Pozdravljeni,
odgovor na zgornje vprašanje je v
Kabinet čudes: Mar je železnica lahko poetična?
Prispevek je izšel
11.12.2017 v Kabinetu čudes, zapisal pa ga je Mladen Bogić, takratni ravnatelj Železniškega muzeja Slovenskih železnic v Ljubljani. Prof. Bogić je sedaj v pokoju in pripravlja druge zanimive prispevke.
Kaj je napisal prof. Bogić o dobri fotografiji:
"Z dobro fotografijo je podobno kot s knjigo: na prvi mah se bralcu mudi izvedeti vsebino, pri drugem branju pa se lahko brez nestrpnosti posveča detajlom, ceni bogastvo pripovedi in uživa ob besednem mojstrstvu avtorja.
Z železniško fotografijo je podobno: amaterji se nagonsko želimo čim bolj približati lokomotivi in jo v poziciji ¾ ujeti v objektiv, pri čemer naj bodo tehnični detajli čim bolj razpoznavni.
Vse kaj drugega je ujeti vzdušje, umestiti lokomotivo/vlak v okolje in vzpostaviti komunikacijo s tretjim - z opazovalcem.
Tu se pokaže zrelost, umetniški domet fotografa. Pisec tehle vrstic je prepričan, da je tudi naše muzejske vlake mogoče dokumentirati na umetniški, poetičen način.
Ta prispevek naj pokaže razliko med takšno fotografijo in tehnično ilustracijo vseh sedmih lokomotiv ki so ali so bile v voznem stanju za potrebe projekta Muzejski vlak."
Prof.Bogić je odal nekaj primerov muzejskih lokomotiv z odličnimi fotografijami, nazadnje pa še to našo zgornjo:
"Naj končamo s pravljico: v muzeju imamo po srečnem naključju tudi
delujočo ozkotirno lokomotivo 71-012, ki pa razen 150 metrov dolgega ozkega tira na našem dvorišču nima proge, da bi lahko pošteno pretegnila svoje ude.
Lokomotiva 71-012, prvotno serija SHS 3000, je nazadnje službovala v Železarni Jesenice.
Ko so v češkem mestu Jindřichův Hradec l
eta 2006 praznovali 100-letnico svojega razsežnega ozkotirnega omrežja, so našo lokomotivo povabili k praznovanju. In je šla! Čehi so ji našli dva primerna potniška vagončka in ta vlak je vozil več dni po vsem 90 kilometrov dolgem omrežju JHMD.
Piscu tehle vrstic se je posrečila spodnja slika, ki še najbolj spominja na pravljico Železnica v Boljunskem gozdu. Leta 1955 jo je napisal Denys Watkins-Pitchford. V njej palčki zgradijo železnico, da se vsak dan lahko odpeljejo na delo v rudnik, hudobni škrati pa jim jo hočejo podreti.
Vprašanje, zastavljeno v naslovu, je s tem odgovorjeno: železnica vsekakor vsebuje element poetičnosti, od dovzetnosti gledalca pa je odvisno, ali ga bo zaznal in sprejel."
konec dela prispevka iz Kabineta čudes.
Če si želite ogledati celoten članek:
https://www.delo.si/znanje/izobrazevanj ... ticna.html
pozdrav
Darko