Gradivo, da je prišlo do tega dekreta pa je v centralnem državnem arhivu v Rimu (Archivio Centrale dello Stato Roma) in sicer pri Ministrstvo za promet in civilno letalstvo (Ministero dei Trasporti e dell* Aviazione civile), generalni inšpektorat za civilni promet in koncesioniran promet 1881-1958, v fasciklu 12.železocestnik napisal/-a:Likvidacija železnice Čedad-Kobarid /Cividale-Caporetto...
Dekret italijanskega kralja Vittoria Emanuela III. (čeprav je vse že vodil Mussolini... ) z dne 28. september 1933 in potem objava v uradnem listu /Gazzeta Ufficiale No. 2556 z dne 6. november 1933...
Iz arhiva višjega kasacijskega sodišča/Corte Suprema di Cassazione v Rimu...na linku
http://www.italgiure.giustizia.it/nir/1 ... 17516.html
Čedad - Kobarid
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Čedad - Kobarid
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Čedad - Kobarid
Dokopali smo se zopet do novosti.železocestnik napisal/-a:Dokopali smo se do novosti:
Proga je bila odprta tudi za civilno prebivalstvo že od 1. junija 1917, vendar samo do postaje Robič !
Poleg tega je jasno in glasno povedano, da je postaja Čedad-Barbetta povezana z glavno postajo v Čedadu (dvotirna povezovalna proga), saj je v voznem redu napisana izhodiščna postaja Čedad, glavna postaja (Cividale ferrovia).
Naslednji vozni red imamo na razpolago z dne 15. maj 1918, torej po preboju pri Kobaridu oktobra 1917 (čudež pri Kobaridu-link: http://sl.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cude% ... i_Kobaridu
...takrat pa vlak že vozi do Sužida. Progo je upravljalo avstrijsko vojaštvo: K.u.K. Heeresbahn Sűdwest
link: http://digilander.libero.it/ferroviemil ... Isonzo.htm
V knjigi Življenje v Kobaridu med prvo vetovno vojno je Drago Sedmak opisal tudi gradnjo ozkotirne železnice med Čedadom in Kobaridom.
Takole piše:
"Velika pridobitev za italijanske enote v Kobariški kotlini in okoliških hribih med Krnom in Žago je bila izgradnja ozkotirne železnice med Čedadom in Robičem, dokončana 1. junija 1917, konec meseca junija 1917 pa so dokončali podaljšek med Robičem in Sužidom. Dekan Peternel je vest o otvoritvi prvega dela te železnice oznanil Kobaridcem na binkošti dne 27. maja 1917."
Zapisi so iz dekanije Kobarid(dekan Franc Rupnik) in tipkopisa Kenda Marije: Stara kronika vasi Sužid.
Priloženi pa sta v knjigi tudi dve fotografiji...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Čedad - Kobarid
V vmesnem času, ko se na temi ni nič delalo, nas je italijanska wikipedija "nažgala"...
Uporabili so znanje iz knjig, za katere smo se spraševali...
Uporabili so znanje iz knjig, za katere smo se spraševali...
link do (I) wiki-ja: http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_C ... -Caporettoželezocestnik napisal/-a:Ali je v tej knjigi kaj o železnici Čedad-Kobarid?
V slovenskih knjižnicah te knjige ni, so pa v knjižnicah v vsaki vasi čez mejo.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Čedad - Kobarid
Knjige Marina Zerbonija ni moč kupiti v knjigarni niti kot rabljeno pri ponudnikih na internetu.
Marino Zerboni pa je napisal že kar nekaj knjig s področja tehnike ter tudi cerkvene zgovine...
prepis z Yahoo klepetalnice:
"Marino Zerboni che è nato a Trieste da famiglia zaratina, per ramo paterno, nella dedica iniziale scrive infatti: a mio padre, dott. Gioachino, che mi ha trasmesso l’amore per Zara e la sua storia. L’autore ha frequentato l’accademia navale di Livorno. Ha conseguito la laurea in Ingegneria e il diploma in Scienze religiose. Fra le sue opere di ricerca storica si segnalano: Il Faro della vittoria di Trieste; la Beata Elena Guerra; Le ferrovie di Cividale del Friuli; Il giorno del ritorno. Ha collaborato alla presentazione del volume Santi e Martiri nel Friuli e nella Venezia Giulia."
frajhand prevod:
Rojen je v Trstu, njihova družina izhaja iz Zadra. Oče mu je vcepil ljubezen do Zadra in njegove zgodovine (napisal je tudi: Pietro Doimo Munzani – Arcivescovo di Zara...torej: Pietro Doimo Munzani-zadarski nadškof). Končal je pomorsko akademijo v Livornu (pridobil si je naziv inženir), ima pa tudi diplomo iz teoloških znanosti. Med njegovimi deli so poznane:.....Le ferrovie di Cividale....
Če ima kdo knjigo ali kopiran del knjige, ki govori o železnici Čedad-Kobarid, se naj javi po ZS.
Marino Zerboni pa je napisal že kar nekaj knjig s področja tehnike ter tudi cerkvene zgovine...
prepis z Yahoo klepetalnice:
"Marino Zerboni che è nato a Trieste da famiglia zaratina, per ramo paterno, nella dedica iniziale scrive infatti: a mio padre, dott. Gioachino, che mi ha trasmesso l’amore per Zara e la sua storia. L’autore ha frequentato l’accademia navale di Livorno. Ha conseguito la laurea in Ingegneria e il diploma in Scienze religiose. Fra le sue opere di ricerca storica si segnalano: Il Faro della vittoria di Trieste; la Beata Elena Guerra; Le ferrovie di Cividale del Friuli; Il giorno del ritorno. Ha collaborato alla presentazione del volume Santi e Martiri nel Friuli e nella Venezia Giulia."
frajhand prevod:
Rojen je v Trstu, njihova družina izhaja iz Zadra. Oče mu je vcepil ljubezen do Zadra in njegove zgodovine (napisal je tudi: Pietro Doimo Munzani – Arcivescovo di Zara...torej: Pietro Doimo Munzani-zadarski nadškof). Končal je pomorsko akademijo v Livornu (pridobil si je naziv inženir), ima pa tudi diplomo iz teoloških znanosti. Med njegovimi deli so poznane:.....Le ferrovie di Cividale....
Če ima kdo knjigo ali kopiran del knjige, ki govori o železnici Čedad-Kobarid, se naj javi po ZS.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Čedad - Kobarid
Pozdravljeni,
na forumu zeljeznice.net je nekaj novosti o progi Čedad-Kobarid.
http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... caporetto/
Dodajam fotografijo postaje Stupica v malo boljši resoluciji...
verjetno postaja Čedad (Barbetta?)
...in še dve fotki s proge...
Fotografije je zbral prof. Kumar. Fotografi niso znani.
Se zahvaljujem prof. Bogiću, ravnatelju Železniškega muzeja, da je dovolil objavo na forumu.
pozdrav
Darko
na forumu zeljeznice.net je nekaj novosti o progi Čedad-Kobarid.
http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... caporetto/
Dodajam fotografijo postaje Stupica v malo boljši resoluciji...
verjetno postaja Čedad (Barbetta?)
...in še dve fotki s proge...
Fotografije je zbral prof. Kumar. Fotografi niso znani.
Se zahvaljujem prof. Bogiću, ravnatelju Železniškega muzeja, da je dovolil objavo na forumu.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Čedad - Kobarid
najdeno:
http://www.dlfudine.it/gruppi/loco_vapo ... sv_90.html
ve kdo kaj vec o lokomotivah, ki naj bi koncale v bosni?
pozdravi
http://www.dlfudine.it/gruppi/loco_vapo ... sv_90.html
ve kdo kaj vec o lokomotivah, ki naj bi koncale v bosni?
pozdravi
Re: Čedad - Kobarid
nasel, vkljucno s sliko:
http://www.pospichal.net/lokstatistik/25031-jdz171.htm
tako sedaj vemo, kaksne lokomotive so vozile v kobarid.
pozdravi
http://www.pospichal.net/lokstatistik/25031-jdz171.htm
tako sedaj vemo, kaksne lokomotive so vozile v kobarid.
pozdravi
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Čedad - Kobarid
Ja, to smo ravno pred kratkim "vzeli" na forumu zeljeznice.net....
Lokomotive su bile italijanske Brede, kasneje JDŽ 171-004 in JDŽ 171-005
To je fotografija JDŽ 171-005 iz Pospichalove statistike.
pozdrav
Darko
Lokomotive su bile italijanske Brede, kasneje JDŽ 171-004 in JDŽ 171-005
To je fotografija JDŽ 171-005 iz Pospichalove statistike.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Čedad - Kobarid
Pozdravljeni,
o železniški progi Čedad-Kobarid je naredil raziskavo Giulio Roselli že leta 1975:
Giulio Rosseli: La ferrovia Cividale-Caporetto, Milano 1975
Giulio Roselli: La ferrovia Cividale-Caporetto, 1976, In "Bollettino FIMF", n.84, 1976
Bo potrebno nekje najti njegova dela, da bomo sploh videli, kaj so novi raziskovalci sploh dodali k poznavanju te proge.
Na žalost nimam zapisa, od kod imam ta vzdolžni profil proge. Po mojem mnenju ga je narisal Giulio Roselli. Iz katere knjige pa je kopija, ne vem.
povečava:
http://shrani.najdi.si/?46/y4/2s8vFlLw/ ... -0001a.jpg
pozdrav
Darko
o železniški progi Čedad-Kobarid je naredil raziskavo Giulio Roselli že leta 1975:
Giulio Rosseli: La ferrovia Cividale-Caporetto, Milano 1975
Giulio Roselli: La ferrovia Cividale-Caporetto, 1976, In "Bollettino FIMF", n.84, 1976
Bo potrebno nekje najti njegova dela, da bomo sploh videli, kaj so novi raziskovalci sploh dodali k poznavanju te proge.
Na žalost nimam zapisa, od kod imam ta vzdolžni profil proge. Po mojem mnenju ga je narisal Giulio Roselli. Iz katere knjige pa je kopija, ne vem.
povečava:
http://shrani.najdi.si/?46/y4/2s8vFlLw/ ... -0001a.jpg
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Čedad - Kobarid
Pozdravljeni,
dokopali smo se do novih fotografij in starih v boljši resoluciji. Kje?
V knjigi:
SBUFFI DI FUMO
STORIA DEI TRASPORTI ITALIANI
Ogliari Francesco - Sapi Franco
Milano 1966
Najprej fotografija enega zadnjih odhodov vlaka s postaje Čedad Barbetta proti Kobaridu...
pozdrav
Darko
dokopali smo se do novih fotografij in starih v boljši resoluciji. Kje?
V knjigi:
SBUFFI DI FUMO
STORIA DEI TRASPORTI ITALIANI
Ogliari Francesco - Sapi Franco
Milano 1966
Najprej fotografija enega zadnjih odhodov vlaka s postaje Čedad Barbetta proti Kobaridu...
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Čedad - Kobarid
Pozdravljeni,
še nekaj novih fotografij...
Pri fotografiji piše, da je iz oktobra 1917.
Pod fotografijo piše v knjigi, da so se italijanske enote umaknile in da le še vojaki varujejo most. Dne 26. oktobra je bila proga opuščena.
Železniška postaja Štupica.
pozdrav
Darko
še nekaj novih fotografij...
Pri fotografiji piše, da je iz oktobra 1917.
Pod fotografijo piše v knjigi, da so se italijanske enote umaknile in da le še vojaki varujejo most. Dne 26. oktobra je bila proga opuščena.
Železniška postaja Štupica.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Čedad - Kobarid
Pozdravljeni,
sedaj so na vrsti še fotografije neznanega izvora, ki smo jih že videli, jih pa imamo sedaj iz zgoraj omenjene knjige v boljši resoluciji...
Postaja ozkotirne železnice Čedad-Barbetta (Cividale-Barbetta)...
Zaenkrat neznana lokacija...
Čedad ali Čedad-Barbetta?
pozdrav
Darko
sedaj so na vrsti še fotografije neznanega izvora, ki smo jih že videli, jih pa imamo sedaj iz zgoraj omenjene knjige v boljši resoluciji...
Postaja ozkotirne železnice Čedad-Barbetta (Cividale-Barbetta)...
Zaenkrat neznana lokacija...
Čedad ali Čedad-Barbetta?
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Čedad - Kobarid
Pozdravljeni,
evo vozne rede za progo Čedad-Robič-Sužid-Kobarid...
prvi: 1.6.1917
še ga nismo našli
drugi: 15.5.1918: do Sužida
tretji: 1.11.1922: do Kobarida
iz wikipedije:
pozdrav
Darko
evo vozne rede za progo Čedad-Robič-Sužid-Kobarid...
prvi: 1.6.1917
še ga nismo našli
drugi: 15.5.1918: do Sužida
tretji: 1.11.1922: do Kobarida
iz wikipedije:
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Čedad - Kobarid
Pozdravljeni,
zadnjih 14 dni je potekala velika diskusija o železnici Čedad_Sužid_Kobarid na forumu zeljeznice.net.
V teh 14 dneh se je nabralo za 12 strani gradiva
Seveda so vmes tudi OT-ji in še kaj.
Nekaj fotografij, ki sem jih prilepil tudi tukaj, sem jih prilepil tudi tam. Pa še kakšne novosti so se pokazale, tudi skeni iz novih knjig.
link do diskusije: http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... caporetto/
Sedaj pa k bistvu. Na dan je prišlo tudi, da Vojko Hobič piše knjigo o tej železnici in da naj bi knjiga izšla ob 100 letnici te železnice. Vojko zbira gradivo povsod, po Italiji in po Sloveniji. Če ima kdo kaj zanimivega, mu lahko pošlje na naslov, omenjen v članku, ki je na linku:
link: http://www.dom.it/stoletnica-zeleznice- ... e-kobarid/
pozdrav
Darko
zadnjih 14 dni je potekala velika diskusija o železnici Čedad_Sužid_Kobarid na forumu zeljeznice.net.
V teh 14 dneh se je nabralo za 12 strani gradiva
Seveda so vmes tudi OT-ji in še kaj.
Nekaj fotografij, ki sem jih prilepil tudi tukaj, sem jih prilepil tudi tam. Pa še kakšne novosti so se pokazale, tudi skeni iz novih knjig.
link do diskusije: http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... caporetto/
Sedaj pa k bistvu. Na dan je prišlo tudi, da Vojko Hobič piše knjigo o tej železnici in da naj bi knjiga izšla ob 100 letnici te železnice. Vojko zbira gradivo povsod, po Italiji in po Sloveniji. Če ima kdo kaj zanimivega, mu lahko pošlje na naslov, omenjen v članku, ki je na linku:
link: http://www.dom.it/stoletnica-zeleznice- ... e-kobarid/
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Čedad - Kobarid
Pozdravljeni,
glede na to, da je na wikipediji zelo slab vozni red , ki je začel veljati 1.11.1922...
...ga tukaj dodajam v malo boljši resoluciji.
Če se komu da, ga lahko zamenja na vikipediji. To lahko naredi vsak...seveda z računalnika, ki ima svoj IP. Če ne gre, pošlješ administratorju ta nov vozni red in ga potem on aktivira.
pozdrav
arko
glede na to, da je na wikipediji zelo slab vozni red , ki je začel veljati 1.11.1922...
...ga tukaj dodajam v malo boljši resoluciji.
Če se komu da, ga lahko zamenja na vikipediji. To lahko naredi vsak...seveda z računalnika, ki ima svoj IP. Če ne gre, pošlješ administratorju ta nov vozni red in ga potem on aktivira.
pozdrav
arko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers