozkotirnih električnih lokomotiv pa pet ( O - E I, II, IV, V in VI)
1960 - v železarni prva ozkotirna dizel lokomotiva (OD - I)
1972 - ukinitev ozkotirne proge Sava - Javornik
1988 - v železarni dokončno ukinejo ozkotirni park, kljub vsemu so se ohranile naslednje ozkotirne parne lokomotive:
O - I, O - II, O - IV (v Ljubljani), O - V, O - VII, O - IX in O - XI, med električnimi pa sta se ohranili O - E II in O - E VI.
M.
Re: Stare lokomotive jeseniške železarne
Pa poglejmo še v delavnico:
Acroni NE-I, z UIC številko 33-79 3320 005-3
pogled z malo višje
nekaj podatkov
vzmetenje
v kabini
še malo bolj levo
pa še ena zunanja z druge strani
Džura DE-II
pa še Zephir
Acroni NE-I, z UIC številko 33-79 3320 005-3
pogled z malo višje
nekaj podatkov
vzmetenje
v kabini
še malo bolj levo
pa še ena zunanja z druge strani
Džura DE-II
pa še Zephir
Re: Stare lokomotive jeseniške železarne
Wow, krasne fotografije!
A NE-1 še vozi ali je odstavljena?
A NE-1 še vozi ali je odstavljena?
Goran
Re: Stare lokomotive jeseniške železarne
NE - I vozi v primeru okvare dizla, ki vozi po Javorniku in ker so vozni vod odstranili gre enostavno na akumulatorjeGorchi napisal/-a:Wow, krasne fotografije!
A NE-1 še vozi ali je odstavljena?
Re: Stare lokomotive jeseniške železarne
Mora pa imeti hude akmulatorje, verjetno ne zdržijo mnogo?
Goran
Re: Stare lokomotive jeseniške železarne
Za električno se na tej sliki vidi na levi strani še elektrifikacija.
http://www.shrani.si/f/1B/ju/4STMafk4/j ... 49-262.jpg
Narejena naj bi bila leta 1924 v Siemensu.
Lp
Zadnjič spremenil 363, dne 22.07.2009, 1:00, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Stare lokomotive jeseniške železarne
Seznam vseh ozkotirnih in normalnotirnih parnih lokomotiv, ki so vozile v ŽJ.
http://www.pospichal.net/lokstatistik/2 ... senice.htm
Lp
http://www.pospichal.net/lokstatistik/2 ... senice.htm
Lp
Re: Stare lokomotive jeseniške železarne
Marsikaj zanimivega v povezavi z železarnami pa se da videti tudi v muzeju:
ki se nahaja v tej stavbi
notri pa je med drugim veliko maket
Jesenice leta 1972
nekatere so tudi motorizirane
ena iz drugega obdobja
pa še ena slika zunaj muzeja
ki se nahaja v tej stavbi
notri pa je med drugim veliko maket
Jesenice leta 1972
nekatere so tudi motorizirane
ena iz drugega obdobja
pa še ena slika zunaj muzeja
Re: Stare lokomotive jeseniške železarne
Še nekaj slik muzeja vendar ne preveč, ker je vreden obiska in je najbolje zbirko videti v živo.
Imajo tudi zbirko fosilov najdenih v zahodnih Karavankah.
ŽJ leta 1972
Tirna shema postaje Jesenice. Od leta 1972 do danes se je kar veliko spremenila.
Maketa plavža na Stari Savi.
Ostanek tega palvža pred muzejem.
Lp
Imajo tudi zbirko fosilov najdenih v zahodnih Karavankah.
ŽJ leta 1972
Tirna shema postaje Jesenice. Od leta 1972 do danes se je kar veliko spremenila.
Maketa plavža na Stari Savi.
Ostanek tega palvža pred muzejem.
Lp
Re: Stare lokomotive jeseniške železarne - arhivske slike
.. da ne bom omenjen samo med fosili, še en moj prispevek iz raziskovalne poti ......
avtor nekaterih fotk ie I.M., na posodo pa sem jih dobil na prometu ŽJ
O-I in 28-017
E-VI, E-IV in E-V (z leve na desno)
O-XI in O-IX
O-VIII
džura DE_II
jembah 732-001
jembah 001 - pločevina je dodatna zaščita pred vročino, ko so vlekli vagone s kokilami iz livne jame ali grape
O-IX
avtor nekaterih fotk ie I.M., na posodo pa sem jih dobil na prometu ŽJ
O-I in 28-017
E-VI, E-IV in E-V (z leve na desno)
O-XI in O-IX
O-VIII
džura DE_II
jembah 732-001
jembah 001 - pločevina je dodatna zaščita pred vročino, ko so vlekli vagone s kokilami iz livne jame ali grape
O-IX
Re: Stare lokomotive jeseniške železarne
Jaz pa imam eno prošnjo na ta zelene, če bi se lahko celotna tema premaknila v železnico skozi čas.
Čez čas se bo izgubila med slikami in bi bolj pasala v tisti del saj se nanaša na zgodovino. Je še kar nekaj starinski slik za prilepit in kakšen tekst se bo tudi še našel.
Lp
Čez čas se bo izgubila med slikami in bi bolj pasala v tisti del saj se nanaša na zgodovino. Je še kar nekaj starinski slik za prilepit in kakšen tekst se bo tudi še našel.
Lp
Re: Stare lokomotive jeseniške železarne
Uslišanu inu zrihtanu.
Mod. Dolfe
Mod. Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!