O:222600
Pozdravljeni,
na forumu zeljeznice.net je tema LBV (lokomotive bez vatre), to so lokomotive , ki jih poganja parni stroj, nimajo pa lastne "proizvi+odnje" pare.
Se pravi, da je na lokomotiva parna posoda, ki se mora vsake toliko časa, ko v njej tlak pade, na novo napolniti.
Zakaj pišem o tem tukaj v tej temi ?
Tudi v železarni Jesenice so se odločili, da bi radi imeli takšno lokomotivo.
Še več, odločili so se, da jo bodo izdelali za normalni tir kar sami
O tem sem napisal en post na forum zeljeznice.net in prav je, da je tudi ta lokomotiva omenjena tukaj na forumu, čeprav še nismo začeli z opisi normalnotirnih lokomotiv.
Torej nam ne gre vse po vrsti, kot so hiše v Trsti...
Seveda je prevladala možnost uporabe teksta po splošno uporabljani tehniki copy-paste (kopiraj in prilepi)...
Nekaj delavcev iz kotlarne in kurilniške delavnice železarne Jesenice je zgradilo torej to lokomotivo "brez ognja"
Kdaj
Tega podatka ni niti v Pospichalovi statistiki, kjer sicer piše, da je imela
oznako N-VI (torej normali tir).
Piše tudi, da je to bila samogradnja v železarni Jesenice (Eigenbau Speicherlok). Piše še to, da je potem odšla v Bosno.
link:
https://www.pospichal.net/lokstatistik/ ... senice.htm
Kako je izgledala
Vir zgornjega članka:
Tovarniški vestnik Kranjske industrijske družbe, 1. 7.1940. Torej v času kraljevine Jugoslavije.
V članku nikjer ne piše, kdaj so lokomotivo zgradili.
Glede na to, da so se hoteli čimprej pohvaliti, kaj so zgradili, lahko predvidevamo, da je bila zgrajena leta 1940 ali leto poprej.
Nikakor pa ne mora držati vest o izgranji te lokomotive v članku Tadej Brate u članku: Industrijska ozkotirna železnica Železarne Jesenice, Jeseniški zbornik 1991.
Avtor članka
trdi, da je bila ta lokomotiva s parno posodo zgrajena po drugi svetovni vojni.
Takole piše v članku:
citat:
"
Po drugi svetovni vojni je v železarno prišla vrsta lokomotiv, o katerih vemo le malo. Nekaj časa je tu vozila nova triosna lokomotiva, izdelana leta 1947 v tovarni Škoda na Češkem. Ker je bila pretežka, so jo prodali v Bosno.
Pojavila se je tudi štiriosna lokomotiva z uničenim kotlom. V železarni so jo popravili in jo predelali tako, da je delovala kot parna akumulatorka. Kotel so morali po nekaj urah obratovanja polniti s svežo paro. Ker ni bila primerna za obratovanje v železarni, so jo prodali."
Je pa zanimivo, kaj je avtor zapisal na koncu članka:
citat:
Avtor teh vrstic se je kot dijak, kasneje kot študent in še kasneje kot industrijski arheolog mnogokrat pojavil v železarni s svojo kamero in beležnico in proučeval delovanje in zgodovino industrijske železnice. Vedno je naletel na odprta vrata, prijazno besedo in pomoč. Zato naj za konec zapišem: »Fantje, hvala vam za vse!«
Zanimivo, do sedaj je imel avtor tega zapisa vedno napisano, kako ni v železarni Jesenice dobil podatkov in kako niso imeli razumevanja za njegovo delo
pozdrav
Darko