Re: Čedad - Kobarid
Objavljeno: 06.10.2009, 18:36
Bovška in Čedajska železnica
V začetni peticiji Andreja Gabrščka, ki jo je sestavil jeseni 1899 v uredništvu "Soče" in jo naslovil na razna ministrstva za izgradnjo lokalne železnice od Sv. Lucije (danes Most na Soči) do Kobarida ter Bovca, je omenjena tudi zahteva, da se podaljša do Čedada, kjer bi se zvezala s tamkajšno italijansko železnico.
Peticija je bila premišljeno napisana, tako da so jo odobrili na občinskem starešinstvu v Kobaridu, kakor tudi ostale zainteresirane občine.
V deželnem zboru je to vprašanje sprožil dr. Tuma. Cesarju pa se je v Gorici predstavila posebna deputacija, ki mu je izročila spomenico o željah ljudstva. Uspeh ni izostal.
Komisija, ki je končno odobrila bohinjsko progo, je sprejela v svoj zapisnik soglasno izjavo:
naj se v splošnem interesu dežele, države in ljudstva istočasno zagotovi tudi lokalna železnica od Sv. Lucije do Kobarida z morebitnim podaljškom do Bovca.
Vojno ministrstvo pa je predlagalo, da se zgradi do Bovških Kluž. Pri Klužah je stala znana vojaška trdnjava nad Sočo.
Železniško ministrstvo je na seji 2. maja 1901 priznala potrebo po železnici od Sv. Lucije do Kobarid in do Bovca. Vendar ne morejo zagotoviti, da bi vlada šla v državni zbor z nedodelanimi predpogoji. Ravno tako je nedopustno, da se na Goriškem gradi še kakšna večja železnica, dokler nista dograjeni bohinjska in lokalna železnica Gorica -Ajdovščina.
V začetni peticiji Andreja Gabrščka, ki jo je sestavil jeseni 1899 v uredništvu "Soče" in jo naslovil na razna ministrstva za izgradnjo lokalne železnice od Sv. Lucije (danes Most na Soči) do Kobarida ter Bovca, je omenjena tudi zahteva, da se podaljša do Čedada, kjer bi se zvezala s tamkajšno italijansko železnico.
Peticija je bila premišljeno napisana, tako da so jo odobrili na občinskem starešinstvu v Kobaridu, kakor tudi ostale zainteresirane občine.
V deželnem zboru je to vprašanje sprožil dr. Tuma. Cesarju pa se je v Gorici predstavila posebna deputacija, ki mu je izročila spomenico o željah ljudstva. Uspeh ni izostal.
Komisija, ki je končno odobrila bohinjsko progo, je sprejela v svoj zapisnik soglasno izjavo:
naj se v splošnem interesu dežele, države in ljudstva istočasno zagotovi tudi lokalna železnica od Sv. Lucije do Kobarida z morebitnim podaljškom do Bovca.
Vojno ministrstvo pa je predlagalo, da se zgradi do Bovških Kluž. Pri Klužah je stala znana vojaška trdnjava nad Sočo.
Železniško ministrstvo je na seji 2. maja 1901 priznala potrebo po železnici od Sv. Lucije do Kobarid in do Bovca. Vendar ne morejo zagotoviti, da bi vlada šla v državni zbor z nedodelanimi predpogoji. Ravno tako je nedopustno, da se na Goriškem gradi še kakšna večja železnica, dokler nista dograjeni bohinjska in lokalna železnica Gorica -Ajdovščina.