Re: Stare lokomotive jeseniške železarne
Objavljeno: 01.01.2011, 23:30
žal ne
Železna cesta, v vsej svoji velikosti in majhnosti..
http://www.vlaki.info/forum/
Janez Koželj je v članku: 125 let gorenjske proge zapisal:železocestnik napisal/-a: Leta 1888 so pričeli graditi novo železarno na Savi, ki je šla v pogon leta 1890.
Vse do devetdesetih let so dovažali rudo, oglje, drva, šoto in les v železarno na Savi in na Javorniku ter razvažali njihove izdelke na volovskih vozeh. Rudo od Savskih jam so dovažali k plavžem kmetje od Sv. Križa-Planine z volovsko vprego po stari rudni cesti v pletenih vozovih, tako imenovanih "kripah" ali koših. Kmetje so imeli pri vsem tem skozi vse leto lep postranski zaslužek. Vozili so, če so vremenske razmere dopuščale. Na Savi je okrog plavža kar mrgolelo kmečkih voz z rudo in ogljem, ki so čakali na prevzem.
Pošiljke, ki so prihajala z železnico, so še dvajset let po odprtju gorenjske proge prevažali s postaje v železarno z volmi.
Leta 1889 pa je KID po pogodbi z železniško upravo z dne 30. julija 1889 dobila lastni industrijski tir iz železarne na železniško postajo. Stroj državne železnice je po potrebi pripeljal prispele vagone v tovarno in obenem prevzel naložene pošiljke za nadaljno odpremo. Vozove za tovarno je hodil ranžirat na postajo star višji premikač Lojze Zorman, ki je že na postaji razporedil vozove, da so jih v tovarni lahko dostavili k obratom. V tovarni so premik opravljali ročno delavci ali pa so z volovsko vprego spravljali vagone do posameznih obratov.
Tudi na ozkotirni progi so premikali vozila z volmi.
Na odval je ogorke in žlindro vozil z enim volom Janez Razinger, po domače Volar. Drugi vol je od leeta 1902 vozil s Save ingote v valjarno na Javornik. Pri hruški pod Vodičarjevim klancem je čakal tretji vol, da so ga v klanec pripregli.
Ta prometna idila je trajala do leta 1905, ko je tovarna nabavila bencinski motor za ozkotirno omrežje. Janezovega vola so tedaj prodali za visoko ceno 1000 goldinarjev.
železocestnik napisal/-a: Drugi vol je od leta 1902 vozil s Save ingote v valjarno na Javornik. Pri hruški pod Vodičarjevim klancem je čakal tretji vol, da so ga v klanec pripregli.
Ta prometna idila je trajala do leta 1905, ko je tovarna nabavila bencinski motor za ozkotirno omrežje. Janezovega vola so tedaj prodali za visoko ceno 1000 goldinarjev.
Ja, neprofesionalni strojevodje ne obstajajo. Če so strojevodje, so profesionalci.amater napisal/-a: Tako bi lahko vozili vlak tudi neprofesionalni strojevodje.
Profesionalci že, ampak ni nujno, da so poklicni. V tujini je to možno. Nenazadnje tudi pri nas športni piloti, ki jim to ni osnovni poklic, po zraku prevažajo potnike.Ja, neprofesionalni strojevodje ne obstajajo. Če so strojevodje, so profesionalci.
železocestnik napisal/-a:Jaz sem te videl bolj na temle kursu...
Schnupperkurs - Ehrenlokführer: 250,00 €
Tono napisal/-a:Evo, fantje, pa imamo nova (ljubiteljska) naziva: športni kurjač in športni strojevodja
Resnici na ljubo pa sem postal prav firbčen, kako je to urejeno v tujini. Tam ima kar nekaj klubov ali organizacij svoje turistične proge, Flascherlzug je že en tak primer.
Lp,
T
U Zagrebu se reče: "Strpljen - spašen"železocestnik napisal/-a:Še sreča, da je STIB...STIB napisal/-a: Sreča je da sem zelo potrpežljiv človek...